Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dat is mijn streven haha._Mirjam schreef:Ik heb op het middelbaar één jaar Latijn gehad. Ondanks dat er van de taal zeer weinig landde qua grammatica en ik het daarom ook heb laten vallen, vond ik het reuze interessant om die oude verhalen te lezen. Ik heb vaak spijt gehad dat ik Latijn na dat jaar heb laten vallen, hoe logisch die keuze ook was gezien mijn geringe talenknobbel.
Koper schreef:Heel veel succes kr1985-met-de-nieuwe-naam! Als iemand die niet met Hongaars is opgegroeid zich ooit verstaanbaar kan maken in die taal vind ik dat echt waanzinnig knap.
Mirjam wat wilde je weten? Ben ik nou eigenlijk wel benieuwd naar
Het enthousiasme van veel mensen hier in het topic motiveert mij ook om weer verder te lerenOp de dagen dat ik even geen zin heb in die laatste pagina of oefening die ik eigenlijk vind dat ik nog wel even moet doen.
Koper schreef:Enkelvoud/meervoud, onbepaald/bepaald, en natuurlijk verschillende naamvallen.
Edit: dus het is eigenlijk het zelfde als in het Duits. Vier naamvallen, in enkelvoud en meervoud. Alleen heeft het IJslands, net als de Scandinavische talen, in de bepaalde vorm een aangehecht lidwoord. En daar horen ook weer 2 x 4 vormen bij.
Wat wel anders is dan in alle andere talen die ik ken is dat eigennamen ook worden verbogen. En ook een paar telwoorden.
musiqolog schreef:Felicxa schreef:
Kribrilo volgens mij
Hee, nou valt het kwartje: jouw Boktnaam! Ik had kunnen weten dat je Esperantist was!
Ik wil het wel weer oppakken.musiqolog schreef:Koper schreef:Latijn lijkt me weinig idiomatisch
Even een heel andere vraag. Weet iemand hier bij toeval het Esperanto woord voor vergiet?
Traverŝilo volgens mijn woordenboek.

Koper schreef:Latijn lijkt me weinig idiomatisch
Even een heel andere vraag. Weet iemand hier bij toeval het Esperanto woord voor vergiet?
Aanrader: de gedichten van Catulus, enige poëzie die ik tot nu toe mooi vind
Koper schreef:Mirjam wat wilde je weten? Ben ik nou eigenlijk wel benieuwd naar