Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

engel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:03

XoNo schreef:
Ja, promotiekleding wil ik nog wel, een paar mooie jassen oid met drukwerk erop. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer en ik weet ook niet wat voor kwaliteit we het dan over hebben.

ik heb het bij http://www.shirtbedrukken.nl laten doen, goede kwaliteit en op zich niet duur,

joyce2

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:38

Heey XoNo, jij ook hier? Gezellig!
Eigenlijk moeten we niet zo veel bokken, want dan komen onze huizen nooit af, haha. ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:43

Hahaha... Joyce en Xono allebei hier!! Zitten jullie nog in het huizentopic?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:46

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:47

Ja tuurlijk! Ik kan mn eigen topic toch niet in de steek laten ;) Wanneer kom jij weer eens buurten? Of we moeten hier gewoon een reunie houden, haha. Tijd voor de volgende stap! De huizen zijn (praktisch) in orde, dus nu op naar een eigen zaak ;)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:51

Ik meld me ook. Ben op dit moment rechten student, maar heb meerdere ideeën om te gaan ondernemen. Hoe en wat ben ik nog niet uit, wel al bij de KvK geweest, info bij de belasting dienst gehaald, en een half ondernemersplan... ik loop tot noch toe tegen zoveel dingen aan dat de start voorlopig nog niet in zicht is... maar ik heb alle tijd. Mijn rechten opleiding, is mijn back up voor als het nooit wat wordt, dan kan ik toch iets gaan doen wat ik leuk vind.

Ik ga het topic even doorlezen..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:52

joyce2 schreef:
Ja tuurlijk! Ik kan mn eigen topic toch niet in de steek laten ;) Wanneer kom jij weer eens buurten? Of we moeten hier gewoon een reunie houden, haha. Tijd voor de volgende stap! De huizen zijn (praktisch) in orde, dus nu op naar een eigen zaak ;)

Hahaha, ik ben al wat eerder afgehaakt in dat topic. Maar om eerlijk te zijn, zijn we momenteel (pas) weer volop bezig met de laatste (naja) klusjes...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:56

Wat voor bedrijfje wil je gaan opstarten Daphna? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:00

@Chubby: Zie je... Ik dacht al dat jij ook in het topic had gezeten, maar wist het niet zeker meer... Hier ook nog veel kleine klusjes te doen hoor, maar de echte belangrijke dingen hebben we achter de rug!

Wel leuk dat zoveel "huizen mensen" ook in dit topic te vinden zijn!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:01

Ik meld me ook nog ff.
Ben ook voornemens een eigen bedrijfje op te starten. Ik zal later nog enige uitleg geven, maar zo kan ik het topic terugvinden ;)
Ik wil het nl. eerst ff doorlezen (ben al op pag. 10, maar ben klaar met werken.... :P )

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:08

haha ik ben nu ook klaar met werken.. tijd om naar huis te gaan! het topic gaat wel heel snel zo!

Leuke website van shirt bedrukken. Ben benieuwd wat de kwaliteit van het drukken is. Is het een soort van rubber print of is het er opgestreken?

Om nog even terug te komen op de flyers.. Ik ben zelf van mening (daarom ben ik ook vormgever ;) ) dat het echt belangrijk is wat je wil uitstralen en hoe je dat doet. Wil je er lekker goedkoop uit zien gebruik dan ook goedkoop papier en print het zelf.

Het ligt er gewoon aan welke doelgroep je wil bereiken. Bepaal dat eerst en kijk dan hoe je deze groep het beste kunt benaderen en waar je ze kunt vinden :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:15

Kaaaren schreef:
Wat voor bedrijfje wil je gaan opstarten Daphna? :)

Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een stichting in de verslavingszorg. Het grootste probleem hierbij is, dat het mij veel tijd en geld gaat kosten, het is vrij ingewikkeld allemaal, maar als stichting bestuurder mag je geen loon krijgen. Mijn tijd en geld, kan ik dus niet vergoed krijgen :S. Nu overweeg ik dus het hele stichting idee niet door te zetten en er een bedrijfje van te maken. Een bedrijf zonder winstoogmerk, hoe dat met de belasting zit, is mij nog niet helemaal duidelijk.

Een ander idee, een webshop, is waarschijnlijk een stuk makkelijker, gezien ik precies weet wat ik wil gaan verkopen, supplementen zoals Maca, sacha inchi en andere goedjes. Daarnaast heb ik goede contacten en kan ik flink onder de marktprijs komen te zitten. Dit is niet erg moeilijk op te zetten, maar ik ben eigenlijk nog opzoek naar een partner voor het internet gedeelte en de marketing.

Zo af en toe werk ik er veel aan, mijn vakantie en studie helpen het opzetten niet echt...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:21

JulienSVU schreef:
Vulina schreef:
Nog even snel over de zelf gemaakte folder, dit kan bets wel professioneel hoor! Ligt eraan hoe je hem opmaakt! En wat voor kwaliteit printer etc. Plaatjes invoegen enzo. Zou niet weten waarom dit niet professioneel zou zijn. Alleen even typen kan iedereen, maar als je er even voor gaat zitten kan het heel mooi worden!

Nopje: Heb je een folder liggen? Pb dan even. Misschien kun je hem mailen, print ik m uit en hang m op bij onze pensionstal.

Daar gaat het al mis.. Printer en plaatjes...
Voor mij geld: drukwerk en goede fotografie.
Alleen even typen kan iedereen.. Ook dat is absoluuuut niet waar..
De juiste doelgroep benadering, de juiste tone of voice.. Allemaal punten waar je rekening mee moet houden..

Dat is dus het punt.. ;) Die professionele uitstraling behaal je niet zelf..
Als ik zoiets uitgeprint in een manege zie hangen neem ik dat gewoonweg niet serieus..

Het is zooooo belangrijk..
Maar kep er nu wel genoeg over gezegd ;) haha.. Ieder moet natuurlijk zelf weten wat die doet.. ;)
En het hoeft echt niet duur te zijn.

Hoezo gaat het daar al mis??
Ik heb een zeer goed draaiende zaak met personeel.
Dus dat vind ik een beetje kortzichtig.

Dat jij er niet naar kijkt, wil niet zeggen dat anderen dat ook niet doen.
Ik denk dat ik met mijn zaak wel degelijk serieus genomen kan worden.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:57

Ik val jou helemaal niet persoonlijk aan hoor!
Dat is gewoon mijn mening.. Er valt gewoon vaak zoveel meer uit te halen.

HEt is mooi dat je zaakje zo goed loopt!
Maar er zijn hier mensen die wel problemen hebben met klantenwerving. En in een andere branche.
Ik vind dat je de zaken dan allemaal eens kritisch onder de loep moet nemen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:00

Nee ik snap wel dat het niet persoonlijk is, maar het is gewoon niet voor ons allemaal weggelegd om alles door een professional te laten doen. Op deze manier is het best goed beginnen. Ik heb dit ook enkele jaren op deze manier gedaan en besteed het nu wel uit.

Een mening hebben, of zeggen dat het ergens mis gaat vind ik een groot verschil.

Woon BTW vrij dicht bij je in de buurt :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:07

Ik kan het ook niet voor veel geld laten doen,dus veel maak ik zelf.Zoals informatiefolder en zo, en dat ziet er best goed uit hoor.

hitmanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:31

joyce2 schreef:
@Chubby: Zie je... Ik dacht al dat jij ook in het topic had gezeten, maar wist het niet zeker meer... Hier ook nog veel kleine klusjes te doen hoor, maar de echte belangrijke dingen hebben we achter de rug!

Wel leuk dat zoveel "huizen mensen" ook in dit topic te vinden zijn!

Ik heb niet in het huizen topic gezeten, maar behoor daar toevallig wel tussen. Mijn vriend en ik hebben ons huis op twee muren na gesloopt en zijn dit nu weer aan het opbouwen. Blijkbaar letterlijk en figuurlijk ondernemende mensen in dit topic? :=

engel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:04

foxy80 schreef:
Jaggie, voel je je geroepen?
[VN] Paardenopvang Amsterdam moet per begin volgend jaar weg

Nopje, zoiets zoek ik ook, bedankt voor de link, heb je daar zelf al spullen weg van dan?

ik heb er polo's van, een sweater, bodywarmer, en een jasje[zo'n windjasje]
goede kwaliteit, en een goede service,

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:31

Ik denk erover toch maar visitekaartjes te laten maken bij de eerder genoemde site. Moet nu regelmatig op een memootje schrijven wat de website is, dan is een kaartje wel zo profi. Heeft iemand ook daadwerkelijk ervaring met de genoemde site?

Het is m.i. belangrijk om een gedegen afweging te maken wat je investeert en wat je daarvan verwachten kunt. Volgens mij komt er niets als je niets geeft; hoe meer energie er in gaat, hoe meer er uit voortkomt. Dat kan ook betekenen dat je veel uren en energie kwijt bent om iets profi's op te zetten, wat een ander met meer budget kan uitbesteden. Maar het is nooit zo dat je zonder investering rijk wordt ;)

En nu ga ik gauw mijn leverancier aan zijn jasje trekken. Hij is met vakantie, levert pas begin augustus, maar ik heb echt volgende week producten nodig! Er is wel een andere leverancier, maar die biedt lang niet alles en ik moet daar veel groter inkopen...

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:25

Ik heb visitekaartjes laten drukken bij een echte drukker omdat bv Vistaprint toch net niet mooi/goed genoeg was, vond ik.
Maar ik heb ook maar een beperkt budget dus moet keuzes maken wat er gedaan kan/moet worden.
Adverteren via Google adwords is duur maar je staat wel op de 1e pagina, dat levert toch wel klanten op.
Ik zal eens kijken bij die shirtbedrukker, om zelf reclame te lopen :D .

En zoals Nopje zegt veel uren en energie maar dat kom vanzelf weer terug!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:52

Goedemorgen allemaal! ik zit weer op het werk.. even tijd voor een bokje ;)

Als er liefhebbers voor zijn.. Ik ben natuurlijk grafisch ontwerper en kan ook visitekaartjes maken en flyers.. heb goede contacten met een drukker waar echt voor een hele lage prijs drukwerk kan krijgen in lage oplagen. Dus als jullie meer willen weten PB me maar :D

Vanavond maar weer eens iets aan mijn administratie doen.. stroomt vol met brieven en de belastingdienst moet ook nog.

@ Daphna: klinkt echt heel interessant wat je wil gaan opzetten!
Wij hebben thuis ook een stichting gehad voor het kart team van me zus.. daar komen inderdaad hele andere dingen en regels bij kijken als bij een bedrijf. Zo moet je volgens mij ook een voorzitter, penningmeester en... (ben even vergeten wat nog meer..) hebben.

Voor webwinkels heb je ook veel kant en klare pakketten. misschien is dat wat voor jou?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:51

Kaaaren schreef:
Vanavond maar weer eens iets aan mijn administratie doen.. stroomt vol met brieven en de belastingdienst moet ook nog.

Ben ook bezig met mijn 2e aangifte. Maar ga zo eens zien hoe het zit met die kleine ondernemersregeling, want ik blijf wel onder de 1350 en dan hoef je zelfs geen periodieke aangifte te doen!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:06

Ik dacht dat dat alleen was voor ondernemers onder de 23 jaar?
Ga ik even na zoeken...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:07

nope foutje van mij, is niet waar.. dat was iets anders..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:58

Waar kan ik daar meer over vinden? En die 1350 is dat per maand/kwartaal? Of wat? :D Ik heb net ook aangifte voor de omzetbelasting de deur weer uit...