Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:38

Melden dat je op die dag en dat tijdstip niet beschikbaar bent en graag op een andere dag een afspraak wil maken. Plus even je telnr geven om telefonisch een afspraak te maken ;)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:49

Bedankt voor de reacties. Mijn telnummer hebben ze al, dat moest ik al invullen bij de sollicitatie.
Ik heb haar toch maar even via de mail laten weten dat ik niet beschikbaar ben ipv bellen, aangezien ik door mijn dikke pijnlijke wang, niet erg makkelijk en vooral onduidelijk praat.

Het is niet anders! Ik heb hier in mijn reactie niks over gezegd.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:54

Hopen dat dat niet tot een afwijzing lijdt. Hier vandaag gebeld door uzb dat het bedrijf een afwijzing had omdat ze anders teveel reiskosten zouden moeten vergoeden. Jammer, had me erg leuk geleken.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:58

Ja ik hoop het ook. Gelukkig worden er bij ons geen reiskosten vergoed, aangezien iedereen een studenten-ov heeft/ in de buurt woont.

Tja, ik zie het wel! :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:07

Ik heb maandag een sollicitatiegesprek :-)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:08

Goedzo Denise!

Ik ga zo eens even bellen met de manager van de zorgboerderij hier in de buurt, of ik vrijwilligerswerk kan doen :).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:24

Lekker zuur Stef.
Wie weet in Januari. Dat ze hem nu even op hold hebben gezet i.v.m de drukke feestdagen/budget.

Sting: Vrijwilligerswerk, staat altijd goed op een c.v! :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:55

Heb nu data gestuurd voor een gesprek met hem. Ben wel benieuwd :).
Wie weet doorstromen vanuit vrijwilligerswerk, je weet het nooi hé! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:52

Heb mij net weer ingeschreven bij het UWV en heb nu alweer ruzie met die klote site. ik ben vanaf 1 januari werkloos, vragen ze of ik die week in januari nog werk. Uh, nee dus. Klopt het gemiddelde niet meer hoeveel uur ik werk. (36).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:55

Hahahaha ja Winged, dat zijn standaarvragen van ze. TE simpel gewoon... Bij extra opmerkingen zet ik dan ook altijd dat ik niet in de toekomst kan kijken, en dat ik niet werk in de periode dat ik werkeloos geworden ben... :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:56

Weet het, maar wordt er zo moe van -O-. Mijn bijbaantjes tellen wel opeens mee met mijn arbeidsverleden, ben benieuwd hoe en wat in dat geval. Voor nu ga ik gewoon uit van 3 maanden WW. En blijven hopen dat ik toch hier kan blijven werken :=

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:58

Ik lees hier af en toe nog steeds mee

Ben zelf niet werkeloos maar werk als intercedent op een uitzendbureau en wij merken als geen ander hoe slecht de arbeidsmarkt is momenteel. Maar als ik dan kijk hoeveel callcenter functies er open staan...ik zou dan zoiets hebben van: boeiend dan pak ik dat wel aan. Hoe staan jullie daarin? Ik ben zelf (gelukkig) nog nooit werkeloos geweest en toen ik afgelopen zomer solliciteerde (vanuit een vaste baan) had ik zelfs de luxe om 2 gesprekken af te wijzen :o

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:01

Cer schreef:
Hahahaha ja Winged, dat zijn standaarvragen van ze. TE simpel gewoon... Bij extra opmerkingen zet ik dan ook altijd dat ik niet in de toekomst kan kijken, en dat ik niet werk in de periode dat ik werkeloos geworden ben... :P

dat draait om het aantal dagen dat je gewerkt hebt. Ik geloof dat dat minimaal 50 moeten zijn. Dus als je het hele jaar 1 dag in de week werkt kan dat al het geval zijn (ook al is het maar 1 uur :))). Werk je 2 dagen in de week of meer dan zit je er al snel aan...

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:04

Ik mag mij hier ook weer melden ;) Mijn tijdelijke baan komt bijna een eind aan helaas! Ben weer volop aan het solliciteren, maar heb het idee dat er op dit moment toch echt minder vacatures zijn, zal wel inderdaad aan het eind van het jaar liggen, wat jullie ook al zeiden.
Pf heb weer gedoe met UZB hoor.. word toch zo moe van die lui! Nu had ik via mijn vriend bij een grote bank gesolliciteerd. Ze hadden intern mn naam doorgegeven, maar omdat alle vacatures via het UZB gaan, moest ik toch ook via daar solliciteren.. Zo gezegd zo gedaan, krijg ik een afwijzing! Ben door de bank zelf als geschikt bevonden, maar recruiter van UZB wilde me niet doorzetten omdat ik volgens haar niet geschikt ben.. Mag nu niet op gesprek komen, omdat vanuit hoger bestuur besloten is dat recruiters bij UZB de beslissing nemen... :? Lekker dan... Interne recruiters hebben dus niks te zeggen..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:05

karin1985 schreef:
Cer schreef:

dat draait om het aantal dagen dat je gewerkt hebt. Ik geloof dat dat minimaal 50 moeten zijn. Dus als je het hele jaar 1 dag in de week werkt kan dat al het geval zijn (ook al is het maar 1 uur :))). Werk je 2 dagen in de week of meer dan zit je er al snel aan...

Hmmm... Dan moet ik daar nog wel aardig aankomen (2011 wel op reis geweest maar de hele zomer gewerkt + zaterdagen. Jaren daarvoor ook. Gaat vanaf 2005, wel bijbaantjes)

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:06

PercyLeen: ik doe op dit moment callcenter inbound. Ik snap je opmerking, maar als je callcenter outbound gaat doen, moet je daar wel echt geschikt voor zijn. Ik zou het zelf echt niet kunnen. Inbound vind ik nu best prima, maar word af en toe echt gestoord van die telefoon hoor. Moet er niet aan denken om bijvoorbeeld prospects te gaan bellen de hele dag. Ik kan me echt heel goed voorstellen dat er veel mensen zijn die dat niet willen.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:08

PercyLeen schreef:
Ik lees hier af en toe nog steeds mee

Ben zelf niet werkeloos maar werk als intercedent op een uitzendbureau en wij merken als geen ander hoe slecht de arbeidsmarkt is momenteel. Maar als ik dan kijk hoeveel callcenter functies er open staan...ik zou dan zoiets hebben van: boeiend dan pak ik dat wel aan. Hoe staan jullie daarin? Ik ben zelf (gelukkig) nog nooit werkeloos geweest en toen ik afgelopen zomer solliciteerde (vanuit een vaste baan) had ik zelfs de luxe om 2 gesprekken af te wijzen :o

Ik val even binnen. :)
Ik denk dat het ervan af hangt of iemand daar voor open staat. Als je net bent afgestudeerd op HBO niveau of de universiteit dan is een callcenter niet je droombaan natuurlijk. Callcenter werk is niet het leukste werk en dan hangt het er ook vanaf wat je precies gaat doen. Inbound of outbound bellen en of verkoop of klantenservice de hoofdmoot is. Soms is er een e-mail functie en dat lijkt mij wel leuk. Zelf zou ik als allerlaatste mogelijkheid pas in een callcenter gaan werken. Ik weet namelijk uit ervaring dat ik er echt niet gelukkig van word. :)

Hoe werkt dat eigenlijk bij een uitzendbureau? Stel je wilt als verkoper in een winkel staan omdat er simpelweg geen werk is in je vakgebied. Maak je dan wel kans op die verkoop baan of ben je dan te hoog opgeleid?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:12

Laat ik voorop stellen dat het mijn droombaan ook niet is :+ Maar in het kader van: je moet iets...

Ik hou mijn hart echt vast, zoveel mensen zitten thuis en de ww houdt een keer op..en wat dan? Ik kan daar echte klamme handjes van krijgen.

Laten we iig heel hard duimen dat 2013 beter wordt!

Detailhandel doen wij niet (omdat winkeliers zelf heel makkelijk aan mensen kunnen komen) maar ik heb op dit moment HBO opgeleide mensen in het magazijn staan..triest he! Als het gaat om vacatures met uitzicht op vast zullen wij geen overgekwalificeerde mensen aanbieden, omdat zij zodra de markt weer aantrekt zullen gaan lopen en daar is onze opdrachtgever dus niet mee geholpen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:15

karin1985 schreef:

Nou het gaat erom dat stel, je geeft op dat je per 1 januari 2013 werkeloos bent. Dan volgt er daarna de vraag: "hoeveel uur heeft u gewerkt in de periode van 7 tm 14 januari"

En dat kan gewoon niet.. :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:24

_shelley_ schreef:
Ik mag mij hier ook weer melden ;) Mijn tijdelijke baan komt bijna een eind aan helaas! Ben weer volop aan het solliciteren, maar heb het idee dat er op dit moment toch echt minder vacatures zijn, zal wel inderdaad aan het eind van het jaar liggen, wat jullie ook al zeiden.
Pf heb weer gedoe met UZB hoor.. word toch zo moe van die lui! Nu had ik via mijn vriend bij een grote bank gesolliciteerd. Ze hadden intern mn naam doorgegeven, maar omdat alle vacatures via het UZB gaan, moest ik toch ook via daar solliciteren.. Zo gezegd zo gedaan, krijg ik een afwijzing! Ben door de bank zelf als geschikt bevonden, maar recruiter van UZB wilde me niet doorzetten omdat ik volgens haar niet geschikt ben.. Mag nu niet op gesprek komen, omdat vanuit hoger bestuur besloten is dat recruiters bij UZB de beslissing nemen... :? Lekker dan... Interne recruiters hebben dus niks te zeggen..

En die functie loopt niet via een andere UZB?
Wat verrot zeg, dat je dan alsnog wordt afgewezen.

Ik heb over 2 weken een selectiedag, ben benieuwd......

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:26

Shelley heb je ook aangegeven dat je door de bank bent aangedragen en dat zij je wel geschikt achten? En kan de bank anders niet iets voor je betekenen? Zij weten toch wat er past lijkt mij, vreemd dat het uzb het dan tegen houdt

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:30

Nee enige UZB. En ja ik heb meteen gebeld, was echt enorm verbaasd. Maar ze zei heel droog dat ze een wensenlijst hebben en dat mijn opleidingsniveau te hoog is. Ik heb duidelijk gezegd dat ik bij bedrijf zelf al bekend was en naam doorgegeven van interne recruiter. Maar ze bleef koppig en zei dat ze me echt niet door mocht sturen vanwege mijn opleidingsniveau.. Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Intern kunnen ze dus ook niks doen, vanwege hoger bestuur. Alles loopt daar langs elkaar heen. Echt zo balen. Vooral omdat ik er eigenlijk al vanuit ging dat ik de baan wel zou krijgen.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:31

Dat opleidingsniveau is wel vaker een probleem.. Ik ben WO afgestudeerd, op dit moment werk ik ook ver beneden mijn niveau, maar werk is werk. Zo jammer dat je daar meteen op afgewezen wordt. Krijg bijna de neiging om mijn diploma's niet meer te noemen :=

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:35

Tja, ik heb 4 jaar HBO gedaan op dezelfde onderwijsinstelling, maar 2 verschillende opleidingen.
Helaas door omstandigheden niet af kunnen maken.
Daar vallen ze ook over omdat ik dan geen HBO niveau zou hebben, terwijl de functie die ik nu doe ook op HBO niveau is ingeschaald.

Functie waar ik voor in de running ben vragen ze ook HBO niveau, was eerst twijfelachtig, maar mag nu toch op gesprek komen.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:37

Ja dat is dan ook zo, vragen ze om niveau, maar ondertussen bedoelen ze diploma. Wel fijn dat je op gesprek mag komen! :) Hoop dat het positief uit gaat pakken!