Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:25

O brrr dat is gewoon een enge man :') zo 1 waar je moeder je vroeger al voor waarschuwde haha

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:26

Haha ja dat gevoel krijg ik er ook van

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:36

Brr klinkt niet echt vertrouwd, maar als hij 4 kantoren heeft waarom dan afspreken op CS? zou er maar niet op ingaan.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:36

ik meld mij ook!
ben eigenlijk opzoek naar een geschikte opleiding, maar daar ben ik nu al te laat mee dus zal toch tot minimaal februari moeten werken en anders tot september!
ik heb een MBO diploma paardenhouderij, maarja tijdens 4 jaar stage lopen heb ik mn rug al goed verkloot dus dat word m niet helaas!
vorige maand begonnen aan de HBO studie maatschappelijk werk en dienstverlening, maar dat was het totaal niet!
het liefst wil ik een vak gaan leren in de praktijk, maar WAT? en zolang ik dat nog niet weet, wat moet ik tot die tijd?
ik word gek thuis (en zit pas een maand thuis) dus wil zelfs bij een supermarkt aan de slag maarja daar ligt mijn toekomst niet in dus moet in de tussen tijd ook iets serieus gaan vinden..
tips en ideeën zijn dus van harte welkom!! *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:01

Snif, directrice had geen ruimte voor mij in haar organisatie maar ze heeft wel een zeer goed contact met een directeur van een andere instelling die aan het verjongen is en meer verdieping wil zoeken en daarmee ook onderzoeken wil laten doen. Dus ze neemt mijn cv mee :D
Dus wie weet! Klonk mij als muziek in de oren hihi

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:32

Het gaat bij mij eindelijk een klein beetje de goede kant op, nu op weg naar mijn eerste echte sollicitariegesprek :) Vanmorgen ook nog een reactie gehad op een andere sollicitatie, ook daar door de eerste ronde heen, alleen ze voeren pas eind november weer gesprekken helaas, dus ik zoek nog even rustig door.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:37

Eind november duurt nog wel even inderdaad :=

Nou, ik heb mijn cv opgestuurd! Wel met het verzoek of ze er eerst even goed naar kon kijken haha voordat ze het door zou spelen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:40

Ik heb net teruggebeld naar een bedrijf wat mij 1.5 week al zou terugbellen..
Gisteren hadden ze naar mijn ouders gebeld.. dus vandaag maar zelf even teruggebeld..

Nou mijn god.. wat een nors mens zeg... kil.. sacherijnig..arrogant..
''Kan je op gesprek komen.*PUNT*''
Heel erg snel en strak gezegd ipv gewoon vragen of ik nog interesse heb en of ik op gesprek zou willen komen..
Meer is er in dat hele gesprek ook niet gezegd.. behalve dat zij zei : ja ik had gebeld. En toen : Kan je op gesprek komen.
En daarna : ja oke, prima doei.

Heb gezegd dat ik morgen ergens anders een gesprek heb en haar daarna wel even terug bel..
Maar mijn 1e indruk is echt héél negatief...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:41

O dus :?

Lekkere eerste indruk := en nu maar hopen dat ze alleen maar een slechte dag had en dat het niet representatief was voor de organisatie. Maar wat slecht zeg!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:42

Ja erg he :=
Heb niet eens zin om d'r terug te bellen aangezien het horeca-werk is en ik daar even niet meer in wil..
Maarja als het gesprek morgen niet goed uitpakt... tsja..Zal alles met beide handen moeten aannemen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:44

Erheen gaan en zeggen; tevens kan ik ook cursus klantvriendelijkheid geven :j en ik heb de eerste kandidaat al gevonden!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:47

Haha ben je gek :P
Mn moeder zei ook al dat ze bij haar ook al zo truttig deed aan de telefoon.

Maarja, als ze me goed betaald :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:48

Eerste indruk doet veel, maar aan de andere kant, dit is maar één medewerker natuurlijk. Ik zou gewoon gaan en kijken hoe het loopt, werk is werk ten slotte. Verder zoeken kan je altijd doen, maar dan ben je iig voorlopig onder de panne, als je geluk hebt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:50

Nou precies, als het lekker betaald kan ik mij daar ook prima overheen zetten haha :D

Ik vind het best spannend dat ik mijn cv heb opgestuurd; is voor mij de allereerste keer hihi :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:51

Britt schreef:
Eerste indruk doet veel, maar aan de andere kant, dit is maar één medewerker natuurlijk. Ik zou gewoon gaan en kijken hoe het loopt, werk is werk ten slotte. Verder zoeken kan je altijd doen, maar dan ben je iig voorlopig onder de panne, als je geluk hebt.

Dit was het hoofd van die afdeling....

En aangezien ik vorige keer ontslagen ben na een aanvaring met mijn hoofd...
Waar we tevens nog steeds mee bezig zijn ivm foutief uitbetalen van loon en overige kosten.. :/ Word er helemaal gek van.
Aangetekende brief is de deur al uit.. inmiddels al contact gehad via mijn bemiddelaar.. Centen gekregen, klopt het nog steeds van geen kant!

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:14

Lekkere eerste indruk inderdaad...

Net weer aan de telefoon gehangen met uzb... Heel gedoe, ze hebben mijn account verwisseld met dat van mijn tweelingzus (die nog student is) Goh, niet zo gek dat mijn sollicitaties steeds afgwezen worden obv uren etc.. Ze hebben misschien wel een tijdelijke baan voor me helaas wel maar 24 uur, maar beter dan niets! Ik word vanmiddag nog terug gebeld! En anders hopen dat er donderdag op het Career Event nog iets voorbij komt. Gaan er nog meer mensen heen? :)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:29

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:21

Mijn gesprek vanochtend ging erg goed! heb er bijna 1.5 u gezeten en aardig gepraat. krijg het eind volgende week te horen..

nu donderdag nog een gesprek in mijn eigen stadje, dus ben erg benieuwd... zo heb ik ineens keuze!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:25

1.5 uur, jeetje :P Dat vind ik wel héél erg lang.
Fijn dat het goed ging, hopelijk zit er wat bij!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:33

niemand geen interesse om op te passen op 2 kindjes ??Noord Holland Uitgeest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:35

Mijn beide gesprekken hier bij Z waren ook een uur minimaal..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:50

Mijn gesprekk en zijn eigenlijk ook altijd minimaal een uur, meestal langer.

@beenjeshar: als je wellicht iets meer informatie kan geven dan kunnen de mensen bij jou in de buurt kijken of het wat voor ze is

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:22

Ik heb er drie kwartier gezeten, vond dat zelf al lang, maar ik had vanmorgen ook een erg leuk gesprek..

Perfecte functie in Nijmegen.. verkeerde plaats!

Je mag tegenwoordig ook niet zomaar meer oppassen hé? MBO iets moet je hebben, weet ik van mijn gastouder wel.

Hier vol spanning wachten op uitslag.. Donderdag weet ik meer.. ben zó benieuwd..

Wat antwoorden jullie op: Waar zie jij je binnen nu en 5 jaar qua ontwikkeling en werk.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:23

zuske schreef:
Iemand nog op zoek naar een leuke baan in Nijmegen? MBO niveau. Kwam de volgende vacature tegen. Zou mij wel leuk lijken, maar ja ik zoek iets anders.

http://www.academictransfer.com/employe ... 8/lang/nl/

Zeer leuk! Helaas moet ik mijn opleiding nog afmaken... -O- anders zeker weten gereageerd.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:42

Astaloca schreef:
zuske schreef:
Iemand nog op zoek naar een leuke baan in Nijmegen? MBO niveau. Kwam de volgende vacature tegen. Zou mij wel leuk lijken, maar ja ik zoek iets anders.

http://www.academictransfer.com/employe ... 8/lang/nl/

Zeer leuk! Helaas moet ik mijn opleiding nog afmaken... -O- anders zeker weten gereageerd.

Zou ik alsnog reageren, of moet je nog een paar jaar? Misschien kan het naast je opleiding?