Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:39

Hier ook een hoop ontwikkelingen. Heb twee massagebonnen ingeleverd voor loterij op de open dag van de manege. Daarnaast bij het KI-centrum geweest om alles door te spreken. Waarschijnlijk vrijdag een proefdekking en afname voor de CEM-test. Tevens is de afstammingcontrole nu opgestuurd vanuit het stamboek. Nu nog de stalnaam voor zijn naam op het stamboekpapier en meneer kan zijn gang gaan.

Vind een prijs bepalen wel lastig. Ik kan er niet veel aan verdienen omdat er nog veel natuurlijk gedekt wordt waardoor de prijzen laag zijn. Maar als mensen vaker sperma bestellen of een dekking niet goed lukt, blijf ik wel de kosten van de sperma-afname en behandeling houden. Daar moet ik wel een sluitend iets voor verzinnen om zelf niet ongewild als sponsor op te treden.

Heb nog gebeld over de banner op mijn site die niet goed past. Was dus niet aan te passen, was daar wel teleurgesteld over. Daarna toch nog zitten puzzelen en ik ben nu zover dat de witte balk verdwenen is. Dat scheelt al een hoop. Alleen is de banner nog klein (ondanks dat hij de max grootte is, had te maken met geschikt maken voor meerdere monitoren oid), wil 1 foto nog vervangen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:39

Ik vind het wel cool hoor dat je die weg helemaal bewandeld DF.
Heb je geen hulp bij de prijsbepaling? Lijkt me idd niet makkelijk.

Ik vind het ook bagger Georgette.
Sommige blijken ook gewoon helemaal niets meer te verkopen. :oo
Dat is bij mij dan gelukkig niet het geval, maar ik heb wel een daling in de verkoopcijfers per topic.
Ik moet ook heel eerlijk zeggen, ik adverteer er ook minder door.
Oh en, de bloemmetjesoorbeltopics..... 8)7 _O-

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:17

Ik heb sinds het nieuwe EA ook niets meer verkocht via Bokt. Adverteren jullie ook nog op andere forums eigenlijk?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:47

Ik heb ook een heel stuk minder verkocht. Tevens is het aantal bezoekers van mijn site die via Bokt komen ook een stuk gedaald. Net als Holly adverteer ik er ook minder door. Hopelijk verandert er binnenkort iets op EA in de positieve zin.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 12:59

Wat balen dat jullie duidelijk verschil merken! Hopen idd dat als er iets veranderd dat het in positieve zin is :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:24

DF ik zat net je site eens te bekijken en volgens mij heb ik je hengst als veulen nog gezien op de appie keuring in Kootwijk. Een foto daarvan komt mij heel bekend voor.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:08

Ik lees ook nog mee, maar heb geen tijd om op (veel) dingen te reageren...!

Ik ben net naar een trouwlocatie wezen kijken waar ik vrijdag een bruidsreportage moet maken. De zalen zijn vrij donker, dat is niet goed voor mijn zenuwen :+

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 00:47

Hilda79 schreef:
DF ik zat net je site eens te bekijken en volgens mij heb ik je hengst als veulen nog gezien op de appie keuring in Kootwijk. Een foto daarvan komt mij heel bekend voor.

Is het een foto van jou? Hij is er in 2007 geweest. Maar jou naam kwam me ook bekend voor. Volgens mij heb ik er zelfs een achternaam bij.

Ben nu wel een beetje uit de prijsbepaling. Het scheelt dat de dierenarts vandaag belde omdat hij vergeten was dat je ook een scan-inseminatiepakket voor het hele seizoen kan nemen. Dat scheelt de merriehouders veel kosten. En omdat het een vaste prijs is, is het voor mij makkelijker om een berekening op papier te zetten.

Vandaag kwam het stamboekblad met 2 mooie foto's van hem en de advertentie. Vond het eigenlijk de mooiste advertentie die ertussen stond. Hoop morgen dus de pijzen en voorwaarden op de site te zetten.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:47

Het nieuwe EA systeem bevalt mij wel erg goed :+

@ DendroFleur: ik had je advertentie gezien, hij past erg mooi bij je website +:)+

Hier heb ik een soort van oorlog met mijn email.... Ik krijg een nieuw email adres niet goed geinstalleerd in Outlook en dat terwijl andere email adressen wél gewoon werken :\

Hier ben ik ook bezig geweest met de algemene voorwaarden van de fotografie, toch nog wat tarieven e.d. gewijzigd en heb eindelijk een layout voor brieven e.d. ontwikkelt waar ik tevreden mee ben en bij elke onderdeel past :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:54

@ DF, grappig. Kan niet nazien hier of het een foto van mij is of niet. Heb van 2006 en 2007 een crash gehad en niet alles kunnen redden. Kan het wel nazien in mijn publicatie archief doos wanneer ik daar was. Was er toen voor de PK namelijk.
Liep hij toen in de ring het dichtste bij het overkapte terras? Gezien vanaf het terras links?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:29

Inderdaad. Heb een aantal foto's met Imadia erop en een aantal zonder naam. Heb er ook een aantal gekregen. Weet dus niet meer wat van wie komt en hoe ik eraan kwam.

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:09

hey! Zijn er nog meer aangifte aan het doen? ik wordt er steeds uitgegooid omdat ik langer dan 30 minuten niets heb ingevoerd en dus moet her-inloggen...helemaal niet waar. heb ik nog geen aangifte gedaan..grrrr :-(

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:33

Ik moet het administratiekantoor er nog over bellen om een afspraak te maken. Dacht eigenlijk dat zij contact zouden opnemen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:35

Zo, weer even wat verder hier met brainstormen. Wat vinden jullie van de namen cavalier royal of ecurie royal?
Veel verder ben ik nog niet. Wel in het contact leggen met merken. Dat gaat goed. Er zijn best veel merken die graag aan de slag willen in Frankrijk maar niet goed de wegen kennen of de taal, dat is dus mooi meegenomen. Heb ook nog een franchise aanbod gekregen waar ik ook nog over na denk. Wie weet wordt het dat wel.
Zijn er bij jullie Francisers en hoe hebben jullie alles geregeld en hoe gaat dat? Alle info is welkom!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:53

Wat gaaf zeg Leandros!! Hopelijk kun je snel wat leuks van de grond krijgen, zo te horen is er echt wel markt voor!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:55

Interessant franchisen! Ik ga morgen naar de franchisebeurs in Baarn, maar jij daar helemaal in Frankrijk, zal het wel te ver vinden. :+ Ik wil best wat vragen voorleggen als je specifiek zaken hebt..

En namen? Altijd lastig (vooral franse), maar Cavalier Royal begrijp ik zelfs.

Ben met de btw-boekhouding al halverwege deze maand; komt goed dit weekend of begin volgende week. (ook nog verjaardag van 4 jarige zoon) *\o/*

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:40

Joyce, hoe staat het ervoor met jouw website?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:24

Mijn vriendin kwam met een nog chiquere naam. Omdat ik nog andere plannen heb in de toekomst, die ik nog even voor me wil houden (niet heel lang hoor), past de naam die zei heeft bedacht beter bij mijn concept. Hij is nog vrij op alle .com, .nl, .fr, .eu, dus die ga ik vanavond vastleggen. Zodra dat defenitief is. Laat ik het jullie weten en ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.
Het is wel een echte Franse naam, maar ik ga me ook speciaal op de Franse markt richten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:38

Leuk Leandros! Ben benieuwd wat het geworden is!

@Georgette: Ik heb het idee dat het zo goed als klaar is, maar die webbouwer houdt me slecht op de hoogte. K heb hem vanochtend dus een mailtje gestuurd, met de vraag wat er concreet nog moet gebeuren voordat ik online kan. Dan kunnen we dat lijstje stapsgewijs afwerken en dan stalk ik hem gewoon net zo lang tot ie klaar is, maar ik kan me echt niet voorstellen dat er nog veel moet gebeuren... Behalve wat schoonheidsdingetjes dan (zoals het menu dat ik op een andere plek wil hebben en knoppen een andere kleur, foto's toevoegen etc. maar dat mag wat mij betreft ook als ik al online ben).

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:33

Maak behalve een lijstje van de dingen die nog moeten gebeuren ook een tijdsplanning ernaast. Dan kunje hem daarop wijzen. Is duidelijk voor beide partijen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:53

Tijdsplanning is al meerdere keren gemaakt, maar hij kan zich daar gewoon niet aan houden, heel vervelend! Hij kan niet inschatten hoeveel tijd bepaalde werkzaamheden in beslag nemen, dus dan roept ie bijv. morgen is het klaar, maar dan blijkt het veeeeeeel meer werk te zijn dan hij dacht en ik heb echt geen bal verstand van die werkzaamheden, dus ik kan ook moeilijk een planning voor hem maken...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:55

Een prof moet toch zelf goed kunnen inschatten hoeveel tijd zoiets kost? Hopelijk lukt het nu wel binnen een korte tijd, vervelend als je zo afhankelijk bent van een bedrijf. Ik zal ook iemand moeten inschakelen om het te doen, kan het zelf ook niet. Misschien wil mijn broer mij helpen, dat is een prof, maar hij heeft erg weinig tijd en veel dingen ook nog liggen, wil hem niet over vragen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:07

Joyce, die kleine schoonheidsdingetjes zoals knoppen andere kleur en foto's toevoegen zou een pro in een uurtje wel voor elkaar moeten hebben. Raar dat dat allemaal zo lang moet duren.....
Daarom ben ik blij dat ik het allemaal zelf kan doen, kost in het begin een beetje tijd maar nu is het zo gepiept.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:23

@cis ja en ik ook! toch veel handiger zo.
en pro heeft dat zo gepiept.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:43

Het blijkt maar weer dat het geen prof is...