Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:38

vuurneon schreef:
Ik ben ook nog totaal niet bezig met mijn carrière, ben al tevreden als ik iets op iig hbo niveau kan vinden :=
Gouden bergen waren er nog toen ik begon met de studie.... Zijn nu l*llige heuveltjes geworden hihi

Haha ik ken het! Een stageplaats vinden was al een ramp ;)
Gisteravond mijn scriptie ingeleverd, op hoop van zegen...

Dani

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 09:03

Spannend Heino!

Ik ga zometeen mijn andere essay afronden en dan eerste scriptiehoofdstuk schrijven. De stress groeit per dag, dus ik hoop dat die wat afneemt als ik meer dan alleen de introductie op papier heb staan..laatste stukje theorie komt dan later wel weer.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:29

Gisteren even kort een gesprek gehad met mijn eerste lezer, die was positief kritisch. Moet nog wel een hoop doen, maar hij heeft er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen, en alles wat ik tot nu toe heb is gewoon goed :j

Succes iedereen vandaag, en dit weekend! laatste loodjes voor de meesten hier :list:

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:23

Spannend Heino!

Yellow fijn dat je eerste lezer positief was!

Hier nog steeds niks ^)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:26

Fijn dat je eerste lezer positief was! :)

Hier ook nog steeds niets... en ik heb wel een beetje haast.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:44

Ik heb ook haast, dus het begint me ook te frustreren :+

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:49

Fijn Yellow!

Voor de rest iedereen heel veel succes dit weekend! Ik hoef alleen nog te printen en in te binden, en dan ben ik er echt vanaf :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:54

Kreeg net bericht van mijn begeleider of ik mee wilde doen aan de Student Research Conference, hij vond mijn scriptie daar goed genoeg voor :D. Betekend alleen wel dat ik nu nadat ik het cijfer enzo al heb nog wat dingen moet gaan veranderen voordat ik het in ga sturen. Dus nog meer werk, maar zeker voor een leuk doel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:55

Wat fijn :D

Pak ik mijn scriptie te niet-serieus aan? Mijn huisgenootje is namelijk een maand bezig met 1 hoofdstuk en laat hem door 5 verschillende mensen controleren. Ik schrijf gewoon een hoofdstuk, lees het na en lever het in :=. Als in: het is de eerste versie, er mag nog van alles verbeterd worden :=

Hoe doen jullie dat?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:56

Sheran zo heb ik mijn scriptie ook gedaan. Ik liet mijn hoofdstukken ook niet controleren, alleen de concept versie en de definitieve versie heb ik nog door iemand anders laten lezen voordat ik het inleverde.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:59

Dat is wel gaaf, Ineke!

Ik deed het inderdaad ook zo. Uiteindelijk heb ik drie of vier mensen proef laten lezen (toen hij al redelijk af was in zijn totaal). Misschien is je huisgenootje was onzeker en zoekt ze bevestiging?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:04

Sheran schreef:
Wat fijn :D

Pak ik mijn scriptie te niet-serieus aan? Mijn huisgenootje is namelijk een maand bezig met 1 hoofdstuk en laat hem door 5 verschillende mensen controleren. Ik schrijf gewoon een hoofdstuk, lees het na en lever het in :=. Als in: het is de eerste versie, er mag nog van alles verbeterd worden :=

Hoe doen jullie dat?

Zelfde, ik stuur alles direct door naar de begeleider. Straks als alles af is en de hoofdstukken samenkomen laat ik het doorlezen door mijn vader voordat ik de eerste volledige versie doorstuur naar de begeleider. Om gewoon even een andere visie te krijgen :) maar goed, echt alleen als alles klaar is haha, niet voor elk stukje :') zonde van de tijd!
Ik zie het ook als een leerproces, dus fouten mag ik maken en daar heb ik een fijne begeleider voor die mij weer bijstuurt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:05

Ineke, wat tof! :D gave eer zeg :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:31

Ineke wat gaaf!
Sheran, ik ga het ook schrijven (en misschien thuis door laten lezen) en dan opsturen. Ook met mijn volledige versie!

Ik heb mijn opzet ook maar in het scriptiedossier gezet met een melding naar mijn begeleider. Misschien dat hij dan bedenkt dat hij me nog moet mailen :D En anders sta ik maandag vrolijk voor zijn deur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:40

Haha ik houd nog steeds vast aan mijn verrassingsplan :') :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:33

O wow, ik heb bericht terug! En... Ik kreeg een lange mail terug dat hij dat maandag doet en hij sloot af; ik vind het jammer dat ik je nooit meer zie, want ik ben echt heel benieuwd naar hoe het met jou gaat en met het onderzoek.
Ahhhh dat is toch lief :)
Dus ik ga maandag niet langs als verrassingaanval haha, maar als gezellig bezoek en even de informatie meenemen natuurlijk.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:35

Jeej, essay klaar, nu bezig met scriptie en het gaat lekker! Merk nu pas goed waarom mijn begeleider steeds al zei dat ik zo'n ambitieus onderwerp heb, het is lastig..maar ik ben nu in ieder geval fijn op weg, al kost het wat meer moeite dan ik gewend ben. :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:05

Wow, gefeliciteerd Ineke!

Ik laat mijn teksten altijd door mijn vriend doorlezen op té erge Engelse fouten en op woorden die ik vergeten ben ofzo (ben nogal een warhoofd). Daarna stuk ik hem gewoon op. Uiteindelijk leest je buurman/vader/zusje hem toch niet zoals je begeleider hem leest en beoordeelt :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 16:09

Ik ga 't door niemand laten proeflezen, denk ik. De meesten kunnen niet goed genoeg Engels lezen, en de rest heeft niks met dit onderwerp. En medestudiegenootjes hebben ´t al druk zat met hun eigen werk..

Zit op ruim 1500 woorden nu, en mag nu beginnen aan de 2 leukste hoofdstukken - analyses van de twee boeken die ik gebruik. :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:11

Ik laat het wel nalezen door mijn vriend en mijn vader, maar goed, vriend heeft zelf twee masterthesissen geschreven en vader is vertaler-tolk, die moeten er toch wel iéts van kunnen bakken :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:03

Mijn bericht heeeft geholpen want ik heb nu wel feedback :D
Hij heeft mijn vraagstelling en probleemstelling iets aangepast maar het is grotendeels gelijk, dus ik kan beginnen. Eindelijk!

vuurneon schreef:
O wow, ik heb bericht terug! En... Ik kreeg een lange mail terug dat hij dat maandag doet en hij sloot af; ik vind het jammer dat ik je nooit meer zie, want ik ben echt heel benieuwd naar hoe het met jou gaat en met het onderzoek.
Ahhhh dat is toch lief :)
Dus ik ga maandag niet langs als verrassingaanval haha, maar als gezellig bezoek en even de informatie meenemen natuurlijk.

Fijn dat je ook wat gehoord hebt! En wat lief!

Dani goed bezig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:38

Haha ze wisten wel dat wij anders maandag op de stoep zouden staan! :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:41

Ik laat het altijd gewoon proeflezen door mijn professor (die mijn begeleidster is). Zij verbetert echt wel ieder woordje :) Wat op zich erg goed is, want na 3 jaar alleen Frans en Engels schrijven voor mijn studie is een scriptie in het Nederlands schrijven wel vreemd :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 14:32

Heb zojuist een andere scriptie gevonden die over hetzelfde boek gaat. Handig, want nu kan ik afkijken hoe zij bepaalde dingetjes heeft gedaan (qua indeling en zo, geen plagiaat-dingen natuurlijk!).

En na 2 weken radiostilte mailt m'n begeleider nu dat ze dinsdag een afspraak wil. Ja, dikke doei, ga nu even mijn eigen planning aanhouden, dus mail wel dat ik die afspraak graag een week wil verzetten. Dan moet ze dat maar niet 2 dagen van tevoren bedenken hoor..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:52

Vreemde begeleidster heb jij... Daar heb je ook niet echt veel aan. Maar jij schrijft toch ook over literatuur, DB? Hoe lang moet de jouwe uiteindelijk zijn?
Ik heb nu 28 pagina's (50.000 tekens) en ben nog lang niet klaar, maar mag max. 90.000 tekens én ik moet nog inleiding + slot schrijven. Oeps :+