't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:27

Jeetje Patpen, jij was vroeg op!

Safety, ik zou ook gaan, als je er tijd voor hebt in elk geval. Niet geschoten is altijd mis...

Jongens, hier gebeurt zoiets raars: er is nu iemand op gesprek voor mijn functie. Wordt steeds gezegd ´ja het is een open sollicitatie om iemand achter de hand te hebben, je weet maar nooit etc.´ ... maar daarna worden er wel steelse blikken op mij geworpen!

uwv_webcare

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:33

xDramaQueen schreef:
Wat is uwv toch lekker behulpzaam :+

5 september loopt mijn contract af, ik weet bijna met 100% zeker dat die niet word verlengd, dan krijg ik 2 a 3 maanden een uitkering dat dus natuurlijk minder is dan je salaris (ik werk 24 uur dus ben al niet de rijkste) en als dat word omgezet in een zwangerschapsuitkering (in november) dan gaat daar de eerste 2 maanden nog wat van af vertelde ze mij (75% krijg je de eerste 2 maanden)

Goh wat is het toch op dit moment leuk om zwanger te zijn.. geen hond neemt je aan..

Ik lees nu op de site dat je de eerste 3 maanden een basisuitkering krijgt als je aan de 26 weken eis voldoet ongeacht hoeveel uur je werkte en vervolgens staat er bij zwangerschapsuitkering dat het 100% is van mijn dagloon.. ik snap er geen ruk meer van.

Iemand die mij kan helpen?

Beste xDramaQueen,

Mag ik je uitleg geven over de berekening van de uitkering?
Om een WW-uitkering te krijgen, moet je in de 36 weken voordat je werkloos werd, ten minste 26 weken hebben gewerkt. Je krijgt dan inderdaad de basisuitekering van 3 maanden. Heb je echter in de 5 jaren voordat je werkloos werd, in minstens 4 jaren gewerkt? Dan krijg je een verlenging van je WW. Ieder jaar arbeidsverleden geeft dan recht op één maand WW, met een maximum van 38 maanden. Wanneer je in een jaar 52 dagen hebt gewerkt, telt het mee voor je arbeidsverleden.

Hoe lang jouw WW duurt, hangt dus af van het aantal gewerkte jaren. Je hebt tijdens de WW recht op 16 weken zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO). Je WW wordt beëindigd als het verlof begint. Na afloop van het verlof kan je het resterend deel van de WW laten voortzetten.

Voor zowel de WW als de WAZO wordt een dagloon berekend. Dat is hoeveel je gemiddeld per werkdag verdiende. De WW-uitkering is twee maanden 75% van dit dagloon. De overige maanden is het 70% van het dagloon. De WAZO-uitkering is 100% van het dagloon.

De WW moet je online aanvragen via http://www.werk.nl, daar moet je ook ingeschreven staan als werkzoekende. Je kunt de WW één maand voor het einde van je contract aanvragen. De WAZO kun je telefonisch aanvragen, dan kan 8 weken voor je uitgerekende datum. Tijdens het verlof hoef je niet ingeschreven te staan als werkzoekende. Na afloop van de WAZO kun je via http://www.werk.nl de WW weer laten voortzetten.

Op onze website vind je actuele informatie over de WW en de WAZO.

Ik hoop dat ik je vraag hiermee heb beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:39

Ffortuna schreef:
Jeetje Patpen, jij was vroeg op!

Safety, ik zou ook gaan, als je er tijd voor hebt in elk geval. Niet geschoten is altijd mis...

Jongens, hier gebeurt zoiets raars: er is nu iemand op gesprek voor mijn functie. Wordt steeds gezegd ´ja het is een open sollicitatie om iemand achter de hand te hebben, je weet maar nooit etc.´ ... maar daarna worden er wel steelse blikken op mij geworpen!

Volgens mij klopt er iets niet met die tijd :+.
Mijn wekker ging af om 4.45 uur (moest om 6 uur beginnen). De tijd om mijn computer klopt maar tel maar 1 uur op bij mijn tijd van de vorige post....

Vreemd Ffortuna! Heb je een vast contract? Anders eens informeren wat nu precies de bedoeling is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:41

Nee een halfjaar contract dat over een week of 6 afloopt. Ik weet wel dat ik pas 2 weken voor het einde te horen krijg of het door gaat lopen of niet en ik weet ook dat het bedrijf en ik niet een 100% match zijn (dit is ook hardop uitgesproken) hoewel ze wel tevreden zijn over me. Maar dit is eng! (Hoewel ik wel ander werk wil hoor, ik heb zelf ook een sollicitatiegesprek binnenkort :+ )

Naja, ik heb altijd nog recht op WW probeer ik maar te denken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:47

Pfff, dus nog 4 weken met de bibbers zitten of je contract verlengd wordt. Das ook niet fijn :\

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:49

Ik had ook weer gesprekken gehad maar kreeg als reden dat ik te pittig was voor de functies en dat mijn toekomstplannen niet matchte.
Wat willen ze horen dan? Dat je altijd hetzelfde wil blijven doen :O

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:22

Eigenlijk toch wel handig zo'n webcare team van UWV. ;) DQ weet nu hoe haar uitkering geregeld wordt.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:59

Silvia schreef:
Eigenlijk toch wel handig zo'n webcare team van UWV. ;) DQ weet nu hoe haar uitkering geregeld wordt.

dat wel maar dat had je ook gewoon op de site kunnen mailen. als je niet wilt speculeren.
ik vraag me af of zo'n account mag....
hou niet zo van meekijker/lezers ;)

spannend fotunna..... ook niet fijn dat ze er niet eerlijk over zijn.

ik heb vanochtend een leuk gesprek gehad met een detacheringsbureau-achtig iets. hij vond me eerlijk en wist wat die aan me had. helaas wil een van de bedrijven waar die mij wilde voorstellen mij al te snel op de buitendienst hebben. we zijn er beiden van overtuigd dat ik dat kan, maar moet wel de tijd krijgen om te groeien.... helaas, hopelijk meer geluk volgende week bij het andere bedrijf, daar zijn ze er nog niet geheel uit wat voor vacature het moet worden. het zijn beide wel functies die ik echt zou willen......

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:12

blacknorton schreef:
Silvia schreef:

dat wel maar dat had je ook gewoon op de site kunnen mailen. als je niet wilt speculeren.

En dat ik dus juist de functie van het webcare team. Ze hebben een programma geinstalleerd welke alle internetsites bijlangs gaat met het woord wat ze intoetsen (In dit geval de UWV). Bijna alle grote bedrijven doen dit, alleen maken de meesten een account aan en sturen dan een pb'tje. Vandaar dat je op moet passen met namen van bv bedrijven te vermelden. Zo schrijf ik ook niet de naam van mijn werkgever, die gaat ook geheid door de scanner van ons webcare team ;-)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:34

aha op die fiets, maar ik dacht dat je alleen een persoonlijk account op bokt mocht aan maken en niet bedrijfsspecifiek.. dan maar nog voorzichter......

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:10

Lekkere blunder gemaakt in een sollicitatiebrief. Die moest gericht worden aan Jac Huppeldepup. Ik ken Jac als mannennaam en ben de brief begonnen met Geachte heer..... Blijkt Jac de afkorting van Jacqueline te zijn... :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:13

blacknorton / anastasia: waar hebben jullie het over :? *blond*

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:21

over account van uvw_webcare en of dat mocht etc

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:24

Silvia schreef:
Lekkere blunder gemaakt in een sollicitatiebrief. Die moest gericht worden aan Jac Huppeldepup. Ik ken Jac als mannennaam en ben de brief begonnen met Geachte heer..... Blijkt Jac de afkorting van Jacqueline te zijn... :+

Oeps.......
Ik zou denk ik precies dezelfde fout gemaakt hebben.
Verwacht je toch niet dat ze een ´´koosnaampje´´ gebruiken in een officiele sollicitatie.

Ik heb net ook weer een brief de deur uit gedaan.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:36

Mag ik me ook melden? Laatste tijd niet erg positieve ervaringen gehad op de werkvloer, van hot naar her gestuurd en nergens langer kunnen blijven dan een paar maandjes en dus eigenlijk nergens goed ervaring op kunnen doen. Vandaag weer langs een bedrijf geweest om te vragen of ze nog vakantiekrachten nodig hadden (dat hadden ze) en tijdens het invullen van het formulier trillen, zweet brak me aan alle kanten uit en toen ik eenmaal weer in de auto zat hondsberoerd. Pure zenuwen, niet gezond. Hebben jullie misschien tips om rustig te blijven op dit soort momenten (maar ook bij een sollicitatiegesprek) wat wel en vooral niet doen enz.

uwv_webcare

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:41

blacknorton schreef:

Beste Blacknorton,

Zoals Annastasia terecht opmerkt, filtert ons zoekprogramma berichten met bepaalde zoektermen. Omdat we soms ook berichten op Bokt.nl tegenkwamen, hebben we aan de beheerder toestemming gevraagd en gekregen om binnen dit forum te reageren. We zitten dus niet mee te lezen met jullie berichten, maar beoordelen alleen op de gefilterde berichten of we van toegevoegde waarde zijn. De bedoeling was dus om te helpen, niet om mee te kijken.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:52

oke,
ik had zulke berichten niet verwacht op bokt, vandaar dat ik er wat van schrok. en me afvroeg of het uberhaupt mocht.

blijft hoe dan ook lastig met namen tegenwoordig om te achter halen of iemand man of vrouw is. als het niet in de vacature staat dan schrijf ik geacht voorletter/naam en achternaam.
moeten ze maar duidelijk zijn ;)

lastig dieuweke, ik ben gewoon eerlijk en mezelf, ben in eerste instantie ook verlegen, kat uit de boom kijken etc. leer mezelf wel beter kennen zo, maar blijft lastig andere te overtuigen. (Zeker als ze er niet specifiek voor opgeleid zijn).
er zijn homeopatische stresspillen, die bij sommige werken....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:10

Ooh ik had even wat terug moeten lezen, ik zie nu dat het uwv online reageert. handig om op de hoogte te blijven van wat er speelt :j
En ze geven uitleg aan een bredere lezersgroep, dat ook nog eens een keer..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:28

:o?
Zou het niet beter of handiger zijn als het UWV de zaken beter regelt ipv hier op dit topic mee te praten? Er gaat zó veel fout dat ze beter hun tijd kunnen verdoen om de boel eens op orde te brengen....

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:34

patpen schreef:
:o?
Zou het niet beter of handiger zijn als het UWV de zaken beter regelt ipv hier op dit topic mee te praten? Er gaat zó veel fout dat ze beter hun tijd kunnen verdoen om de boel eens op orde te brengen....

Als je op de site van het UWV het antwoord op de vraag van DQ wilt zoeken dan kun je nog even. Daar staat meestal algemene info op. Robert van UWV Webcare heeft nu op haar vraag een duidelijk en specifiek antwoord gegeven. Toch wel handig. Geeft het UWV eens een keertje service en dan is het nog niet goed. ;)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:45

ik vind de service wel goed, maar ik vind het raar dat ze daar forums voor afzoeken ipv dat mensen makkelijk/toegangelijk met een vraag bij hun terrecht kunnen
een duidelijke plek op de site waar je je vraag kan stellen zou makkelijker zijn (gebruiksvriendelijker mag die site wel, vind ik), komt die veel voor dan kan die bij faq en heeft iedereen er wat aan.
loopt de rest soepel en hebben ze tijd over dan kunnen ze de forums af.

en dan kunnen we hier rustig verder suggeren, klagen en ervaringen uitwisselen en elkaar helpen. zonder dat er iemand 'direct meekijkt/leest'

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:48

Op de site is het zo te vinden hoor. Ik vind dat niet zo moeilijk.....
Ik vind nog steeds dat het UWV zijn tijd beter kan besteden dan hier mee te babbelen. Persoonlijke benadering door verbeterde dienstverlening is lucratiever en effectiever ;). Maar goed, mijn ervaringen met het UWV zijn ook niet om over naar huis te schrijven :n. Waar zijn die werkcoaches dan voor? Díe horen je te helpen maar zijn niet bereikbaar, weten het zelf ook niet, bellen terug (niet dus), ga zo maar door. Nou ja, er is in dit topic al genoeg geschreven over de service van het UWV :x. Dus ik laat me er verder maar niet over uit.
Waarschijnlijk wordt ik iets minder actief op dit topic vanwege het UWV. De laatste tijd las ik wel voornamelijk mee, maar ik heb nu weer een paar sollicitaties open staan.

Maar ik kwam zowaar net een supervacature tegen dus maar meteen gereageerd.

Blacknorton: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_. Ik vind het een beetje spionage O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:50

Patpen, kan me voorstellen dat je minder mee wil doen vanwege dat maar 1 tip, zet hun naam in je kleine regel dan met een puntje er tussen, dan verschijnt het niet in hun zoekbalk :) anders zien ze dat en gaan ze straks extra jou opzoeken, dat wil je ook niet lijkt me.

Veel succes met je supervacature!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:59

Ffortuna schreef:
Patpen, kan me voorstellen dat je minder mee wil doen vanwege dat maar 1 tip, zet hun naam in je kleine regel dan met een puntje er tussen, dan verschijnt het niet in hun zoekbalk :) anders zien ze dat en gaan ze straks extra jou opzoeken, dat wil je ook niet lijkt me.

Veel succes met je supervacature!

Klopt helemaal, gewoon een punt er tussen zetten of spaties, dan kunnen ze je niet vinden.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:02

Ja, ik vind het wel jammer want je kunt soms zo lekker afreageren/je frustraties kwijt hier! Maar als "hun" hier ook zijn.... Blijf wel meelezen hoor!