Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:47

Ziektes en kwalen zou ik ook niet vermelden hoor.

Jollie, je 2de zin vind ik dan nog best wel zakelijk. Geef bijvoorbeeld eens aan waarom jij zo enthousiast/hardwerkend/kennis hebt. Waar blijkt dat uit? 'Mijn enthousiasme groeide door het lezen van de vacature omdat ik veel werkervaring/kennis/interesse op dit gebied heb.' En vertel daarna verder.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:48

Dit was maar een voorbeeld he :P Er moet idd een vervolg achter.
Heb nog veel meer voorbeeldzinnen gekregen! En het komt gewoon beter over.. Bijna snot-aap-achtig..Maar toch ook weer niet helemaal. Maar hier wek je wel interesse mee. :P

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:00

Hier mijn verhaal :) ik lees ook nog stilletjes mee haha! Ik heb best wat ervaring in motivatie brieven schrijven en lezen (en de juiste eruit pikken) dus als je wat feedback wil mag je altijd pb'en :)

_Nancy schreef:
Bonnie, wil je er meer over vertellen? :)
Waar denk je aan en wat doe je nu?

Ik zou een carriereswitch in deze tijd niet aandurven :x Heb er trouwens ook de centjes niet voor voor de scholing :+
hihi lang verhaal

Ik heb paardensport gestudeerd en heb daar op een gegeven moment om financiele redenen mee moeten stoppen. Ik ben toen ook gestopt in de paarden en zodoende als cassiere bij de Media Markt terecht gekomen. Keihard gewerkt en na een aantal jaar manager geworden en zelfs 3 maanden in China geweest om daar te helpen met de opening van een nieuwe vestiging. Iets meer dan een jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar Apple en na 3 maanden in Londen gewerkt te hebben sta ik nu sinds de opening van de winkel op het Leidseplein daar. Opzich hardstikke leuk, we werken met een enorm team en we zijn allemaal superclose. Doen veel dingen samen en een aantal van hun zie ik echt als familie. In 99 van de 100 gevallen kan ik vanuit mijn functie heel ver gaan mbt klantenservice, iets waar ik blij van wordt want dit stukje wordt in NL en vooral bij de Media Markt nog wel eens vergeten.

Haha! Als ik dit zo opschrijf denk ik, waarom denk ik er in godsmaam over om iets anders te gaan doen!? Ik weet het dan ook nog niet zeker, laat ik daar duidelijk over zijn. Ik heb af en toe het idee dat ik onder mijn kunnen werk, bij MM had ik best een verantwoordelijke baan en was ik trots op mezelf als ik 80% van mijn taken haalde in ong 50 uur werk. Hier hoef ik helemaal niet na te denken, beetje gezellig kletsen met klanten de hele dag. En toch heb ik het afgelopen jaar aan de lopende band last van mijn lijf en loop ik nu zelfs bij de psycholoog onder andere vanwege stress op het werk. Ik werk halve dagen, omdat ik hele dagen niet red met mijn lijf. Ik verdien niet goed, maar voor de retail wel bovengemiddeld en heb een vast contract.

Ik zou niet zo goed weten wat ik wil, ik ben nu bezig dit uit te zoeken en voor ik dit weet ga ik ook geen keuzes maken. Terug de paardensport in is financieel niet echt een optie, tenzij de stalling van mijn paard onderdeel van het salaris is. Ik denk er zelfs om om NL helemaal te verlaten en ergens anders (met paard uiteraard) opnieuw te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:05

Ik ging op krukken op sollicitatiegesprek, had dit van te voren niet gemeld. Ik had er een perfecte ijsbreker mee. :D Al was de reden van de krukken wat minder en zat ik de nacht ervoor tot diep in de nacht in het ziekenhuis _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:06

Is dit niet iets voor jou Bonnie?

https://www.werken bijzigg o.nl/vacatures/542 476-online-servi ce-coordinator-bij-zi ggo.html

(even de spaties er tussenuit halen)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:20

Bonnie, wat je nu doet (en voor elkaar heb gekregen) klinkt erg goed, hoewel ik zelf niet gelukkig zou worden in de retail. Dus ik snap wel dat je wat anders wilt.
Maar in de paardensport zul je denk ik eerder er op achter uit gaan, dan vooruit.. Qua inkomsten.
Wat denk je van zorg? Weet je in welke branche je absoluut niet wilt werken??

Jans, dat geloof ik wel ja! Als je op krukken moet lopen, moet je toch wel iets vervelends hebben gedaan.
JG, ik denk dat als je dit in een brief vermeld, het anders en negatiever over komt dan wanneer je het persoonlijk verteld.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:29

:):)

Krijg een mail binnen van een ziekenhuis waar ik heb gesolliciteerd voor verpleegkunde (opleiding).
Ik heb een vragenlijst en een uitnodiging voor informatie avond ontvangen, dat is toch een stuk positiever dan; We hebben andere, meer geschikte, kandidaten gevonden..

Nu gauw de vragenlijst invullen en terug sturen!!

Edit;
Oops, het is al een uitnodiging voor een gesprek!! :):) :):) :):)
Ik was te enthousiast en had niet goed gelezen, maar dit is nóg beter!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:39

*\o/*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:42

Goedzo!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:43

Yesss.. Eindelijk 2 positieve berichten :D
Ben nu helemaal gelukkig en ik heb nog niks :')

Volgende week dinsdag is dat gesprek.. Met aansluitend een borrel, dus flink netwerken en kennis maken!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:44

Spannend _Nancy! Dat is goed nieuws!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:51

Leuk! Zet m op!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:23

Wat goed Nancy! Ik hoop dat dit 'm wordt, veel succes volgende week :)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:24

Super! Ik ga voor je duimen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:41

Net op nederland 1 bij Een vandaag was er een item over solliciteren!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:43

Bedankt allemaal :o
Ik hoop ook dat het wat wordt.

Oh dat heb ik gemist.. Was dat iets over hoe je moet solliciteren en wat kan en wat niet??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:48

De werkloosheid is gewoon onwijs gestegen en zal dit jaar nog verder stijgen..
Als je een half jaar thuis zit, heb je al een enorme achterstand.

Ik heb niet het hele programma gezien.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:14

Oh, nou dat klinkt bemoedigend :+

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:58

Ja, ik heb dat 1-vandaag item ook gezien. De werkloosheid is flink aan het stijgen, inderdaad niet erg bemoedigend :')
Ze gaven ook nog wat tips over solliciteren: dat je beter alleen kunt solliciteren als je echt goed bij de functie past, en dat je ook beter vanuit een werksituatie kan zoeken, ook al is dat dan onbetaald werk. Is ook beter voor je netwerk, 80% van de vacatures wordt toch via netwerk ingevuld.

Fijn Nancy! Hoop voor je dat er wat uit voortkomt.

Vraagje aan de rest: bellen jullie wel eens naar het bedrijf als je afgewezen bent (zonder gesprek), om te vragen waarom? Ik krijg ook wel eens een afwijzing namelijk terwijl ik zelf echt vind dat ik precies aansluit bij het profiel, de gevraagde opleiding, ervaring, et cetera. Als ik dan direct afgewezen wordt snap ik dat gewoon echt niet, en zou ik daar het liefst toelichting op hebben, maar weet niet of het normaal is om dan te bellen :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:59

Is heel normaal om te bellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:59

_Nancy schreef:
Yesss.. Eindelijk 2 positieve berichten :D
Ben nu helemaal gelukkig en ik heb nog niks :')

Volgende week dinsdag is dat gesprek.. Met aansluitend een borrel, dus flink netwerken en kennis maken!

T is al zo erg dat je hiermee al zo blij als blik bent haha :D Maar fijn joh, ik hoop dat er wat uit komt. :D

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:21

Renske_M schreef:
Ja, ik heb dat 1-vandaag item ook gezien. De werkloosheid is flink aan het stijgen, inderdaad niet erg bemoedigend :')
Ze gaven ook nog wat tips over solliciteren: dat je beter alleen kunt solliciteren als je echt goed bij de functie past, en dat je ook beter vanuit een werksituatie kan zoeken, ook al is dat dan onbetaald werk. Is ook beter voor je netwerk, 80% van de vacatures wordt toch via netwerk ingevuld.

Fijn Nancy! Hoop voor je dat er wat uit voortkomt.

Vraagje aan de rest: bellen jullie wel eens naar het bedrijf als je afgewezen bent (zonder gesprek), om te vragen waarom? Ik krijg ook wel eens een afwijzing namelijk terwijl ik zelf echt vind dat ik precies aansluit bij het profiel, de gevraagde opleiding, ervaring, et cetera. Als ik dan direct afgewezen wordt snap ik dat gewoon echt niet, en zou ik daar het liefst toelichting op hebben, maar weet niet of het normaal is om dan te bellen :+

Jazeker, afgelopen week nog. Vraag dan naar de reden en of ze nog tips hebben voor een volgende sollicitatie. Helaas is het 9 van de 10 keer te weinig ervaring of hebben ze onnoemelijke veel reacties gekregen waardoor ze het voor het uitkiezen hebben... Echt veel heb ik er nog niet aan gehad dus ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:24

Na een half jaar al een achterstand? :oo Jeetje.. Dat beloofd wat :+

Ik heb nog nooit gebeld, want ik heb nooit het gevoel gehad alsof ik ontzettend geschikt was voor een functie en ben afgewezen.. :n Ik ben afgewezen op functies waar ik nog geen ervaring in heb (ok-assistente en callcenter ed). Maar bellen mag altijd hoor! Zeker als je vragen hebt.
Denk dat je wel vaak een standaard antwoord krijgt (te veel sollicitanten, te weinig ervaring oid)

Joolien, ja stom he :') Maar goed, het is een stap dichterbij! StapJE..
Nu mezelf goed neerzetten.

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:45

Ok, dan ga ik dat in het vervolg toch maar eens doen! Soms staat er namelijk wel iets bij van: "wij gaan er vanuit u hiermee voldoende ingelicht te hebben" of zoiets, dus dan denk ik altijd dat ze me misschien bijzonder irritant gaan vinden, maar ach ja, dat maakt verder ook niet uit als je er niet gaat werken :+
Verwacht inderdaad alsnog wat standaard-antwoorden dan, als 'anderen waren nog meer geschikt', maar op de een of andere manier heb ik wel behoefte om te horen dat het niet per se ligt aan dat er iets mis is met mij, maar meer aan dat de anderen gewoon nog meer ervaring hadden ofzo...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:47

ik lees positieve berichten, das leuk!!

ik heb solliciteren op een laag pitje gezet, werk nu gemiddeld 30/35 uur per week bij mijn huidige baas en dat blijft ook nog wel even zo door ziekte en per 1 april krijg ik een 26 urig contract ipv 20 dus dat wordt alweer een stuk aantrekkelijker :)