Vwo 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:35

Lonneke2001 schreef:
C&M met bio?

Haha nee, ik heb het niet. Maar ik heb het natuurlijk wel in de onderbouw gehad.

Lonni

Re: Vwo 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:39

Wij kunnen alleen voor extra vak alles kiezen, als je alfa kiest is je keuzevak alfa en als je bèta kiest bèta.
Best jammer

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:14

Lonneke2001 schreef:
Wij kunnen alleen voor extra vak alles kiezen, als je alfa kiest is je keuzevak alfa en als je bèta kiest bèta.
Best jammer

Is dat niet overal zo? Kan me zo voorstellen dat je wel scheikundig/natuurkundig/moeilijk wiskunde iets kunt kiezen in je vrije gedeelte met een c&m profiel, maar dat dat dan gewoon absoluut geen zin heeft omdat je dan toch niet begrijpt waar het over gaat. Wiskunde loopt namelijk door al die beta vakken heen en met mijn kansberekeningen kom ik dan echt helemaal nergens als ik een parabol nodig heb :')

Esbjerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:39

Bij ons kun je wel gewoon economie kiezen met N&G en ook bio met E&M. Al zie ik het nut er niet echt van in.
Bio lijkt me namelijk veel nuttiger als je ook scheikunde hebt.
Hebben jullie trouwens ook zoveel huiswerk? Ik heb altijd zooo veel voor dinsdag, ben pas net klaar.

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:48

Ik heb N&G met ak en economie en daar ben ik geen uitzondering in :D Ik denk dat er ongeveer 50 wel aardrijkskunde of economie of allebei heeft (met een NG of NT profiel dan) :)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:55

Felicxa schreef:
Lonneke2001 schreef:
Best jammer

Is dat niet overal zo? Kan me zo voorstellen dat je wel scheikundig/natuurkundig/moeilijk wiskunde iets kunt kiezen in je vrije gedeelte met een c&m profiel, maar dat dat dan gewoon absoluut geen zin heeft omdat je dan toch niet begrijpt waar het over gaat. Wiskunde loopt namelijk door al die beta vakken heen en met mijn kansberekeningen kom ik dan echt helemaal nergens als ik een parabol nodig heb :')

Ik heb wel E&M en dus 'gedwongen' extra vak scheikunde.
Je moet toch wat als natuurkunde en bio je niet liggen maar scheikunde wel redelijk en het je favoriete vak is he :j

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:23

Oh :+

Ach bij mij zou dat toch niks worden. Wellicht dat ik me er daarom niet in heb verdiept. Ik ben echt een talenmuts.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:45

Wij hebben 10voorBiologie als methode voor bio. Het is dus eigenlijk digitaal maar ze hebben alles uitgeprint dus dat boek is hartstikke dik en loodzwaar. Wij hebben het nu ook over cellen, het thema heet 'Cel in, Cel uit' ofzo. Vlgd week dinsdag een toets over, dat wordt een feest... :')

Tot nu toe nog steeds wel erg blij met mijn keuze voor N&T met economie. Vind het wel pittig en economie is echt verschrikkelijk saai maar goed. Wij moeten voor economie trouwens via de ELO een proeftoets maken, nou die heb ik mooi even in collectief gezelschap gemaakt. Paar vragen gegoogled en antwoorden op internet gevonden. Vond hem wel moeilijk maar hoop zo dat ik wel een voldoende heb gehaald. :D

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:22

FlameHorse schreef:
Wij hebben 10voorBiologie als methode voor bio. Het is dus eigenlijk digitaal maar ze hebben alles uitgeprint dus dat boek is hartstikke dik en loodzwaar. Wij hebben het nu ook over cellen, het thema heet 'Cel in, Cel uit' ofzo. Vlgd week dinsdag een toets over, dat wordt een feest... :')

Tot nu toe nog steeds wel erg blij met mijn keuze voor N&T met economie. Vind het wel pittig en economie is echt verschrikkelijk saai maar goed. Wij moeten voor economie trouwens via de ELO een proeftoets maken, nou die heb ik mooi even in collectief gezelschap gemaakt. Paar vragen gegoogled en antwoorden op internet gevonden. Vond hem wel moeilijk maar hoop zo dat ik wel een voldoende heb gehaald. :D

Cel in Cel uit _O-
Vandaag bij nederlands moesten we fobieën opzoeken, dat kon niet lang goed gaan :\
Ithyphallofobie :=
zoek zelf maar op

Nachtschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:54

Lonneke2001 schreef:
feestIthyphallofobie :=
zoek zelf maar op

Omg :=

Keuze uren hier zijn wel chill. Je mag gewoon huiswerk maken, en als je niks hebt mag je gewoon een film gaan kijken :D

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:44

Ik heb me alweer ingeschreven voor de volgende uitwisseling! Ik zit op een ELOS school, dus we hebben meerdere keren per jaar de kans om op uitwisseling te gaan! Naar allerlei landen dus superleuk!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:26

fleurvosje schreef:
Ik heb me alweer ingeschreven voor de volgende uitwisseling! Ik zit op een ELOS school, dus we hebben meerdere keren per jaar de kans om op uitwisseling te gaan! Naar allerlei landen dus superleuk!

Hey ik ook, ik ga dit jaar voor het eerst! Waar ga jij heen?

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:42

aaah ik ga over 2 weken op uitwisseling! Op naar Frankrijk... Alleen zijn Fransen echt extreem sloom dus ik weet nog steeds niks, nog geen match, nog geen programma... Dus langzaam begint de stress toe te slaan, achja ik laat het maar aan mijn school over. Maar een beetje tempo erachter is niet verkeerd :D

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:13

Wij gaan nooit op uitwisseling :P Wel volgende week naar Limburg!

Ohh Esmee dat werkt ook niet mee :n

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 07:07

Felicxa schreef:
fleurvosje schreef:

Hey ik ook, ik ga dit jaar voor het eerst! Waar ga jij heen?

Oh superleuk! Ik ga waarschijnlijk naar Italië, richting Venetië. Vorig jaar naar Sicilie geweest en jaar daarvoor Engeland!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:31

Wat gaaf, ik wil dat ook :D . Maar onze school doet daar niet aan helaas.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:32

Jawel, als je spaans heb kan je op uitwisseling naar spanje (madrid) en de mensen uit Madrid komen hier. Maar ik wil naar Londen, niet naar Madrid, dus ik ga dat niet doen. O:)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:48

Athelas schreef:
Jawel, als je spaans heb kan je op uitwisseling naar spanje (madrid) en de mensen uit Madrid komen hier. Maar ik wil naar Londen, niet naar Madrid, dus ik ga dat niet doen. O:)

Oja dat wel, maar dat is zo weinig :+
Noorwegen of ijsland lijkt mij pas leuk voor een uitwisseling, moet je wel een engels sprekende familie vinden. :')

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:47

Ja, ik wil zó graag naan Noorwegen, Zweden en Ijsland. <3
(En nieuwzeeland natuurlijk O:) )

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:51

Athelas schreef:
Ja, ik wil zó graag naan Noorwegen, Zweden en Ijsland. <3
(En nieuwzeeland natuurlijk O:) )

Ja haha, en Canada , Alaska lijkt me ook gaaf, zo puur natuur. :D En die gletsjers! <3

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:55

Ohja, Canada en sommige delen van de VS lijken mij ook zo gaaf. Nepal ook, en nog een heleboel landen ook. _O-

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:11

Ik hoop volgend jaar naar Noorwegen te gaan :D

Onze opties dit jaar waren Duitsland (kan ik niet omdat ik geen Duits heb), Israël en Turkije. Helaas is Turkije afgevallen door de veiligheidssituatie. Maar je mag maar 1x mee dus ik ga volgend jaar proberen naar Noorwegen te gaan en anders Israël :)

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:13

huckellover schreef:
Ik hoop volgend jaar naar Noorwegen te gaan :D

Onze opties dit jaar waren Duitsland (kan ik niet omdat ik geen Duits heb), Israël en Turkije. Helaas is Turkije afgevallen door de veiligheidssituatie. Maar je mag maar 1x mee dus ik ga volgend jaar proberen naar Noorwegen te gaan en anders Israël :)

Maar Israël is toch ook heel onveilig? Of zeg ik nu iets heel raars ? Nouja wel leuk dat jullie zo ver mogen!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:16

Zo onveilig is Israël niet als je echt in Israël gaat zitten. De gaza strook kan je beter vermijden, en sommige andere gebieden ook.

Ik ga ook naar Italië, naar Sardinië. En zij komen ook hier heen.

Als ik naar Israël had gekund had ik dat echt zo gedaan, dat lijkt me zooooo gaaf. :o

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:19

De reden dat ik niet naar Israël ga is dat de hele reis 750,- kost. Dat hebben mijn ouders er wel voor over maar dat betekent ook dat ik er aantal dingen voor moet laten (het geld kan natuurlijk maar 1x worden uitgegeven). Het leek me daarom leuker het volgend jaar te doen en dan gaan ook al mijn vriendinnen. :)

Israël heeft wel een risico maar is in principe wel veilig in bepaalde gebieden. Vandaag nog 2 uur met aardrijkskunde over gehad :o

Ik ga volgend jaar ook naar Rome dus dat wordt wel een druk jaar met schoolreizen :D