Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:40

Hey, alles is zover goed.

Ik heb gisteren een soort van evoluatie gesprek/presentatie gehad over mijn manier van werken.

Blijkt dat er nog een hoop dingen aan mij geleerd moet worden maar zover ziet het wel er nog goed uit.

De manegers gaan bij mij op die zwakke punten erbij helpen om het omhoog te krijgen

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:46

Nou, ik kan me ook wel melden hier.

Ik heb ook verschillende brieven gestuurd, maar of je hoort er niks meer van of je komt niet door de selectie etc. etc.

Van uitzendbureau's wordt ik ook niet vrolijk van. |( Tot drie keer toe langs een baan gegrepen. Eerste keer vroeg ik misschien net iets teveel salaris.
Tweede baantje was tijdelijk voor een maand, maakt me niet uit als ik maar wat had. Lukte niet om dezelfde dag mijn referentie te emailen. Had ik de volgende dag gedaan (eerst toestemming gevraagd). Had ik naar iemand persoonlijk van het uitzendbureau gestuurd. Bleek die persoon die dag niet te werken, belde ik aan het eind van die dag naar dat uitzendbureau dat ik nog niets gehoord had van die persoon. Bleek die persoon niet te werken die dag en er waren al twee anderen die de volgende dag naar het bedrijf op gesprek zouden gaan (functie was per direct invulbaar). En ja mijn referentie hadden ze dus niet gehad.

Zo ook van de week weer, was ook weer een tijdelijke baan. Ik had gereageerd per internet bij het uitzendbureau en twee uur later belde ze al. Of ik me wilde inschrijven wilde, dan konden ze mijn c.v. en motivitatie naar het bedrijf doorsturen. Of ik die middag kon komen, het kwam mij gewoon echt niet uit die dag. Ik dus de volgende ochtend langs bij het uitzendbureau.
Had ik misschien beter toch die middag kunnen gaan, maar je weet het toch niet. Bedrijf had in ieder geval twee anderen geselecteerd, het uitzendbureau zei omdat die dichter in de buurt woonde. Nou ja, maakte me niet uit, ik greep er dus weer naast. Anders had ik dus morgen eindelijk weer werk gehad. Begin nu een beetje te balen dat ik nog steeds geen werk heb.

Ik heb van de week ook naar een bedrijf een sollicitatiebrief gestuurd, wat ik echt een leuke baan vindt en een leuk bedrijf zo op de eerste indruk.
Baal er van dat ik misschien nu wel verknalt heb. Bij het laatste uitzendbureau hoorde ik dat mijn c.v. te beknopt was en te weinig info bevatte. Die c.v. had ik dus ook naar het bedrijf gestuurd, ik hoop dat ze niet alleen selecteren op c.v.
Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat een bedrijf reageeert op een sollicitatiebrief, het is morgen dus een week geleden dat ik de brief (per email) gestuurd heb.

annastasia

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:11

Van eentje wacht ik al 3 weken........
Niet echt netjes, zeker als er geen termijn bijstaat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:44

@Dark-moon: De meeste bedrijven letten voornamelijk op CV, ze willen weten wat je werkervaring is, de sollicitatiebrief is ook belangrijk, maar meer om een indruk te krijgen van wat voor persoon je bent. Bij de bedrijven waar ik gewerkt heb, word de brief gewoon ff snel doorgelezen, kijken of het positief is, maar de CV was eigenlijk altijd doorslaggevend.

Wat betreft de wachttijd... Geen flauw idee! Sommige bedrijven reageren helemaal niet, sommigen direct, anderen reageren pas na sluiting van de vacature.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:17

Zou het uitmaken dat als je administratieve ervaring neerzet en niet precies hebt uitgeschreven wat dat exacter inhield, dat ze gelijk je c.v. aan de kant leggen en je dus verder niet door de selectie komt ??
Mijn c.v. paste precies op een a4, er staat dus niet in wat mijn eigenschappen waren en niet heel uitgebreid wat precies mijn taken waren bij mijn vorige banen (stond in de brief beschreven). Heb inmiddels mijn c.v. aangepast, maar voor deze baan dus helaas te laat.

Het betreft een administratieve functie. Ik hoop echt dat ik op gesprek mag komen, anders is het wel echt een teleurstelling voor me.... ;(

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:53

x_Lys schreef:
Klinkt opzich best prima :)! Zoeken ze dit in elk ziekenhuis of heb je daar zelf geen idee van? Moet je zelf ook contact zoeken met de patienten of is het echt alleen het noteren van en het bijhouden?

Misschien hele domme vraag, maar verdiend het redelijk?

Ben in de weekenden altijd weg dus lekker laat antwoord maar:
Het is natuurlijk niet dat je echt contact gaat zoeken en met mensen in gesprek gaat, daar zijn andere medewerkers voor maar je mag natuulijkr wel gewoon een praatje maken / contact zoeken. Je moet er niet als een stoïcijnse kip gaan rondlopen :)
Of het in alle ziekenhuizen gezocht word weet ik niet, ik weet wel dat er best veel over te vinden valt op internet, buiten het ziekenhuis om waar ik dan nu aan de slag ga en dat het dus vaker als baan in ziekenhuizen word gebruikt.

En verder, tzja via het uitzendburerau. Ik verdien zowiezo het minimumloon maar verder weet ik daar de details nog niet van.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:30

@Dark-moon: als jij solliciteerd op een administratieve functie, is het wel handig om in je cv toe te lichten wat je dan precies hebt gedaan, met welke programma's je hebt gewerkt etc. Als je op een ander soort vacature reageert (ik zeg ff iets heel geks, bijv. stalhulp) dan is "administratieve ervaring" voldoende, want dat zal ze weinig bommen als ze een stalhulp zoeken.

Je moet dus voor jezelf nagaan wat interessant is voor je eventuele toekomstige werkgever en daar je CV op aanpassen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:28

Nou, ik ga m'n sollicitatie versturen.
En dan snel op bed. Morgen om 06.00 beginnen

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:31

zo ik zit ff in de zenuwen.... mag morgen een dag komen proef draaien, de andere kandidaat komt ook een keer een dag proef draaien en dan gaan ze daaruit een beslissing nemen.
Nu maar hopen dat ik een super goede indruk maak. :D aan mijn motivatie zal het niet liggen.....

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:40

@ Realmagic! Succes! Wel spannend inderdaad, maar meer dan je best kun je niet doen toch! Wat voor functie is het? Dat is me even ontgaan! :o

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:42

is voor de functie assistent filiaalleider bij een ruitersport zaak.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:55

Leuk! Zal duimen voor je! En wanneer krijg je dan te horen wie het word? Wel moeilijk om je in 1 dag van je beste kant te laten zien!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:58

Ja heb er ook echt veel zin in.
Ik weet niet hoelang het daarna duurt. tot nu toe bellen ze steeds wel redelijk snel.
Ik hoop dat ik in ieder geval mijn kennis een beetje kan tonen, ik weet wel heel veel maar dan moeten ook maar net de goede vragen van klanten enzo komen, tenminste ik ga er vanuit dat ze me ook met klanten aan het werk willen zien.
pfff zit me nu al zenuwachtig te maken, stom he!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:11

Gewoon rustig blijven en goed nadenken...Het meeste weet je gewoon, en nobody's perfect en een mens leert iedere dag weer bij! Ze willen natuurlijk ook gewoon zien hoe je dingen in dat geval oppakt. Niet al te zenuwachtig maken, probeer relaxxxxt te blijven, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan! :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:29

overigens kan je best je cv mailen en dan achteraan bellen om te kijken of ze het ontvangen hebben. je kan dan ook meteen vragen of er een termijn van reageren bekend is :j

realmagic alvast veel succes morgen, en ik ga mee met Amanda dr opmerkingen :j komt goed!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:44

Net mijn ww aangevraagd.... Ik heb recht op 3 maanden uitkering..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:47

Succes realmagic, komt wel goed.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:34

x_Irisje_x schreef:

Krijg je ondertussen nog "hulp" van het UWV bedrijf met het zoeken van een baan? Ben namelijk wel benieuwd hoe dat precies in elkaar steekt..

Heb er zelf helaas?? geen recht op...Krijg, als ik al ww aan zou vragen, maar 3 weken maximaal, omdat ik nog niet lang genoeg gewerkt heb, solliciteer nu ik de ziektewet nog ontvang gewoon door, al is m'n schouder, ben ik bang nog niet goed genoeg om écht mee te gaan werken, maar dat zien we dan wel weer! :)

Succes realmagic, we duimen allemaal voor je!

Ik ga morgen toch maar eens een belletje wagen naar een aantal bedrijven waar ik gesolliciteerd heb, maar tot op heden nog niks van terug heb ontvangen.... -O-

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:07

Ja ik moet vandaag bellen om een afspraak te maken bij het uwv :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:46

Pff, echt zuur... Mn vriend zit al een tijdje te dubben of hij een andere baan wil en nu had hij zoiets, ik ga ook maar eens de stoute schoenen aantrekken! Dus ik hem gister geholpen met 2 sollicitatiebrieven schrijven en zn CV netjes maken, krijgt ie gelijk vandaag een telefoontje dat hij op gesprek mag komen! Zul je zien, dan heeft hij straks al een andere baan en heb ik nog geen elke reactie op een sollicitatie gekregen, haha.

Maar ik gun het hem wel hoor ;) En voor mij is het ook weer even een opsteker, dat ik zeker weet dat ik het sollicitatiebrieven schrijven nog niet verleerd ben :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:55

hahah nou dan was je brief iig goed ;-)

weten jullie hoe het zit. Stel je hebt het afgelopen jaar gemiddeld 36 uur gewerkt en je kunt een baan krijgen voor 20 uur,.. krijg je dan de rest aangevuld met ww of niet?
kan nl heel misschien iets voor 20 uur krijgen en heb dat eigenlijk een beetje afgehouden door de weinige uren,.. maar misschien wordt dit wel aangevuld bedacht ik later,..
was al bij het UWV maar word daar niet goed, krijg nergens antwoord op en moeilijk doen daar,.. ben dus weer naar huis gestuurd zonder een antwoord

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:57

Sta je wel ingeschreven bij het UVW? (Neem aan van wel.)
Dan moet je idd volgens mij een aanvulling krijgen tot het minimumloon?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:59

ja :D sta wel ingeschreven,..
ik probeer het nu nog een keer schriftelijk, misschien kunnen ze me dan wel antwoord geven,..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:06

Volgens mij krijg je het idd aangevuld, ik heb namelijk ook eens gewerkt met iemand die vanuit een uitkering kwam en ik had haar gevraagd of ze al wat eerder wou starten met werken, dat ze een paar dagen mee kon draaien en wat ervaring op kon doen. Maar dat wou ze niet, omdat ze dan haar loon aangevuld kreeg door de uitkering, dus exact evenveel "verdiende" als wanneer ze thuis zat en niet hoefde te werken, dus ze zag er het nut niet van in om dan al te komen werken.

Edit: Ik ben trouwens vandaag voor het eerst gebeld door een bedrijf dat mijn CV online had zien staan! Ze wilden mij graag op gesprek hebben voor de functie als secretaresse, maar het is in Bilthoven, dus dat is me net iets te ver en het was ook echt voor 40 uur, terwijl ik het liefst 32 uur wil werken. Dus heb nee gezegd, maar ik baalde er wel een beetje van, als het wat dichterbij was geweest had ik die 40 uur nog wel overwogen!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:16

Amanda_T schreef:
x_Irisje_x schreef:

Krijg je ondertussen nog "hulp" van het UWV bedrijf met het zoeken van een baan? Ben namelijk wel benieuwd hoe dat precies in elkaar steekt..

Heb er zelf helaas?? geen recht op...Krijg, als ik al ww aan zou vragen, maar 3 weken maximaal, omdat ik nog niet lang genoeg gewerkt heb, solliciteer nu ik de ziektewet nog ontvang gewoon door, al is m'n schouder, ben ik bang nog niet goed genoeg om écht mee te gaan werken, maar dat zien we dan wel weer! :)

Succes realmagic, we duimen allemaal voor je!

Ik ga morgen toch maar eens een belletje wagen naar een aantal bedrijven waar ik gesolliciteerd heb, maar tot op heden nog niks van terug heb ontvangen.... -O-

Als je 4 maanden binnen 5 maanden hebt gewerkt krijg je 3 maanden WW.

En de hulp van het UWV stelt geen ene f*ck voor. Je moet wekelijks je sollicitatie-aantallen doormailen naar ze (dat ze niet eens lezen) en ze zoeken heel af en toe een vacature voor je. Hebben ze bij mij in 3 maanden tijd 1 keer gedaan en toen kreeg ik een vaca voor een werktuigbouwkundig tekenaar in Amsterdam. Ik woon in Apeldoorn en heb totaal niks met werktuigbouwkunde...... Daar moet je dus niet op hopen.