Wie gaat er nog meer Dierwetenschappen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LilPetat

Re: Wie gaat er nog meer Dierwetenschappen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:19

Sodera schreef:
Niet of nauwelijks engels in het eerste jaar.

Je krijgt toch wel wat engels hoor. Niet tijdens de hoorcolleges ed, maar bijvoorbeeld de reader van celbiologie is helemaal in het engels, boeken van mens- en dierkunde en ecologie ook.. Maar dat is eigenlijk bij iedere universitaire studie wel..

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:01

Hier even een reactie van een vierdejaars Knipoog (vierdejaars... pfff ik word oud! Tong uitsteken)

Hannanas schreef:
veel vrije tijd? dat ligt er maar net aan wat voor een studie-nerd je bent Knipoog

Hoe ziet je week doordeweeks er nu uit?
iedere ochtend practicum of college, 3x per week 's middags college. Ik volg een tweedejaars-vak en een eerstejaars-vak opnieuw. De anderen uit mijn jaar hebben het wel wat drukker. Verder heb ik iedere avond wel bezet met vergaderingen (ouwehoeren en bier drinken Tong uitsteken), verjaardagen, feestjes of andere dingen

Geen engels in het eerste jaar? ( of haast geen ). ( engels is echt mijn probleempje namelijk Tong uitsteken )
in de colleges krijg je het eerste jaar geen engels. Wel zijn de boeken van een aantal vakken (Genetica, Celbiologie, Mens & Dierkunde I en Ecologie) in het Engels. Ik merk om me heen dat het niet veel uitmaakt of je goed bent in engels, want die boeken zijn toch heel wetenschappelijk. Ik had op de middelbare een 9 voor mijn engels, maar zelfs ik had er moeite mee. Dit komt alleen door feit dat je niet bekend bent met de vaktermen. Als alles in het Nederlands was geweest dan had het niet veel uitgemaakt, was het nog steeds moeilijk Knipoog Je moet gewoon even wennen aan de boeken, lukt de meesten toch vrij makkelijk.

Is het al moeilijk?
Nou het is een Universitaire opleiding, dus ja. Er zullen altijd dingen tussenzitten die je met de spreekwoordelijke 'twee vingers in de neus' doet, maar er zal ook wel wat zijn wat je echt heel moeilijk vindt. Ligt eraan waar je interesses liggen.

Moet je erg veel lezen voor je aankomende tentamens? ( van die dikke wetboek achtige boeken )
Nee, in principe niet. Het is een kwestie van goed de informatie filteren. Wat vindt de docent belangrijk? Ik ben dit nog aan het leren, eerder probeerde ik altijd het hele boek te lezen, maar dat is gewoon niet te doen. Als je netjes alles bijhoudt, scheelt je dat een hoop! (Dat bijhouden is wel makkelijker gezegd dan gedaan! Knipoog)

Is er nou nog vrji veel kans op een baan bij afstuderen?
Ja. Voorbeeldje; ik ken iemand die nu in zijn 5e jaar zit, die is net begonnen met afstuderen bij een bedrijf. Het bedrijf zit nu al te vissen naar wat hij gaat doen als hij klaar is. Het punt is; dat je gewoon moet doen wat je leuk vindt! Als je iets maar leuk genoeg vindt, dan word je er vanzelf goed in, en dan willen bedrijven je graag hebben

Je komt dan vrijvaak in het onderzoeksgedeelte hierna he?
Nee dat is niet waar. Natuurlijk word je wetenschappelijk opgeleid, maar of je het onderzoek in wil mag je helemaal zelf weten. Bedenk wel, dat onderzoek niet altijd wil zeggen dat je in een laboratorium zit! Er zitten ook leuke onderzoeken bij Knipoog

( sorry, veel vragen ) Wel nuttige vragen toch? Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:03

Hey bedankt zeg!
Haha, nou iig nuttige antwoorden!

Ja oke, als je ergens goed in bent.. dat geeft je een streepje voor.
Maar zoals bijv ( noem ik maar wat ) dierenartsassistente.. is haast geen werk in te vinden!
Veel dingen richting de dierensector zijn moeilijk kwa toekomst en werk.
Maar deze opleiding ligt dus wat beter op de markt?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:20

ligt een beetje aan de richting die je gaat doen...

zoals ik het begrepen heb is er in de voeding industrie heel veel werk te vinden maar op het gebied van diergedrag dus weer eigenlijk helemaal niet.

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:19

Hoi allemaal, ik wil ook dierwetenschappen gaan doen. Het lijkt me superleuk en ga ook zeker naar meeloopdag.. ben al op de voorlichtingsdag geweest.
Als je je bijvoorbeeld bij Idealis inschrijft voor een kamer, moet je dan ook hospiteren..?
En voor de mensen met een eigen paard, die ze mee hebben genomen naar wageningen; hoe red je dat met de kosten? En een kamer betalen, én pension voor je paard.. dat lijkt me financieel best lastig..of niet?

Bedankt alvast voor de antwoorden Haha!
Heb nu al zin in volgend jaar!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:26

hospiteren is niet nodig, je kunt via de website van idealis reageren op een kamer als je ingeschreven staat.

Als je erover denkt om hier te komen schrijf je dan gelijk per 1 januari in voor een kamer, dit is namelijk al het tweede jaar op rij dat er een groot kamer tekort is.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:05

Ja idd dat is een heel goed idee, ik heb me nl in april ingeschreven, maar had nu toch nog wel redelijk snel een kamer.
Toch heb ik ook heel veel mensen gehoord die zich in de AID pas hebben ingeschreven en die zijn nu steeds echt 40e enzo Nagelbijten / Gniffelen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:23

Heeft iemand toevallig nog het boek ´Functional Anatomy of the Vertebrates´(3e editie) liggen? Ik ga vertebraten doen...maar ik wil dat boek echt niet kopen, hopelijk kan ik het van iemand lenen....

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:09

Nee sorry Djoontje, dat vak heb ik niet gevolgd. En dat ga ik ook nooit volgen, 2x Mens&Dier vind ik wel genoeg! Knipoog

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:49

Wat houd dat vak in djoontje?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:46

Aangezien ik het vak ook ga volgen antwoord ik maar even. Het gaat o.a. over de oorsprong, evolutinaire ontwikkeling van vertebraten en de relatie tussen hun bouw en functioneren.

Helaas heb ik zelf het boek nog niet, ik ben al twee keer bij de wurshop geweest en als het goed zou ze nu, eind van deze middag er moeten zijn. Ik heb nu net een boek van iemand kunnen lenen, dus dan hoef ik niet nu er heen of volgende week als het druk is.
Ik ben trouwens erg blij, ik heb net mijn herkansing MD2 gehaald met 68%.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:34

Oh ja. Zit een van iemand op een Idealis kamer (Ik denk van wel). Krijg namelijk bijna de sleutels (Dijkgraaf 2A), maar hoe zit dat nou precies met internetkabels? Gewoon zo'n kabel kopen bij ehm. WSO, en dan is het klaar?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:41

Ja, gewoon de kabel aan beide kanten er in prikken en klaar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:53

jep, easy an quick, just like that and the fastest you'll ever get...

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:54

haha mooi zo Lachen

Annemarietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:31

Weet hier iemand misschien iets over de studie "Economie en Beleid" (ook in Wageningen)?

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:21

Ik kom ook even binnenvallen, heb ooit in het verleden hier ook eens gereageerd. Heeft er iemand toevallig het boek Microbiology" van Prescott die ik kan overkopen of lenen?

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:24

Helemaal niemand?!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 07:16

Ik heb een heleboel boeken nog wel liggen, maar die moet ik eerst maar eens uit de opslagruimte boven mijn deur zien te krijgen. En die dozen zijn nogal zwaar. Zal vanmiddag een poging voor je doen.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:12

En? Heb je iets kunnen vinden? Haha!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:40

Ik kreeg het niet voor elkaar en de sterke mannen zijn op dat moment nergens te bekennen. Ik ga opzoek naar een stoel die iets steviger is en ga het zo nog eens voor je proberen Haha!.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:28

Van welk vak is dat boek Hanin? Ik heb in ieder geval nog nooit een boek met die titel gehad en omdat jij Voeding en Gezondheid doet is dat misschien een vak wat wij niet hebben (Of in ieder geval niet iedereen.)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:01

Het is volgens mij het boek van Celbiologie en Gezondheid. Als dat niet zo is, dan heb ik het ook niet:P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:16

bij celbio zat toch helemaal geen boek?

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:27

Ik het idd voor het vak celbiologie 2. Maar misschien wordt het ook voor andere vakken gebruikt?