Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:01

Buma Stemra, dat was ook zo een mooie. Heb ik in mijn zaak gelukkig nooit hoeven betalen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:14

Die heb ik gewoon weggedonderd en nooit meer iets over gehoord...stelletje idioten allemaal, bah.

Ik word er echt hellig van, al die lijkenpikkers.

De KvK daar heb ik niet zoveel op tegen, ook al heb ik er niet echt iets aan. Maar die bijdrage zit me totaal niet dwars eigenlijk.
Het is vooral die idioterie van die arrogante ballen van de HBD.

Als daar een pyromaan zich op uitleeft ga ik niet blussen zeg maar. (hoeven verder geen slachtoffers te vallen hoor, dat dan weer niet :P )

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:22

pmarena schreef:
Het jammere is dat je niet alleen bij de KvK in kunt schrijven....de Belastingdienst gaat dan namelijk ook zijn hand ophouden...en je krijgt allerlei vaag gedoe zoals facturen van bvb. de HBD.

Zolang je nog niet aan die grensinkomsten komt beter niet doen dus.

Tenzij je het stoer vindt of behoorlijke investeringen doet en het groots aan wilt gaan pakken.

Maar met het verkopen van wat zelfmaakspul waarvan je nog niet weet hoe het gaat lopen: lekker niet doen want de BTW die je terug kunt vragen weegt niet op tegen de BTW die je dan ook af moet gaan dragen.....waardoor je waarschijnlijk ook je prijzen moet verhogen.

Mijn jaaromzet is dermate laag dat ik geen BTW hoef af te dragen (2500 is daar geloof ik de grens voor?). Voor mij een reden geweest juist wel in te schrijven. Ik ben alleen actief voor bedrijven en die willen graag een 'echte' factuur incl. btw nummer, zodat het voor hun ook allemaal correct en aftrekbaar is. En ik heb geen last van dingen als HBD aangezien ik niet in de detailhandel zit :-)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:22

Hahaha wel sportief van je ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:34

-edit- Reactie op verdwenen bericht van Lottie-

-edit 2- Ik stuur'm wel even per PM aangezien je reactie vast niet voor niets verdwenen is ;-)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:39

Het is in Commerce gebouwd :) Veel meer weet ik er niet van. Wel dat de bouwer zich voordeed als Google expert,
terwijl hij nog nooit van tags, product friendly urls etc had gehoord... _-:(

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:51

Lottie84 schreef:
Het is in Commerce gebouwd :) Veel meer weet ik er niet van. Wel dat de bouwer zich voordeed als Google expert,
terwijl hij nog nooit van tags, product friendly urls etc had gehoord... _-:(

Advies op maat in je inbox! :-) En ik hoef er geen 14.000 euro voor te hebben :Y)

Lottie84

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:53

Fjew, dat scheelt weer ;) *proest*

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:12

Paan schreef:
Wij kregen dit kwartaal ook een leuk bedrag terug. Toch fijn gevoel.

Gaat dit over je omzetbelasting aangifte?? Is het dan niet juist negatief dat je een bedrag terug krijgt? Dan heb je namelijk meer uitgegeven dan verdient...

Verder kan ik even de rest niet bijlezen, omdat ik geen webshop heb en het een beetje druk he ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:25

11AFotograaf schreef:
Paan schreef:

Gaat dit over je omzetbelasting aangifte?? Is het dan niet juist negatief dat je een bedrag terug krijgt? Dan heb je namelijk meer uitgegeven dan verdient...

Zat ik ook al aan te denken :) Hoewel het dan wel fijn is dat je wat geld terug krijgt, het betekend wel dat je naar verhouding niet goed hebt gedraaid..

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:26

11AFotograaf schreef:
Paan schreef:

Verder kan ik even de rest niet bijlezen, omdat ik geen webshop heb en het een beetje druk he ;)

Doe even een malware-scan op je site!

Afgelopen week toevallig iemand met een gehackte Wordpress installatie uit de brand geholpen, en die van jou lijkt ook een lek te hebben...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:42

Zie je pb!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:56

Tjonge, net 3 keer geprobeerd HBD te bellen... "Wegens grote drukte kunnen wij u niet te woord staan." Tuut tuut tuut....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:05

Heb ze vorige week nog aan de lijn gehad, ze zouden mij ter controle de facturen van de afgelopen 3 jaar meteen 'even' op de mail zetten... Heb ze nog steeds niet binnen. Vanmorgen dus eer hun contactformulier ingevuld.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 16:07

LHO schreef:
die van jou lijkt ook een lek te hebben...

Want?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:28

holly schreef:
LHO schreef:
die van jou lijkt ook een lek te hebben...

Want?

JavaScript welke er niet helemaal bij hoort laat inclusions toe. Mensen kunnen dus codes uitvoeren via je site (bijv. virus planten bij bezoekers, of logischer, de site gebruiken bij hack-aanvallen (Ddos) of om spam te versturen).

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:04

Ik zal het aan mijn website bouwer door geven. Ik heb er zelf geen verstand van. Of bedoel je de site van A11?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:07

Ging over mijn website idd... Die heeft een tijd geleden een malware probleem gehad, maar blijkbaar was toch niet alles zo goed opgeruimd als ik gehoopt had...

Gelukkig heb ik binnenkort een nieuwe website die bij iedere update gewoon geupdate mag worden voor de beste beveiliging! Dit is echt niet leuk meer!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:18

11AFotograaf schreef:
Paan schreef:
dat klopt

Dat is ook zo, maar voor ons was het nu wel even fijn. Hierdoor hadden we weer een leuk bedrag om nieuwe spullen voor in te kopen. En we hebben in het eerste kwartaal inderdaad meer uitgegeven. Maar soms is dat wel eens nodig. ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:16

Btw moet ik nog doen.

Zijn die lekken WordPress gevoelig? Hoor dat vaker en dan is het altijd zo'n site?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:52

Als je je wordpress website niet update, is de kans groter op een lek. Echter, bij mij zit het probleem in een virus dat ik via freeware binnen heb gekregen. Die heeft via FileZilla op de websites waar ik de inlog van heb een virus achter gelaten. Het is mij namelijk ook overkomen op een complete handgeschreven html website die ik bijhoudt. Ik download dus nu zo min mogelijk op mijn vaste computer en bewaar ook zo min mogelijk wachtwoorden, zodat dit niet opnieuw kan gebeuren.

En mijn nieuwe website wordt zo gebouwd dat ik updates zonder problemen kan uitvoeren, zonder dat dit mijn website beïnvloed en anders wordt dit door mijn webbouwer gecorrigeerd.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:16

Ik ben zelf een groter van van Drupal. Is misschien iets ingewikkelder om mee te beginnen, maar komt op mij een stuk degelijker over.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:40

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:49

Oh ik zeg ook niet dat er niet iets mee te maken valt, maar de mogelijkheden zijn toch wat beperkter, de output is minder W3C compliant, en ik ben 'bij toeval' dus de afgelopen week tegen drie lekke WP installaties aangelopen. Waarvan eentje die altijd binnen 48 uur update omdat ze eerder al issues heeft gehad met een hack.

Voorbeeldje van een Drupal site: http://www.whitehouse.gov/

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:26

Kom ff bijlezen maar dat gaat geloof ik wat meer tijd kosten, heb geen idee waar het over gaat ;)
*gaat googlen op wordpress*