Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:56

Ik heb toevallig al een keer naar de kynologenclub gebeld, maar toen nam er niemand op. Uiteindelijk heb ik toen besloten om nog even te wachten met het volgende belletje, omdat ik niet zeker wist of ik andere mensen "prive" lastig wou gaan vallen met zakelijke problemen van een ander. Maar inmiddels ben ik er zo klaar mee dat ik toch overweeg om te gaan bellen.

Edit: Het het probleem nu ook op HigherLevel geplaatst!

Enne, hoe is het met jullie allemaal? Want anders gaat het straks alleen nog maar over mij en al het gezeur, hahaha.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:59

Nou, je hoeft helemaal niet te zeggen dat je vanwege een zakelijk probleem belt, ik zou het zelf zo spelen dat je met haar hebt afgesproken dat je haar ergens over zou terugbellen maar dat je haar niet kunt bereiken. Of zij weten of ze haar nummer gewijzigd heeft oid.

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:08

Je verraad m'n plan ;) Dat is idd een van de plannen die ik heb, bellen en doen alsof ik een geïnteresseerde lesklant ben, maar dat ik haar niet te pakken kan krijgen op haar mobiel en dat ik wil weten of het nummer nog wel klopt, of dat ze een ander nummer voor me hebben waarop ik haar kan bereiken.

Het is het proberen waard!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:11

Oeps, zal ik mijn post even aanpassen?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:14

Voor het geval ze meeleest? Of is dat te ver gezocht?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:19

Ander vraagje, had ze geen stand op de DIBEVO? Misschien zou het secretariaat daar haar gegevens wel hebben?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:27

Als ze meeleest, jammer dan, ik heb al een veel beter plan ;)

Ik heb ook al contact gehad met de Dibevo (ik zit niet stil :D ):

"Wat u in uw e-mail beschrijft is ons helaas vaker ten gehore gekomen. Wij hebben mevrouw Dolleman hier meerdere keren op aangesproken waarbij zij beloofde op beterschap. Er hebben echter geen veranderingen bij haar plaats gevonden, waardoor wij genoodzaakt zijn haar als lid te royeren. Dit hebben wij bij ons hoofdbestuur voorgelegd en met ingang van 2012 is dit effectief. Het logo zal daarom per 1 januari van haar website verdwijnen."

Ook van Trixie heb ik nog een mail gehad, al wist ik dat natuurlijk al door het telefoongesprek:

"We are very sorry but we do have the same problems right now! We have already tried to reach her for so many times. A few minutes ago we wrote a new email again. Right now we will not send any items to her!"

Dus mensen wees gewaarschuwd, doe geen zaken met Natasja Dolleman van Kajo's !! Gegarandeerd je geld kwijt....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 11:32

Ik had hem al gelezen aan de andere kant idd. Let wel op dat ze daar niet willen dat je namen noemt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:33

@Holly: ik zag net idd dat ze mijn post aan hadden gepast ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 13:31

Potverorie Joyce, het ziet er naar uit dat zij ook zeggen, tja je kunt niet zo heel veel meer dan dat je nu al doet.
Weg gooien doe je dat geld gewoon niet, daar heb je ook groot gelijk in.
Misschien dat andere gedupeerde wel open staan voor contact om met elkaar te bespreken hoe jullie hiermee om kunnen gaan, hoe jullie het willen aanpakken.

Waarom wil je eigenlijk geen dealer worden?
Is dat omdat je dat totaal niet interessant vind, of omdat het momenteel niet te betalen is?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:52

Ik wil het wel, maar er is al een grote dealer die op dit moment de hele BeNeLux voorziet van producten van Trixie!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:08

Hier even een stipje zetten.. Ook ik heb een eigen bedrijf.. wel leuk om hier wat mee te lezen en te posten..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:24

Even een vraagje voor wie eerder modelrecht heeft aangevraagd, of iemand die er verstand van heeft :P (ik hoop dat iemand me iig kan helpen _O- ).
Ik ben modelrecht aan het aanvragen op mijn caphoezen (slim hè :P ). Alleen nu vragen ze bij de ondertekening "hoedanigheid". Ik ben denk ik echt heel blond, maar wat moet ik daarbij invullen? Uitvinder? Onwerper? Eigenaar bedrijf? Of iets heel anders := ?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 16:41

Uuuuuh met het woord alleen kan het van alles zijn?
Ik zou even bellen. Wel snel doen dan, want het is bijna 5 uur.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:57

Ontwerper / eigenaar model?

12. Wie is de houder (eigenaar) van een model?
Net als bij het auteursrecht, wordt de ontwerper geacht de eigenaar van het model te zijn. Ook hier geldt, als in het Auteursrecht, de uitzondering dat bij een ontwerp dat in dienstverband is gemaakt, de werkgever in beginsel als ontwerper wordt beschouwd.
Het uitsluitend recht op een model wordt verkregen door het eerste depot. Ook de deposant die het model zelf niet heeft ontworpen, krijgt door een modeldepot bescherming. Echter, als deze deposant zonder toestemming van de werkelijke ontwerper heeft gedeponeerd, dan heeft de ontwerper vijf jaar de gelegenheid het model depot op te eisen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:04

Ik heb gebeld, het moet mijn functie zijn :D . Dus idd, ontwerper of eigenaresse oid.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:07

Gezien de inhoud van de quote zou ik in elk geval het woord ontwerper specifiek vermelden, dan kan daar geen onduidelijkheid over bestaan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:51

@Rinske: Spannend allemaal! Ik vind het echt zo'n goed idee en zo super leuk! Ik hoop voor je dat het een groot succes gaat worden :D

Echt "grappig", ik heb iemand anders een mailtje naar die vrouw laten sturen waar ik dat gezeik mee heb en binnen 6 minuten kwam er een antwoord terug! Daar kan ik zo pissig om worden he.... Die mail ging trouwens over het aanvragen van informatie over wat producten, dus zodra ze het idee heeft dat ze ergens geld uit kan halen wordt er opeens wel snel gereageerd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:34

NOU JA ZEG JOYCE!!!!!! Dat is echt BELACHELIJK!!!! Sorry voor m'n capslock, maar ik kan zo pissig worden op dat soort mensen!!!

Bedankt voor je leuke woorden trouwens :D . Ik hoop ook dat het een succes wordt :D . Mijn eerste order bij een stoffengroothandel heb ik net geplaatst. Best spannend om je eigen referentienummers door te kunnen geven, hihihi :D .

Ik heb trouwens een keer iemand gehad die een schilderij van me wilde kopen (geen zelfgemaakte hoor, maar een antiek portret). Hij woonde in Frankrijk en had iemand in Waalwijk die hem wel op wilde komen halen. Natuurlijk: nooit meer wat van gehoord.
Nou had ik weer een schilderij op MP staan, en ja hoor, wie mailt er: die gast uit Frankrijk. Dus ik heb hem teruggemaild dat er nog een ander schilderij op hem staat te wachten :') . Nooit meer iets van gehoord _O- .

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:18

hoi

wij willen ons ook graag melden!
sinds 2 augustus is mijn partner een eigen bedrijfje gestard :)
erg spannend en heel leuk allemaal...

alleen nu zitten wij dus met eind van het jaar in onze maag haha
de eerste eindafrekening van de belastingdienst...
wie weet of dr ergens een mogelijkheid is om van te voren uit te rekenen hoeveel belasting je terug moet betalen eind van het jaar...
en wie weet hoe dat precies zit met je omzet belastingsaangifte die je ieder kwartaal moet opsturen...
wij hebben nu de eerste binnen gekregen namelijk...

alle tips en hulp is welkom!

groetjes
sandra en erwin

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:59

Een handige naslagwerk is het handboek ondernemen van de Belastingdienst (http://www.belastingdienst.nl/download/2588.html.
De KvK en sommige banken zoals de Rabobank hebben ook vaak informatieavonden voor startende ondernemers. Verder is het wellicht handig om een goed administratiekantoor jullie te laten helpen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:30

Ik heb dadelijk mijn eerste gesprek bij een boekhouder. Hij heeft me gisteren netjes teruggebeld (ook al was het na 18.00 uur, hij was die dag weg maar wilde me persé nog even terugbellen, erg tof :) ). Om 10.00 uur moet ik er zijn. Voor mij een groot voordeel is dat hij op nog geen 100 meter van mijn huis zit :P . Heb al een A4tje vol vragen opgesteld, maar ik zal er zeker een paar vergeten zijn. Belangrijk is natuurlijk te weten dat als ik tussendoor vragen stel, of die dan ook berekend worden, of dat dat bij de prijs inbegrepen zit. Ik weet niet meer wie dat hier was, maar volgens mij had hier iemand rekeningen gekregen voor vragen tussendoor toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:34

Ja daar moet je wel mee oppassen inderdaad , dat ze niet voor elke vraag een kwartiertje berekenen ofzo :P

Zeg Rinske , ik wilde gisteren even op je site kijken naar de bestelmogelijkheden , maar wanneer gaat die (weer ?) online...?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:37

Ja da's een goeie :') . Ik ben bezig om even een tijdelijke (gratis) webwinkel en site aan te maken. Een vriend van me gaat iig een website en webwinkel voor me maken, maar dat zal november worden.
Ik hoop de simpele versie aan het einde van het weekend online te hebben. De caphoezen kun je nog wel bekijken (en eventueel via mail bestellen) via http://www.suzuki-samurai.nl/caphoes/producten.html :) .
De andere linkjes in het menu boven doen het niet goed trouwens. Daar dus niet van schrikken :P .

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:07

Sandra694, kijk of je je nog kunt inschrijven voor de startersdag van de KVK op 5 november in Utrecht dan krijg je heel veel info en tips.

edit: http://www.kvk.nl/bijeenkomsten/startersdag/ ik zie dat Utrecht er niet meer bij staat bij beschikbare bijeenkomsten maar wie weet zijn er afzeggingen?