Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:40

Zere voeten is niet best, ik ga dus voor de tweede. Wellicht iets om aan te kaarten als veel mensen daar last van hebben PA...

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:06

Wij hebben nu volgens mij schoenen van €25 euro, die lijken een beetje op gympen.
Lopen in ieder geval heel fijn en het geld werd inderdaad van je salaris afgehouden..

Mandarijn

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:31

Ik heb nu van die namaak AllStars, maar moet inderdaad iedere pas opletten dat ik niet uitglijd. :')

Geloof dat ze hier ook die schoenen van de eerste link hebben, hoorde al van collega's dat je er beste blaren van krijgt. :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:23

Vind dat echt levensgevaarlijk eerlijk gezegd. Meeste ongelukken gebeuren door een natte, gladde vloer, of dingen die bijvoorbeeld op de grond liggen en waar iemand over of door valt. Goede schoenen in de keuken vind ik echt belangrijk. En niet alleen voor de veiligheid maar ook voor je eigen lichaam. Investeer daar dus ook in (zo duur zijn goede schoenen niet).

Ik ben tot nu toe één keer gevallen en goed hard ook. De schoonmakers waren er nog, en hadden net de vloer geschrobt. Ze waren nog bezig om het water op te zuigen dus er lag een snoer van de waterzuiger op de (nog redelijk natte vloer). Lette niet op waar ik mijn voet zette en ging dus op het snoer staan en voor ik het wist lag ik.. Deed echt zeer. :))

Ik snap dat als je net begint je nog niet echt goede schoenen hebt, maar zorg dat je zo snel mogelijk goede aanschaft.
De eerste dagen had ik ook nog mijn vans aan, omdat er iets niet goed was gegaan met de levering van mijn schoenen. Maar het liefst had ik ze al vanaf dag één gehad, want moest bij elke stap nadenken.. :=

Morgen hebben wij Crew Parents Breakfast. Mogen we familie meenemen voor een gratis ontbijtje en eventueel een rondleiding als ze dat willen. Hebben we elk jaar rond deze tijd. Altijd erg gezellig. Ouders, opa's, oma's, vriendjes etc. vinden dat allemaal echt heel erg leuk.
Hebben jullie dat ook? :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:05

Fee_ schreef:
PeerAppel schreef:
Wij hebben volgens mij dan precies deze:
http://www.sfceurope.com/Catalogue/Wome ... Rider-4040

Geen zere voeten? Wij kregen deze eerst ook van onze restaurant manager, maar iederen klaagde over zere voeten. Dus nu hebben we deze: http://www.sfceurope.com/Catalogue/Wome ... on-II-3300 gaan ten eerste langer mee en ten tweede is het voetbed een stuk beter. Ze zijn een stuk steviger dus geen klachten meer over zere voeten.

die hebben wij, zo lelijk :+ ik vind het echt maar niets.
best raar dat je mag werken op normale schoenen? al is het hoe dan ook glad.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:14

Fee_ schreef:
Vind dat echt levensgevaarlijk eerlijk gezegd. Meeste ongelukken gebeuren door een natte, gladde vloer, of dingen die bijvoorbeeld op de grond liggen en waar iemand over of door valt. Goede schoenen in de keuken vind ik echt belangrijk. En niet alleen voor de veiligheid maar ook voor je eigen lichaam. Investeer daar dus ook in (zo duur zijn goede schoenen niet).

Ik ben tot nu toe één keer gevallen en goed hard ook. De schoonmakers waren er nog, en hadden net de vloer geschrobt. Ze waren nog bezig om het water op te zuigen dus er lag een snoer van de waterzuiger op de (nog redelijk natte vloer). Lette niet op waar ik mijn voet zette en ging dus op het snoer staan en voor ik het wist lag ik.. Deed echt zeer. :))

Ik snap dat als je net begint je nog niet echt goede schoenen hebt, maar zorg dat je zo snel mogelijk goede aanschaft.
De eerste dagen had ik ook nog mijn vans aan, omdat er iets niet goed was gegaan met de levering van mijn schoenen. Maar het liefst had ik ze al vanaf dag één gehad, want moest bij elke stap nadenken.. :=

Morgen hebben wij Crew Parents Breakfast. Mogen we familie meenemen voor een gratis ontbijtje en eventueel een rondleiding als ze dat willen. Hebben we elk jaar rond deze tijd. Altijd erg gezellig. Ouders, opa's, oma's, vriendjes etc. vinden dat allemaal echt heel erg leuk.
Hebben jullie dat ook? :)

Wij hadden dat vorig jaar ook, de Crew&Family Breakfast..
Was heel erg leuk, mijn ouders waren erg verbaasd over hoe de mac donalds werkte :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 02:08

Wat me vandaag overkwam.... Betaalde iemand 40 euro in 10, centjes wat een drama maar nul kassaverschil ook nog :D daar ben ik wel een.beetje trots op.. Zo n plasticdiepvriesxak met muntjrs en zoek t maar uit...

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 03:02

Pfff zwaaaar irritant :=

Hihihi vandaag een grapje uitgehaald met een manager (of beter gezegd: de auto van de manager) :P
Hij heeft altijd de autosleutel aan de sleutelbos van de mc hangen en die sleutels hebben we altijd nodig als we na de sluit de laatste vuilnis naar achteren moeten brengen... hebben we gelijk ff zn auto verplaatst :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 04:29

Hahaha, was 'ie niet boos? :')

Ik ben net thuis. Weer veel te lang gekletst met wat collega's.

Ik had vandaag een meneer die per ongeluk vijf euro te veel gaf. Kwam er alleen pas achter toen meneer al naar het tweede raam was gereden. Dus ik snel naar raam twee en geef die vijf euro terug: "meneer, er zat een vijfje verstopt, achter de andere briefjes.." Meneer was helemaal verbaasd en helemaal blij dat ik zo eerlijk was en het gewoon terug gaf. :)

Ik vind het nu redelijk vervelend als mensen in de drive even uitgebreid hun kleinste geld gaan zoeken en ik sta te verkleumen bij het open raam, hahaha :P

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 04:52

Bij deze manager kun je dit soort geintjes wel doen haha. Hij moest er zelf ook wel om lachen, omdat ineens zn auto weg was hahaha

We hebben gelukkig heerlijke fleecejasjes die we aan mogen trekken en een verwarming die standaard op 5 staat :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 05:06

Ja ik heb ook een eigen fleece trui van de McD. Maar toch is het best fris als je de hele tijd bij het open raam staat. Gister had ik ook een lekkere wind erin. Echt fijn. Not!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:05

DPTomboy schreef:
Ik kom me ook melden!

Gisteren te horen gekregen dat ik ben aangenomen in Steenwijk en nu net terug van een rondleiding/kleding/enz..
Volgende week woensdag eerste training, ben erg benieuwd!

Hoe zit dat bij jullie met schoenen?
Ik moest na mijn training (dus na 3-4x) maar bestellen via een formulier dat ik daar kan krijgen ofzo. Enig idee hoeveel die dingen kosten?

Gefeliciteerd!
Grappig dan worden we collega's, ik ben nu ook net bij Steenwijk :)

Heb gister mn eerste training gehad en was best leuk, ik raakte alleen echt door de war van al die afkortingen :') sta achter de kassa haha!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:08

Haha geniale actie met de manager. Zulke dingen kun je niet bij iedereen flikken. Sommige zouden echt boos worden.

Raam 1 is inderdaad koud nu! Hier hebben we inderdaad ook jasjes maar die dingen zitten voor geen meter. Zit ook totaal geen model in.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:11

Het model zou me dan weer niks uitmaken hoor, als het maar warm is. Toen ik nog bij de mac werkten mocht je soms je eigen jas aan (als deze zwart was) met een mac-vest (zo'n reflecterende) eroverheen. En als het ècht extreem was, sjaal. Maar ook, donkerkleurig.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:13

Mijn probleem is dat ik heel lang en dun ben. Dus de mouwen zijn zo kort dat het als nog niet tegen de kou helpt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:22

Dan hebben jullie zeker ook niet de nieuwe kledinglijn? Daar zit een longsleeve bij namelijk. Wel dun maar tis iets.. En van de blouse kunnen de mouwen omlaag..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:27

Ja klopt maar die mouwen zijn dus te kort.. Ik heb gevraagd of ik er een shirt met lange mouwen onder mag doen.. Krijg daar later reactie op.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:28

Als het een zwarte is zou het denk ik wel kunnen. Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:46

Ja ik ook! Kan het me ook wel voorstellen als ze het niet doen. Als ik het mag wil iedereen het en dat is dan misschien weer niet de bedoeling..

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:23

Ik heb standaard een shirt onder mn blouse.. In de zomer met korte mauwen en in de winter met lange mauwen... Vind de blouse veel te dun van stof + als je ergens achter blijft hangen, trek je zo alle knoopjes open en dan sta je daar in je bh hihihi

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:07

Ik ook altijd een hemdje aan inderdaad. Nu dan nog een trui er over, behalve als ik in de keuken sta, dan is dat weer te warm.
Soms heb ik ook gewoon een shirt met lange mouwen onder mijn blouse. Steekt er dan ook een beetje uit, maar nog nooit reactie op gehad eigenlijk. Doen ze bij ons niet zo moeilijk over, zo lang het geen bijzondere kleur is. :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:39

Als je niet met neonroze rondloopt maar een neutrale donkere kleur verwacht ik ook niet dat er problemen van komen. Het enige irritante vond ik toen ik nog werkte dat in de keuken (BOP) de mouwen niet lang mochten. Ik snapte dat niet want de optie zit er op dus waarom verbieden. Is dat bij jullie ook zo? Op rustige momenten wilde ik de mouwen wel eens omlaag doen, want dan is het toch wat frisser als je weinig te doen hebt. En ik ben nogal een koukleum..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:45

Ik mag ze niet eens omhoog ivm tattoo :p

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:45

Wij hebben van de Mac zo'n streepjesshirt die je dan onder je blouse kan doen als het koud is. Hebben jullie die ook? Niet dat ik ooit iemand heb gezien die die gebruikte maar oké.

Geen idee of ze bij ons wel naar beneden mogen... ik heb ze altijd omhoog

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:51

Nee dat shirt hebben wij niet.

Mouwen niet omlaag mogen in de keuken, nog nooit van gehoord. Heb ze eigenlijk altijd omlaag...
Snap de gedachten gang wel. Maar hier hebben we dat gelukkig niet. :+