VWO 4 2013-2014

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Re: VWO 4 2013-2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:42

niet heel goed bijgelezen, globaal.
verzorgpony's praat :)
Balen Anne! ik zit in V4A en zat in A3C
wij ook friet :D

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:43

lina1998 schreef:
het is gewoon echt afhankelijk van de situatie, als je dan een Z paard hebt om 4/5x per week te rijden wordt het al gelijk weer een heel ander verhaal.

maar sommigen mensen vragen wel absurd veel hoor helemaal waar

Ja klopt, soms zie ik wat voorbij komen op BM, voor €100,- p.m. mag je een paar keer per week rijden en verzorgen. Dat vind ik echt belachelijk. Jij wilt iemand voor je paard omdat je zelf niet kan/mag/wilt dus dan moet je zeker geen vergoeding vragen voor iemand die jouw werk uit handen neemt. Ga het om een jonge, toekomstige sportpony van 3 die net de basis kent en je zoekt een ruiter om hem op wedstrijd uit te brengen en hem naar een redelijk niveau te brengen vind ik wel dat je een vergoeding mag vragen want die ruiter krijgt zelf ook een goede naam als ze eenmaal op niveau zijn, en inderdaad als het gaat om een stal met binnen/buitenbak en alle voorzieningen.

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 17:47

dyoka schreef:
lina1998 schreef:
het is gewoon echt afhankelijk van de situatie, als je dan een Z paard hebt om 4/5x per week te rijden wordt het al gelijk weer een heel ander verhaal.

Ja klopt, soms zie ik wat voorbij komen op BM, voor €100,- p.m. mag je een paar keer per week rijden en verzorgen. Dat vind ik echt belachelijk. Jij wilt iemand voor je paard omdat je zelf niet kan/mag/wilt dus dan moet je zeker geen vergoeding vragen voor iemand die jouw werk uit handen neemt. Ga het om een jonge, toekomstige sportpony van 3 die net de basis kent en je zoekt een ruiter om hem op wedstrijd uit te brengen en hem naar een redelijk niveau te brengen vind ik wel dat je een vergoeding mag vragen want die ruiter krijgt zelf ook een goede naam als ze eenmaal op niveau zijn, en inderdaad als het gaat om een stal met binnen/buitenbak en alle voorzieningen.

Persoonlijk zou ik eerder een bijdrage geven als de pony al in de sport gelopen heeft, ervaren is en die je echt veel kan leren dan een jonge pony die nog niet alles kent, ook al zou die nog zo goed kunnen worden

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:53

Eens met isa.
Zal er zo even verder op in gaan nu even paardjes binnen zetten

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 17:55

Succes :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:15

Jullie gaan echt veel te hard voor mij om bij te kunnen houden... :')
Nog belangrijke dingen gebeurd hier?

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:17

Kaus schreef:
Jullie gaan echt veel te hard voor mij om bij te kunnen houden... :')
Nog belangrijke dingen gebeurd hier?

+1

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:18

Jeetje wat een pagina's al :wow: ik zal op de computer bijlezen en mezelf voorstellen :P

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:20

xNK schreef:
Jeetje wat een pagina's al :wow: ik zal op de computer bijlezen en mezelf voorstellen :P

Heeeeeeeeeeeeeeee :D

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:21

Ik ga ook even bijlezen vanavond maar ik ga dus ook naar 4VWO haha, lijkt me een gezellig topic dus ik kom snel weer een kijke nemen

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:22

Wachtwachtwacht... Heleenzz2, ben jij hier al eerder geweest?

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:24

dyoka schreef:
lina1998 schreef:

ik vind 100 euro per maand nog niet eens zo'n raar bedrag hoor.
3x per week kom je uit op 13/14x rijden 100:13= 7,70 100:14 is 7,14. dat ga je op de manege echt niet redden hoor.
en jouw werk uit handen nemen, tja als je een eigenpaard hebt ja je het voor 233 echt niet redden per maand hoor, waarom is het dan zo raar als je hem als 3 dagen van jou kan beschouwen om der dan ook voor te betalen? daarnaast zorgt een bijdragen in de kosten ervoor dat je echt komt en dat je wat meer inspraak hebt.
voor een jonge sportpony van 3 zou ik juist geen geld betalen die leid jij dan toch op? en daar komen dan toch ook nog weer startgeld startkaart, transportkosten en lessen boven op?

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:27

xMiinh schreef:
Vergeet ik hem in die post te zetten -,-

1. lina1998 - Lina - 15 jaar - N&T
2. Kimmms_ - Kim - 14 jaar - N&G
3. Kaus - Myrthe - 15 jaar - E&M
4. esmee_akker - Esmee - 15 jaar - N&G
5. Anne182 - Anne - 14 jaar - E&M
6. Greek - Anna - 14 jaar - E&M
7. becca_98 - Rebecca - 14 jaar - N&T
8. dyoka - Dyonne - 15 jaar - N&G
9. Rachel_Chap - Rachel - 15 jaar - N&T
10. Robin_Rikkie - Robin - 15 jaar - N&T
11. Elm0 - Esmee - 15 jaar - N&G
12. Eskegirl - Esmée - 15 jaar - E&M
13. veronique100 - Veronique - 15 jaar - N&T
14. Isa - Isa - 15 jaar - N&G
15. LoTjEeExXx_ - lotte - 15 jaar -E&M
16. Noukie22- Anouk - 14 jaar - N&G
17. juliaka - Julia- 15 jaar - N&G
18. xMiinh - Minh-Dan - 14 jaar - N&T
19. Snorretje - Meike - 15 jaar - N&G
20. Amira_ - Lysanne - 15 jaar - E&M
21. xNK - Naömi - 15 jaar - N&G
22. Heleenzz2 -.... - 14 jaar
Laatst bijgewerkt door lina1998 op 17-08-13 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:27

xNK schreef:

ik heb je der vast even bijgezet :P

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:30

Wat gaan jullie hard zeg haha! :P

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:34

lina1998 schreef:
dyoka schreef:

3x per week kom je uit op 13/14x rijden 100:13= 7,70 100:14 is 7,14. dat ga je op de manege echt niet redden hoor.
en jouw werk uit handen nemen, tja als je een eigenpaard hebt ja je het voor 233 echt niet redden per maand hoor, waarom is het dan zo raar als je hem als 3 dagen van jou kan beschouwen om der dan ook voor te betalen? daarnaast zorgt een bijdragen in de kosten ervoor dat je echt komt en dat je wat meer inspraak hebt.
voor een jonge sportpony van 3 zou ik juist geen geld betalen die leid jij dan toch op? en daar komen dan toch ook nog weer startgeld startkaart, transportkosten en lessen boven op?

Ik snap het in sommige gevallen ook echt dat er een bijdrage wordt gevraagd, en als de bijrijder dat ook wil en kan en gaat betalen is er natuurlijk ook geen probleem :P
Alleen persoonlijk kan ik het niet en dat is soms jammer omdat het veeel lastiger is iets te vinden.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:43

lina1998 schreef:
dyoka schreef:

Ik vind een degelijke verzorgpony en manegepony's appels met peren vergelijken. Op de manege ga je dat inderdaad niet redden maar de meeste (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) verzorgpony's van een degelijk niveau kun je niet vergelijken met een manegepony. In het geval wat jij noemt, en pony die al opgeleid is en waar jij als verzorgster wat van kan leren, daar kan je natuurlijk ook een bijdrage voor vragen maar het hangt totaal af van de situatie. Is het een 20-jarige of een 10-jarige, kan hij nog wedstrijden lopen of niet, kan hij nog intensief bereden worden of niet enz. Als ik de beschikking krijg over een jonge pony die wel degelijk potentie heeft en hoge ogen gooit op wedstrijd zou ik zeker een bijdrage willen geven want ik mag die pony opleiden naar het niveau wat hij aankan, misschien wel (inter)nationaal. Dan kom jij als ruiter toch ook meer in de spotlights? Dan doe je het toch ook een beetje voor jezelf? Althans, ik wel want ik krijg meer ervaring in de echte wedstrijdsport. Daarom het voorbeeld van een 3-jarige sportpony. Voor een pony met ervaring zou ik ook nog wel wat willen betalen, maar niet als hij, zoals aan het begin al genoemd, geen wedstrijden kan lopen of zoiets.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:44

Isa schreef:
Ik snap het in sommige gevallen ook echt dat er een bijdrage wordt gevraagd, en als de bijrijder dat ook wil en kan en gaat betalen is er natuurlijk ook geen probleem :P
Alleen persoonlijk kan ik het niet en dat is soms jammer omdat het veeel lastiger is iets te vinden.

Ja dat snap ik. Rijd je wel op een manege dan? Zo ja, dan kan je misschien van de manege af en het geld wat je ouders normaal aan lessen betalen aan een verzorgpony besteden.

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:46

dyoka schreef:
Waar wonen jullie allemaal? :D
Ik woon in Doorn, klein dorpje in de provincie Utrecht. :)

Dordrecht :P

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:48

Rachel_Chap schreef:
dyoka schreef:
Waar wonen jullie allemaal? :D
Ik woon in Doorn, klein dorpje in de provincie Utrecht. :)

Dordrecht :P

Ik in Zuid-Scharwoude, bij Alkmaar :D

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:48

juliaka schreef:
Hebben jullie eigenlijk allemaal een eigen paardje of niet??

Nee :P

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:49

dyoka schreef:
lina1998 schreef:

Ik vind een degelijke verzorgpony en manegepony's appels met peren vergelijken. Op de manege ga je dat inderdaad niet redden maar de meeste (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) verzorgpony's van een degelijk niveau kun je niet vergelijken met een manegepony. In het geval wat jij noemt, en pony die al opgeleid is en waar jij als verzorgster wat van kan leren, daar kan je natuurlijk ook een bijdrage voor vragen maar het hangt totaal af van de situatie. Is het een 20-jarige of een 10-jarige, kan hij nog wedstrijden lopen of niet, kan hij nog intensief bereden worden of niet enz. Als ik de beschikking krijg over een jonge pony die wel degelijk potentie heeft en hoge ogen gooit op wedstrijd zou ik zeker een bijdrage willen geven want ik mag die pony opleiden naar het niveau wat hij aankan, misschien wel (inter)nationaal. Dan kom jij als ruiter toch ook meer in de spotlights? Dan doe je het toch ook een beetje voor jezelf? Althans, ik wel want ik krijg meer ervaring in de echte wedstrijdsport. Daarom het voorbeeld van een 3-jarige sportpony. Voor een pony met ervaring zou ik ook nog wel wat willen betalen, maar niet als hij, zoals aan het begin al genoemd, geen wedstrijden kan lopen of zoiets.

Alleen bij 3-jarige pony's, hoe goede afstamming ze ook hebben, kan je nooit weten of ze de top ook echt kunnen halen

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:50

Awh Lysanne ik heb je topic gelezen, heftig zeg! :(:)

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:50

dyoka schreef:
Isa schreef:

Ja dat snap ik. Rijd je wel op een manege dan? Zo ja, dan kan je misschien van de manege af en het geld wat je ouders normaal aan lessen betalen aan een verzorgpony besteden.

Ik rijd ook op een manege ja, maar wil wel blijven lessen, en anders zou dat geld gaan naar lessen op die verzorgpony, en dan wil ik eerst zien of het allemaal klikt enzo

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:51

dyoka schreef:
Awh Lysanne ik heb je topic gelezen, heftig zeg! :(:)

Welk topic?