't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:30

Dan kan je het andere toch accepteren? Mocht je in een gat vallen kun je terugvallen op je ww.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:58

Een tijdje geleden kon ik ook bij een call center gaan werken. Maar toen ik hoorde dat ik 1,50 euro minder ging verdienen heb ik ze maar vriendelijk bedankt.

Momenteel doe ik het even rustig aan met alles uitzoeken ( ben me wel overal aan het aanmelden bij verschillende websites). Aangezien een weekje vrij ook niet verkeerd is. Op mijn vorige werk heb ik vanaf augustus continu 6 dagen a 48 uur in de week gewerkt. Helaas was dat maar seizoenswerk. En als ik wil kan ik 1 maart weer beginnen. Maarja vastigheid is wel prettiger.

Met welk uitzendbureau(s) hebben jullie eigenlijk de beste ervaring?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:19

Wat zijn jullie stil?
Heb net een callcentertest gemaakt en een capaciteitentest (meurs).
Wat een rottest zeg die capaciteitentest. Net alles onderdelen waar ik slecht in ben tijdens een IQ-test kwamen hier in terug.

We zullen zien wat eruit komt......

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:31

Balen joh!

Hier nog weinig nieuws, weinig ondernomen (er is niks) en van solli niks gehoord.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:04

Hier ook rustig, moet morgen en woensdag proefdraaien, dus geniet nog even volop van mijn vrije dagen :D (Hoop dat die geteld zijn natuurlijk!) Heb ook nog wat andere dingetjes lopen, maar daar zal ook vanzelf wel een keer bericht van komen..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:05

Oh spannend, proefdraaien, alvast heel veel succes!

Hier ook rustig, heb twee ochtenden in de week mijn werkervaringsplaats, verder wel wat lopen, maar dat worden toch weer afwijzingen :P

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:17

Haha ja daar ga ik ook altijd maar van uit, dan is de teleurstelling wat minder groot. Ik prijs me ook nog maar niet te rijk dat ik mag komen proefdraaien, eerst maar eens een handtekening onder een contract, dan pas reden tot een feestje! (Heb een keer eerder ergens proefgedraaid, waar ik met een hele rare ervaring weg ben gekomen) Ach we zullen zien!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:27

Hier nog steeds niks veranderd helaas :(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:39

Ik volg jullie nog steeds, maar ik kan niet teveel zeggen, want ik heb zo'n idee dat ik meelezers heb en ik gun ze geen inside information ;)

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:59

hier gisteren langs werkcoach geweest bij UWV. Pff ziet er niet goed uit deze keer. Schijnen weinig vacatures te zijn. Dus heb nu toch maar een loopbaantest aangevraagd.

Wel gister een eerste gesprek gehad. Maar verwacht er niet veel van. Hadden veel sollicitanten gehad op de vacature.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:01

Waar kijken jullie vooral op sites waar de overlap het minste is en wel overzichtelijk/makkelijk?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:28

@Zonnetje: Ik moet zeggen dat de kranten hier mijn favoriet zijn. Daar staan de leukste banen in, maar het hangt denk ik ook af of je in een bepaalde sector zoekt. Dat doe ik dus niet, gezien ik niet gericht ergens voor geleerd heb. (Ja voor de paarden, maar daar ga ik niet een baan in zoeken ;) )

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:41

Ik ben vorige week op een gesprek geweest ivm een open sollicitatie. Daar hoor ik deze week meer van. En gister belde een intermediar op dat ze mijn CV ergens heen hadden gestuurd. Die zochten eigenlijk full time iemand, maar stonden wellicht ook open voor part time. Dus da's ook ff afwachten. Ergens is het natuurlijk super dat ik nu al 2 openingetjes heb. Maar van de andere kant wil ik eigenlijk pas per 1 feb. beginnen, want dan heb ik mijn studie klaar.

Had ook met het UWV gesproken en ik mag met behoud van uitkering ook ergens 'stage' gaan lopen (gedurende max 3 maanden) of een proefplaatsing met behoud van uitkering. Dus wie weet is dat wel handig omdat ik straks hopelijk wel m'n MBA diploma heb, maar daar officieel nog weinig werkervaring in heb.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:50

Hier ook weinig te melden. Brief van het UWV kwam dit weekend binnen, meteen de gevraagde documenten maar ingescand en verzonden.

Wat doen jullie trouwens als je een vacature tegenkomt bij een bedrijf waar je al eens (voor een andere vacature) heb gesolliciteerd en bent afgewezen? En als de contactpersoon weer dezelfde is? Hoe anders maak je je nieuwe brief dan en met name je motivatie om bij dat bedrijf te solliciteren?

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:12

ligt het trouwens aan mij dat er momenteel weinig fulltime job online staan?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:15

Nou parttime is helemaal dramatisch.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:16

Ik hoop maar dat mijn gesprekje van volgende week kansen biedt.....want zie het nu wel somber in om iets te vinden. Van mijn solli niks gehoord, ja standaard ontvangstmail die automatisch gegenereerd wordt en vrijdag was de sluiting.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:35

Ik heb er gisteren één brief uit gedaan. Kon gewoon niet meer vinden. Echt erg... Zojuist mijn eerste brief van de dag eruit gedaan en ik ga weer op jacht naar een volgende vacature.

Kreeg zojuist een mail dat ik op gesprek mag komen bij een bedrijf, volgende week donderdag!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:45

Hoeveel brieven versturen jullie gemiddeld? Ik raak al snel de draad kwijt als ik er meer dan 2 per week verstuur. Dan belt er iemand en dan denk ik van; welke was dat ook alweer? Wat stond er ook alweer in mijn brief?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:50

Ik verstuur gemiddeld één tot vier brieven per dag. Ligt er maar helemaal aan hoeveel vacatures ik kan vinden. Vind ik er zes op een dag, dan schrijf ik zes brieven. En inderdaad, als een bedrijf belt moet ik meestal wel even nadenken over wat voor soort functie het ook alweer ging en wat er in mijn brief stond. Maar daar praat je jezelf wel doorheen en het daagt vanzelf wel weer.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:57

Maar je bent waarschijnlijk wel op zoek naar een vacature in een bepaalde richting? Mijn gebied is nogal ruim. Gister belde een uitzendbureau, die moest ik terugbellen en hij vroeg welke richting die vacature uit kon gaan. Ik wist het dus echt niet. Uiteindelijk kwamen we erachter dat het callcenter werk was en heb ik bedankt, maar voor dit soort dingen probeer ik me een beetje in te dekken.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:02

Maak anders een lijstje voor jezelf, dat je mee kan nemen in je tas en waar op staat bij wie je voor wat voor vacature hebt gesolliciteerd.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:09

Kijk! Dat is een goed idee, waarom ben ik daar nooit op gekomen? :=

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:30

Net eindelijk mijn CV een geupdated op nationale vacaturebank.

Goede tip, van dat lijstje in je tas.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:36

Citaat:
Docent Agrarische vakken

Voor een MBO school in de stad Groningen zijn we per direct op zoek naar een docent Milieubeheer. Het betreft een vacature voor 0,5 fte tot de zomervakantie met eventueel mogelijkheid tot velenging. Het gaat om de klassen 1 t/m 3, niveau 4. We zoeken iemand die weet hoe de praktische kant van het milieubeheer werkt: dus hoe ga je er in de praktijk mee om. Iemand die praktijkervaring heeft bij bv de gemeente en wel een onderwijsbevoegdheid zou willen halen, wordt ook uitgenodigd te solliciteren!
http://www.randstad.nl/mwp2/faces/baanD ... 1453896928