Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 21:39

Hmmz auto wassen op straat is ook niet iets wat overal mag en zelfs in een aantal gemeentes verboden.
Met caravans ben je ook verplicht een vuilwater tank eronder te zetten dus kan me voorstellen dat als je de verkeerde treft er gezeur van kan komen.
Vandaar mn uitzoekwerk van te voren.
Maar kan me voorstellen dat je geen ruimte hebt voor schoonwatertank,vuilwatertank en boiler.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 07:00

Die heb ik allemaal. Werk zo'n 7 jaar mobiel. Nog nooit commentaar gehad.
En met mij wel meerdere collega's.
Maar vaste salon kan dat zeker niet nee.
Ben je zelf van plan om mobiel te gaan?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 07:52

Als je een badpomp gebruikt, verbruik je een stuk minder water dan zonder.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:19

Zoals ik al beschreef in mijn voorgaande posts ga ik niet mobiel maar mobiele salons zouden wel eens een systeem kunnen hebben voor waar ik tegen aan loop voor een vaste salon aan huis vandaar mijn vraag.
Badpomp geen ervaring mee maar na een flimpje te hebben bekeken vraag ik me af worden ze echt schoon met gebruikt water :? Of begrijp ik de badpomp niet?

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:45

cinniz123 schreef:
Badpomp geen ervaring mee maar na een flimpje te hebben bekeken vraag ik me af worden ze echt schoon met gebruikt water :? Of begrijp ik de badpomp niet?

Heb het nu 2 jaar maar zou absoluut niet graag zonder zitten :D laagje water in je bad en je mengt dat water met shampoo en door de harde straal was je de hond hiermee, wel altijd eff met je handen mee soppen, dat vind ik wel fijn, als ze echt vies zijn was ik ze 2x. Het is water met shampoo erin en je wast ze er zeker schoon mee.
Als ze vies en vol zand ofzo zitten spoel ik ze eerst even af.
Scheelt water, shampoo en is makkelijker

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:20

RanjaRietje schreef:
cinniz123 schreef:

Heb het nu 2 jaar maar zou absoluut niet graag zonder zitten :D laagje water in je bad en je mengt dat water met shampoo en door de harde straal was je de hond hiermee, wel altijd eff met je handen mee soppen, dat vind ik wel fijn, als ze echt vies zijn was ik ze 2x. Het is water met shampoo erin en je wast ze er zeker schoon mee.

Oke klinkt positief!

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:40

cinniz123 schreef:
RanjaRietje schreef:

Oke klinkt positief![/quote]

Ja ik was er eerst ook twijfelachtig over maar gezien ik veel groter honden doe, doodles, berners enz enz dacht ik toch maar eens doen, had ik 10 jaar eerder moeten doen toen ik net begon :') maar het werkt wel fijn, je moet wel even wennen maar het is vind ik, minder arbeids intensief.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:29

RanjaRietje schreef:
cinniz123 schreef:
Oke klinkt positief!

Ja ik was er eerst ook twijfelachtig over maar gezien ik veel groter honden doe, doodles, berners enz enz dacht ik toch maar eens doen, had ik 10 jaar eerder moeten doen toen ik net begon :') maar het werkt wel fijn, je moet wel even wennen maar het is vind ik, minder arbeids intensief.

Scheelt het ook tijd?kan me voorstellen met zoveel kracht dat je eerder nat bent tot op de huid en eerder uitgespoeld.
Ken dat wel het idee van had ik veel eerder moeten doen.
Zo was ik huiverig voor een tondeuse op accu maar toen een aantal jaar geleden mn tondeuse doorbranden toch gelijk een op accu gehaald en vind het echt veel fijner werken.

Ik had voorheen een salon bij mn vader aan huis in de garage maar toen mijn vader overleed dus ook mn salonnetje kwijt maar mis het echt dus vandaar nu toch het idee om de schuur om te bouwen.
Ik heb nog wel mn scharen en tondeuses maar rest ga ik allemaal opnieuw aanschaffen dus mochten er nog meer dingen zijn die onmisbaar zijn gooi het in de groep :D

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:38

Jazeker! Sneller klaar, beter schoon! al is met de hand wassen ook goed schoon als je het goed doet :P maar met de badpomp krijg je de shampoo ook echt op de huid door de straal en ontwollers laten dan al wat haren vallen. Aan te raden is wel om de badpomp pomp even een netje te doen, zoals zon fruit en groente netjes of panty tegen de haren

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 19:29

Maar staat er dus op zo’n badpomp meer druk dan op de kraan?
Want ik dacht dus ook, gadver, ben ik die honden met vies water aan het wassen.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 19:54

Nouja het water circuleert door de pomp, maar dit geeft zeker wel wat meer druk :o

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 22:54

Ik werk ook met een badpomp vooral zware ontwollers heb je dan al de helft van het werk gedaan in bad en de kleine honden heb ik binnen 10 minuten gewassen echt ideaal

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 23:09

RanjaRietje schreef:
cinniz123 schreef:
]

Oke klinkt positief!

Ja ik was er eerst ook twijfelachtig over maar gezien ik veel groter honden doe, doodles, berners enz enz dacht ik toch maar eens doen, had ik 10 jaar eerder moeten doen toen ik net begon :') maar het werkt wel fijn, je moet wel even wennen maar het is vind ik, minder arbeids intensief.[/quote]

Goed om te horen ,want ik zat ook telkens in die twijfel of het meerwaarde heeft een pomp aan te schaffen.

Welke badpomp hebben jullie als ik vragen mag ?
Ik heb ook redelijk veel grote ontwollers en poedel/doodles in mijn klantenbestand zitten namelijk.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 05:57

Deze heb ik, los zijn de pompen van dit merk wel wat goedkoper maar hier zit alles bij :o
Afbeelding

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 06:35

Ik heb ook de badpomp van easygroom. Schijnt ook wel de enige écht goede te zijn. Ik hoor over die van transgroom en Okdv niet veel goeds. Maar deze ben ik héél blij mee. Ik heb, met badpomp, een golden met normale vacht (al dan niet in de rui) in een uur en een kwartier klaar. Dat lukt me echt niet zonder.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 06:57

ChefsSpecial schreef:
Ik heb ook de badpomp van easygroom. Schijnt ook wel de enige écht goede te zijn. Ik hoor over die van transgroom en Okdv niet veel goeds. Maar deze ben ik héél blij mee. Ik heb, met badpomp, een golden met normale vacht (al dan niet in de rui) in een uur en een kwartier klaar. Dat lukt me echt niet zonder.

Ja hier vaak ook, scheelt toch echt in tijd :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 07:02

Ik ben zo blij met jullie informatie!
Afvoer is gelukt!er lag een afvoer maar deze was helemaal verstopt en hebben we weer werkend kunnen krijgen.
Nu toch proberen om de waterleidingen door te laten schieten maar even uitzoeken of dit mogelijk is vanuit de kruipruimte.
Stroom heb ik al hebben we deze wel doorgeschept gisteren met uitgraven :+

Ik heb altijd een vast bad gehad en wil graag een elektrische bad ….. welke is echt een aanrader rvs of kunststof en wat vinden jullie echt een punt dat je zegt dit is echt handig of juist helemaal niet?

Tafel heb ik nog die had ik net nieuw aangeschaft voordat mn papa overleed.

Fohn en waterblazer moet ik denk ook weer aan een nieuwe gaan geloven want deze zitten echt helemaal onder het bouwpuin dus waarschijnlijk ook erin.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 07:23

Ik heb een kunstof bad van OKDV, ben ik wel tevreden mee, met een spad wand. Heb ik al 10 jaar in gebruik

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 11:33

Ik heb een rvs van Ravenstein. 140x60 met hoge achterwand. Bij die kunststof baden moet ik teveel bukken en daar krijg ik pijn van in mn rug.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 13:40

ChefsSpecial schreef:
Ik heb een rvs van Ravenstein. 140x60 met hoge achterwand. Bij die kunststof baden moet ik teveel bukken en daar krijg ik pijn van in mn rug.

Je bedoelt teveel bukken omdat de voorkant te hoog is?

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 15:16

cinniz123 schreef:
ChefsSpecial schreef:

Je bedoelt teveel bukken omdat de voorkant te hoog is?

Ja dat bedoelt ze denk ik inderdaad, klopt wel een beetje, de rand is hoger, er zit wel een plateau bij maar voor kleine hondjes.

Wat je kunt doen, ga gewoon eens langs een groothandel, jetty of okdv dan kun je gewoon eens zien en kijken wat jou wat lijkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 16:41

ChefsSpecial schreef:

Dank , ik zag door de bomen het bos inderdaad niet meer.
Ga mij eens verdiepen in deze.

Ik heb dit bad van Jetty , vind hem ideaal.
Afbeelding
Kan goed laag, grote honden stappen er makkelijk in door de brede instap als ik de klep open doe en bij grote honden rijd ik de tafel er naast en dan kunnen ze zo overstappen op de tafel.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 19:59

Ik heb dezelfde als happinez. Ben er dik tevreden over. Ben toen gaan kijken bij Jetty en twijfelde erg over de kunststof met achterwand of een model als deze. Qua afmeting was deze net even smaller dus paste beter op de plaats waar hij moest komen in de salon. Geen spijt van gehad.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 20:50

Jetty is na dr verhuizing flink uit de route,heb er vroeger stage gelopen toen was t makkelijk liep dan gewoon naar de groothandel om te shoppen.
Eigenlijk sinds dien naar trim omdat t veel dichterbij is.
Maar goed tzt ga ik wel eens kijken wat handig is maar mijn ervaring is dat je in de praktijk eerder doorhebt of iets werkt als zo even gauw in de winkel checken.
Dus gebruikers ervaring is altijd welkom.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 07:13

Mijn Ravenstein lijkt heel veel op dit bad inderdaad.
Voordeel vind ik bij pups en hele kleine hondjes dat je de voorste klep ook naar beneden kan laten, zodat je goed bij de poten en buik kunt zonder te bukken.
En inderdaad, bij dat kunststof bad is de rand te hoog.
Die plank voor kleine hondjes is hartstikke leuk, maar met grote honden kun je nog steeds niet fatsoenlijk bij de poten. Ik had na elke stagedag (want op mijn stageplek hadden ze dat kunststof bad) 2 dagen last van mn rug