Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkex

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:39

Valt wel mee, ik ben best op tijd begonnen met die opdrachten :P

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:41

Ik ben ook heel erg op tijd begonnen, maar het gaat zo langzaam. Snap de helft niet meer terwijl dit nog niet het moeilijkste onderwerp is (budgetresultaten) en die opdrachten van de break-evenanalyse waren echt raar, snap niet waar ze het vandaan halen. Maar daar ga ik je zo wel even een mailtje over sturen, daar ga ik de rest niet mee lastigvallen :+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:54

Poeh ik zie hier allemaal cijferlijsten, en nu durf ik de mijne bijna niet te laten zien... :'(

Nederlands: 6,8
Engels: 6,1
Duits: 7,2
Wiskunde: 5,9 (ben goed in wiskunde, had pw gemist en niet gebruikt voor herkansing omdat
ik wiskunde makkelijker op zou halen als natuurkunde, dus er zit een onterechte 1 tussen van 25%)
Natuurkunde:6,1
scheikunde: 6,7
Biologie: 6,8
Combinatiecijfer: 9
NLT: 8

Heb er wel vertrouwen in dat ik slaag, grootste probleem wordt de 5,5 gemiddeld..
Ik ben echt bar slecht in engels en natuurkunde, dit heb ik met po's en idioom nog voldoende weten te krijgen..

Ik heb al een vmbo-tl en een havo diploma op zak, hopelijk over een paar weken ook die van het VWO :-)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:58

Durf je hem niet te laten zien? Dat is echt een nette cijferlijst! Daar kan ik nog wat van leren :+

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:02

Elise, super nette lijst! Jammer van wiskunde, maar als je daar goed in bent moet je examen wel lukken, dat scheelt.
Als je al een vmbo-tl en havo diploma hebt, hoe lang heb je dan in totaal over de middelbare school gedaan?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:04

Als ik nu slaag 8 jaar :-) Dus ben er ondertussen ook wel eens klaar mee.. ;-)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:28

Welkom Elise! :) Iemand uit mijn klas heeft ook eerst mavo en havo gedaan, echt heel knap.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:30

Wow, echt respect dat je dat vol hebt gehouden!

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:47

Dan ben je idd flink opgeklommen!
Waarom heb je ervoor gekozen om na de havo ook nog vwo te doen?

Nou ik heb net het nederlands examen afgemaakt, 2011-2. Wat een poedersuiker met samenvatten zeg. Ben heel veel punten misgelopen. In het gunstigste geval heb ik een 6,6, en in een minder gunstig geval een 6,0. (Ligt er maar net aan of ze sommige antwoorden wel of niet goedrekenen bij het tekstbegrip).

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:58

Dag dames :wave:
Ik ben best tevreden met mezelf. Net een Nederlands examen (2008-I) gemaakt in een uur en veertig minuten, dus nog ruim 1.20 u over, ik had een 7,5 en dan heb ik best streng gerekend :)
Ik denk dat ik nog een of twee examens voor Nederlands maak in de loop van deze week en het verder laat zitten. Heb dat nooit heel moeilijk gevonden, alleen het binnen de woorden blijven met de samenvatting is echt rampzalig - ik besteed meer tijd aan wegstrepen van onzin omdat ik teveel woorden heb, dan aan het schrijven :')

Mijn idee is simpel, maar doeltreffend :D Al een paar jaar organiseer ik (kleine) feestjes, waaraan iedereen zijn eigen bijdrage levert. Iedereen betaalt dus zeg maar mee met wat er gekocht wordt en de locatie is bij ons, het zij in ons huis, het zij op onze wei. Organiseren ligt me wel (en veel andere mensen in mijn vriendenkring niet haha) dus, ben ik degene die met dit soort dingen komt. Iedereen vindt het altijd hartstikke gezellig en het bedrag wat we uitgeven ligt meestal tussen de 7 en 10 euro per persoon, dus dat is dan wat je betaalt. Het enige wat er nog bijkomt (voor eigen rekening is dat meestal bij ons, maar de meesten hebben abonnementen op trein/bus) is de reiskosten. Ik woon wel bijna tegen de Duitse grens aan, tussen Nijmegen en Kleve, dus dat zou een probleempje kunnen zijn voor mensen die veel verder weg wonen. We kunnen jullie wel ophalen op station Nijmegen (ik kijk mijn ouders dan wel even lief aan).
Misschien is er ook wel iemand meer naar het midden van het land die de locatie wil bieden?
Laat maar horen of jullie dit ook een leuk idee vinden :)

Trouwens, wat ontzettend goed dat je van het vmbo naar het vwo bent opgeklommen +:)+ . Dan moet je je examens gewoon wel halen, zeker als je er ook nog zo netjes voorstaat!

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:23

mar_fay, netjes hoor, nederlands gaat wel goedkomen bij jou!
Met samenvatten vind ik niet heel moeilijk om binnen het limiet te zitten, eigenlijk vind (of vond, want vandaag ging het slecht) ik samenvatten niet zo heel moeilijk.

Feest klinkt leuk, voor mij ook lekker dichtbij! Wij hebben ook wel goede locatie verder, grote tuin, maar we zitten in dezelfde regio dus dan klinkt het jouwe beter. Voor mensen uit het westen is regio Utrecht natuurlijk wel aantrekkelijker.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:27

Nijmegen is voor mij bijna 1,5 uur met de trein :oo Vind ik opzich niet erg hoor, maar ik weet niet wat jouw ideeën waren qua tijden, maar anders gaat terug met de trein m niet worden. Zou blijven slapen dan een optie zijn?
Anders zou ik even met mijn ouders moeten overleggen of het hier thuis kan, ik woon in hoogland (tegen amersfoort aan), dus heel erg in het midden.
Ik vind bij jou wel echt super klinken, dus wat mij betreft doen we het lekker daar! Maar als dat voor de rest echt niet praktisch is kijken we wel of het hier kan.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:41

xMarloess schreef:

Ik wil persé veearts worden, en daar had/heb ik alles voor over :-)
Het was een lange weg, en ook een grote gok (voor hetzelfde geld was is niet goed genoeg)

Maar ondertussen ben ik al aardig op weg om mijn dromen te verwezelijken :-)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:46

Natuurlijk kunnen jullie blijven slapen! Dat hoorde bij het hele idee, maar dat was ik even vergeten erbij te zetten :') Zou in tenten op de wei zijn, we hebben een wei van 2ha, dus ruimte zat. Ik ga precies hetzelfde doen met onze klas, dus ik weet wat ik nodig heb e.d. Mocht iemand anders een betere locatie hebben, dan wil ik natuurlijk best helpen :)

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:47

Heb je meegedaan aan de decentrale selectie? Hopelijk wordt je ingeloot/aangenomen, dat is je zeker gegund nu :j

Pff heeft iemand hier de ultieme tip om goed te slapen? Elke avond kan ik maar niet in slaap vallen, hoe moe ik ook ben. Helaas moet ik ook elke ochtend om 5 uur opstaan, waardoor ik steeds veel te kort slaap. En nu heb ik dus een groot probleem want ik ben veel te moe om dingen op te nemen.. Lees nu al 3 keer hetzelfde stuk door, met elke keer het idee dat ik het voor 't eerst lees :')

Voor mensen die voor het feest dan van ver moeten komen en niet meer terug kunnen; bij mij kan er evt ook wel overnacht worden denk ik, ik woon tussen Arnhem en Nijmegen in. Dat is dus 10 minuutjes met de trein.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:51

Gaat helemaal goedkomen met meeten en slapen :))
Misschien binnenkort een meetingtopic maken?

Balen van je slaap marloes! Ik heb geen tips helaas.

Ik ga straks geschiedenis doen, hopelijk heb ik een beetje concentratie over.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:52

Ik ben decentraal toegelaten, dus alleen nog slagen! :-)

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:55

Oh super, klasgenootje ook trouwens, worden jullie studiegenootjes :)

Nienke, succes met gs! Feest gaat vast wel goedkomen ja, ideeën genoeg. Maar nu eerst allemaal slagen!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:33

xMarloess schreef:

Nou ik heb net het nederlands examen afgemaakt, 2011-2. Wat een poedersuiker met samenvatten zeg. Ben heel veel punten misgelopen. In het gunstigste geval heb ik een 6,6, en in een minder gunstig geval een 6,0. (Ligt er maar net aan of ze sommige antwoorden wel of niet goedrekenen bij het tekstbegrip).
dat examen heb ik vanmiddag gemaakt op school. Tekstbegrip zaten toch geen twijfelachtige dingen tussen? Samenvatting was wel klote.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:48

Nee tekstbegrip ging wel goed bij deze tekst :)
edit: Had antwoorden gegeven die net iets afwijken van het correctievoorschrift, maar wel op hetzelfde neerkomt. Ik weet niet hoe dat nagekeken wordt.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:53

Mijn Nederlands lerares zei dat dat 9 van de 10 keer niet uitmaakt. Soms twijfelt ze en dan geeft ze toch een punt, de tweede corrector kan het altijd nog afkeuren maar dan heeft ze het geprobeerd. Als je wilt mag je je twijfelgevallen pben. Wij hebben hem echt heel uitgebreid nagekeken dus misschien dat ik iets zinnigs kan zeggen :P

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:55

Oh dan pb ik je even!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:04

Wauw Elise, wat super dat je zo gemotiveerd bent! En je hebt ook nog zo'n mooie lijst, geweldig zeg :)

Marloes, wat doe je voordat je gaat slapen? Op school werd ooit een soort cursus gegeven waarin werd verteld dat je een halfuur voordat je gaat slapen je hersenen rust moet geven. Dus geen tv, computer of mobiel (allemaal flitsende beelden), maar een boek lezen of nog even beneden zitten. Ik heb het zelf nooit hoeven proberen, maar wie weet werkt het inderdaad.

Ik ga nu ook aan een Nederlandse samenvatting beginnen. Ben benieuwd wat dat wordt, als ik jullie verhalen zo hoor ben ik er bang voor :P

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:08

Ik heb net het vragengedeelte van een Nederlands examen gemaakt, volgens de omzettingstabel een 7,7. Precies wat ik moet halen voor een 7,5. :P
Vanavond nog even bio doen, maar nu even pauze.

Hebben jullie nog tips voor samenvatten van Nederlands?
Ik probeer altijd de antwoorden op de vragen te zoeken in de tekst en dan wat aan elkaar l*llen. :') Maar ik heb vrijwel altijd teveel nutteloze elementen en zaken die van belang zijn heb ik er niet in. Ik laat veel te veel punten liggen en vind het echt vervelend en moeilijk.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:13

Nienke, dan kunnen wij mooi samen die kant op reizen :)
Marloes, ik heb exact hetzelfde. Kan de afgelopen tijd écht niet in slaap komen en wordt 's ochtends echt niet goed wakker. Misschien ligt het aan de naam? :+

Ik ga nu nog even M&O maken, dan nog een examen Nederlands maken en dan vind ik 't gezegend voor vandaag. Pony liep net echt niet goed, dus zit meer met m'n hoofd daar als dat ik me nu nog kan concentreren :')