Pawshake topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:46

Oh jullie zijn al verhuisd, proficiat. ;)

Ik zou het persoonlijk niet direct weten... Misschien onzekerheid, nieuwe omgeving met andere honden zonder eigenaar.. Zijn ze al eerder ergens blijven logeren, weet je dat?
(Al markeren sommige teefjes ook soms wel eens, heb ooit eens zo een hond gehad en dat was echt vreselijk om mee te wandelen pff.. _O- Reutjes kon je nog makkelijker vooruit trekken maar zij moest echt overal overheen pissen. :') )

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 06:22

Gebeurt hier ook regelmatig maar eigenlijk is dat altijd de eerste dag. Dus ik ga er van uit dat het puur de spanning is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:42

Hier markeren ze ook dat is eigenlijk normaal dat wil dat wel zeggen dat ze redelijk thuis voelen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:51

Ik heb binnenkort afspraak om kennnis te maken met iemand die op mijn 2 oudere dames gaat passen;p Best eng hehe, geef mijn honden niet zo graag aan een totale vreemde... ben benieuwd. Was ook de enige in de buurt die ik er een beetje verantwoordelijk vond uitzien haha.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:12

Zou ik ook spannend vinden ja! Vind het al eng om mijn ratten naar de buurvrouw te brengen :')
Waar kijk jij naar als je een profiel van iemand doorspit? Wat is volgens jou een afknapper en wat geeft jou juist het gevoel van vertrouwen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:56

Ik vraag altijd even aan baasjes wat hen aansprak in mijn profiel en vooral waarom ze wat minder hadden met de andere profielen. Veel baasjes geven aan af te knappen op dingen zoals 'lekker samen de hele dag knuffelen op de bank', constant dingen zoals hondjes, wandelingetje, knuffeltjes.

Je geeft toch je hond zomaar aan iemand en dan zou ik persoonlijk eerder op een profiel vallen waarbij iemand aangeeft wat allemaal leuk is om met mijn hond te doen dan hoe ze er naar uitkijken om met mn hond op de bank te hangen := Dan koop je maar een knuffel.

Ik heb hier nu de tweede oppashond erbij. Was volgens de baasjes dus enorm reactief en soms agressief maar het is echt een super onderdanige schat <3 Heel sensibel, je hoeft maar verkeerd naar het te kijken of een hond gromt naar een andere hond en ze gaat er vandoor. Maar ze vindt de tuin heerlijk en ligt graag bij ons op de bank :D

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:13

Als ik een oppas zou zoeken (voor mijn niet bestaande hond) zou ik vooral graag willen weten wat die persoon zijn werkwijze is. Daaruit valt ook al af te leiden of ze iets van honden kennen.
Al zou ik persoonlijk mijn hond liefst gewoon meenemen, vertrouw niet zo snel anderen met mijn dieren.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:51

Macs schreef:
Zou ik ook spannend vinden ja! Vind het al eng om mijn ratten naar de buurvrouw te brengen :')
Waar kijk jij naar als je een profiel van iemand doorspit? Wat is volgens jou een afknapper en wat geeft jou juist het gevoel van vertrouwen?

Kijk naar hoeveel ervaring ze hebben en wat ze vertellen over zichzelf. Iemand die graag een hond heeft voor het knuffelen, daar knap ik op af ja :+
Die ik nu heb is een oudere vrouw en die heeft jarenlang dobermanns en vizsla´s gehad, wat ook niet al te makkelijkere rassen zijn, zegt dat ze altijd gehoorzaamheidstrainingen ermee heeft gedaan enzo.. Zo iemand komt al beter over voor mij.

Zie ook namen voorbij komen als het knuffelhuis :+ :+ Nee dank je.

Zeg ook duidelijk dat ze alleen aan de lijn uitgelaten mogen worden en nooit alleen in de tuin mogen worden gelaten, ivm teckel die wel een plekje gaat zoeken waar ze kan ontsnappen.

En een foto zegt ook veel haha;p Zag ook een foto van een koppel en die vond ik beetje vreemd overkomen, is dan gewoon een gevoel.

Als iemand hier ergens tussen Nijmegen en Venlo woont hoor ik het ook graag hoor ;p

Heb ooit voor een andere hond het ook gedaan via een andere website, dat was echt super. 2 jonge meiden, leuk stelletje, die ook gewoon op 1 van mijn honden wilde passen als het niet nodig was, omdat ze zo graag wilden wandelen en erop uit gaan :D Die hebben ook uiteindelijk een dochter van mijn hond genomen. Helaas wonen die niet meer in de buurt.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:02

Ik heb ook mijn eerste 2 boekingen binnen, wel voor dagopvang maar dat vind ik in eerste instantie met de kittens niet zo erg.
Morgen komt er last minute een 8 maanden oude friese stabij pup & dinsdagochtend krijg ik een herder met gebruiksaanwijzing. Ik ben benieuwd, heb er in ieder geval weer zin in! :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:08

Ik ben wel benieuwd wat je van mijn profiel vindt (A.rnhem). Ik heb opzich genoeg aanvragen gehad dus denk dat het wel pluis zit. :P
Ik heb voornamelijk baasjes gehad die reageerden met een 'knuffelverhaal'. Dan denk ik ook: ja leuk, maar ik hoor liever meer info qua gedrag buiten en binnen enz :+

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 22:13

Ik heb ook iets aparts, iemand heeft geboekt en betaald etc voor aankomende zondag dagopvang.
Nu heb ik dat geaccepteerd want ik kan, en wat informatie gevraagd over de hond want er stond helemaal niks bij en ze heeft ook niks getypt. Geen reactie tot nu toe. Vind het zo apart want ze heeft gewoon al betaald!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 22:18

Macs schreef:
Ik ben wel benieuwd wat je van mijn profiel vindt (A.rnhem). Ik heb opzich genoeg aanvragen gehad dus denk dat het wel pluis zit. :P
Ik heb voornamelijk baasjes gehad die reageerden met een 'knuffelverhaal'. Dan denk ik ook: ja leuk, maar ik hoor liever meer info qua gedrag buiten en binnen enz :+

Ik heb even jouw profiel bekeken, ziet er goed uit!
Een tip; ik zie graag wat witregels want het is nu best een grote lap tekst! Dat leest niet zo lekker.

Als iemand het leuk vindt om iets over mijn profiel te zeggen (tips) mag dat ook! Ik ben Charlotte uit Apeldoorn.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:39

LilChar schreef:
Macs schreef:

Ik heb even jouw profiel bekeken, ziet er goed uit!
Een tip; ik zie graag wat witregels want het is nu best een grote lap tekst! Dat leest niet zo lekker.

Als iemand het leuk vindt om iets over mijn profiel te zeggen (tips) mag dat ook! Ik ben Charlotte uit Apeldoorn.

Ah als iemand tips heeft voor mijn account hoor ik het ook graag :) Michelle uit H.a.v.e.l.t.e

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:01

Macs schreef:

Hey daar wonen wij ook :D ons petbnbaccount staat op naam van mijn vriend.

Morgen een kennismaking met de golden retriever en een nieuwe aanvraag voor een herder.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:15

Ik had hier vorige week ook iemand die had geboekt en daarna nooit meer heeft gereageerd. Wilde eerst een kennismaking maar zou wel vast betalen. Heeft uiteindelijk geen van beide gedaan. Beetje stom _-:(

Hier gaat het super met momenteel vier honden. Alle vier super rustig, liggen er nu drie op de bank en eentje in de hondenkamer want die is al de hele dag aan het spelen en uitdagen _O-

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:31

Ik ga mezelf misschien ook wel aanmelden voor hier in de buurt, maar dan alleen uitlaten en huisbezoeken enzo.. Heb zelf 3 honden, niet echt zin om daar steeds een andere hond bij te zetten. Mijn jongste zou het erg leuk vinden, maar de oude dames niet;) Er zit hier echt serieus niemand in de regio.. woon dus in Duitsland, maar moet wel naar Nederland voor een oppas haha. Gelukkig is dat niet zo ver.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:53

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:18

Als iemand boekt en geen informatie geeft over de hond dan haak ik af, gisteren een jack russel opgehaald zijn baasjes hadden een trouwerij en ik breng hem morgen weer thuis. Het is een hond met een gedragsprobleem die haal ik het liefst zelf op en breng ze ook weer thuis. De hond is al op leeftijd en buiten heel erg fel naar andere honden toe, ze moeten altijd een andere kant op lopen als er een hond aan komt. Ook is hij incontinent dus liggen er puppymatjes in de bench.

Hij is al jaren zo fel, toen ik daar kwam voor een gesprek zeiden ze dat ze zijn bench zouden mee geven en daar moest hij echt in blijven. Ook wanneer een hond langs de bench zou lopen zou hij meteen aanvallen. Dus de bench moest naar een slaapkamer. Een hond 2 dagen in een bench dat doe ik echt niet, dus thuis aangekomen meteen los gelaten in de roedel van 6. Geen moment is hij fel geweest en we hoefden ook niet 1 keer in te grijpen.

Ook met uitlaten ging hij mee en ook daar ging het goed, ik stuurde een filmpje naar zijn baas en toen was hij met een grote hond aan het spelen. Zijn baas was zo verbaasd, hun dochter trouwd vandaag dus dit is echt een hele mooie positieve toevoeging. Toen ik hem gisteren in de auto deed zei zijn baas nog met KLEM, in de bench houden hoor! Ik hoop dat dit bij hun ook zo positief door gaat, maar ik denk het niet hun zijn veel te onzeker en weten zeker dat hij buiten aan valt.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:56

Klinkt erg positief! Echter, is het wel verstandig zomaar de wens van de baas te negeren? Ik zou als baasje not amused zijn als je zomaar mijn wensen negeert en doet wat je zelf wilt/goedvindt. Het is goed gegaan, maar wat als het wel verkeerd was gegaan en de hond of jouw honden verwond waren geraakt? De baas kent zijn hond toch het best.

Hier heeft nog niet 1 in huis geplast gelukkig, maar ik had bij angstige asielhonden die plasten als mensen binnen kwamen ook altijd dat ze niet plasten bij mij :').

Ik zag hier ook berichten dat baasjes soms niet reageren tijdens oppas, bij mij vaak ook niet, maar vind ik niet raar? Ze zijn ten slotte op vakantie en ik spreek altijd af dat ik bel mocht er iets zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:58

Oh ik vergat wat, in het begin liep hij met een muilkorf om.die deed ik me 2 uur af toen ik zag dat hij relaxt was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:06

Ik zou als baasje niet zo blij zijn wanneer wensen genegeerd worden, hoe goed bedoeld ook.
Wat als het wel fout gaat en een andere (logeer)hond grijpt?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:13

Ik snap beide kanten wel. Mijn moeder zegt ook veel over haar honden wat niet klopt, maar wat zij aanwakkert door haar eigen angst (bv hond heeft een hekel aan herders. Bij mij niks aan de hand).
Marleen klinkt wel als iemand die weet waar ze mee bezig is en blijkbaar stabiel overkomt en de hond vertrouwen geeft. In het begin zou ik als baasje ook not amused zijn dat mijn wensen worden genegeerd maar uiteindelijk is de hond de gene die er profijt van heeft. Het kan natuurlijk een keer fout gaan, en dan ben je natuurlijk wel de Sjaak.
Een hond 2 dagen in de bench houden zou ik ook niet mee akkoord gaan. Dat is gewoon dierenmishandeling.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:21

Wat een fijne ervaring Marleen!

Hier hetzelfde met de herder die dus heel reactief zou zijn. Heeft nog geen stap verkeerd gezet en we hebben er nu vijf in totaal zitten. Echt een grote schat <3 Liggen regelmatig met zn vijven op de bank. Maar de hondenkamer wordt ook erg gewaardeerd om in hun eentje te liggen of de twee meest rustige. Het is daar bijna geluidsdicht, zelfs met de deur open :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:22

Het zou jammer zijn als hij thuis weer terug valt in zijn oude gedrag, ik denk dat dat wel gebeurd. Want ze zijn echt nerveus en onzeker als er een andere hond aan komt. Vanmorgen kwammik verschillende honden tegen en hij keek niet eens, nee 2 dagen in een bench vind ik echt sneu, mits het echt noodzakelijk is dan moet het wel.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:39

Ik respecteer altijd de wensen van de eigenaar, behalve als de hond een slipketting heeft O:) Ik vertik het om met zo'n ding te wandelen. Veel hondeneigenaren begrijpen precies niet dat er gewoon andere halsbanden bestaan, of nog beter, een harnas die de nek vrijlaat. Dus ik heb enkele tuigjes extra en laat ze zo uit. Want elke keer een ruk met zo'n kettting omdat ze opeens iets ruiken en opzij springen, dat wil ik echt niet :n Baasjes zijn vaak verbaasd als ik zeg dat de hond veel minder trekt met een harnas. Zo hoop ik toch om ze te overtuigen om iets anders rond hun hond te doen dan een overbodige ketting die hen half wurgt als ze even enthousiast zijn.