Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Watapatja

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:49

even een stipje :o

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:59

Ik heb geen minikoelkastje, maar een normale.. is wel fijn. :) Hoef ik niet het hele huis door om wat te drinken of te eten. :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:23

mijn hondje moet een jaartje wachten. ik woon een jaar op de campus en vertrek dan naar een appartement waar hondje lief mee gaat!

ik heb ook geen mini koelkast maar een tafelmodel koelkast. lekker al mijn eigen eten en drinken bij elkaar.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:45

Zojuist ook een mini koelkast aangeschaft! Wou er ook al eentje kopen maar wou wachten op een aanbieding!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:58

Dochter heeft kamer in Ede! In Wageningen ging het echt niet meer lukken dus dan maar half uurtje reistijd, is beter dan ruim 2 uur enkele reis. Dan is ze fijn onderdak voordat de Introductie begint op 19 augustus.

Weet iedereen die naar Wageningen gaat al dat er een studentenrijvereniging zit? ;)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:01

Ja, maar ik weet nog niet of ik me daar bij aansluit...
Heb m'n eigen pony ook nog :P

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:21

Wij hebben geen koelkast in de keuken, maar iedere kamer heeft een eigen koelkastje, hoef je dus niet zelf aan te schaffen gelukkig. Gister bij de Blokker een oventje en een waterkoker gekocht, volgens mij heb ik nu bijna alles wel. Er is geen oven in het huis en ik hou wel van koken en bakken, zou niet zonder oven kunnen denk ik. En ik heb het geluk dat ik bij de Blokker werk dus die korting komt nu wel goed van pas. :Y)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:33

Ik heb ook een grote combimagnetron, echt ideaal. Ik moet nog wel een waterkoker halen. (nieuwe) Koelkast zit al standaard in mijn keuken

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:43

Ik neem een koelkast hier van huis mee :j We hebben er twee in de schuur staan, plus een in de keuken, dus eentje kunnen ze hier wel missen :o Met vriesvak, ideaal. Magnetron/oven moet ik nog even over nadenken, ik weet namelijk niet zeker of er een oven in het huis zit. Kleine waterkoker en klein koffiezetapparaat heb ik van opa en oma gekregen :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:01

Wij hebben en een hele grote over ingebouwd en een combimagnetron van mijzelf. :) Ideaal!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:07

Dat lijkt me echt superfijn inderdaad! :j

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:28

Die mini koelkast is inderdaad een goed idee! Als ik nog ruimte over heb, hou ik hem zeker in mijn gedachten! :)

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:57

Hallo :)

Ik heb nog geen kamer. Gister net weer een mail gestuurd. En het andere huis waar ik mag hospiteren kan ik pas maandag bellen i.v.m. vakanties van de bewoners. En bij het derde huis waar ik langs mag komen nam er steeds niemand op. Straks weer proberen. Kan dus ook nog niet te veel spullen kopen aangezien ik niet weet wat er al in mijn kamer en in het huis zal staan.

Mijn pony's moeten helaas ook achterblijven bij m'n ouders. Gelukkig heb ik vandaag net twee verzorgmeisjes gevonden. Ze wonen tegenover onze nieuwe wei en staan te trappelen om te beginnen. Vandaag zijn ze voor het eerst langs geweest. Ze moeten nog veel leren, maar het gaat helemaal goed komen. Denk niet dat m'n beestjes aandacht tekort zullen komen. Is toch ook een prettig idee.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:02

Hoezo moet je bellen dan? Hebben ze geen mail gestuurd met datum/tijd? Fijn dat je iig verzorgers hebt voor je pony's!

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:08

Nee, ik kreeg een mail van de SSH waarin staat dat ik mag komen hospiteren en dat ik contact met het huis kan opnemen (kan dan hun contactgegevens zien op de site), maar het kan inderdaad ook zo zijn dat zij contact met mij zullen opnemen. Maar dat is tot nog toe niet gebeurd.

(Edit: Datum en tijd staan dus niet in de mail. Soms in de advertentie, maar meestal niet.)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:09

Goed blijven bellen naar die mensen Shetjessweet! De kans niet aan je voorbij laten gaan. :) Hoe lang moet je reizen, als je geen kamer vind trouwens? Komt vast allemaal goed!

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:18

Nou ik heb die ene kamer dus net aan de lijn gehad. Een dame die zich niet eens voorstelde en mij vertelde dat de kamer verzegd was. Toen ik haar vertelde dat de kamer nog wel gewoon op internet stond en dat ik een mail had gehad dat ik kon komen hospiteren zei ze dat ze daar dan morgen maar eens mee bezig moest. :\

Nou ja, ik heb nog een twee andere kamers waar ik mag komen hospiteren. Hoop ik.
Ga maar eens op kamernet rondneuzen.

Vanaf het station hier naar Utrecht Centraal is 1 uur en 38 minuten. En dan ben je er natuurlijk nog niet. Ik hoor van anderen hier uit de buurt dat ze wel heen en weer gereisd hebben voor andere studies (geen universiteit), maar ik vraag me af of dat echt goed te doen is als je diergeneeskunde studeert.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:29

Dat is inderdaad best een endje. Nou reisde ik ook 1,5 uur naar Amsterdam, en dat was goed te doen. Maar bij jou komt er dan ook nog d8 ik zo'n 20 minuten bus bij. Dus dan zit je al gauw op 2 uur, net als ik. Dat is inderdaad wel veel, daar had ik ook geen zin in.

Klonk trouwens ook niet echt sympathiek aan de telefoon, was dat een kamer bij een hospita? Misschien heeft ze al iemand gekozen ofzo? Zou ik wel een beetje raar vinden. Gelukkig heb je er nog 2. :) Je komt er wel. ;)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:57

diergeneeskunde begint vaak om half 9, half uur eerder dan de meeste studie in utrecht en je zou dan uiterlijk rond 8.00 aan moeten komen op utrecht centraal wil je op tijd in college zijn. (ik studeer zelf ook diergeneeskunde).

Dus reken dan maar uit hoe laat je weg moet. Ik reis zelf ook heen en weer, doe er totaal 5 kwartier over.

balen zeg dat die kamer al weg was.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:21

Wat balen van die kamer zeg! Ik reis anders ook 1 uur en 42 minuten (alleen trein reistijd) en dat is écht niet te doen :n Wel fijn dat je verzorgsters hebt gevonden, hebben er vandaag net weer 2 weggestuurd pff!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:31

Hm, ik moet helaas mijn introductie overslaan. Het lijkt me heel leuk hoor,maarja.. 70 euro. Kan ik niet missen. :n

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:38

Jup, dat was een particuliere kamer. Die vrouw was de hospita. Blijkbaar hadden zowel zij als de nieuwe huurder niet aan de SSH doorgegeven dat de kamer al bezet was. Ze klonk wel een beetje apart.

Ben ook blij dat ik verzorgsters heb hoor. Twee meisjes van 10 & 12 jaar. We kenden ze al een klein beetje, dus dat scheelt weer. Ze weten nog vrij weinig van pony's (ze rijden wel bij een kennis, maar volgens mij nog niet echt lang). Maar ze hebben dan ook nog een aantal weken om te wennen en ze hoeven ze niet te rijden of zo (zijn ze toch te lang voor). Vooral poetsen, knuffelen en een keertje voeren of uitmesten. En de pony's zijn op één na erg makkelijk. En die ene moeten ze gewoon met rust laten en dan komt dat ook wel goed. Wat ging er mis met jouw verzorgsters dressagelady?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:45

Ze waren te onervaren .. op zich geen punt want we hadden nog een maand ze wegwijs te maken op onze manier van werken. Maar nu kreeg mijn vriendin een half uur voordat ze zouden komen een sms .. ze konden niet komen (ook geen reden oid) En het was pas de 3e keer dat ze zouden komen helpen vandaag. En ze gingen morgen op vakantie. Dus we hadden er geen vertrouwen in ze alleen te kunnen laten met de paarden (t zijn er 4) helaas. De ideale persoon zijn we nog niet tegen gekomen! :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:04

ik snap dat nooit van die meiden die ineens weer niet komen opdagen. Ben dan zelf ook verzorgster maar heb er wat langs zien komen, ook die dan samen met mij mn vz paardje gingen doen, sommige kwamen na een paar keer niet meer. Eentje heeft het een paar maanden vol gehouden, steeds vaker kwam ze lange tijd niet (steeds als het regende enzo) en uiteindelijk is die ook nooit meer gekomen. Ze halen ook nooit hun spullen op, liggen hier zeker nog 3 caps en van 1 meisje zelfs nog rijbroeken, poets spullen enz.

Dus je moet nog bijna blij zijn dat er uberhaupt een sms kwam :P

Nou moet ik wel zeggen dat voor de shet op stal er nu wel een heel leuk meisje is van een jaar of 13 ofzo en die is super netjes, wanneer ze niet kan laat ze het altijd weten en ze vraagt alles netjes enzo. :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:41

Haha ze smste alleen 'sorry ik kan niet komen vandaag' zonder uitleg oid. Dus we hebben er maar een mail achteraan gestuurd dat we naar iemand nieuw opzoek gaan. Iedereen haakt hier ook af omdat er gewoon niet gereden mag worden. Die spullen zal ik gewoon op marktplaats zetten als ik jou was haha :+