Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:23

Thirza schreef:
Ik vroeg het me ook gewoon af hoor over het KDV :D

We zij nu iig wel in overleg om eerder te sluiten morgen met de leiding gevende (heb ik alleen niks aan maar goed).
Sluiten kunnen wij nu ook niet maken dan zouden eerst alle ouders op de hoogte gesteld moeten worden.

De gedachte dat ik mijn zoontje morgen mee moet nemen in de auto vind ik maar niks, breng hem eerst naar mijn moeder dat is maar een klein stukje.

Er komen niet veel ouders met de auto bij ons, ik zit midden in stad utrecht en de meeste komen op de fiets of lopend zodat ze daarna de trein naar hun werk kunnen nemen.

Ben benieuwd hoeveel kids er komen.

Ik werk op een naschoolse opvang in Driebergen. De meeste ouders moeten toch ook met de auto naar het werk. Morgen de 1e vakantie dag en ik ben erg benieuwd of het druk word. En als het druk word of dat ik het ga redden. Het is voor mij ruim 20 km met de auto. Vandaag met de auto naar de paarden geweest. Glibberen en glijden. Best eng. Wilde mijn auto op het pad rijden thuis en dat lukte niet door de sneeuw, de banden maakte een gierend geluid. Met een beetje hulp van voorbijgangers staat hij nu op een parkeerplaats. Daarstraks wat sneeuw weggeschept zodat ik morgen weweg zou kunnen. Maar ben toch erg benieuwd of dat gaat lukken.....

Janine1990

tjeetje schreef:
Winterbanden heb ik ook niet, auto rijden doe je voornamelijk met verstand en het hebben van winterbanden geeft sommige mensen een soort van valse veiligheid. Jij kan dan wel goed rijden, maar de rest van de wereld glibbert rond. Vanmiddag ook een debiel, in een jeep achtig geval, die een alto aan het opduwen was die volgens hem niet snel genoeg ging ...ohh je zou ze toch. Hou gewoon afstand en gebruik je verstand

Zo werd ik ook kotsmisselijk vrijdagavond in de bus, die chauffeur reed echt als een halve zool zeg! Keihard optrekken (IN EEN BOCHT!) en maar racen, kleine auto's opdrukken, met een noodgang remmen bij haltes etc.

En nu vraag ik me af: In hoeverre is het ook daadwerkelijk verstandig om het OV onder deze barre omstandigheden te laten rijden? Gestresste buschauffeurs die niet goed tegen het gezeur kunnen (woarom binn jim nooit op tied etc), die hiermee passagiers en medeweggebruikers in gevaar brengen.

Diane65

Hier rijden de bussen al de hele dag niet en voor morgen wordt ook al een waarschuwing afgegeven. De taxi is ook geen optie, de regiotaxi reed vandaag tot 13.00 uur niet, maar daarna heb ik er ook geen zien rijden. In de wijken ligt zeker op de wegen een centimeter of 10/15 sneeuw en op de doorgaande wegen ligt er heel veel prut. De auto's hier rijden pas sinds halverwege de middag een beetje door op de doorgaande wegen. Met de hond uitlaten viel het me sowieso al op dat het lekker rustig is op straat ;-).

slimmerik

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:27

Hmmm ik woon 80 km van mijn werk af. Geen idee hoe ik er morgen ga komen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:34

Ik had het over het KDV sluiten, dit zou natuurlijk nooit gebeuren zonder overleg met leidinggevende/werkgever. Als het al gebeurd.

Daantje1981 pfff 20km das een eind.

Ben ook heel benieuwd normaal gesproken komen er morgen gewoon 12 op mijn groep.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:37

Ik heb net gelezen dat er helemaal geen bussen meer gaan rijden rondom wageningen, vanavond en ook vannacht niet...
Ik zou dus met de trein tot Ede kunnen komen, maar dan??
Zouden er lokaal nog taxi's rijden?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:39

Thirza schreef:
Ik had het over het KDV sluiten, dit zou natuurlijk nooit gebeuren zonder overleg met leidinggevende/werkgever. Als het al gebeurd.

Daantje1981 pfff 20km das een eind.

Ben ook heel benieuwd normaal gesproken komen er morgen gewoon 12 op mijn groep.

Wij hebben er morgen rond de 32. Ben erg benieuwd of het ook dat aantal zal worden.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:44

nexthorse schreef:
Ik heb net gelezen dat er helemaal geen bussen meer gaan rijden rondom wageningen, vanavond en ook vannacht niet...
Ik zou dus met de trein tot Ede kunnen komen, maar dan??
Zouden er lokaal nog taxi's rijden?

Heb geen idee NH....misschien wel, misschien niet.
Lopen is ook geen optie, dan ben je toch wel anderhalf tot 2 uur onderweg.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:45

heb net gebeld, taxi's rijden niet. Heel begrijpelijk hoor!
Maar ik kan dus gewoon niet in Wageningen komen vandaag. Stress!!!!!!!!!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:47

Balen joh, om morgen vroeg te gaan reizen is ook geen optie.
Geen fiets in de omgeving staan?

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:57

nee, die had ik express bij mijn kamer in Wageningen laten staan omdat ik nu een week thuisthuis ben geweest.

Ik ga dan morgenochtend proberen de trein van half 7 te nemen, dat is de eerste "normale" trein die morgenvroeg rijdt. Dus sta morgen rond 5u/half 6 op om dan te kijken hoe het er voor staat.... Denk dat de enigste optie is, als het dan weer een beetje rijdt....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:08

Voor morgen weer een negatief reisadvies van Prorail. Wat een ellende door die achterlijke sneeuw. Ik ben er zo ontzettend klaar mee :=

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:10

Ach prorail heeft altijd wat te zeuren, zijn het geen blaadjes op de rails, dan is het wel wat anders :Y)

Nextdomino: Lastige situatie nu voor je zeg :(:)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:12

nexthorse schreef:
nee, die had ik express bij mijn kamer in Wageningen laten staan omdat ik nu een week thuisthuis ben geweest.

Ik ga dan morgenochtend proberen de trein van half 7 te nemen, dat is de eerste "normale" trein die morgenvroeg rijdt. Dus sta morgen rond 5u/half 6 op om dan te kijken hoe het er voor staat.... Denk dat de enigste optie is, als het dan weer een beetje rijdt....

Ik vind het zo vervelend voor je!
Succes morgenochtend!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:12

Hoelang blijft die sneeuw nog?
Moet dinsdag en woensdag weer werken.
Moet ook met het OV (naar Amsterdam) ophalen is niet mogelijk dus denk dat ik morgen ga bellen als het niet veel beter is dan vandaag..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:14

moet morgen met OV naar mn werk, maar dan moet het wel rijden :\ voor de zekerheid morgen maar ff internet of teletekst checken

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:15

stef schreef:
moet morgen met OV naar mn werk, maar dan moet het wel rijden :\ voor de zekerheid morgen maar ff internet of teletekst checken

Op welke pagina en zender kan je dat zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:17

Ik werk ook op een KDV maar voor zover ik weet openen wij morgen gewoon en zijn we de gehele dag open...
Moet wel een eindje reizen dus dat wordt nog wat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:21

magda_90 schreef:
stef schreef:

Op welke pagina en zender kan je dat zien?

www.9292ov.nl
welke teletekst pagina weet ik niet, maar er zal er vast wel 1 zijn ;)

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:27

Ik heb er vandaag 6 uur over gedaan om van Almere naar Zeist te komen. Was echt verschrikkelijk! Had van tevoren nog internet gecheckt of de trein zou rijden die ik wilde. Stond er gewoon op. Kom 20 minuten later op het station, en toen kon ik bijna een uur wachten tot er eindelijk een trein was..

En nu ben ik aan het bedenken OF en zo ja HOE ik morgen naar de uni toe moet. Hebben 's middags een presentatiecollege, maar als de treinen niet rijden zullen er sowieso weinig mensen zijn. Hoop maar dat de bussen het weer doen, want fietsen is echt onmogelijk, en lopen is best een eind!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:29

Nou ik ben vandaag niet naar mn werk geweest.
Het was hier echt weer compleet los en het was rustig op mn werk, hoefde maar 3 uurtjes te werken maar mocht thuis blijvrn.
Heb er van genoten, voor het eerst in jaaaaaren in Nederland op snowboard gestaan!
Heb de hele dag met vriendlief en zn broers gesnowboard op de Kardingerbult, geweldig gaaf :D (is deze week ook in hart van nederland te zien geweest)
Morgen gaan we weer, sta ingepland om 5 uur maar we zien wel even hoe het er dan aan toe gaat.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 20-12-09 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:36

Ik heb morgen om 11:00 paardrijles. Maar ik moet er toch doorheen. Vandaag ook al niet bij m'n peerd geweest. Alleen die polderwegen vind ik eng. En ik heb een koektrommel (daihatsu move) op zomerbanden. :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:41

jij wil echt dood :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:42

stef schreef:
http://www.9292ov.nl
welke teletekst pagina weet ik niet, maar er zal er vast wel 1 zijn ;)

Met de eerste was ik bekend, ik zal even gaan zoeken voor de teletekstpagina :)

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:44

ik heb het topic een beetje doorgelezen en ben blij dat ik niet de enige ben :o

mijn auto is er mee opgehouden (blijkbaar kapotte gloei spiraal of gloeidraad of iets) >
de auto van mn ouders kan ik niet lenen..
(ik ben bij mn ouders het weeknd omdat mn vader gister mn pols gebroken heeft..)
de treinen rijden NIET > bussen ook NIET..

bel ik vanmiddag om te zeggen dat ik heus wel morgen ochtend om 8 uur WIL beginnen maar echt echt niet weet hoe ik er moet komen..ik werk zo'n 50 km verderop (dichtbij waar ik in principe woon maar ben dus bij mn ouders)..
en krijg niet echt een positieve reactie als in'goh ik begrijp het, het is algemeen allarm dus ik begrijp het of wat dan ook> nee alleen maar van 'ja dus? zie maar dat je het regelt' :(

ik ga braaf morgenochtend proberen of ik er kan komen.. dus hoop dat de treinen weer rijden of wat dan ook, maar krijg het gevoel dat ik echt iets heel vreemds aankondig en dat ik 'verzuim'..
voel me zelfs nog schuldig ook!! heeeel vervelend want wil ECHT gaan maar hoe??
ja als ik nu begin te lopen heb je kans dat ik er morgenavond wel ben ja?!

ben blij dat meer mensen dit probleem hebben :+