Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:22

Dat is nog eens mooi k.t!
Maar zo'n studiekeuzecheck is toch helemaal niet bindend? Dat is een advies. Althans, hier wel. Als die negatief is, willen ze graag even met je praten over wat je verwacht van de opleiding en of het wel de juiste is. Heb nog nooit gehoord dat iemand geweigerd is :/

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:31

Jiskaa schreef:
Dat is nog eens mooi k.t!
Maar zo'n studiekeuzecheck is toch helemaal niet bindend? Dat is een advies. Althans, hier wel. Als die negatief is, willen ze graag even met je praten over wat je verwacht van de opleiding en of het wel de juiste is. Heb nog nooit gehoord dat iemand geweigerd is :/

Als je je na 1 mei aanmeldt, mag hij wel bindend gemaakt worden. Dan kunnen ze echt kiezen je niet toe te laten, vóór 1 mei is het alleen een advies.

http://www.hva.nl/een-studie-kiezen/ins ... euzecheck/

Citaat:
Als je ná 1 mei voor het eerst via Studielink een inschrijfverzoek doet, heb je geen automatisch toelatingsrecht, maar ben je toelaatbaar.

Toelaatbaar en dus ook weigerbaar. Helaas.. :(:)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:37

Vind dat wel heel raar eigenlijk. En waarom is dat niet landelijk overal hetzelfde?
Ik zou toch indd contact opnemen met school, missn kunnen ze nog wat voor je doen.
Ow en digi-d de huid ff vol schelden :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:21

Ik was mij inderdaad zeer zeker van bewust dat ik mij op tijd moest aanmelden en die aanvraag op tijd had moeten doen. Dit heb ik gedaan alleen kwam hij maar niet binnen. Ben gewoon tot 3x toe keihard voor gelogen dat ze het hebben opgestuurd.
Ik ga zo de hva bellen.
Desnoods maak ik de test op nieuw om te laten zien dat ik het echt wel kan.
Heb gewoon dikke pech gehad dat weet ik zeker.
Ik heb zelf een cm profiel en kan mij dus voor heeeeel weinig studies aanmelden en in amsterdam is het sws al niet meer mogelijk en een of andere pret studie wil ik ook niet doen. Dat is gewoon zonde.

Het is gewoon heel zuur. En zo frustrerend

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:26

Lienek schreef:
Ik was mij inderdaad zeer zeker van bewust dat ik mij op tijd moest aanmelden en die aanvraag op tijd had moeten doen. Dit heb ik gedaan alleen kwam hij maar niet binnen. Ben gewoon tot 3x toe keihard voor gelogen dat ze het hebben opgestuurd.
Ik ga zo de hva bellen.
Ik heb zelf een cm profiel en kan mij dus voor heeeeel weinig studies aanmelden en in amsterdam is het sws al niet meer mogelijk en een of andere pret studie wil ik ook niet doen. Dat is gewoon zonde.

Ik bedoel het ook niet rot hoor, maar njah, bij dat soort instanties krijg ik altijd het idee dat ze alles doen om gewoon van hun schuld af te zijn. Succes met bellen en hopelijk krijg je een tweede kans, als dat mogelijk is. :(:)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:28

DaisyDarling schreef:
Lienek schreef:
Ik ga zo de hva bellen.

Ik bedoel het ook niet rot hoor, maar njah, bij dat soort instanties krijg ik altijd het idee dat ze alles doen om gewoon van hun schuld af te zijn. Succes met bellen en hopelijk krijg je een tweede kans, als dat mogelijk is. :(:)

Nee snap ik helemaal hoor! Maar je verwacht toch dat je het wel binnen moet krijgen op tijd. Nou ik ga zo eerst bellen. Ik laat weten wat er uit komt.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:33

Ik heb eindelijk een mailtje terug, maar ben er niks mee opgeschoten. Ze gaan het uitzoeken en mailen mij zodra ze meer weten.. Hopelijk duurt dat iets minder lang.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:51

Geweldig... Maar niet heus .. ze zijn bezig met de conputers en daardoor is er niemand aanwezig om mij te helpen. Ik moet het morgen maar weer proberen

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 13:24

Jetje lienek wat is dit heel erg vervelend op zijn zachtst gezegd... Ik hoop heel erg voor je dat de school je nog een kans geeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:11

chantalboes schreef:
Emmaa_ schreef:
Doen doen doen! :D

Yes! Heb net officieel de inschrijving afgerond en alles bij duo ingeschreven!
Journalistiek here we come!

Jeeeeejj!! Gezellig :D Vriendinnetje van me is ook ingeloot, super leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:24

chantalboes schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb keihard op mijn flikker gekregen van mijn pa dat ik zo negatief deed over mijn intro kamp, dus afhankelijk van wat er in de brief staat ga ik denk ik maar mee := Als er staat "neem stevige wandelschoenen mee" of iets in die trant bedank ik vriendelijk denk ik

Quote uit de intromail:

"Schoenen die bos-proof zijn. (gympies volstaan, stiletto’s zijn lastig)"

JE GAAT WEL HOOR! hahaha

Ik moet nog even kijken of het wel gaat lukken... Ik vind 110 euro best wel veel geld voor 3 dagen, waarin je ook nog eens je eigen tent en alles mee moet nemen. Het lijkt me wel heel erg leuk, maar ik ben fysiek ook nog eens behoorlijk beperkt dus het is even aankijken of het wel zo makkelijk gaat. Het is ook een beetje afhankelijk van of mijn vader het voor me wilt betalen :=

Verder zie ik in die mail dat het wordt geadviseerd om een Macbook te kopen... Dat wordt nog wel een probleem denk ik :')

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:40

Mocht iemand nog op zoek zijn naar boeken voor de rechtenstudie, ik heb mijn boeken nog liggen. Zal vast zelf het een en ander nodig hebben in het tweede jaar en niet alles is de nieuwste druk. PB maar bij interesse, en veel succes en plezier allemaal met het start van jullie studie :D

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:52

Emmaa_ schreef:
Ik moet nog even kijken of het wel gaat lukken... Ik vind 110 euro best wel veel geld voor 3 dagen, waarin je ook nog eens je eigen tent en alles mee moet nemen. Het lijkt me wel heel erg leuk, maar ik ben fysiek ook nog eens behoorlijk beperkt dus het is even aankijken of het wel zo makkelijk gaat. Het is ook een beetje afhankelijk van of mijn vader het voor me wilt betalen :=

Verder zie ik in die mail dat het wordt geadviseerd om een Macbook te kopen... Dat wordt nog wel een probleem denk ik :')

Pff ja inderdaad, die macbook! Heb juist vorig jaar een nieuwe laptop gekocht, windows. En dan ook nog die studieboeken erbij. Hoop ook dat me ouders wat kunnen/willen bijdragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:59

chantalboes schreef:
Emmaa_ schreef:

Pff ja inderdaad, die macbook! Heb juist vorig jaar een nieuwe laptop gekocht, windows. En dan ook nog die studieboeken erbij. Hoop ook dat me ouders wat kunnen/willen bijdragen!

Macbook is hier ondertussen geregeld, ging veel sneller dan verwacht maar wel heel fijn. Je kan ook met een Windows laptop werken natuurlijk, maar houd er wel rekening mee dat je dure grafische pakketten daarvoor zal moeten aanschaffen en dat het ook een laptop moet zijn die je dag in dag uit mee naar school kan slepen.

Ik vind het persoonlijk raar dat ze nu pas met dit soort dingen komen. Een maand voordat school begint mag je je eerste termijn collegegeld dokken, een Macbook kopen, voor 400 euro aan boeken regelen en dan ook nog eens een introkamp wat 110 euro kost (bier niet eens inbegrepen......). Ik denk dat ik wel naar het introkamp ga, maar gezien ik nogal een slechte rug heb kan ik gewoon niet meedoen aan fysieke activiteiten. Is dan jammer voor hun, ga ik wel een dutje doen ofzo :')

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:05

Ik heb een Macbook maar ''moet'' juist een Windows :P Vind het wel goed hoor, ik heb gewoon alle officepakketen hierop: word, powerpoint, excel. Kan me niet voorstellen dat we andere dingen nodig hebben. Ze zeggen ook dat het is toegestaan maar het wordt gewoon niet ondersteund oftewel, ze hebben geen kennis van macbooks :')

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:32

Iemand anders hier die rechten gaat studeren aan fontys?
Boekenlijsten zijn bekend maar als ik die aanblik moet ik inloggen, oké prima doe ik, vervolgens is mijn boekenlijst weg en nergens oo de website terug te vinden?

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:13

Nickyyyy schreef:
Iemand anders hier die rechten gaat studeren aan fontys?
Boekenlijsten zijn bekend maar als ik die aanblik moet ik inloggen, oké prima doe ik, vervolgens is mijn boekenlijst weg en nergens oo de website terug te vinden?

Heb je de boekenlijst bij Jongbloed juridische boekhandel bekeken? Ik heb ze namelijk daar besteld en al binnen twee dagen binnen gekregen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:26

Ik heb mijn boekenlijst gewoon van studystore (rechten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:33

Mag ik hier even komen binnenvallen en vragen of iemand hier accountancy gaat doen? :D

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:55

Idooltje, daar heb ik gekeken maar als ik hem dus aanklik verdwijnt ie daarna en vervolgens kan ik hem nergens meer terug vinden oo de website. Alleen de boekenlijsten voor de universiteit.

Ik ga dus een naar rechtenleren.nl en daar klik ik alles aan en dan moet ik inloggen, dit doe ik en weg is de boekenlijst. Dit krijg ik elke keer en vervolgens op de website zelf kan ik hem nergens terugvinden. Alleen de boekenlijsten voor de universiteit.

Waar heb jij het gevonden dan?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:06

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:07

Ja precies zoals jij het omschrijft. Maar ik hoefde mij niet in te loggen. Ik kon me na mijn bestelling aanmelden bij die website. De site is nu anders dan toen ik ze 4 weken geleden bestelde. Misschien morgen even bellen en vragen hoe je het anders moet doen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:09

Huh 4 weken geleden al? Toen kreeg ik nog niet eens de goede lijst... Sinds vandaag staat ie er pas op volgens mijn computer/iPad en telefoon.. Kan je misschien anders als je de boekenlijst op de website voor je heb de link kopiëren? Misschien dat ie het dan wel doet..

Ik weet niet of die overeen komt dancer. Vast grotendeels wel maar voor de zekerheid..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:23

Eulogy schreef:
Mag ik hier even komen binnenvallen en vragen of iemand hier accountancy gaat doen? :D

Je kunt in het topic zoeken :j :D
Blanket & ikzelf onder andere, allebei aan de Hogeschool van Amsterdam.

Ik zie aan je profiel dat je politicologie doet/deed? Waarom niet meer? Dat is de studie die ik eigenlijk wilde doen :o

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:39

Eulogy schreef:

Jij zou toch naar het buitenland gaan?