Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:40

Bij Hindi krijg ik geen enkele uitleg, alleen maar letters en klanken leren en een paar woordjes.

Gelukkig heb ik op YouTube een docente gevonden die in 11 lessen Hindi leert lezen. Met haar lessen en oefenen in DuoLingo lukt het beter.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:43

Ik vind het echt grappig om de grote verschillen in uitleg te lezen. Pools-Engels heeft vrij veel uitleg als je inlogt op de computer en het wordt goed opgebouwd. Aangezien alle naamvallen in combinatie met enkelvoud-meervoud door elkaar gingen in mijn hoofd ben ik van de week begonnen met het uitschrijven van alle grammatica die ik tot nu toe heb gehad (het eerste hoofdstuk) en ik was toch licht verbaasd over hoeveel ik al geleerd heb.

Nadat ik het heb uitgeschreven (ohja, meervoud gaat niet meer over het geslacht van het woord maar alleen of het masculine personal or non-masculine personal is) gingen de laatste lessen ook gelijk weer veel beter. Het is zo belangrijk om op te letten of je nog wel weet wat je doet en niet "zomaar" wat invult.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:53

Ik had wel weer een aardige week!
Afbeelding

En gisteren een proefles gehad. Ik ga 10 privé lessen doen bij mij thuis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:55

Leerzaam em pittig denk ik.

Ik had een matig weekje maar dat is niet erg

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:51

Hier ook nog steeds bezig. Ondertussen 81 dagen streak

Begon met voornamelijk Fins en beetje Zweeds erbij.
Nu doe ik het anders om. Meest Zweeds en beetje Fins.

Ik haal alles tot 5 kroontjes, voor ik naar een volgende les ga. Af en toe doe ik de laatste ook, maar dat vind ik zonde van de germs.

Werkt voor mij goed! Het laatste kroontje is ook steeds minder meerkeuze en steeds meer zelf typen. Helpt mij goed om het echt te onthouden en logica in de gramatica te vinden

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 17:55

Ik lig op schema voor een eerste plaats in de Diamond league, heb de afgelopen 4 dagen heel veel xp gehaald.

Het gaat heel hard nu. Ik heb Indonesisch opgepakt, een taal waar ik al best veel basiskennis van heb maar in Duolingo nooit wat mee gedaan had. En dus zit er in elke les wel een paar woordjes die ik nog niet kende, en is het fijn om de rest op te frissen, en ondertussen vlieg ik door de lessen heen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:01

Jullie hebben mij gemotiveerd om het ook te installeren.
Ik ga deze zomer naar Griekenland en ben totaal niet bekend met de taal.
De tekens/het alfabet ken ik als echte bèta alleen van natuurkundige formules :Y).

Ik hoop een beetje te wennen aan de klanken bij de tekens en wat basale woorden als water, goedemorgen en bedankt te leren.

Lastig punt voor mij is dat Grieks vanuit het Engels gaat. Dat beheers ik goed, maar mijn brein heeft moeite met switchen tussen 3 talen.
Ik ga kijken hoever ik kom :).

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:06

@Roodvos, om dezelfde reden ben ik met Deens begonnen. Ik ga een klein maandje door dat land fietsen, dus dan vind ik het wel handig om het een en ander te spreken! Ondanks dat het alfabet hetzelfde is min of meer, is het echt een hele andere taal dan Nederlands.
Deens op duolingo kan ook alleen vanuit het Engels, en in het begin moest ik even wennen, dan typte ik bijv. een halve Nederlandse vertaling :') Maar nu kost het omschakelen geen energie meer! Ik merk dat ik het in mijn hoofd ook automatisch even naar het Nederlands vertaal.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:28

Roodvos: nèro, kali mèra, efcharisto. Klaar! :D

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:57

Fitzroy schreef:

Tsja, de uitspraak van het Grieks is toch lastig uit te leggen.
Water = νερό = nero (met de 'e' van 'help' en de 'o' van 'pot' en de klemtoon op de 'o')
Zie je, dan is audio van Duolingo luisteren net zo makkelijk! :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:50

Fitzroy schreef:

_O-
Les 1 afgerond, op naar les 2 :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 10:02

Kijk hoe snel dat gegaan is ...

Voor mijn gevoel ben ik pas net bezig!

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:44

Knap hoor! Ik ben net over de vijftig dagen.
Vraagje
Wat gebeurt er met je scores wanneer je een tijdje niet speelt?

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:40

Scores blijven gewoon staan, maar de streak begint weer bij 1

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:41

senna21 schreef:
Knap hoor! Ik ben net over de vijftig dagen.
Vraagje
Wat gebeurt er met je scores wanneer je een tijdje niet speelt?

Je scores blijven bewaard, zelfs al je een jaar niet speelt (spreek uit ervaring ;) ) Als je al een nieuwe week begonnen bent, dan zak je wel op het scorebord van die week en kun je degraderen. Als je daarna geen nieuwe week start, dan degradeer je ook niet meer. Alles blijft staan, behalve je streak, tenzij je streak freezes blijft kopen.

Je kunt je account ook 'privé' zetten, dan doe je niet meer mee in competities. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:20

Poeh, een hectisch avondje. Als je bij de beste 15 zat won je de tournament in de Diamond League. Iedereen was als een gek aan het proberen om bij de beste 15 te zitten. Maar uiteindelijk is het gelukt *\o/*

Afbeelding

Nu weer even een dagje rust en mijn streak freeze inzetten.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 06:41

Wat goed van je! Het is mij deze week niet gelukt om in de diamond league te blijven helaas.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:17

Fitzroy schreef:
Poeh, een hectisch avondje. Als je bij de beste 15 zat won je de tournament in de Diamond League. Iedereen was als een gek aan het proberen om bij de beste 15 te zitten. Maar uiteindelijk is het gelukt *\o/*

[ [url=m/m6Tpop.png]Afbeelding[/url] ]

Nu weer even een dagje rust en mijn streak freeze inzetten.

+:)+ Goed gedaan!
Ik ben weer gedegradeerd naar de Bronze League, maar eerlijk gezegd maakt mij dat allemaal helemaal niet uit :')

Hoe doe je dat, zo'n streak freeze inzetten? Ik heb gisteren niet geoefend (druk met werk, zieke kat, auto stuk).

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:28

Gaat automatisch

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:34

Doen jullie die master test wel eens? Zodat je kunt zien hoeveel procent van de taal je zou beheersen? Ik vind het leuk om die procenten te zien maar ze vragen je dingen die je nog helemaal niet weet (logisch) dus ik vind het echt zwaar demotiverend om die test echt te doen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:39

pluisje88 schreef:
Doen jullie die master test wel eens? Zodat je kunt zien hoeveel procent van de taal je zou beheersen? Ik vind het leuk om die procenten te zien maar ze vragen je dingen die je nog helemaal niet weet (logisch) dus ik vind het echt zwaar demotiverend om die test echt te doen.

Mastertest? Zegt me niets. Zit dat in het Plus-abonnement?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:27

Albertina71 schreef:
pluisje88 schreef:

Mastertest? Zegt me niets. Zit dat in het Plus-abonnement?

Hmm ik denk het dan
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:52

Ik heb die ook niet. :n

Mijn frans gister ai 62% goed en een antwoord 6 keer fout gedaan. Goddank onbeperkte levens. Waar ik op school steeds mee vastliep toen. Nu weer :+ onvoltooid toekomstige tijd en zo. En voor mij onlogische woordvolgordes die opeens precies andersom moeten. Zal ik dat ooit gaan leren? :')

Zinnen als in :met wie zal jij morgen gaan wandelen? En : zij antwoorden soms te laat en zullen dat dadelijk ook wel gaan doen. 8)7 en : waar en hoe laat wil jij naar bed gaan volgende week in je vakantie.

Aargh %) maar ja eigen schuld als je tot nivo 4 mag overslaan. :P

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:48

karuna schreef:
Ik heb die ook niet. :n

Mijn frans gister ai 62% goed en een antwoord 6 keer fout gedaan. Goddank onbeperkte levens. Waar ik op school steeds mee vastliep toen. Nu weer :+ onvoltooid toekomstige tijd en zo. En voor mij onlogische woordvolgordes die opeens precies andersom moeten. Zal ik dat ooit gaan leren? :')

Zinnen als in :met wie zal jij morgen gaan wandelen? En : zij antwoorden soms te laat en zullen dat dadelijk ook wel gaan doen. 8)7 en : waar en hoe laat wil jij naar bed gaan volgende week in je vakantie.

Aargh %) maar ja eigen schuld als je tot nivo 4 mag overslaan. :P

Herhalen, herhalen, herhalen :+
Ik vond het bezittelijke (2e naamval) in het Grieks erg lastig. Ik moest daar zó lang over nadenken en had het dan soms nòg fout. Maar na eindeloos vaak herhalen (is paars, dus moet een paar keer per week om 'heel' te blijven) is het kwartje toch gevallen. Ik hoef er niet meer over na te denken, want mijn hoofd vult het nu automatisch in :o

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:38

Afbeelding
Plus is Super geworden. Zelfde idee, andere naam :o