't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:03

SpikkelFire

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:04

Omg.. vanochtend kwam een vacature voor marketing medewerker in Gouda vrij.. wil ik em vanavond even opslaan (was bij mn moeder in de winkel dus kon niet echt een brief schrijven), issie al weg. :\ Echt erg..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:59

Vanmiddag een reactie van de rabo gehad.
Sluiting was vandaag en morgen zouden de gesprekken plaatsvinden.
Ze waren nog met selectie bezig, gesprekken werden verzet.
We werden op de hoogte gehouden.

Vond het al aardig krap allemaal.....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:25

SteffiiY schreef:
Voor de mensen in omgeving Sassenheim/Hillegom/Noordwijk heb ik nog een mooie vacature zien staan :)

Wat voor? (althans, hillegom is me wat te ver)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:32

Ik heb vanmorgen een keurige bevestiging van de sollicitatie gekregen (brief zaterdag per mail verzonden):
Citaat:
Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw sollicitatiebrief. Volgende week vindt een selectie van alle ingekomen brieven plaats.
Indien u geen vervolgbericht van ons ontvangt dan betekent dit dat u niet uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek.
Als dat het geval is willen wij u vast hartelijk danken voor uw getoonde belangstelling en wensen u veel succes in uw verdere loopbaan.

Gebeurt tegenwoordig ook niet altijd meer!
Verder geen passende vacatures te zien -O-. Bovendien heb ik echt een slechte dag vandaag; het lijkt wel of ik griep krijg ;(. Spierpijn, keelpijn, snotterig, noem maar op. Lekker dan, zit ik echt op te wachten......

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:39

He bah, das ook niet fijn. :\

Heb nog niets gehoord van de post, ga er denk ik maar een belletje aan wagen..

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:42

Gmrpf, weer een hele leuke vacature gezien, op gesprek geweest, maar ze willen persee iemand voor de woensdagen. En laat dat nu net niet echt handig zijn met de kids en hun sportclubjes e.d....
Eens even over nadenken. dan kan ik volgende week een dagje proefdraaien...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:49

patpen schreef:
Ik heb vanmorgen een keurige bevestiging van de sollicitatie gekregen (brief zaterdag per mail verzonden):
Citaat:
Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw sollicitatiebrief. Volgende week vindt een selectie van alle ingekomen brieven plaats.
Indien u geen vervolgbericht van ons ontvangt dan betekent dit dat u niet uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek.
Als dat het geval is willen wij u vast hartelijk danken voor uw getoonde belangstelling en wensen u veel succes in uw verdere loopbaan.

Gebeurt tegenwoordig ook niet altijd meer!
Verder geen passende vacatures te zien -O-. Bovendien heb ik echt een slechte dag vandaag; het lijkt wel of ik griep krijg ;(. Spierpijn, keelpijn, snotterig, noem maar op. Lekker dan, zit ik echt op te wachten......

Ken het hier, blijkt tegenwoordig dus al heen normaal te zijn om vervolgens niks meer te laten horen. Of gewoon helemaal niks laten horen wat sommige bedrijven ook wel doen. Belachelijk...

Beterschap!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:51

Ik heb idd 3 a 4 weken geleden een brief geschreven en daar heb ik ook nog niets van gehoord... Ik gok dat ik daar ook niets meer van ga horen, want er zat spoed achter. Altijd jammer dat soort dingen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:54

Ik moet zeggen dat ik pas geleden nog een reactie kreeg op een brief die ik ongeveer 6 weken daarvoor had gestuurd. :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:59

of in de automatische ontvangst bevestiging: als wij binnen 4 weken na sluitings datum geen contact met u hebben opgenomen dan zetten wij de sollicitatie procedure niet met u voort.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:01

-O- Ben het niet geworden als junior communicatieadviseur. Andere kandidaat had meer ervaring en ze vonden de taalvaardigheid niet helemaal optimaal.

En we gaan weer dooooor. -O- Hoe moeilijk kan het zijn om érgens aan de slag te komen als starter. Waarom wil het voor geen meter, tis dat ik gewoon niks met zorg heb of techniek anders had ik mij al lang laten omscholen.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:03

Winged, gaven ze wel aan wat ze aan jouw taalvaardigheid niet optimaal vonden zodat je daar iets mee kan? En banketstaaf he als ze voor een startersfunctie iemand aannemen met ervaring...

ik heb hetzelfde, solliciteerde op dezelfde soort functies en tegen mij wordt gezegd ´maar jij bent een starter´... terwijl ik 3 jaar (fulltime) werkervaring heb! Echt zo flauw!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:10

Nee, naja, weet zelf wel dat ik soms wat tangconstrucies ed. erin heb zitten. Tikje over gehouden aan radioteksten schrijven.

En tjah, 'startersfunctie' mijn neus. Ze gaan toch voor de persoon met ervaring. Was ook zo bij Reed bleek achteraf. Tjah.... -O- *gooit oproepje op twitter*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:16

maar dat doen ze overal winged :(:)
en er zijn tig mensen met jaren ervaring die voor een starters salaris willen werken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:17

Let daar dan wel op, want als je in de communicatie etc. solliciteert is het wel belangrijk dat je je taal goed op orde hebt (zei oma :D ).

Overigens, zitten er zo vaak tangconstructies in radioteksten dan?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:21

Radioteksten schrijf je meer als spreektaal, dus geen formele teksten, meer hoe je ook dingen aan iemand vertelt zeg maar.

Ik ga mijn brieven sowieso maar weer een keer extra laten overlezen. Probleem is ook dat ik teveel informatie in een klein stukje wil proppen. Met teksten schrijven kun je de informatie verdelen, maar met een brief kun je niet met een super lange tekst aankomen.

Misschien moet ik overwegen om een callcenterfunctie aan te nemen en dan vrijwillig bij een omroep aan de slag te gaan om ervaring op te doen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:35

hoe doen jullie het als er bij de vacature alleen een voornaam staat (om naar te reageren)

Beste *voornaam* ??

email adres kan ik verder ook niks mee, dat is *voornaam*@*bedrijfsnaam*.nl

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:36

Ondertussen worden hier alweer wat grapjes gemaakt onderling... Zijn nog een paar mensen opzoek hier in de buurt, gedeelde smart is halve smart. Omscholing tot lasser is de optie ondertusssen ~~}>

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:38

nou.... ICT consultant... heb je daar we is aan gedacht?

En hier is niet veel vraag naar lassers, maar wel naar loodgieters _O-

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:41

Jaaa lasser! Ik doe mee! Kan dan gelijk op 20 vacatures hier in Gouda solliciteren. :D

Ik zei al tegen mn moeder; ik had gewoon monteur moeten worden. :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:43

en weet je, zulk "technisch"" werk lijkt me nog echt leuk ook :o

Misschien moet ik me maar echt om laten scholen tot lasser oid :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:45

Het lijkt mij heerlijk om een baan te hebben waarbij je minder stress hebt en minder hoeft te denken... mijn werk is vrij strategisch en dat vind ik soms wel minder hoor!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:46

Ik ben absoluut A-technisch, 2 linker handen en met handvaardigheid ontving ik altijd een blik van de docent aka 'wat doe jij mij aan???? / Waarom kun jij geen dingen normaal in elkaar zetten?'

Maar hey, is nog altijd meer kans op werk dan nu :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:50

Mri schreef:
hoe doen jullie het als er bij de vacature alleen een voornaam staat (om naar te reageren)

Beste *voornaam* ??

email adres kan ik verder ook niks mee, dat is *voornaam*@*bedrijfsnaam*.nl