Hbo 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:33

Wat voor vak is het dan taartjee? Ik doe zelf chemie, leerjaar 3, dus ik kan je denk ik wel helpen.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:28

Iedereen goed het 1e semester door gekomen?

Ik wacht nog op 1 cijfer, voor ons project.
Tot nu toe een 6.1, 6.3 en een 7.0
Nederlands bestaat uit 4 onderdelen waarvan ik er 2 overnieuw moet doen. Dus al met al, ik ben trots. Heb nauwelijks kunnen leren.
Na 9 jaar geen school, weer terug naar school gegaan, heb een kind, 2 honden en 6 weken geleden besloten uit elkaar te gaan met mijn (nu) ex, en toch dit resultaat.... :)

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:05

Super goed resultaat! Daar mag je zeker trots op zijn Dees90!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:56

Goed bezig Dees. Wij moeten nog steeds wachten op de cijfers, echt irritant :')

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:01

Oh dat is een stressige tijd dan Dees!
Wel goede cijfers gehaald!

Ik wacht nog steeds op mb laatste 2 cijfers..

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:01

Hier ook nog steeds bezig. Haast te druk om hier wat te posten. |( Lekkere resultaten zie ik al voorbij komen!
Ook hier nog wachten op resultaten. Maar al wel hoop tentamens gehad. Mag trots zeggen dat alle studiepunten nog steeds behaald zijn! :Y)
Houden jullie nou nog vrije tijd over? Ik moet toch zeggen dat het me zwaar valt om m'n leven weg te cijferen en echt alle tijd aan school te besteden. Laten we maar onthouden dat het voor een goed doel is ;)

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:14

Ik wacht ook nog steeds op een cijfer en dan nog het cijfer voor mijn verslag.

AssileM: wat studeer je?
Ik ben van mbo nu naar hbo gegaan en ik houd zeeën van tijd over moet ik zeggen. Zolang ik goed blijf plannen dan heb ik zeker genoeg tijd om te ontspannen en leuke dingen te doen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:17

Ik heb geen tijd over.
School en werk 16uur pw door de weeks en elke dag mn paard. Dus weekenden ook veel voorbereiding voor de komende week. Maar maak wel tijd voor leuke dingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:23

Ik ben gestopt met paardrijden, kostte alleen maar stress ipv ontspanning :P
Ik ben een beetje huiverig voor komend kwartiel, omdat ik van het oude naar het nieuwe curriculum ben gegaan, heb ik wat vakken van het nieuwe gemist, en daar krijgen we nu weer mee te maken. Het is ook nog eens iets wat me echt geen kont interesseert _O- Anders had ik me er vooraf even in verdiept.

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:26

Ik heb 30 november pas mijn eerste toets, rassenkennis. Aanstaande donderdag wel een presentatie waarmee ik een punt voor mijn toets ecologie (pas in januari) kan behalen.

Bij mij op school wordt er niet met tentamenweken gewerkt, de toetsen vinden gewoon plaats tijdens de lessen. Voor de vakantie heb ik twee toetsen en moet ik mijn onderzoeksrapport inleveren.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:44

Ik vind het wel heftig om te horen dat mensen 0 vrije tijd meer hebben. Natuurlijk, ik werk ook hard. Naast m’n studie werk ik nog zo’n 15 uur minimaal en 24 uur maximaal per week. En ik vind het ook prima om in de tentamenweken bijvoorbeeld even niks anders te doen dan school. Maar eerlijk, ik vind vrije tijd net zo belangrijk en ik denk dat je niet kan presteren zonder ook tijd voor jezelf en leuke dingen te hebben!
Naar aanleiding van eigen ervaring nu een jaar geleden wil ik jullie op t hart drukken: alsjeblieft, heb soms schijt aan de wereld. Als jij op 80% ipv 100% werkt, is de wereld vaal meer dan tevreden en hou jij nog tijd over voor ontspanning, dat gaat je op de lange termijn veel meer opleveren dan altijd maar doorwerken.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:50

Joolien schreef:
Ik ben een beetje huiverig voor komend kwartiel, omdat ik van het oude naar het nieuwe curriculum ben gegaan, heb ik wat vakken van het nieuwe gemist, en daar krijgen we nu weer mee te maken. Het is ook nog eens iets wat me echt geen kont interesseert _O- Anders had ik me er vooraf even in verdiept.

Het is mij nu alleen niet dudielijk waarom het alleen maar stress ipv ontspanning gaf? Waar zit dat het in?

Ontspanning is nét zo belangrijk als school. Ontspanning zorgt ervoor dat je productiever kan werken en dus meer gedaan krijgt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:52

daphne_xxx schreef:
Joolien schreef:

Het is mij nu alleen niet dudielijk waarom het alleen maar stress ipv ontspanning gaf? Waar zit dat het in?

Ontspanning is nét zo belangrijk als school. Ontspanning zorgt ervoor dat je productiever kan werken en dus meer gedaan krijgt. :j

Het idee van oh morgen ben ik vrij, dan moet ik naar het paard... Daar kreeg ik al stress van. En dan als ik heen zou gaan had ik ook al stress. Als ik er eenmaal was, was t leuk hoor, maar dat woog niet op tegen de stress die ik had om er te komen...

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:06

Op die manier dat begrijp ik inderdaad. Het met paarden bezig zijn is niet ontspannend genoeg als je het weegt met het 'moeten' gaan omdat je vrij bent. Dat is duidelijk

Ik herken jouw verhaal in zekere zin. Daarom ga ik ook niet zo vaak meer. Ik heb 4 dagen dat ik naar het paard kan, mevrouw is niet helemaal goed en kost veel tijd om haar weer op te pakken en op te bouwen, en ik merk dat mijn plezier eraf is omdat ik inderdaad niet even lekker kan gaan.
In plaats daarvan moet ik een heel schema volgen met misschien een klein resultaat. Iets waar ik op dit moment niks aan heb omdat ik vanuit de eigenaar of andere verzorgster ook geen terugkoppeling krijg waardoor het paard inderdaad veel energie kost. Ik zit er ook aan te denken om te stoppen met dat paard. Maar het kan niet omdat de eigenaar op mij rekent en mij nodig heeft.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:12

Dat soort dingen snap ik ook echt wel. Maar ik hoop dat iedereen wel de dingen blijft doen waar je wél energie van krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:14

Nja uiteindelijk ben jij diegene die bepaald of je doorgaat of niet, dat is dan misschien hard gezegd ff heel jammer voor de eigenaar, maar je moet kiezen voor wat jij wilt :) Dan beter op zoek gaan naar een paard waar je niet perse 4 keer in de week heen moet en waar je lekker aan kun modderen.
Dat had ik ook, ik was een extratje, ik hoefde niet te komen, en het paard stond er net zo lekker bij als ik niet kwam. Dus wat dat betreft was de druk er al compleet af. Maar toch bleef ik stress houden... Ik kon echt alles doen met het paard, springen, buiten rijden, wedstrijden rijden, naar een luxe buitenbaan, maar ik bleef keer op keer maar aanklooien in de kleine paddock. Wat ik deed vond ik heel leuk, maar ik was ook te beroerd om fatsoenlijk les te nemen, ik had daar gewoon geen zin in := Dus dan uiteindelijk loop je vast.

Edit: Ik krijg overigens van school echt superveel energie, omdat ik het superduper leuk vindt haha :P (ja dat meen ik echt, geen sarcasme!)

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:18

Dat klopt ook zeker. Ik kom nu soms gewoon even langs alleen maar voor een aai of een borstel eroverheen. Ik ben gek op het dier alleen alles eromheen geeft mij teveel spanning. Misschien ook maar beter om te stoppen ook al is het moeilijk om dan een paard te vinden waar ik een keer in de week lekker een beetje mee dressuurmatig kan rijden (toch maar mijn buurman aanwakkeren met de vraag of ik een keer in de 2 weken ofzo een kleine 20 min even mag aanmodderen?)

Wel tof dat je veel energie van school krijgt. Er zijn er maar weinig die dat kunnen en durven zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:31

daphne_xxx schreef:
Dat klopt ook zeker. Ik kom nu soms gewoon even langs alleen maar voor een aai of een borstel eroverheen. Ik ben gek op het dier alleen alles eromheen geeft mij teveel spanning. Misschien ook maar beter om te stoppen ook al is het moeilijk om dan een paard te vinden waar ik een keer in de week lekker een beetje mee dressuurmatig kan rijden (toch maar mijn buurman aanwakkeren met de vraag of ik een keer in de 2 weken ofzo een kleine 20 min even mag aanmodderen?)

Wel tof dat je veel energie van school krijgt. Er zijn er maar weinig die dat kunnen en durven zeggen!

Nou ik zou dat zeker overwegen. Voel je niet te schuldig naar de eigenaar, voor diegene is het ook mooi makkelijk dat jij je zo verantwoordelijk voelt en elke keer braaf komt opdraven. ;)
Er valt vast wel iets te vinden, zet een oproep op fb, soms komt het aanbod uit onverwachte hoek :)

Ja ik ben echt zooo'n happy student. Ik voel me onwijs goed binnen de opleiding, en het gaat ook heel goed. Voor mij is studeren ook niet iets vanzelfsprekends. Ik ben weer fulltime gaan studeren toen ik 28 was. Door depressie 2 jaar moeten stoppen, en nu weer begonnen. Dat was eng, want lukt het nog wel? Vind ik het nog wel leuk? Hoe gaat het nu met leren? Daarnaast was het nooit leuk om naar school te gaan, het lukte nooit, ik had altijd moeite met aansluiting vinden, leren lukte nooit goed terwijl ik wel snugger genoeg ben.
Maar het gaat echt beter dan ooit. Ik voel me echt als een vis in het water en ik ben er een ander mens door. Ik voel me een beginnend profesional en dat helpt in mijn studeren. Het gaat allemaal veel makkelijker en aansluiting vinden ging super, we hebben dan ook een onwijs leuke klas. Dat ik 32 ben is helemaal geen nadeel of gek, we maken er hilarische grappen over :')

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:33

Wat fijn om te horen Jolien! Lekker van genieten :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:46

Leuk is dat he Jolien, dat ondanks je wat ouder bent al de gemiddelde 1ste jaars je toch kunt mengen in de groep. Heb ik in ieder geval met mn 28 jaar maar in kan heel goed met andere meiden uit mn klas van 18-21 jaar!
Ik moet ook wel zeggen dat ik ook wel erg geniet van het weer leren, ookal is het wel veel en zoals vandaag lange dag achter de rug (eerst naar school vn 9-14.30 en daarna nog werken tot 19.30) wel weer zin heb in de volgende schooldag :D

Mijn paard is echt mijn ontspanning. Maar elke dag met mijn paard is ook een feestje, heerlijk dier <3

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:46

Joolien schreef:
daphne_xxx schreef:

Nou ik zou dat zeker overwegen. Voel je niet te schuldig naar de eigenaar, voor diegene is het ook mooi makkelijk dat jij je zo verantwoordelijk voelt en elke keer braaf komt opdraven. ;)
Er valt vast wel iets te vinden, zet een oproep op fb, soms komt het aanbod uit onverwachte hoek :)

Ja ik ben echt zooo'n happy student. Ik voel me onwijs goed binnen de opleiding, en het gaat ook heel goed. Voor mij is studeren ook niet iets vanzelfsprekends. Ik ben weer fulltime gaan studeren toen ik 28 was. Door depressie 2 jaar moeten stoppen, en nu weer begonnen. Dat was eng, want lukt het nog wel? Vind ik het nog wel leuk? Hoe gaat het nu met leren? Daarnaast was het nooit leuk om naar school te gaan, het lukte nooit, ik had altijd moeite met aansluiting vinden, leren lukte nooit goed terwijl ik wel snugger genoeg ben.
Maar het gaat echt beter dan ooit. Ik voel me echt als een vis in het water en ik ben er een ander mens door. Ik voel me een beginnend profesional en dat helpt in mijn studeren. Het gaat allemaal veel makkelijker en aansluiting vinden ging super, we hebben dan ook een onwijs leuke klas. Dat ik 32 ben is helemaal geen nadeel of gek, we maken er hilarische grappen over :')

Dat is waar. Ik ben ook iets te loyaal soms. Maar vind het moeilijk om afscheid te nemen van de plek, de paarden die er staan en de mensen. Dat houdt mij allemaal een beetje tegen.

Wat super knap! Dat laat veel van je zien hoor!
Soms heb je bepaalde gebeurtenissen nodig om er uiteindelijk sterker uit te komen. Leeftijd maakt toch ook geen zak uit!
Jongere studenten kunnen wat van jou leren en jij kan wat van hen leren. Perfect!

Edit: ik heb zojuist de andere verzorgster geappt of ik minder dagen kan. Zal wel niet omdat zij ook druk is. Maar goed

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:44

daphne_xxx schreef:
Ik wacht ook nog steeds op een cijfer en dan nog het cijfer voor mijn verslag.

AssileM: wat studeer je?
Ik ben van mbo nu naar hbo gegaan en ik houd zeeën van tijd over moet ik zeggen. Zolang ik goed blijf plannen dan heb ik zeker genoeg tijd om te ontspannen en leuke dingen te doen.

Ik doe de pabo :) Maar ik moet zeggen dat ik er perfectionistisch ben hoor. Ik doe letterlijk alles wat op het studieobject staat, terwijl dat niet altijd even nodig is. Gelukkig dat het bij jou wel wat relaxter gaat!

Hoe plannen jullie weekenden in? Persoonlijk vind ik weekend echt weekend (op werk na). Daarom ben ik door de weeks ook zo druk, zodat het niet in het weekend nog moet.

En zijn er mensen die nu al twijfelen over de opleiding? Of die het nog leuker vinden dan verwacht? :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:49

Ik probeer alles vrijdag avond te doen zodat ik een beetje weekend heb. Dit lukt me alleen nooit haha, neem wel minimaal 1 dag schoolvrij in t weekend.
De studie is nog erg breed en veel basis dingen, maar op zich nog wel interessant! Vandaag een bijeenkomst gehad van circulaire business modellen en dat was toch interessanter dan gedacht!
Alle tentamens gehaald en krijg morgen nog een engels cijfer te horen!

Heb nu een nieuw vak, onderzoek. Dit is dus absoluuut niet mijn ding en ik snap er ook nog niet heel veel van haha!

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:51

Mettee schreef:
Ik probeer alles vrijdag avond te doen zodat ik een beetje weekend heb. Dit lukt me alleen nooit haha, neem wel minimaal 1 dag schoolvrij in t weekend.
De studie is nog erg breed en veel basis dingen, maar op zich nog wel interessant! Vandaag een bijeenkomst gehad van circulaire business modellen en dat was toch interessanter dan gedacht!
Alle tentamens gehaald en krijg morgen nog een engels cijfer te horen!

Heb nu een nieuw vak, onderzoek. Dit is dus absoluuut niet mijn ding en ik snap er ook nog niet heel veel van haha!

Klinkt goed! Ja, dat onderzoeken blijft altijd een vak apart op het HBO :Y) Maar hoor van veel mensen dat als je er een beetje handigheid in krijgt, dat het dan wel meevalt.

Lekker wel alle punten nog tot nu toe! Hier ook! Geeft een hoop rust, vind je niet? :j

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:02

Hahah ik moet voor morgen een vraagstuk verzinnen en een doelstelling over een fictief bedrijf. Daar ben ik al niet zo goed in :p
Ja zeker!! alleen ik ben nu alweer druk bezig met alle nieuwe vakken gelijk snappen en bijhouden haha ik heb mezelf nog niet echt vrij gegund. Ik heb gelukkig wel motivatie om alles goed en op tijd te doen en dat scheelde heeel veel voor t leren