Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:25

Daantje1981 schreef:
En ik werk nu al zo een 10 jaar in de kinderopvang. Weet dus echt wel hoe of wat.
Maar ze laten het dus afhangen van dat kleine uurtje dat je even meekijkt.

Kan er bijna boos van worden :(

Ohw dan is het al helemaal raar joh! :oo
Dan weet je indd echt wel hoe t hoor. Een uurtje is niets }:0
Balen!

secricible

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:41

nou, op naar gesprek 2...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:52

Ik heb donderdag mijn allereerste gesprek.. geen idee wat ik aan moet trekken! Normaal loop ik altijd op geruite allstars, maar heb voor de gelegenheid zwarte nette schoenen gehaald. Heb een beige broek en daarop een geruite, wel rustige blouse, zou dit kunnen? Heb t al aan meerdere mensen laten zien en zij vonden het netjes..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:58

Ik heb een sollicitatie formulier ingeleverd dus ben nog aan afwachten of ze bellen. :) Zou in ieder geval wel leuk zijn.

@ Anneert, waar ga je solliciteren?
Dat kan prima hoor de outfit die je hier neer zet. :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:00

het gaat om deze blouse.. http://tinypic.com/r/zogc2g/7 de rechter.

Ik ga solliciteren bij een instelling voor gehandicaptenzorg, als ambulant begeleider, HBO-niveau.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:01

Anneert schreef:
het gaat om deze blouse.. http://tinypic.com/r/zogc2g/7 de rechter.

Ik ga solliciteren bij een instelling voor gehandicaptenzorg, als ambulant begeleider, HBO-niveau.

Dat kan prima :)
aah leuk! Heel veel succes iig.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:18

fijn!

waar heb jij gesolliciteerd, susannex?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:26

Anneert schreef:
fijn!

waar heb jij gesolliciteerd, susannex?

Bij Ziengs (gewoon bijbaantje hoor) schoenenwinkel. *zit nog op school dusja*

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:26

Ik vind het ook prima kunen, Anneert. :j

Ik ben zelf ook een tikkeltje aan het twijfelen wat ik aan zal doen, naar het sollicitatiegesprek..
Morgen maar eens bedenken!

Ik ga me vanavond en morgen goed voorbereiden voor het gesprek..
Het uitzendbureau heeft me zelfs 'opdrachten' gegeven, dus daar wil ik wel op scoren!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:48

Ik heb laatst ook weer een afwijzing gehad. Diploma is inmiddels wel binnen dus daar ben ik weer een stap mee verder, denk wel dat het helpt dat ik nu kan zeggen dat ik officieel ben afgestudeerd.

Ik heb ook weer 2 brieven verstuurd, dus wie weet... We blijven duimen!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:54

Ik heb vandaag ook alvast 3 open sollicitaties gestuurd, van 1 bedrijf daarvan heb ik vandaag al een afwijzing gehad, beetje jammer weer.

Succes steentje! heb niet alles gelezen, dus wil je vragen wat voor werk het is.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:13

Vandaag een ontvangstbevestiging gekregen.
Er kan nog tot de 25ste gereageerd worden.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:18

Anneert schreef:
Ik heb vandaag ook alvast 3 open sollicitaties gestuurd, van 1 bedrijf daarvan heb ik vandaag al een afwijzing gehad, beetje jammer weer.

Succes steentje! heb niet alles gelezen, dus wil je vragen wat voor werk het is.

Het gaat om een functie als secretaresse. :)

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:24

@ Daantje1981 Wat ontzettend vervelend zeg! Voor de volgende keer, gewoon jezelf blijven hoor...Het is toch elke keer anders wat ze willen. Ik werk zelf ook in de kinderopvang, vandaar dat ik even reageer. Ik weet hoe het is. Soms vond ik een gesprek lekker gaan, maar eenmaal meelopen op de groep vond ik het minder, toon ik expres iets minder initiatief en alsnog willen ze me aannemen...en andersom heb ik het ook wel vaker te horen gekregen, is echt een dooddoener waar je gewoon niks mee kunt. Succes verder en hopelijk vind je snel iets.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:55

@ flavlip. Dank je voor je bericht. Verwachtingen kunnen inderdaad erg verschillend zijn. Dat vind ik ook helemaal niet erg. Maar de manier waarop het gegaan is, is gewoon niet realistisch.. Maar ja, op naar de volgende.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:08

Zit dus heel erg te twijfelen betreffende stageplek waar ik mee bezig ben. Heb dus 2 weken (aanstaande dinsdag) zelf gebeld hij was toen nog niet bij de postbus geweest voor het ophalen van de post. Dus hij wist nog niet of de stageovereenkomst erbij zou zitten. Hij zei toen ook dat hij contact met me zou opnemen als het zover was. Zal ik nu morgen toch zelf bellen of toch gewoon afwachten. Het is trouwens bekend dat dit nog wel eens lang kan duren aangezien er ook een antecedentenonderzoek plaatsvind (is verplicht). :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:13

Ik heb het ff gehad. Net weer eens een afwijzing (voor de verandering :() en er is niets geschiktst te vinden. Ja, als ik FT wil werken zijn er genoeg mogelijkheden. Helaas is dat fysiek niet haalbaar. Wordt zo langzamerhand een beetje moedeloos van het zoeken naar een baan. Merk fysiek inmiddels ook dat het zijn weerslag heeft; zit gewoon niet lekker in mijn vel door al die afwijzingen. Toch zal ik binnen 8 maanden echt een baan moeten hebben maar begin te twijfelen of dat gaat lukken....... Kijk al niet meer alleen naar voorkeursbanen maar ook naar werk wat ik eigenlijk niet meer zou willen doen. Als het maar een kantoorfunctie is (PT).
Had gisteravond ook feedback over die functie van defensie. Gebrek aan recente werkervaring als medisch secretaresse. Ja, dat verhaal heb ik al meer gehoord. Recente ervaring is belangrijker dan motivatie en/of papieren lijkt het wel. Slapeloze nachten heb ik zo langzamerhand. Zie mijn auto al verdwijnen, net als het paardrijden |(

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:22

Hier ook weer een afwijzing..
Ik moest er notabene ZELF nog achteraan gaan door te bellen, en toen kreeg ik te horen dat de vacature al was vervuld. :(

Bah!

Patpen, knuffel voor jou! :(:)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:46

@Steentje: dat is helemaal waardeloos om er zelf achteraan te moeten. :(:)

Ik kreeg tenminste een mail:
Citaat:
Door het grote aantal reacties hebben wij erg selectief kunnen zijn. Het spijt ons u te moeten mededelen dat wij u de functie van receptionist / administratief medewerker niet kunnen aanbieden, daar wij voor onze selectie gekozen hebben voor kandidaten van wie de kwaliteiten nog nauwer aansluiten bij onze profielschets.

Er zal toch wel ergens bij een bedrijf mogelijkheden zijn????????? Op dit moment nog 1 sollicitatie lopen. Verwacht er maar niets meer van na alle voorgaande afwijzingen :n

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:48

Je wordt er op den duur echt moedeloos van, he? :\
Maar er is echt een leuke baan, voor ons allemaal!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:50

patpen schreef:
Ik heb het ff gehad. Net weer eens een afwijzing (voor de verandering :() en er is niets geschiktst te vinden. Ja, als ik FT wil werken zijn er genoeg mogelijkheden. Helaas is dat fysiek niet haalbaar. Wordt zo langzamerhand een beetje moedeloos van het zoeken naar een baan. Merk fysiek inmiddels ook dat het zijn weerslag heeft; zit gewoon niet lekker in mijn vel door al die afwijzingen. Toch zal ik binnen 8 maanden echt een baan moeten hebben maar begin te twijfelen of dat gaat lukken....... Kijk al niet meer alleen naar voorkeursbanen maar ook naar werk wat ik eigenlijk niet meer zou willen doen. Als het maar een kantoorfunctie is (PT).
Had gisteravond ook feedback over die functie van defensie. Gebrek aan recente werkervaring als medisch secretaresse. Ja, dat verhaal heb ik al meer gehoord. Recente ervaring is belangrijker dan motivatie en/of papieren lijkt het wel. Slapeloze nachten heb ik zo langzamerhand. Zie mijn auto al verdwijnen, net als het paardrijden |(

:(:)

Niet de moed opgeven hoor. :(:)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:03

Net gebeld met een uzb in naburig dorp. Er zijn gewoon geen/nauwelijks vacatures voor halve dagen, het begint bij 24 uur (3x8). Misschien dat het wel weer komt, maar wanneer is koffiedik kijken. Toch maar ingeschreven via internet en ze zouden kijken of ze iets hebben. Wel 1 vacature voor 8 uur waar ik mogelijk voor in aanmerking zou komen (assistent financieel medewerker). Sluit wel perfect aan op de recente opleiding én in de toekomst zou er sprake zijn van urenuitbreiding. Lichtpuntje???

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:05

patpen schreef:
Wel 1 vacature voor 8 uur waar ik mogelijk voor in aanmerking zou komen (assistent financieel medewerker). Sluit wel perfect aan op de recente opleiding én in de toekomst zou er sprake zijn van urenuitbreiding. Lichtpuntje???

Ga heel hard voor je duimen. :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:25

patpen schreef:

:(:)

Ik heb al 1,5 jaar geen auto meer. Het was of de auto of een paard eruit.
Verder kan ik je helemaal snappen hoor....dikke knuf.

Mijn stalgenoot heeft ook weer eens gesoll. en is gelijk aangenomen(40+) geen opleiding etc wel diverse simpele baantjes. Ik snap er helemaal niks meer van.
Ik heb vanmorgen weer soll training gehad maar alles weet ik al en ken ik al. Maak nu ineens dagen van 10,5 uur. Deze week dus geen sollicitaties.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:15

Zonder auto kom ik nergens meer. Hier in het dorp moet OV nog uitgevonden worden! Mijn man werkt in de onregelmatige dienst dus heeft zelf zijn auto nodig. Bovendien: ik rij automaat omdat ik het handschakelen niet meer kan.... Vorig jaar noodgedwongen door zijn ongeluk 1x pw met zijn auto gereden omdat die anders 3 maanden volledig stil zou staan maar dat was geen succes.
Ik las wel op internet dat er 600.000 banen gaan opgevuld moet worden door de vergrijzing en dat daarom werkgevers ook (of juist) naar arbeidsgehandicapten zouden moeten kijken. Maar dan praat je over een periode van 2-3 jaar. Zo lang kan ik niet zonder baan. Binnen 8 maanden moet ik echt iets anders hebben.