[Info] Stage uitwissel topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glitch

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:49

Lieve bokkers, ik zoek een stageplek voor minimaal 3 maanden bij een leuk tijdschrift. Het liefst Bit, De Hoefslag of bijvoorbeeld de Paardenkrant. Een online domein zoals Horses.nl kan ook. Ik ben 4e jaars studente journalistiek. Wanneer iemand iets weet: contacteer me, ik ben je eeuwig dankbaar!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:59

Apollo94 schreef:
Ik kom maar even binnen vallen,
Ik doe nu Equine business amd economics (HBO) en ik moet komend schooljaar de eerst 10 weken stage lopen in de secundaire of tertiare sector.. En dan gerelateerd aan paarden..

En dan wil ik het liefst stage lopen in australië.
Iemand suggesties :D

Kom naar de meeting met de 2e jaars binnenkort, die kunnen je alles vertellen. Ikzelf ben een tweede jaars Equine: leisure and sports student dus de EBE stages weet ik niet zoveel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:39

Ik kom ook even binnen vallen!
Ik ben opzoek naar een stagebedrijf in de omgeving van IJhorst, Staphorst.
Ik doe de opleiding veehouderij (mbo).
Ik zoek een stage voor de periode maart t/m juni. In maart, april en mei moet ik 1 dag in de week stage lopen, op de maandag. In juni moet ik op alle doordeweekse dagen stage lopen.
Ik zoek een niet al te groot melkveebedrijf. Omdat ik nog veel moet leren zoek ik iemand die hier ook de tijd voor neemt.

Ook als je iets weet, pb me maar gewoon, ben druk opzoek maar de meeste bedrijven zijn al bezet :(

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:31

Ik kom me ook (nog) eens melden (héél lang geleden heb ik hier eens iets gepost maar gaf het op omdat iedereen plaatsen in Nederland wist maar gene in België...)! :)
Ik studeer dierenzorg en ik zoek voor mijn laatste stage (dat is pas binnen een jaar maar ik wil echt een goeie plaats vinden dus ben er vroeg bij) graag iets doen rond projecten/expedities/onderzoek naar wilde dieren. Het liefst zoogdieren (en reptielen/amfibiën misschien), ik heb al iets gedaan rond vogels.
Ik had het mammal research institute van Bialowieza, Polen, in gedachten maar ze hebben niet echt een project waar ik kan meehelpen. Ik heb al ontelbaar veel reservaten in gans Europa gemaild en kreeg maar van 3 een teleurstellend antwoord terug.

Weet iemand van jullie waar er projecten zijn, of misschien zelfs expedities (ik zit er niet mee in om naar de polen of naar het regenwoud te trekken!)? Het mag over de HELE aardbol zijn. Ik ben vooral geïntresseerd in Bizons (vandaar Bialowieza), wolven, everzwijnen, hertachtigen, lynx, steenbok, marterachtigen, muizen, noem maar op. Maar ook extotische dieren intresseren mij enorm.
Alvast héél erg bedankt!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:33

Glitch schreef:
Lieve bokkers, ik zoek een stageplek voor minimaal 3 maanden bij een leuk tijdschrift. Het liefst Bit, De Hoefslag of bijvoorbeeld de Paardenkrant. Een online domein zoals Horses.nl kan ook. Ik ben 4e jaars studente journalistiek. Wanneer iemand iets weet: contacteer me, ik ben je eeuwig dankbaar!

Als je zelf al weet waar je graag wil, wat houd je tegen om te mailen? :)
Je kan ook de ROS proberen, is ook een paardentijdschrift.
Ik denk wel dat je zeker stage kan lopen bij één van je vermelde tijdschriften hoor!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:39

Ik ben sabrina 18 jaar oud.
Ik woon in Nijkerk.
Ik heb 8 jaar ervaring met honden en paarden.
Ik vinden niet erg om stallen te mesten maar zou ook erg graag willen rijden en longeren.
Ik heb vorig jaar 3 jaar bij een hondentrimsalon gewerkt.
Loop nu 3 dage stage op een stal waar ik onder anderen de stallen uit mest,voer,vegen,paarden buiten binnen zetten,rijden,longeren.

Ik doe nu de Aka opleiding.
Hierna ga ik naar het groenhout in Barneveld opleiding paardehouderij Nivo 2.

Ik zoek in Nijkerk een stage plek.

Ik kan niet meer dagen stage lopen,omdat ik nog 2 dagen op school zit en de andere dagen loop ik nog ergens anders stage waar ik waarschijnlijk 2 dagen weg ivm de reiskosten die te duur zijn voor mij.

Marieketje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:26

Hallo Bokkers,

Weet iemand een leuke boerderijstage?
Ik ben eerste jaars student diergezondheidszorg op het Van Hall Larenstein.
Het liefst een schapen-, geiten- of melkveebedrijf.

Weet jij een leuke boerderij die de mogelijkheid heeft HBO-stagiaires aan te nemen, laat het me weten!

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:55

Hoi iedereen !

Ik ben op zoek naar een interne stage in België, liefst provincie Antwerpen dicht bij de grens. Ik volg de opleiding Hippische bedrijfskunde (HBO) en ben dus op zoek naar een paardenbedrijf. Mijn voorkeur gaat uit naar een dressuurstal en mijn paard moet mee kunnen omdat deze normaal bij school staat.

Iemand een idee?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:32

Sales stage voor Commerciële economie student(e)
Omgeving Arnhem.
Meewerk stage en ook ruimte voor eigen onderzoek, alles in overleg mogelijk.

Interesse? Stuur maar even een PB.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:32

IndianRose_ schreef:
Glitch schreef:

Als je zelf al weet waar je graag wil, wat houd je tegen om te mailen? :)
Je kan ook de ROS proberen, is ook een paardentijdschrift.
Ik denk wel dat je zeker stage kan lopen bij één van je vermelde tijdschriften hoor!

Bedankt voor je reactie! Ik heb naar aanleiding van jouw berichtje ook een sollicitatie naar ROS de deur uit gedaan, daar had ik nog niet aan gedacht. Dankje. Daarnaast bij Bit, De Paardenkrant, Horses.nl (allemaal Eisma Media Groep) en De Hoefslag gesolliciteerd.

Nu duimen!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:30

Ik ga volgend schooljaar weer stage lopen.

Wanneer, etc. Weten we nog niet.

Mij lijkt iets met paarden of bij de politie onwijs leuk. Ik doe bedrijfsadministratie mbo niveau 4, laatste jaar dan. Alleen of politie kan? En met paarden? Ik kom uit Noord-Holland, uit de Zaanstreek

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:42

Glitch, ik duim voor jou! :)

Voor alle mensen die graag stage met paarden zouden doen, ik doe momenteel stage in Keros en het is superleuk! Dit is in West-Vlaanderen. Ze doen embryotransplantatie en inseminatie bij paarden en er komen stagaires van over de hele wereld bijna :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:11

Leuke stages:
Voor niveau 2 dierverzorging is Kinderboerderij Het Hertenspoor in Echt héél leuk. Kennismaken met de kinderboerderijdieren, maar ze hebben er ook wasberen.

Daarnaast voor niveau 3 is Dierenpark Born ook een hele leuke stage, daarbij maak je meer kennis met echte parkdieren zoals een lynx of een kameel.

Zelf heb ik nu twee weken schapenstage moeten lopen en dit heb ik op een zorgboerderij gedaan in Swalmen. Ook héél leuk, zeker voor de veehouderij mensen.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:06

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:21

Hallo!
Ik ben op zoek naar een stageplek, ik zou heel graag een stageplek krijgen waarbij Equitherapie of iets dergelijks centraal staat, hier onder mijn 'eisen':
- HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening.
- Groningen, Drenthe, Friesland.
Bedankt!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:08

X_Michelle_X schreef:
Ik ga volgend schooljaar weer stage lopen.

Wanneer, etc. Weten we nog niet.

Mij lijkt iets met paarden of bij de politie onwijs leuk. Ik doe bedrijfsadministratie mbo niveau 4, laatste jaar dan. Alleen of politie kan? En met paarden? Ik kom uit Noord-Holland, uit de Zaanstreek

Ik heb stage gelopen in de politie stallen, alleen weet ik niet of dat kan met jouw studie richting.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:40

Ik ga in september ook stage lopen.
Ik zoek een derdejaarsstage SPH voor 32 uur per week, verdeeld over 4 of 5 dagen. De stageperiode is 10 maanden, van september 2013 t/n juni 2014. Ik zoek iets in de richting van de jeugdzorg en in de omgeving Delft, Leiden, Zoetermeer, Den Haag. Ik heb al bij Bureau Jeugdzorg gesolliciteerd, maar zijn er nog mensen die meer ideeën voor mij hebben? :)

meagenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:54

ik ben nog steets op zoek naar een stage

meagen schreef:
hallo allemaal
ik ben op zoek naar een stage van april tot juni
ik doe paardenhouderij nivo 3 van groenhorstcollege barneveld het in mijn laatste jaar van nivo 3
ik heb zelf al op veel stallen gelopen
stal roelofsen in raalte
stal klokman in barchem
stal brouwer in diepenveen
stal buitenhuis in holten
stal ijsselhunten in etten ( doetichem)

om het jaar af te ronden moet ik een klein deel met fokken doen

groetjes meagen

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:28

meagen schreef:
ik ben nog steets op zoek naar een stage

meagen schreef:
hallo allemaal
ik ben op zoek naar een stage van april tot juni
ik doe paardenhouderij nivo 3 van groenhorstcollege barneveld het in mijn laatste jaar van nivo 3
ik heb zelf al op veel stallen gelopen
stal roelofsen in raalte
stal klokman in barchem
stal brouwer in diepenveen
stal buitenhuis in holten
stal ijsselhunten in etten ( doetichem)

om het jaar af te ronden moet ik een klein deel met fokken doen

groetjes meagen

Friezenfokkerij de Horperhoeve??

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:51

Heey,
Vanaf september moet ik weer 1 X in de week stage lopen op de maandag :) voor opleiding hippisch ondernemer niveau 4. 3e jaars ( versneld)
Weet iemand iets waar je 1 X in de week terecht kan in de buurt van de noordoostpolder/ overijsel?

alvast bedankt :)

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:35

Anne bakker. Horseteam op urk. Manege in emmeloord. Peter paul bosch. Mas van veenendaal.
Cinnic stables. Piaffe. En er zijn er vast nog wel meer in de nop!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:00

Gracefull schreef:
Anne bakker. Horseteam op urk. Manege in emmeloord. Peter paul bosch. Mas van veenendaal.
Cinnic stables. Piaffe. En er zijn er vast nog wel meer in de nop!

Hmm ja het probleem is dat iedereen daar al zit :P manege kan niet daar hebben wij les. Kijk nog even verder maar toch bedankt :)

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:35

hooi bokkers,

wie kan mij helpen?

ik ben opzoek naar een bbl stage, dit is een betaalde stage voor minimaal 24 uur per week.
voor de opleiding dier en management.

dierenwinkels en trimsaons in de buurt heb ik allemaal al gehad, en daar was het niet mogelijk helaas.
ik zoek de stage binnen een straal van 30 km rondom sneek.

wie o wie kan mij helpen?

grtz judtih

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:15

ik heb nog wel een leuke paarden stage in IJsland voor de geïnteresseerde stuur maar een PB :D
veel paardrijden, contact met toeristen, ook een deel horeca!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:47

judith__ schreef:
hooi bokkers,

wie kan mij helpen?

ik ben opzoek naar een bbl stage, dit is een betaalde stage voor minimaal 24 uur per week.
voor de opleiding dier en management.

dierenwinkels en trimsaons in de buurt heb ik allemaal al gehad, en daar was het niet mogelijk helaas.
ik zoek de stage binnen een straal van 30 km rondom sneek.

wie o wie kan mij helpen?

grtz judtih

Is er ergens een kinderboerderij, een manege, een zorgboerderij of een asiel? Ik kan je een kinderboerderij aanraden, helemaal met jouw opleiding. Hier kan je vaak veel ervaring op doen met leidinggeven en zijn er veel verschillende dieren.