Ik zou het persoonlijk niet direct weten... Misschien onzekerheid, nieuwe omgeving met andere honden zonder eigenaar.. Zijn ze al eerder ergens blijven logeren, weet je dat?
(Al markeren sommige teefjes ook soms wel eens, heb ooit eens zo een hond gehad en dat was echt vreselijk om mee te wandelen pff..
Reutjes kon je nog makkelijker vooruit trekken maar zij moest echt overal overheen pissen.
) 
Dan koop je maar een knuffel.
Heel sensibel, je hoeft maar verkeerd naar het te kijken of een hond gromt naar een andere hond en ze gaat er vandoor. Maar ze vindt de tuin heerlijk en ligt graag bij ons op de bank

Ik vertik het om met zo'n ding te wandelen. Veel hondeneigenaren begrijpen precies niet dat er gewoon andere halsbanden bestaan, of nog beter, een harnas die de nek vrijlaat. Dus ik heb enkele tuigjes extra en laat ze zo uit. Want elke keer een ruk met zo'n kettting omdat ze opeens iets ruiken en opzij springen, dat wil ik echt niet
Baasjes zijn vaak verbaasd als ik zeg dat de hond veel minder trekt met een harnas. Zo hoop ik toch om ze te overtuigen om iets anders rond hun hond te doen dan een overbodige ketting die hen half wurgt als ze even enthousiast zijn.