Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Fijn en dan voor de volgende keer desnoods sneller zelf naar een kantoor gaan om het te regelen. Scheelt je een hoop stress
assie schreef:Bijzonder weer.
17 juni ontvang ik digitaal een voorlopige aanslag 2021 met dagtekening 24-6-2022. Er is keurig mijn aangifte gevolgd, dus ik krijg fijn wat geld terug.
24 juni (vandaag dus) staat het geld netjes op mijn rekening en zit er een brief in de bus met een aanslag met hetzelfde bedrag en dagtekening.
So far, so good.
Nu krijg ik net een nieuw digitaal bericht: dagtekening 29 juni. "U ontvangt geen voorlopige aanslag 2021. Wij zullen na controle direct een definitieve aanslag opleggen."
Eh. Dus... he?
17 juni ontvang ik digitaal een voorlopige aanslag 2021 met dagtekening 24-6-2022. Er is keurig mijn aangifte gevolgd, dus ik krijg fijn wat geld terug.
24 juni (vandaag dus) staat het geld netjes op mijn rekening en zit er een brief in de bus met een aanslag met hetzelfde bedrag en dagtekening.
So far, so good.
Nu krijg ik net een nieuw digitaal bericht: dagtekening 29 juni. "U ontvangt geen voorlopige aanslag 2021. Wij zullen na controle direct een definitieve aanslag opleggen."
Eh. Dus... he?
IMANDRA schreef:Mijn vriend heeft z’n aanslag binnen maar ik nog niet. Terwijl we fiscaal partners zijn en het in 1 x samen hebben ingevuld
So far, so good.
Eh. Dus... he?
assie schreef:IMANDRA schreef:Mijn vriend heeft z’n aanslag binnen maar ik nog niet. Terwijl we fiscaal partners zijn en het in 1 x samen hebben ingevuld
Dat is op zich niet zo vreemd, want ondanks dat jullie fiscaal partners zijn worden jullie aangiften apart beoordeeld. Dus dat kan idd.
Ik vermoed trouwens dat mijn tweede brief een soort standaardbrief is die gegenereerd is voor iedereen die op dat moment nog geen aanslag had, zodat iedereen iig bericht had vóór 1 juli. En dat die brief de voorlopige aanslag heeft gekruist.
SophievdV schreef:assie schreef:Bijzonder weer.
So far, so good.
Eh. Dus... he?
Is dat niet de aanslag ZVW? Je krijgt een aanslag IB en een aanslag ZVW. ZVW staat voor de premies die je af moet dragen. In het aanslagnummer staat dan een W ipv een H (de H is van IB). Als je in loondienst bent dan draagt je werkgever alles al voor je af. Ben je zzper dan moet je dat zelf afdragen en dan krijg je daar dus een aanslag van.
Aangezien je geen voorlopige aanslag krijgt vermoed ik dat het bedrag wat je zou moeten betalen of ontvangen 0 is.
IMANDRA schreef:Spenk schreef:Als je voor 1 april aangifte hebt gedaan krijg je voor 1 juli bericht, na 1 april binnen 3 maanden.
Was idd voor 1 april. Dus waarschijnlijk dinsdag woensdag of donderdag post!
lovelyfiefy schreef:Yipee schreef:Nog geen brief in de bus gehad maar het geld staat hier eindelijk op de rekening!![]()
Komt goed uit voor de vakantie. Al zal het grootste deel linea recta weer naar het nieuwbouwhuis gaan.
Dat is ook eigenlijk wel raar
Wel geld maar nog geen brief.
Ook online nog niks?