Belastingaangifte 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Belastingaangifte 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:00

Spenk: nog niet. Ik denk morgen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:17

Vandaag toch een brief gehad ondanks dat ik na 1 mei pas heb verzonden!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:01

Fijn dat bij een aantal weer wat binnen gekomen is.
Hier even alle 2 de websites gechecked en voor mij helaas nog niks :(
Ben nu een paar dagen niet thuis, dus of ik een brief ontvangen heb weet ik dan ook pas als ik terug ben :+
Ik ben benieuwd even afwachten nog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:10

Pffffffff hehe er is een regeling. *\o/* Eindelijk. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Deze geeft net wat meer lucht waardoor ik bv een kapotte wasmachine kan vervangen. En voor 2023 gaat deze regeling automatisch ook in als het goed is. Net drie maanden extra per jaar de mogelijkheid om in geval van teveel dingen stuk wat lucht te hebben en bij een normaal jaar de gelegenheid het gewoon netjes eind van dat jaar te betalen. En voor nu nog een maand extra even niks om de boel aan beide kanten goed op papier te krijgen.

En het verdwenen bedrag is gevonden ook gelukkig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:18

Fijn en dan voor de volgende keer desnoods sneller zelf naar een kantoor gaan om het te regelen. Scheelt je een hoop stress

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:45

Dat had niet geholen helaas :n er is bij hun zoveel fout gegaan wat zoveel uitzoekwerk is geweest wat niet binnen een uurtje is gedaan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:19

purny schreef:
Fijn en dan voor de volgende keer desnoods sneller zelf naar een kantoor gaan om het te regelen. Scheelt je een hoop stress

Hier ook heel veel ellende gehad met de BD, en de zooi is echt aan die kant. Als je dossier zo complex is moet je zeker niet naar kantoor gaan, maar via brieven en je contactpersoon werken.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:04

Bijzonder weer.
17 juni ontvang ik digitaal een voorlopige aanslag 2021 met dagtekening 24-6-2022. Er is keurig mijn aangifte gevolgd, dus ik krijg fijn wat geld terug.
24 juni (vandaag dus) staat het geld netjes op mijn rekening en zit er een brief in de bus met een aanslag met hetzelfde bedrag en dagtekening.

So far, so good.

Nu krijg ik net een nieuw digitaal bericht: dagtekening 29 juni. "U ontvangt geen voorlopige aanslag 2021. Wij zullen na controle direct een definitieve aanslag opleggen."
Eh. Dus... he? :o?

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:16

assie schreef:
Bijzonder weer.
17 juni ontvang ik digitaal een voorlopige aanslag 2021 met dagtekening 24-6-2022. Er is keurig mijn aangifte gevolgd, dus ik krijg fijn wat geld terug.
24 juni (vandaag dus) staat het geld netjes op mijn rekening en zit er een brief in de bus met een aanslag met hetzelfde bedrag en dagtekening.

So far, so good.

Nu krijg ik net een nieuw digitaal bericht: dagtekening 29 juni. "U ontvangt geen voorlopige aanslag 2021. Wij zullen na controle direct een definitieve aanslag opleggen."

Das ook bijzonder ja…..

Ik had ook een dagtekening van 24 juni, wel gelijk een definitieve aanslag maar nog geen geld op de rekening vandaag… kan ook nog een week natuurlijk!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:25

Hier eindelijk dagtekening en geld binnen hehe

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:33

assie schreef:
Bijzonder weer.

So far, so good.

Ik heb exact hetzelfde! Wacht het wel af

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:56

Indi_Vito schreef:
Hier eindelijk dagtekening en geld binnen hehe

Wat fijn!

Ik hoop volgende week wat te gaan horen
Want tot nu toe nog altijd niks helaas :(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 00:42

Mijn vriend heeft z’n aanslag binnen maar ik nog niet. Terwijl we fiscaal partners zijn en het in 1 x samen hebben ingevuld :o?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 06:38

IMANDRA schreef:
Mijn vriend heeft z’n aanslag binnen maar ik nog niet. Terwijl we fiscaal partners zijn en het in 1 x samen hebben ingevuld :o?

Dat is op zich niet zo vreemd, want ondanks dat jullie fiscaal partners zijn worden jullie aangiften apart beoordeeld. Dus dat kan idd.

Ik vermoed trouwens dat mijn tweede brief een soort standaardbrief is die gegenereerd is voor iedereen die op dat moment nog geen aanslag had, zodat iedereen iig bericht had vóór 1 juli. En dat die brief de voorlopige aanslag heeft gekruist.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:01

assie schreef:
Bijzonder weer.

So far, so good.

Is dat niet de aanslag ZVW? Je krijgt een aanslag IB en een aanslag ZVW. ZVW staat voor de premies die je af moet dragen. In het aanslagnummer staat dan een W ipv een H (de H is van IB). Als je in loondienst bent dan draagt je werkgever alles al voor je af. Ben je zzper dan moet je dat zelf afdragen en dan krijg je daar dus een aanslag van.

Aangezien je geen voorlopige aanslag krijgt vermoed ik dat het bedrag wat je zou moeten betalen of ontvangen 0 is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:04

assie schreef:
IMANDRA schreef:

Dat is op zich niet zo vreemd, want ondanks dat jullie fiscaal partners zijn worden jullie aangiften apart beoordeeld. Dus dat kan idd.

Ik vermoed trouwens dat mijn tweede brief een soort standaardbrief is die gegenereerd is voor iedereen die op dat moment nog geen aanslag had, zodat iedereen iig bericht had vóór 1 juli. En dat die brief de voorlopige aanslag heeft gekruist.

Aaaah oké. Ja ik zie het vanzelf wel verschijnen :j.
Voor 1 juli moet ik bericht hebben toch?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:08

Nog geen brief in de bus gehad maar het geld staat hier eindelijk op de rekening! *\o/*

Komt goed uit voor de vakantie. Al zal het grootste deel linea recta weer naar het nieuwbouwhuis gaan.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 12:21

Hier ook nog geen brief, eind maart verzonden.
Heb het geld wat ik moet betalen maar apart gezet.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 13:14

Yipee schreef:
Nog geen brief in de bus gehad maar het geld staat hier eindelijk op de rekening! *\o/*

Komt goed uit voor de vakantie. Al zal het grootste deel linea recta weer naar het nieuwbouwhuis gaan.

Dat is ook eigenlijk wel raar
Wel geld maar nog geen brief.
Ook online nog niks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 14:56

Als je voor 1 april aangifte hebt gedaan krijg je voor 1 juli bericht, na 1 april binnen 3 maanden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 15:21

Spenk schreef:
Als je voor 1 april aangifte hebt gedaan krijg je voor 1 juli bericht, na 1 april binnen 3 maanden.

Was idd voor 1 april. Dus waarschijnlijk dinsdag woensdag of donderdag post!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 15:26

SophievdV schreef:
assie schreef:
Bijzonder weer.

So far, so good.

Is dat niet de aanslag ZVW? Je krijgt een aanslag IB en een aanslag ZVW. ZVW staat voor de premies die je af moet dragen. In het aanslagnummer staat dan een W ipv een H (de H is van IB). Als je in loondienst bent dan draagt je werkgever alles al voor je af. Ben je zzper dan moet je dat zelf afdragen en dan krijg je daar dus een aanslag van.

Aangezien je geen voorlopige aanslag krijgt vermoed ik dat het bedrag wat je zou moeten betalen of ontvangen 0 is.

Nee, het is echt zeker weten IB/pvv.
Voor de ZVW heb ik ook een brief gehad dat ik geen voorlopige aanslag krijg, maar direct een definitieve.
Ik ben in loondienst (als belastingconsulent :) ), met een minimaal ROW'tje ernaast, dus van de ZVW verwacht ik niets spannends.

Ik vond het wel bijzonder om eerst een voorlopige aanslag IB (H10.01) te krijgen en daarna een brief dat ik geen voorlopige aanslag IB krijg :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 15:36

IMANDRA schreef:
Spenk schreef:

Was idd voor 1 april. Dus waarschijnlijk dinsdag woensdag of donderdag post!

Maar bericht kan ook zijn dat ze meer tijd nodig hebben om je aangifte te controleren en je later bericht krijgt.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:36

lovelyfiefy schreef:
Yipee schreef:

Dat is ook eigenlijk wel raar
Wel geld maar nog geen brief.
Ook online nog niks?

Ik heb even ingelogd bij de belastingdienst en daar staat inderdaad wel een brief. :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:55

Grrrrrr, ik kom er net achter dat ik mijn belastingaangifte niet heb ondertekend ;( zo dom. En wij maar wachten (krijgen flink wat terug), maar door dit topic toch maar even Gechecked.