Opleiding Dokterassistent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:28

Mayflower_ schreef:
Alle artsenbezoekers die bij ons komen zijn altijd vreselijk enthousiast. :D Staan ze bijna hyper aan de balie dat ze een nieuw product hebben. Ik vind ze altjd wel gezellig. :) (En sommige mannen in pak zijn ook een welkome traktatie op zo'n lange werkdag :9 :D )

Tsja voor het salaris moet je geen doktersassistente willen worden! Ik heb het denk ik erg getroffen met mijn baas, wij ontvangen regelmatig ook een extraatje, voor zijn 'harem' zegt hij dan. :')

Ik vind het ook meestal erg gezellig om even met de doktersassistente te kleppen. Krijg je vaak erg goede tips van.

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:32

Ik meld me.
Ben nu 2e jaars opleiding doktersassistent. Weet nog niet of ik wat verder wil of dit blijf doen. Mij lijkt met kinderen werken ontzettend leuk maar verpleegkunde valt al af. Absoluut niks voor mij. Daarbij lijkt een consultatie bureau me ook wel erg leuk maar ik krijg geen hoogte of ik daar nou wél of niet als doktersassistente aan de gang kan.
Laatst bijgewerkt door RivaldoX op 24-02-13 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:33

phormicola schreef:
Artsenbezoeker is denk ik niets voor mij, alhoewel het wel lekker verdient dus! :wow:

Ik ga hierna waarschijnlijk Fysio doen, maar ik heb gehoord dat de vooruitzichten niet al te best zijn...

Ik heb veel collega's die fysio gestudeerd hebben. :D

Grapjasjes12

Re: Opleiding Dokterassistent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:42

Haha, Natasja :+

Jikke: Dat is waar...voor een tijdje. Ik doe nu 9 jaar wat ik leuk vind, maar waar je niet rijk mee word en ik wil nu vooral toch beter gaan verdienen. Zolang ik m'n baan niet compleet ga haten en er lekker(der) mee verdien vind ik het wel best. Fantastisch leuk hoeft het wat mij betreft niet meer te zijn :n

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:43

Hmm ja daar kan ik me ook wel weer in vinden ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:54

Rivaldo volgens mij is dat een wijkverpleegkundige die op het consternatiebureau zit.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:55

MISTRAL94 schreef:
Als ze dat door gaan voeren dat fysiotherapie uit het pakket gaat dan denk ik dat de.fysiotherapeuten in slecht weer terecht komen. Maar goed wat is nog wel gunstig in deze tijd?

Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant.... Ze wilden dit keer ook de huisartsen in het eigen risico hebben, wie weet dat ze dat over een aantal jaar met een nieuw kabinet alsnog doorvoeren. Inderdaad, wat is nog wel gunstig...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:37

Hoi dames, ik kom even binnenvallen hier.

Heb de eerste 15 en laatste 8 paginas gelezen maar nog niet alles dus.

Ik ben al 2 jaar aan het denken om terug naar school te gaan maar wist nooit wat.
Deze opleiding lijkt me wel leuk aangezien ik wel bedacht had dat iets van administratief/receptioniste iets voor mij was en dit nog veelzijdiger en uitgebreider is qua met mensen in contact komen.

Nu lees ik ook dat er niet heel veel te verdienen is en er ook moeilijk werk in te vinden is, maar dat een mbo4 diploma sowieso bijdraagt aangezien je dan bij andere banen kunt aantonen een mbo4 denk en werkniveau te hebben, geen idee of dat ook echt klopt voor andere richtingen en sectoren maar het klinkt wel logisch.

Nu vraag ik me eigenlijk nog af of de opleiding een beetje te doen is, vooral qua de opleiding betalen, de tijd dat je met de opleiding, stage en zelfstudie bezig bent en daarnaast ook genoeg kunnen werken om jezelf te kunnen onderhouden.

En wanneer beginnen de opleidingen bij capabel bijvoorbeeld, gewoon zoals elk officieel schooljaar en anders nog andere aanraders voor zuidlimburg?

Alvast bedankt mocht je het helemaal gelezen hebben hihi :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:14

Ik heb geen ervaring met Capabel of andere scholen in Zuid Limburg, maar bij mijn school betaal(de) ik dit jaar vanaf oktober eerst twee maanden 260 euro, per maand dus. En vanaf januari (december geen lesgeld) 130 euro per maand t/m april. Dus dat is in totaal ongeveer 1000 euro voor dit jaar. Heb ook eerlijk gezegd geen idee of dit nog per jaar verschilt en ook niet of dit per school verschilt. :o De boeken die ik in het eerste jaar heb moeten kopen kostten ongeveer 650 euro nieuw, maar die kan je vast ook wel tweedehands vinden. Dit jaar is er nog een boek van 50 euro bij gekomen.

En hoe bedoel je het precies met "de tijd dat je met de opleiding, stage en zelfstudie bezig bent"? Ik zou ernaast niet kunnen werken, maar dat heeft meer met mijn privésituatie te maken (en mede ook dankzij mijn ontzéttend onregelmatige rooster waar ik van baal) dan met het feit dat ik deze studie doe denk ik, ik heb klasgenootjes die er wel gewoon naast werken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:05

Ik heb de opleiding via capabel gedaan, er waren meerdere instroomdagen.

Ik vond de studie absoluut niet moeilijk heb er niet vreselijk veel voor hoeven doen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:06

Ik vind de studie ook niet moeilijk, maar hij gaat bij ons op school wel op een redelijk snel tempo en het is best veel. Vind ik :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:34

Ik doe 'm via Capabel, maar ik heb moeite met een stageplek vinden (Capabel wordt als slecht gezien). Ook is de organisatie niet fantastisch. Ik heb het wél heel erg naar m'n zin :)
De opleiding is simpel, maar het is wel onder mijn niveau.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:41

Ik heb destijds de opleiding gevolgt in Utrecht aan MDGO de Oudenoord. Zal nu wel anders heten.
De stof was super makkelijk. Ik ben met twee vingers in mijn neus geslaagt na 3 jaar.

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:45

Ik heb ook geen moeite met de 3 jarige BOL opleiding. Medische termen vind ik af en toe wat lastig maar dat is gewoon stampen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:13

Ah dat zijn allemaal positieve reacties dan, ik was bang dat ik de opleiding niet zou kunnen bijhouden

Heb alleen een niveau 2 opleiding gedaan hiervoor maar omdat ik nooit wist wat te doen en de opleiding wel erg makkelijk was was de motivatie ook zo weg.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:40

Even een schopje.

Morgen heb ik mijn Proeve van Bekwaamheid in Medisch Technisch handelen en lab.

Iemand nog tips waar ik rekening mee moet houden en wie heeft er al ervaringen mee ? (Hopelijk positief :P)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:47

Succes! Nog geen ervaring, ik ben als het goed is volgend jaar aan de beurt....

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:00

Ik ben zo goed als klaar met de opleiding. theorie examen gehad en praktijk ook. nu nog 4 van de 10 weekjes stage op gynaecologie en dan mag ik mezelf hopelijk officieel doktersassistente noemen :D

proeve van bekwaamheid zijn goed te doen! vooral zelfverzekerd over komen. de handelingen heb je al zo vaak gehad en geoefend dat dat toch goed moet komen :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:03

Het is voor mij alweer 4 jaar geleden, maar kan mij de proeven van bekwaamheid nog heel goed herinneren.
Kom zelfverzekerd over, speel het 'toneelstukje' (hoe je alles op school hebt geleerd) mee (want de helft van de dingen doe je toch niet meer in het 'echte' leven :D ) en mocht je even in paniek raken, benoem waar je mee bezig was, doe 1 stapje terug en ga verder waarmee je geeindigd was. Vertrouw in jezelf. :)

Succes morgen!

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:09

@Mayflower_ Waar werk je momenteel als ik vragen mag? huisarts/poli/.. ?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:11

Ik werk bij een huisarts (platteland-huisarts). :) Hier had ik meer mee dan een ziekenhuis.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:14

Ik heb een keer stage gelopen bij de huisarts en na de zomervakantie weer en de laatste word in het ziekenhuis. (ben benieuwd welke poli, want niet elke poli lijkt me echt geweldig).

Ik weet gewoon echt niet wat ik hierna wil.... Zo lastig.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:16

Voor mij is het 2,5 jaar geleden (Capabel) en inderdaad als je rustig blijft en goed blijft nadenken is het prima te doen. Laat je niet van de wijs brengen!
Oh ja en denk aan check en dubbel check ( bv. geboortedatum, naam, houdbaarheidsdatums etc).

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:18

Ik heb stage gelopen op chirurgie en gynaecologie. de eerste beviel mij niet, 2e daar in tegen is errug leuk! Alhoewel mijn voorkeur ook naar huisarts gaat, lekker je eigen patiënten en geen gedoe wanneer en welke arts nou wel poli draait en wanneer niet.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:20

Ik vind het patiëntencontact (veel meer persoonlijker) leuker dan in het ziekenhuis. De patiënten kennen mij, ik ken de (meeste patiënten),[komt ook omdat ik fulltime werk :+ ] en je hebt er meer (medisch-technisch) handelingen, er komt meer bij kijken etc. Dat sprak mij meer aan dan in het ziekenhuis.