Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nancy schreef:hihi lang verhaalBonnie, wil je er meer over vertellen?![]()
Waar denk je aan en wat doe je nu?
Ik zou een carriereswitch in deze tijd niet aandurvenHeb er trouwens ook de centjes niet voor voor de scholing
_Nancy schreef:Yesss.. Eindelijk 2 positieve berichten
Ben nu helemaal gelukkig en ik heb nog niks
Volgende week dinsdag is dat gesprek.. Met aansluitend een borrel, dus flink netwerken en kennis maken!
Renske_M schreef:Ja, ik heb dat 1-vandaag item ook gezien. De werkloosheid is flink aan het stijgen, inderdaad niet erg bemoedigend![]()
Ze gaven ook nog wat tips over solliciteren: dat je beter alleen kunt solliciteren als je echt goed bij de functie past, en dat je ook beter vanuit een werksituatie kan zoeken, ook al is dat dan onbetaald werk. Is ook beter voor je netwerk, 80% van de vacatures wordt toch via netwerk ingevuld.
Fijn Nancy! Hoop voor je dat er wat uit voortkomt.
Vraagje aan de rest: bellen jullie wel eens naar het bedrijf als je afgewezen bent (zonder gesprek), om te vragen waarom? Ik krijg ook wel eens een afwijzing namelijk terwijl ik zelf echt vind dat ik precies aansluit bij het profiel, de gevraagde opleiding, ervaring, et cetera. Als ik dan direct afgewezen wordt snap ik dat gewoon echt niet, en zou ik daar het liefst toelichting op hebben, maar weet niet of het normaal is om dan te bellen