Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:58

Iets met vlekken?

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:07

Wauw, hele toffe site hoor! +:)+

Ik denk dat iets met de sokken idd wel heel erg leuk is. Anders misschien 4 lopende benen met een stuk
buik en daar tekst boven? Ik zal er nog eens even over nadenken.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 22:50

Is You Know Who de naam? En Gyspy Horses is meer een sub titel zeg maar?

Dan zou ik iig beginnen met wat mooie typografie You Know Who met klein daaronder Gypsy Horses en dan een mooi passend beeldmerkje er bij maken. Positioneren van beeldmerk met tekst is soms lastig, maar daar zou je wel uit moeten komen toch :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:01

De volledige naam is de stalnaam eigenlijk, eis van m'n moeder. Maar op paspoort is Y.K.W. en dan de naam van het paard dus kan ook zonder ja eigenlijk. Omdat alles zo strak is kan ik geen sierletters nemen. Ik heb vanalles geprobeerd met types maar ik heb het opgegeven ik had een leuk logo maar klein was het niet leesbaar en het had te weinig paards karakter.
Ik ben zo moeilijk voor mezelf

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 23:14

Ok heb even 5 minuten in illlustrator gekloot, wat ik bedoelde was dit:
Afbeelding

Iets in die richting vind ik zelf altijd wel een praktische oplossing voor lange namen logo's :+ Je laat wel de gehele naam zien maar het belangrijkste springt er dan wel uit.

Maarja, dan nog een lekker beeldmerkje haha.

Zit ff op Dribbble te kijken, maar zitten wel gave dingen tussen <3 misschien heb je daar nog wat aan...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geen tinker logo's, maarja misschien kan je wel wat ideeën op doen zo en wat ruimer denken zelfs misschien? :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:17

Die bladegard is wel mooi, maar komt weer neer op een tinkerdoodle en welke gaat dat worden :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 23:19

Die vind ik zelf ook wel erg smexy. Heb je een aantal tinker doodles gemaakt? xD Ben wel benieuwd.

Thanks trouwens nog chanelle en courses! En Slina haha die links onderin heb ik zelf ook lang over getwijfeld maar zonder klopt het ook niet ofzo. Dan is het niet meer zo 'random' als dat het nu enigszins lijkt. Ik kijk wel even. Als hij straks gebouwd wordt kunnen we em altijd nog schrappen :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:24

Ik ben zo'n type dat een bestandje maakt en als het niet lukt ragequit appel Q doet O:)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 23:25

Oh gee for real :oo Ik ben juist zo iemand die autistisch alles op slaat. Ook alle oude stoeivellen met honderden logo's die t allemaal niet geworden zijn bewaar ik :P Want stel dat ik het een keer nodig heb haha :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:29

I know maar soms grrrr

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 23:38

Soms is schetsen op papier toch ook de beste manier :o

Zelf begin ik eigenlijk altijd met de typografie. Stuk of 10 keer de naam onder elkaar en dan eerst eens onderzoeken wat voor font er bij past en hoe de typo het beste naar voren zou kunnen komen in het betreffende logo.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:53

ik kan niet met illustrator overweg. tekenen is veel makkelijker ja misschien dat ik de tekst eens uitprint en erop teken, misschien een goed idee ja

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 23:55

Illustrator, Photoshop en InDesign. Dat is je gereedschap, learn it *\o/*

Maar schetsen is in de eerste instantie ook lekker :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:57

De rest kan ik prima en ook dreamweaver en premiere enzo, iig genoeg om ermee te werken maar illustrator is zo'n vreselijk programma ;(

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 00:00

Ja vind je echt? :oo Wat zijn de pijnpunten? :') Ik vind Photoshop, Illustrator en InDesign zoveel overeenkomsten hebben. Nouja, PS veel met Ill, en Ill weer veel met ID. Heerlijk ook dat je vectoren vanuit illustrator rechtstreeks kan overplakken in ID waar je ze vervolgens eventueel gewoon verder kan gebruiken, en bovendien geen koppeling hebt <3 De combi Illustrator en ID vind ik onmisbaar zelf :P

Dreamweaver en Premiere Pro ben ik weer minder bedreven in :P Heb het gelukkig ook zelden nodig.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 00:01

Ik kon al jaaaaren photoshop ik heb zelfs nog met jasc paintshop pro enzo gewerkt vroeger maar iedereen zegt illustrator is zo simpel, photoshop is zooo moeilijk en dat vind ik dus totaal omgekeerd :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 00:04

Hahaha nou, dan zijn we het daar over eens. Ik ben begonnen met Photoshop op mn 12e en in het begin deed ik het liefst ALLES in Photoshop :') Maarja, voor drukwerk voldoet dat nou eenmaal niet :+ Toch door mijn kennis van Photoshop kon ik Illustrator en InDesign vrij gemakkelijk onder de knie krijgen. Heb jij daar ook niet een voordeel mee? Ik had ook klasgenoten die nog niks konden (ook geen Photoshop) en die liepen toch echt wel een beetje achter.

Jasc Paintshop Pro heb ik toen ik klein was ook nog een blauwe maandag mee gewerkt haha. Volgens mij was dat toen bij gebrek aan een Photoshop download _O-

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 00:07

Het was best een fijn programma! Haha :+

Ik heb heel lang ps 7 gebruikt en toen ineens naar cs 6 ofzo overgestapt, jezus wat een wereld van verschil was dat. Die clone tool was er nooit op ps7 dus moest ik met brushes dingen wegwerken waar je nu die clone keihard overheen spamt.
Illustrator met die lijntjes maken en knippen allemaal, ik voel me bejaard en onwetend! Ik heb er op school nog een cursus voor gevolgd maar ik weet er niets meer van... Ik weeet dat ik het moet leren maar ik ben zo lui!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 00:10

Oeh PS7 is wel oldskool :P Volgens mij begon ik bij 9. Of bij CS, weet niet precies...

Je bedoelt met de pentool lijntjes maken enzo? Ik gebruikte de pentool in Photoshop al voor allerlei doeleinden dus dat was een voordeel. Verder is in Illustrator "Pathfinder" your friend zeg ik altijd xD

Ik zou je aanraden om gewoon allerlei random illustrator tutorials te gaan volgen op internet :P Gewoon vaak doen, dan komt het vanzelf. Als je wil natuurlijk :')

Kak ik moet echt gaan slapen nu :oo

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 00:19

Ik werk zelf ook liever met Photoshop dan met Illustrator maar hoe meer je er mee werkt en uit probeert hoe meer je ontdekt en leert. Tutorials op youtube helpen mij meestal wel aardig.

Ik zit ook echt met een dilemma wat betreft school. Ik moet een gericht portfolio maken voor mijn stage en dus keuze uit mijn werk maken, het probleem is dat ik niet echt iets eruit vind springen of tof vind. Het enige wat ik wel "leuk" vind om erin te zetten is mijn collectie "trashdresses" maar het gaat me vooral om mijn digitale werk en tekeningem enzo waarmee ik mee zit. Heb de laatste tijd ook wat weinig inspiratie helaas. Naar mijn intake voor deze opleiding had ik gewoon al mijn zooi mee genomen, dat is dus niet de bedoeling als ik op gesprek ga voor een stage.

-Ik moet eigenlijk ook slapen maar ben dan heel goed in over dit soort dingen piekeren

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 00:25

Ik slaap nog steeds niet :+

Wij krijgen op t werk ook veel stage sollicitanten, wat ik merk aan mijn baas... en wat mij zelf aanspreek is:
1. Variatie. Geen appels, appels en nog meer appels maar peren, sinaasappels en mango's graag!
2. Liever 5 kwalitatief goede dingen dan 15 halve dingen zeg maar...
3. Eigen werk (dus buiten school/werk om) spreekt ons altijd erg aan, dit getuigd vaak van echte passie :D hieraan kun je vaak ook terug zien waar de originele interesses binnen het vak liggen van de persoon.
4. Een goede presentatie is het halve werk. Maak dus bijv. digitaal een mooie presentatie van je werk, dan oogt het soms al heel wat beter. Deze digitale presentatie zou ik dan al meesturen met je eerste mail naar het bedrijf. Daarna zal het bedrijf je hopelijk uitnodigen voor een gesprek, hier moet je dan in t echie presenteren, dus heb je niet zo veel aan je digitale presentatie, maarja :')
5. Zorg dat je nadenkt over wat je maakt. Als iemand vraagt: Waarom heb je dat zo gedaan? En je hebt geen antwoord vind ik dat altijd best knullig xD probeer alles in je ontwerpen met een reden te doen. Verder, als je iets toevoegt wat niks toevoegt, laat het dan weg.

Daarnaast vinden wij het karakter van de sollicitant ook een belangrijk punt. Als we denken dat de persoon niet gemotiveerd genoeg is of simpelweg niet goed in ons team zou passen kiezen we liever een ander.

Oh en scherm je facebook en twitter etc af. Ongetwijfeld ga je gegoogled worden. Het verbaast mij dat de meeste dingen toch heel wat foto's openbaar hebben staan. Hierdoor kun je als bedrijf alvast een oordeel gaan vormen over de persoon, als deze toevallig negatief is heb je alweer een minnetje achter je naam bij wijze van spreken.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:51

Bedankt voor je tips hier kan ik echt wat mee :D

Ik teken eigenlijk nooit fruit of landschappen dat trekt mij niet zo. Ik teken eerder mensen of dieren maar wil daar wat meer variatie in maar mijn inspiratie is de laatste tijd om te huilen.

Ik kan van mezelf niet zo goed zeggen wat ik nou goed vind. Bijna overal zit wel een concept of idee achter waarom ik iets heb gemaakt. Ik ben ook vrij pessimistisch en af en toe wat te perfectionistisch ingesteld en daardoor vind ik zelf niks echt goed met name van mijn vrije werk. Dat kan ik eventueel nog wel bespreken met mijn Slber.

Mijn facebook is volgensmij aardig goed afgeschermd en ik zal mijn twitter verwijderen of ook afschermen want ik gebruik toch nooit twitter.

Zelf vind ik het aardig lastig om een passende stage te vinden. Ik wil deze stage graag iets met illustratie (kinderboeken, games etc) maar daar kan ik vrij weinig stage bedrijven in vinden. Maar ik ga nog maar eens hard op zoek :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 09:16

Haha, nee ik bedoel niet dat je fruit moet laten zien, maar variatie :P Meer als gezegde dat je ipv alleen maar appels, ook peren en sinaasappels laat zien. Appels met peren vergelijken zeggen ze wel eens toch :')

Een goede stageplek vinden kan wel lastig zijn inderdaad hoor, maar wel heel belangrijk. Je leert in een half jaar stage meer dan 2 jaar school :') Maarja, je hebt ook stageplekken waar je niet zo veel verantwoordelijkheid krijgt of waar je bijv. de hele dag bijna niks te doen hebt (vertellen stagiaires hier wel eens van hun vorige ervaringen). Ik zou bij een sollicitatie als ik jou was ook een klein beetje proberen te weten te komen hoe het bedrijf zelf is en of ze genoeg te doen hebben enzo. Jij moet jezelf presenteren dus dan mag het bedrijf zichzelf ook wel een beetje presenteren toch :D

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:30

Haha ik lees mezelf nu terug en inderdaad mijn berichtje is een beetje krom, ik was vast nog niet helemaal wakker :z. Ik vind het zelf ook heel belangrijk om een leuke en goede stageplek te vinden, ik hoop dat ik daar ook wat meer zelfstandigheid en verantwoordelijkheid krijg dan op school en vooral dat ik er veel van leer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:22

Haha, dat Facebook checken ken ik maar al te goed :p

Goeie tips, kunnen mensen zeker wat mee denk ik! Ik ga pogen internationaal stage te lopen, ben benieuwd hoe dat gaat verlopen :D

Doe jij trouwens ook voor particulieren designen Thesserd? :)