Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christeltjuh

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:35

Een tijdje niet meer mee gelezen door de verhuizing en het voorbereiden van mijn assesment.

Wat komen er goede cijfers voorbij zeg! Wauw.

Ik heb donderdag mijn assesment ben helemaal zenuwachtig nu al. Als ik straks aan het presenteren ben is er geen probleem meer, maar nu.... Slecht slapen en niet kunnen eten etc. Bahbah. Nog eventjes volhouden en dan mag ik als het goed is zeggen dat ik ben afgestudeerd!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:49

Amandananana wat lang zeg!
En Kirsha, wat raar dat die workshops niet gewoon sowieso doorgaan... alsof die paar mensen die al bezig zijn met afstuderen dat niet heel goed kunnen gebruiken :=

Succes met de laatste loodjes Cristeltjuh!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:50

Spannend Christeltjuh! Nog even volhouden, het is bijna donderdag! Heel veel succes alvast. :)

Jeetje Ladyson, dat meen je niet.. Zo is het onmogelijk om op tijd af te studeren..

Ook apart Kirsha. Snap ergens wel dat ze dat niet zomaar gaan geven, maar dat je het nu maar zelf uit moet zoeken lijkt me ook niet helemaal de manier. :n Begin je op tijd, word je benadeeld.

Super goeie cijfers Anna! :D

Ik wacht nog op de cijfers van de minor. Staan 15 werkdagen voor om het na te kijken en die zijn komende vrijdag voorbij. Hopelijk heb ik het dan ook allemaal terug. Voldoende ook graag, anders moet ik er naast al die andere dingen nog weer achter.
Ben bezig met mijn afstudeerminor. Moeten echt nog onwijs veel doen naast het onderzoek! :oo Interviews, gesprekken, presentaties, essaytentamen, trainingen volgen....
Morgen naar stage om het over mijn plan van aanpak te hebben. Hopelijk kan ik daar de info krijgen die ik nodig heb. :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:20

Succes christeltjuh!

Hier even een lachwekkende (of beter om te huilen) update..

Vorige week heb ik een e-mail gestuurd dat de tijden van de colleges die gecommuniceerd zijn niet overeen komen met het rooster (andere dagen/tijden). Geen reactie gehad dus vandaag gebeld. Ze ging het uitzoeken, ik ben daarna teruggebeld met dat ik het rooster moet aanhouden en het college vandaag dus doorgaat.

Vervolgens kijk in het rooster.. Het college van vandaag is eruit gehaald, en nu staan er volgende week 2 colleges. Dus maar weer gebeld.. Oh zegt ze, nou dan zal het wel vanwege de verwarring eruit gehaald zijn dus dan zal het college van vandaag niet doorgaan. >;)

In plaats van dat ik vandaag dus uitleg krijg over hoe ik nu verder moet, kan ik op zijn vroegst volgende week donderdag aan de slag. Heb maar om wat taakjes gevraagd hier.. -O-

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:18

Dat schiet niet op Ladyson..

Ik heb de grootste opdracht van mijn minor (voor 16 punten) gehaald! Heb gewoon een 8,4! :D *\o/*

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:51

Mag ik me hier misschien ook melden?
Ik zat vorig jaar al in het topic van 2014 maar toen is het helaas niet gelukt om af te studeren. Op dit moment ben ik bezig met de laatste loodjes. Ik studeer trouwens Sociaal pedagogische hulpverlening in den haag :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:57

Kirsha schreef:
Barbabientje, hoe was je eindbeoordeling?

Kayleigh_ en Adamootje, hebben jullie inmiddels al een beoordeling op jullie projectvoorstellen?

Ik ben gisteren officieel begonnen met afstuderen. Komende woensdag heb ik een gesprek met mijn begeleider om alles door te spreken en ik moet vanmiddag een eerste opzet aanleveren. Vandaag dus even volgas aan mijn projectvoorstel werken en dan blaas ik haar hopelijk omver :D (of ik word tot de grond toe afgebrand, dat kan ook). Ik ben wel blij met mijn begeleider, het is ook degene die de lessen en workshops over het afstuderen geeft dus ik denk dat zij mij wel goed kan helpen.

Woensdagmiddag krijg ik de eindbeoordeling van mijn stage. Daar lig ik niet zo wakker van, maar het moet toch even gebeuren.

Zet hem op iedereen *\o/*

Ja goed :) Ze hebben me aanbevolen bij de teamleidinggevende voor als er een vacature vrijkomt over een half jaar *\o/* Natuurlijk altijd aandachtspuntjes, maar op de meeste punten 3/3 gescoord :j

Hoe is het met jouw projectvoorstel?

@Missy: Natuurlijk, welkom! Zit het zo tegen of gewoon lekker de tijd voor genomen?

Saskia: Netjes!

Ladyson: Dat is echt lekkere communicatie _O- Kan de Avans ook heel goed :j

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:04

Barbabientje: Een beetje van allebei haha. In het begin duurde het heel lang voordat mijn opzet werd goedgekeurd en was ik het steeds niet eens met mijn begeleider. In de zomer heb ik het toen even helemaal opzij gelegd omdat ik er geen zin meer in had en ook gewoon vast zat. Nu heb ik 2 weken geleden een eerste volledige versie naar mijn begeleider gestuurd en hadden we gister een afspraak.
Ik heb nog redelijk wat feedback gekregen maar over het algemeen was hij gelukkig wel positief! :) Over 2 weken hebben we weer een afspraak staan. Ik ga zelf 1 maart met vakantie dus ik hoop dat ik voor die tijd een eerste versie naar mijn beoordelaar kan sturen!

Wat dat betreft is het allemaal nogal krom bij ons op school, met begeleiders, beoordelaars en opdrachtgevers enzo :roll:

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:17

Jeetje Ladyson, wat een slechte communicatie!

Welkom Missy_ :) leuk nog een SPHer :D

Barbabientje wat goed dat ze je aanbevolen hebben!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:46

Eens even in dit topic lezen wat jullie allemaal aan het doen zijn. Ik ben ook bezig met afstuderen SPH.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:07

Leuk al die sph'ers! In welke regio zitten jullie en hoe zijn de baankansen daar nu? Hier is het behoorlijk drama helaas.. :(

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:14

Ik doe ook SPH :)

Ik zit in regio Rotterdam en het is hier echt een ramp qua banen. Ik werk nu in de flexpool van een grote bekende instelling maar de ene na de andere groep gaat dicht.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:53

Ik studeer in Ede, waar ik ook woon nu. Ouders wonen in regio Rotterdam. We hebben een afstudeeropdracht in Rotterdam, maar daar hoef je natuurlijk niet zo heel vaak naar toe.

Qua baankansen: sowieso slecht, maar ik ben he-le-maal klaar met (het overgrote deel van) de hulpverlening. Ben dan ook niet van plan om in de hulpverlening te gaan werken. Neig inmiddels meer richting media/communicatie/journalistieke kant. Of ik gewoon via connecties een baan ga proberen te krijgen of dat ik toch nog een opleiding ga doen ben ik nog niet uit.

Waar werk je Amanda?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:56

Ik zit in Leiden en ook hier is het drama qua baankansen -O-

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:58

Op mijn oude stage-adressen was overigens ook nooit een baan te krijgen. In jaar 1 liep ik bij een gezinshuis van de D.riestroomhuizen, jaar 2 werkte ik in een wijkcentrum van Welzijn Veenendaal en mijn fulltime jaarstage in jaar 3 heb ik (méér dan fulltime door gebrek aan medewerkers...) als -ambulant- persoonlijk begeleider bij K.wintes gewerkt, volwassenenpsychiatrie. Opdrachtgever afstudeeropdracht is onderdeel van L.elie zorggroep, een ouderenpsychiatrie afdeling.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:12

Marlinde ik stuur je een pb!

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:57

Hier nog een sph-er.
Regio den bosch. Baan kansen voor vaste contracten zijn inderdaad erg lastig.. Ik werk nu als 0-urencontracter op mijn oude stage plaats, grote organisatie binnen onze regio. Alles veranderd daar dus totaal geen idee hoe het eruit gaat zien over een jaar.
Na mijn afstuderen wil ik gaan reizen, iig tot januari volgend jaar. Ik hoop heel hard dat het dan wat tot bedaren is gekomen en de zorg qua banen weer wat beter geregeld is.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:41

Ja ik hoop ook heel erg dat het de komende tijd weer wat beter gaat.. Ik werk nu ongeveer sinds een jaar als invalkracht in de kinderopvang, via een uitzendbureau. Dus dagopvang/bso, allerlei leeftijden en ik pak maar gewoon alles wat ik kan. Tegen de zomer aan is er altijd meer werk, dus ik merk dat het nu langzaam aan weer wat meer wordt. Is natuurlijk ook geen vetpot maar voor nu gaat het nog redelijk.
Mijn ambitie ligt zeker niet in de kinderopvang, maar dat is denk ik wel waar ik mijn pijlen op ga richten als ik ben afgestudeerd. Je hoort steeds vaker dat ze daar meer hbo-ers willen hebben. Hopelijk kan ik dan vanuit daar verder zoeken..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:33

Ik heb echt niks kunnen vinden, ook geen 0 uren of kinderopvang. Dus ben vrijwilligerswerk ernaast gaan doen om ervaring op te doen :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 01:15

Verschrikkelijk die arbeidsmarkt hé... Mijn zus is twee jaar geleden afgestudeerd als SPH'ers en heeft wel een baan, maar nog niet op HBO niveau. Nu heeft ze kort geleden een baan aangeboden gekregen voor een paar uur in de week, wel op HBO niveau (Omg. Eindhoven). Als ik over een half jaar afgestudeerd ben zal het ook moeilijk worden om een baan in het onderwijs te vinden, helaas... Lerarentekort? Eh... waar?!

Missy, welkom. En fijn dat je goede feedback gehad hebt en vooral dat hij positief was. :)

Barbabientje, goed nieuws dus, top!

Saskia, netjes! Gefeliciteerd!

Ladyson, wat zuur.

Christel, oh wat spannend! Je bent er bijna. Succes met je assesment.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:31

Paar vriendinnen van me die in 2014 afgesturdeerd zijn van de PABO hebben wel beide gelijk een fulltime vaste baan gevonden waar ze na de zomervakantie konden beginnen, verbaasde me! Een daarvan heeft eerst SPH gedaan en is daarna nog verkorte route PABO van 2 jaar gaan doen, die heeft nu dus geluk gehad.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:10

Ik heb vanmorgen feedback ontvangen op mijn projectvoorstel (tenminste, wat het tot nu toe voorstelt). Gelukkig wel bruikbaar commentaar, één hoofdstuk mist nog veel diepgang en ik heb de verkeerde volgorde aangehouden (conceptueel model gemaakt voordat ik er theorie bij had gehaald). Dat moet dus nog even veranderd worden, maar straks eerst naar school voor mijn eindgesprek van stage.

Ach ik kan me er tot nu toe nog niet al te veel zorgen over maken, ik hoef het concept projectplan pas over 2,5 week in te leveren en dan heb ik nog een week om het te verbeteren. Ik had ook niet verwacht dat het na 2 dagen al perfect zou zijn :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:09

Wat goed Kirsha! Heb je weer wat om mee aan de slag te gaan :)

Ik had net zo'n fijn gesprek over mn onderzoeksrapport. Zit helemaal op de goede weg, tuurlijk hier en daar steeds wat dingetjes bijgeschaafd, maar over het algemeen was mijn onderzoeksdocent positief :D
Had ik echt even nodig want loop heel erg achter om mijn eigen planning, maar ik heb gewoon veel te krap gepland want loop voor op de rest van mijn klasgenoten haha!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:18

Fijn Kirsha, kun je eindelijk verder! Goede feedback gehad of nog steeds wel een beetje vaag?

Anna: Fijn fijn! Ach, beter achter op je eigen planning dan achter op de gebruikelijke planning! ;)

Ik heb morgen gesprek over mijn laatste opdracht, dus technisch gezien afstudeeropdracht, maar heb mijn scriptie natuurlijk al ingeleverd :j Ben benieuwd hoe groot het moet gaan worden.. Op school hadden ze het over 40 uur per week eraan besteden :+ Dat gaat heb dus niet worden _O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:39

Nog steeds wel een beetje vaag maar ik heb een voorbeeld meegekregen van wat ze ongeveer bedoelt met 'diepgang', dus daar ga ik me deze week op focussen. Komende maandag heb ik een gesprek met haar over wat ik tot dan toe heb. Kan ik mooi een hoop vragen op haar afvuren :D

Fijn Anna! Voelt altijd goed om weer even die bevestiging te hebben dat je goed bezig bent.

Succes morgen Barbabientje, ben benieuwd wat ze te melden hebben.