Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:03

Ik ben vooral schuldig aan "proactief" en "enthousiast" .

Succes Yentl! Misschien gaan ze wat concreter in op wat je allemaal moet doen en waar je terecht gaat komen, zal ook een beetje afhangen van wat je eerste gesprek inhield.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:17

@ kwanyin, Het eerste gesprek was eigenlijk heel simpel. Ze vertelden alles over het bedrijf en ik over mezelf. Daarna gaven ze een kleine rondleiding door het bedrijf en werd ik voorgesteld aan alle werknemers. Dat was het eigenlijk!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:56

Dat is dus een andere dan diegene waar je al gewerkt had en het minimumloon ging krijgen? Wat voor functie is het? Misschien willen ze je specifieke kennis van het vakgebied ook toetsen?

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:16

Ja, bij die andere ben ik nu werkzaam totdat ik wat anders heb gevonden maar ik ben in iedergeval uit de WW. Dit is een commerciele/ administratieve functie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 16:47

Klinkt goed je gesprek en direct een uitnodiging voor vervolggesprek! Leuk!!

Oh ik maak mij ook schuldig aan het woord 'enthousiast', maar ben ook best wel een overenthousiast persoon :+ Daarbij hoe moet je dan nog enigszins fatsoenlijk duidelijk maken dat je van de vacature wel door de kamer heen kunt stuiteren?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:10

Mareska vraag dat anders eens aan degene die de vacature heeft opgesteld?

Yentill ik denk dat ze wat dieper ingaan op functie inhoud, succes!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 17:23

Knert, vrijwilligerswerk heb ik over na gedacht, maar we hebben een vrij druk gezin. Dat was ook al zo toen ik werkte en regelde mijn vriend en ik alles onderling. Nu regel ik alles. Hij focust op zijn werk.
En als ik dan moet kiezen........dan heb ik hier thuis meer dan genoeg te doen zonder vrijwilligerswerk. Help op school, bouw websites voor projecten van mijn vriend etc.
Is dat ook iets wat ik dan kan vermelden op mijn CV?

LadyMadonna, eens........als er 300 CV's komen MOET die van jou eruit springen. En dat lukt met de CV van Jans wel.

Iemand nog tips voor een reguliere CV om te pimpen? Standaard foto erbij plaatsen? Werken met kleur? Of een andere hippe tip om op te vallen?

Yeentll, wat goed zeg!! *\o/* Snel gedaan joh! Top! Blij voor je.

Ik zou aan het einde van de week meer horen over mijn gesprek van vorige week vrijdag. Ben ik een zeikerd als ik morgenmiddag bel om te horen of ze meer weten? Of wachten tot maandag?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 17:25

idinn schreef:
Klinkt goed je gesprek en direct een uitnodiging voor vervolggesprek! Leuk!!

Oh ik maak mij ook schuldig aan het woord 'enthousiast', maar ben ook best wel een overenthousiast persoon :+ Daarbij hoe moet je dan nog enigszins fatsoenlijk duidelijk maken dat je van de vacature wel door de kamer heen kunt stuiteren?

Ja inderdaad _O-

Ik ben ook een enthousiast persoon, altijd al, heel gedreven (staat vast ook in de lijst??) Bepaalde woorden geven gewoon goed weer hoe jij als persoon bent.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:17

Vandaag te horen gekregen dat ik aangenomen ben als nanny waar ik maandag voor gesolliciteerd had. Ga jullie dus weer verlaten!

Heel veel succes allemaal met komende gesprekken en sollicitaties hopelijk vind iedereen snel een passende baan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:20

Gefeliciteerd Gabbe!

@Dimple: sommige dingen kun je prima op je cv zetten :j Zou iig de websites erop zetten, school is beetje afhankelijk van wat je daar doet.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:13

Gabbe schreef:
Vandaag te horen gekregen dat ik aangenomen ben als nanny waar ik maandag voor gesolliciteerd had. Ga jullie dus weer verlaten!

Heel veel succes allemaal met komende gesprekken en sollicitaties hopelijk vind iedereen snel een passende baan!

wij zwaaien je, gepaard met menig gelukwens, uit...! *\o/* Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:20

Gefeliciteerd Gabbe! :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:33

Gefeliciteerd Gabbe ! :D

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:35

Wat goed!! Gefeliciteerd Gabbe!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:41

Ik heb helaas allemaal afwijzingen, niemand heeft plek....
Wel kreeg ik een compliment op mijn brief dus dat is fijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:02

Balen van de afwijzingen. Maar een compliment op je brief geeft iig aan dat het daar niet aan ligt!

Gefeliciteerd Gabbe!!

Ik wacht nog steeds af. Jammer dat ik van niet alle vacatures een einddatum weet. Er was er 1 waarbij je voor vandaag moest reageren.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:03

Ik vind gewoon nergens echte vacatures hier in de buurt, ik stuur steeds open sollicitaties en dan weet je gewoon 9 van de 10 keer dat ze geen plek hebben. Dat is wel jammer.

Vervelend is dat afwachten he !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:52

Ik heb net wat brieven verzonden, ben erg benieuwd!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:40

Bedankt allemaal! Kan niet wachten tot het 1 mei is en ik mag beginnen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 02:01

Gefeliciteerd Gabbe!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:14

Gabbe fijn! Gefeliciteerd met je baan!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:41

Dimple schreef:
Knert, vrijwilligerswerk heb ik over na gedacht, maar we hebben een vrij druk gezin. Dat was ook al zo toen ik werkte en regelde mijn vriend en ik alles onderling. Nu regel ik alles. Hij focust op zijn werk.
En als ik dan moet kiezen........dan heb ik hier thuis meer dan genoeg te doen zonder vrijwilligerswerk. Help op school, bouw websites voor projecten van mijn vriend etc.
Is dat ook iets wat ik dan kan vermelden op mijn CV?

Ik zou aan het einde van de week meer horen over mijn gesprek van vorige week vrijdag. Ben ik een zeikerd als ik morgenmiddag bel om te horen of ze meer weten? Of wachten tot maandag?

Tuurlijk kun je dat verwerken, als
Nevenactiviteiten:
- school blabla, begeleiden kinderen (09/2014 – heden);
- bouwen website, project x, Den Haag (05/2014 – heden).

en dan wat uitgebreider ;-)
etc etc

En je zou kunnen bellen, meestal wacht ik toch maar even geduldig af..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:52

Proficiat Gabbe!

Ik zit te twijfelen of ik ergens wil solliciteren. Een oud collega van mijn laatste baan is gisteren aangenomen bij een bedrijf als begeleider dagbehandeling in de jeugdzorg. Ik kom uit de begeleiding en wil eigenlijk niet terug de begeleiding in met mijn WO achtergrond, maar ze vragen hier HBO of WO specifiek.. daarnaast is het Jeugdzorg, als je daar hebt gewerkt heb je weer mogelijkheden en zij heeft gewoon dagdiensten in de behandeling... Ze kon zelf haar uren kiezen en gezien ik misschien een eigen bedrijfje wil starten zou het nog niet eens zo verkeerd zijn.. Moet alleen BIG-geregistreerd zijn, dat ben ik niet, maar volgens mij oud-collega is dat slechts een formaliteit.. toch maar solliciteren dan?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:48

Het klinkt wel goed Anneert, zeker in combinatie met je plannen :j En je kunt altijd weer doorstromen naar iets anders!

BIG-registratie moet je even goed naar kijken, dat hangt van de richting en datum van afstuderen af hoe lastig dat is. Het kan een heel gedoe zijn soms :o

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:53

Hallo dames!

Mag ik mij hierbij toevoegen? In juli afgestudeerd als diëtiste. Ik ben recent voor mijzelf begonnen. Maar ik ben daarnaast nog opzoek naar een baan voor 20-30 uur in de week. Ik heb gelukkig op dit moment wel wat te werken aangezien ik nog 2 baantjes heb uit mijn studententijd. Helaas is het alleen niet voldoende.

Ik heb afgelopen half jaar wel een aantal (open)sollicitaties de deur uit gedaan als diëtiste, alleen nog geen enkele keer op gesprek mogen komen. Nu ben ik aan het kijken naar banen als voedingsassistent of horeca oid, maar dan niet meer alleen in het weekend. Maar ook hierbij al veel afwijzingen gehad.

Een aantal waren echt idioten redenen onder andere te weinig werkervaring in de horeca, werk al 9!! jaar in de horeca...