Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:40

Unoo schreef:
Balou_k schreef:
Oehh, ik kom hier graag een beetje meekletsen.. Studeren moet ik niet meer, ik heb al mijn examens al gehad..

Ik loop nu nog stage tot en met eind juni.. Ik moet een onderzoek uitvoeren, een stageverslag schrijven, een presentatie geven en praktijkexamens doen..
Ik heb van alles een klein beetje, maar kan mezelf niet motiveren.. Vind het onderzoek ook niet interessant dat helpt natuurlijk ook niet mee..

Nog meer mensen hier die hun laatste stage lopen en hiervoor dingen moeten doen?

Geen laatste stage, ben met mijn tweedejaarsstage bezig maar dat zijn ook veel verslagen (oa een observatierapport, onderzoek die ik uit moet voeren etc) dus wat dat betreft kan ik wel meepraten.

Wat voor opleiding doe je?

Ik heb net mijn tentamen recht gehad, vreselijk onduidelijke vragen werden er gesteld dus ik ben benieuwd. Heb wel overal wat in kunnen vullen wat ook wel ergens op sloeg, dus heb hoop dat het voldoende gaat zijn! Nu net even gegeten en als de wiedeweer naar stage, heb er alleen niet heel veel zin in omdat ik moe ben :+

Juridisch medewerker openbaar bestuur MBO 4

Jij doet HBO rechten?

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:34

Nayomie schreef:
Ik ben helaas niet aan scheikumde toegekomen. Ben in slaap gevallen, wat ik overigens nooit overdag doe :o

Lekker bezig geweest dus Unoo!

Irlijn, netjes bezig!

Idapaulien, leuk en spannend tegelijk! Have fun alvast morgen! Komt er nog een feestje oid?

Nee, geen feestje. Geen vrienden of ouders mogen uitgenodigd worden.. Op onze uitnodiging stond: Ondanks dat er wel koffie en thee is, is het geen feest, maar een administratieve aangelegenheid. :') Ik heb in 2013 mijn propedeuse al gehaald, maar ik krijg nu pas mijn briefjes wegens niet op orde hebben van de administratie vanuit school...

Ik ga nu de paarden buiten zetten en nog even leren.
Dan om 15:00 de trein naar school, propedeuse halen en weer naar huis.
Thuis, de stallen uitmesten en weer leren.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:55

Ik heb een bijleespost gemaakt vanaf pagina 25 in m'n pauze tussen het leren door. :o

Nayomie is goed bezig met wiskunde!

_Cowgirl werkt vooruit voor school. Dat wil ik volgende periode ook gaan doen omdat ik dan maar 10 uur per week school heb. Dan hoop ik tenminste 1 vrije dag te hebben in het weekend.

Bah wat naar van je paard Snollygoster. Hoe is het nu met hem?

Verder zie ik allemaal nieuwe mensen voorbij komen. Gezellig! :)

Succes CCCC! Hoe is het gegaan?
Edit: ik zie dat het goed is gegaan, mooi.

Hoe zijn jouw toetsen gegaan Deetjeeuh?

Ook succes voor _Cowgirl!

Balou_K, ik loop ook stage, alleen is het dan een eerstejaars stage ipv het laatste jaar. Gelukkig vallen de verslagen bij mij wel mee. Ik moet elke week 1/2 A4'tjes schrijven over wat we hebben gedaan/hoe het ging en reflecteren op mijn handelen. Wordt er een keer afgebeld dan krijg ik een vervangende opdracht/verslag maken. En daarnaast 2x per jaar een voortgangsverslag.

Zo, ik ben al vanaf 10 uur hard bezig. Heb inmiddels een verslag af, 6 hoofdstukken geleerd en een stageverslag geschreven. Nu ben ik aan het eten en dan zometeen ga ik weer verder met de overige hoofdstukken leren.

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:57

Heel goed bezig Carrera! :D
Ik ben het nu al ruim 1 uur aan het uitstellen. xD Dus nu ga ik een planning maken en écht beginnen.

Biologie ging best wel goed! Engels en latijn iets minder. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:59

Ik heb even een break genomen, na 80 duitse woorden. 80/120 geleerd, nu de overige 40 nog en dan 3x 15 zinnetjes ongeveer. En vanaf morgen oefenen met de grammatica en hopen op een ruime voldoende vrijdag. :D
Verder moet ik ergens deze week ook aan mijn herkansingen beginnen. -O- Geen zin.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:45

Ik heb een 8,1 voor mn biologie herkansing *\%/* nu nog even leren voor chemie!
Ik moet donderdag met onze tutorgroep een posterpresentatie doen, en 1 iemand doet niks nu heb ik in de groep gegooid dat ik vind dat zei ook wat moet doen! En drie keer raden ze reageerdener niet eens op....

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:14

Netjes __Laura!
Die situatie komt mij erg bekend voor :\ Ik heb vanmorgen een verslag afgemaakt waarvan ik zelf 18 pagina's vol heb geschreven en mijn groepsgenootje 2 (om precies te zijn de inleiding en het nawoord..) Ik heb er al een aantal keer wat van gezegd en inderdaad geen reactie, maar ik durf het niet zo goed in te leveren met alleen mijn naam erop :o Maar ik ga er inderdaad wel even over mailen naar mijn docent. Ik ben helemaal niet te beroerd om iets meer te doen, maar dit gaat wel heel ver vind ik. Of stel ik me nu aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:48

Carrera97 schreef:
Netjes __Laura!
Die situatie komt mij erg bekend voor :\ Ik heb vanmorgen een verslag afgemaakt waarvan ik zelf 18 pagina's vol heb geschreven en mijn groepsgenootje 2 (om precies te zijn de inleiding en het nawoord..) Ik heb er al een aantal keer wat van gezegd en inderdaad geen reactie, maar ik durf het niet zo goed in te leveren met alleen mijn naam erop :o Maar ik ga er inderdaad wel even over mailen naar mijn docent. Ik ben helemaal niet te beroerd om iets meer te doen, maar dit gaat wel heel ver vind ik. Of stel ik me nu aan?

Nee, ik vind niet dat je je aanstelt. :) Snap precies hoe dit gaat, heb het zelf ook meegemaakt eerder dit jaar. Meestal wilt de docent er wel rekening mee houden, in ons geval heeft ze gecijferd op basis van de taakverdeling.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:53

Je stelt je niet aan hoor! Ik zou idd even een mail met de taakverdeling sturen!! Wel lekker makkelijk zo een ander het werk laten doen...
Het ergste is nog ze schrijft onze logboeken over en levert het in als haar conclusie en discussie -:(-

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:14

Ik zou het ook aangeven hoor.

In mijn projectgroep loopt het ook niet altijd helemaal op rolletjes, gelukkig heb ik tot nu toe door meerdere preken :') ervoor kunnen zorgen dat iedereen haar/zijn deel deed. Wel heb ik bij mijn SLB'er door laten schemeren dat het niet helemaal vlekkeloos gaat. Dan weet ze er in ieder geval van.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:23

Ik meld me. Heb dit super hard nodig. Zit we nog op de middelbare school maar ja.
Ik heb echt super erg last van studieontwijkemd Gedrag. Ook al leg ik mijn telefoon weg en doe ik de computer uit. Na 10 minuten begin ik weer met studie ontwijkend gedrag :')

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:23

Het is in principe maar voor 1 periode dat ik met haar werk, maar met een ander vak heb ik ook het meeste gedaan en dan is dit nogal frustrerend. Nou heeft ze wel net een nieuw pleegkind in het gezin dus ik begrijp dat dat even lastig is. Zelf zat ik vorige week nog op een crematie en ik heb mij er ook toe kunnen zetten om aan de slag te gaan, dus ik weet niet of haar 'probleem' nou zo erg is dat ze niet meer kan.

Inmiddels heb ik de docent op de hoogte gesteld. Helaas is mijn eigen docent ziek en neemt een ander het over. Mijn eigen docent wist er van en die zou ook individueel beoordelen, maar de vervanger kijkt naar het totaalplaatje dus dat is wel jammer. Maar we zullen zien.

Fijn om in iedergeval te weten dat ik me niet aanstel :o

Nu ga ik weer hard aan de slag met leren :\

Succes allemaal! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:47

Ik heb strakjes om half zeven een her tentamen rechtsfilosofie en ik heb opeens een geheugen als een zeef. Ik kan wel huilen. :( niets blijft meer hangen en ik kan me amper iets voor de geest halen.. ik ben al sinds half twaalf op school want thuis kan ik me niet concentreren, hier blijkbaar ook niet.
Ik baal hier zo van. Ik móet dit tentamen halen anders kan ik niet afstuderen dit jaar. :n (no pressure :') )

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:57

Wat betreft het 'samenwerken': herkenbaar probleem dat uiteindelijk het werk op één of twee mensen neerkomt. Het lastige is dat er bij ons op school altijd punten werden afgetrokken als de samenwerking niet goed was :') Als dat bij jullie niet zo is zou ik het zeker even melden, maar als je er punten aftrek voor krijgt, tja, dan zou ik het eigenlijk laten voor wat het is. Zuur dat de ander meelift op jullie werk, maar die komt zichzelf echt nog wel eens tegen moet je maar denken :+

En Frummels, dat is altijd de laatste stress. Rustig nog eens alles doorlezen en hopen dat je onbewust toch nog meer weet! Gewoon alles in je korte termijn geheugen knallen :)) Alvast heel veel succes!

Ik ga mezelf even een schop geven, want ik zit weer om de tien minuten weer op facebook te niksen. Ik wil voor het eten mijn hoofdstuk afhebben (nog 10 pagina's en 1 powerpoint, moet lukken). Dus ik sluit zo internet af en mag me pas weer aanmelden als het werk gedaan is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:59

Pfff, ik heb ook echt eens schop nodig. Zit al een uur niets te doen. :+ Moet eigenlijk scheikunde doen, maar ik ben moe, heb geen zin en weet niet waar te beginnen. :')

Frummels, dat komt echt zeker weten wel goed! Misschien is het zelfs beter nu te stoppen, dag zelf leren werkt niet. En echt, je zal veel meer weten dan je denkt. :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:00

Ben ik blij dat ik geen tentamens heb (nog dan :') )
Succes voor iedereen die voor tentamens moet leren +:)+ jullie kunnen het! +:)+

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:40

Balou_k schreef:
Juridisch medewerker openbaar bestuur MBO 4

Jij doet HBO rechten?

Nee ik doe Sociaal Pedagogische Hulpverlening! Recht was een vak dat we hebben gehad, ontzettend leuk en interessant!

Carrera97 schreef:
Het is in principe maar voor 1 periode dat ik met haar werk, maar met een ander vak heb ik ook het meeste gedaan en dan is dit nogal frustrerend. Nou heeft ze wel net een nieuw pleegkind in het gezin dus ik begrijp dat dat even lastig is. Zelf zat ik vorige week nog op een crematie en ik heb mij er ook toe kunnen zetten om aan de slag te gaan, dus ik weet niet of haar 'probleem' nou zo erg is dat ze niet meer kan.

Inmiddels heb ik de docent op de hoogte gesteld. Helaas is mijn eigen docent ziek en neemt een ander het over. Mijn eigen docent wist er van en die zou ook individueel beoordelen, maar de vervanger kijkt naar het totaalplaatje dus dat is wel jammer. Maar we zullen zien.

Fijn om in iedergeval te weten dat ik me niet aanstel :o

Nu ga ik weer hard aan de slag met leren :\

Succes allemaal! :)

Ze weten er in ieder geval van, dat scheelt (meestal) al veel. Wat ik er van heb geleerd is dat je docenten liever hebben dat je te vroeg aan de bel trekt dan te laat, omdat er dan niets meer aan te veranderen is. Hoop dat ze er rekening mee houden!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:48

Unoo: Toevallig, ik studeer ook SPH.

Morgen tentamen Healthy Ageing, phoe. Ik heb echt niet genoeg geleerd, al die cijfers..
Straks maar wat beter leren voor de volgende tentamens!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:02

Fijn dat het bij de meesten goed ging vandaag!

Welkom aan alle nieuwe mensen! En succes met het plannen. :o

Mijn PSO ging wel redelijk! Ik heb alleen mijn wiskunde niet gemaakt, dat doe ik morgenochtend onder m'n eerste uur vrij. :o

Succes voor degenen die vanavond nog aan de slag moeten. :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:37

Hee nog een SPH'er! Waar studeer je CarolienR?

Succes morgenochtend _Cowgirl! :)

Mijn wekker staat weer om 7 uur, dan kan ik douchen, ontbijten en de hond uitlaten en dan om 8 uur beginnen. Gelukkig ben ik na donderdag van m'n leertentamens af. Volgende week woensdag nog een verslag inleveren en donderdag een presentatie en dan zit deze periode er alweer op.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:56

Ik kan echt niet tegen vroeg opstaan :') Zeker niet als ik net te kort heb geslapen (7 uurtjes)
Dagje stage en verslagbespreking vandaag!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:58

Ik ben gisteravond/vannacht soort van half ziek geworden :') Ineens ontzettend keelpijn en mijn neus zit de hele tijd verstopt.

Vandaag van 9:15 tot 15:00 school, wiskunde en programmeren.. Pff :+ Dan vanmiddag waarschijnlijk even een fiets kopen. Verder wil ik nog wat basis wiskunde gaan doen om de boel op te frissen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:15

Succes allemaal!

Hoe was het bij de pony Ghostattack?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:16

Leuk! Ik ga zondag voor de tweede keer kijken :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:19

Oh! Dat is goed nieuws. :D