VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:40

Mm dat 10 voor ed hebben wij ook, vervelend om te onthouden (weet het idd na 6 jaar nog steeds niet direct :D )

Waarom is jullie rooster dan ineens veranderd als dat 45 minuten rooster veel beter uitpakt? Klinkt veel prettiger..

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:43

Ik had de eerste 2 jaar ook een 45 minuten rooster en dat is toen opeens veranderd in een 70 minuten rooster. Kheb geen blokuren meer. Ergens vind ik het soms wel fijn bij lessen waar veel uitleg wordt gegeven, want dan kan je zelf ook nog wat doen. Bij andere lessen (spaans!!!!!) is het wel heel vervelend! Het is al een super saai vak en dan ook nog eens 70 minuten lang :Z

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:45

Kan iemand mij uitleggen waarom de primitieve van ln(4x+1)
1/4 (4x+1)ln(4x+1)- 1/4(4x+1) +c is?

ik dacht namelijk 1/4(4x+1)ln(4x+1) - x +c ....

(correctie, de min snap ik dus alleen ik snap die 1/4(4x+1) daar niet.. )

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:48

_Denise_ schreef:
Mm dat 10 voor ed hebben wij ook, vervelend om te onthouden (weet het idd na 6 jaar nog steeds niet direct :D )

Waarom is jullie rooster dan ineens veranderd als dat 45 minuten rooster veel beter uitpakt? Klinkt veel prettiger..

Ja, was het ook. Ik snap ook niks meer van dit schoolbestuur, zal blij zijn als ik hier weg was. Toen ik er 6 jaar geleden kwam, was het een geweldige school, nu is het gewoon prut. Communicatie en organisatie is zo slecht. Er is zelf een anti OZL hyves: http://anti-ozl.hyves.nl/ Er gebeuren echt de vreemdste dingen de laatste tijd.

Maargoed, dat vroeg je niet. :D We hadden tot vorig jaar een p-uur, een soort bijles uur, altijd op woensdag ochtend, voor klas 1 tm 6. En je ging dan naar het vak waar je slecht in was, mocht je niet zelf bepalen, was gewoon het vak met het laagste cijfer. Maar in dat uur werd er gewoon helemaal niks gedaan, had geen zin, niemand kwam erheen etc. Dus nu hebben ze ipv dat ene uur per week nu een 50 minuten rooster gedaan. En nu zit je dus elke dág een uur langer op school ipv een uur per week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:49

Primitieve van ln(x) = xln(x)-x.
De 'x' is in dit geval '4x + 1'. Dus dat wordt 1/4(x+1) als je dat primitiveert. Dat invullen in de formule geeft dus:
1/4(x+1)ln(4x+1)-1/4(x+1).

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:51

Oh en die ln primitiveer je dus door die formule?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:52

Hoe bedoel je dat precies?.. :)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:55

Nou je moet dus de hele eerste formule primitiveren. En is het dan zo dat je de ln primitiveert dmv x ln(x) -x + c

en dat je in dit geval de 'x' primitiveert door 1/4(4x+1) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:56

Ja, volgens mij klopt dat.. Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt.

Beter gezegd, primitiveren van [ln(y)] = y ln(y) - y.
y = (4x - 1). Primitiveren van [4x - 1] = 1/4 (4x - 1)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:08

Juist dat bedoelde ik, bedankt!

Krijg altijd bijles van mijn broer voor wiskunde, beetje jammer dat hij onder de oude fase viel en het K hoofdstuk dus niet heeft gehad haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:13

Dat is inderdaad jammer zeg, dat is idd zo'n verschil tussen de nieuwe/oude tweede fase! Ik heb wel heel erg geluk met een papa die wiskunde en scheikunde gestudeerd heeft. :+

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:17

Haha op het moment dat mijn vader vraagt; kan ik je helpen? Haak ik al af.
Met uitzondering op m&o dat begrijpt hij dan weer wel gelukkig;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:26

Haha, dat is tenminste een vak. :D M&O kan ik trouwens totáál niet. In de 3e hadden we het 3e kwartiel economie, en het 4e kwartiel M&O. Dat zorgde zeg maar voor 1 cijfer. Voor economie stond ik een 10, maar na M&O was het gemiddelde een 7 ofzo. _O- _O-

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:30

Haha goed gedaan! Over het algemeen begrijp ik het wel, maar na afgelopen SE ('s ) geef ik alle vakken op denk ik zo..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:39

sHaKiEjLaVeR schreef:
Isjtar schreef:
Ik heb gelukkig maar 3 tussenuren en in die uren kan ik engels bij een andere klas volgen waardoor ik woensdag en vrijdag om 12.20 ui ben ipv 14.00 :)
Pff, k word helemaal gek van wiskunde :? Ik ben zo slecht in de afleiden en alles eromheen %)

En dan heb ik het nog maar niet eens over dat stomme primitiveren en particieel integreren!!
Hebben hier nog meerdere mensen zo'n debiele leraar die het K hoofdstuk uit boek 3 ook moeten doen? Ik snap er namelijk geen snars van.. :Z

Oh lachen, daar hebben wij vorig jaar mee afgesloten...
Ik had een 2.8 voor die toets O:)

Wij zijn nu idd met de tweede afgeleide bezig... Leuk joh :P
Het zou helpen als ik mijn huiswerk zou maken :o

Mijn rooster is op zich wel gunstig; 3x tot 14.25, 1x tot 16.05 en 1x tot 15.15
Wij hebben lesuren van 50 minuten, na 3 uur hebben we 20 minuten pauze en 2 uur later hebben we 35 minuten pauze; ons achtste uur is om 16.05 af.. Is wel te doen, ik heb 2x het 1e uur vrij en 4 tussenuren (wel zuur; drie keer zit mijn tussenuur na mijn eerste uur les, een keer na twee lesuur :P ) maargoed, 9-11 krijgen we nieuwe roosters :)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:08

NieneWiep schreef:
Wij hadden tot vorig jaar ook een 45 minuten rooster, en ik mis het... Ons hele rooster is er echt door de war van, dat 50 min rooster. We hadden eerst namelijk om de 2 uur pauze, en als je een blokuur had viel dat precies tussen 2 pauzes. En nu zit er steeds een pauze tussen elk blokuur, heel vervelend. En de tijden waren makkelijk te onthouden, het was altijd heel, half, kwart over, kwart voor. En nu is het vijf voor half dit, of tien over dat. Ik weet nog steeds niet uit mn hoofd hoe laat ik op school moet zijn als ik bijv. de eerste 3 uur vrij heb.

Wat stom dat ze dat hebben veranderd dan! :\ Dat oude rooster klinkt veel logischer...

Wij hebben een 40-minuten rooster op school maar hebben eigenlijk altijd blokken van 80 minuten :j Heb er wel een heel fijn rooster door nu:
Maandag 14:50
Dinsdag 13:15
Woensdag 13:15
Donderdag: 16:30 (i.v.m. sportoriëntatie vanaf 15:00, maar dat valt geregeld uit)
Vrijdag: 13:15

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:53

Isjtar schreef:
Ik heb gelukkig maar 3 tussenuren en in die uren kan ik engels bij een andere klas volgen waardoor ik woensdag en vrijdag om 12.20 ui ben ipv 14.00 :)
Pff, k word helemaal gek van wiskunde :? Ik ben zo slecht in de afleiden en alles eromheen %)

De afgeleide en kettingfunctie en alle pruttel hadden wij gister een SE van. Ben daar gelukkig wel redelijk goed in en voor mijn gevoel ging de toets ook wel goed. Engels daarintegen ging dan weer heel wat minder :Y) Hebben jullie ook zo'n vreselijke methode voor engels? Alquin heet dat..ik kan dat dus echt niet. Vorig jaar geen 1 voldoende voor gehaald :+

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:57

En wat moest je doen voor engels SE dan?
Ik heb dat vandaag, eerst 2 uur lang de tijd om een brief te schrijven ( nog onbekend waarover) van 300 woorden. dan 20 min pauze en dan hebben we wordweb SE.
Weet niet of jullie dat kennen? 15 hoofdstukken moeten leren, met gemiddeld 26 zinnen in het engels, moet je dan 1 bepaald woord van kunnen vertalen. Gewoon woordjes leren dus!

Is het bij jullie puur kettingfunctie ed? wij krijgen minimaal 3 verschillende ow. op SE.
Dit keer dus, afgeleide, primitiveren, particieel integreren én een bewijs hoofdstuk ( driehoeken,cirkels enz).. Ben benieuwd maar heb wiskunde eigenlijk al een soort van opgegeven voor dit jaar haha

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:58

ik heb 3 middagen vrij (dus om kwart over 1) en 2 dagen tot kwart over 4 waarvan ik 1 keer om kwart voor 11 moet beginnen, dan heb ik 2 tussenuren en een pauze en dan nog 3 uur les..behoorlijk stom zo op maandag...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:00

sHaKiEjLaVeR schreef:
En wat moest je doen voor engels SE dan?
Ik heb dat vandaag, eerst 2 uur lang de tijd om een brief te schrijven ( nog onbekend waarover) van 300 woorden. dan 20 min pauze en dan hebben we wordweb SE.
Weet niet of jullie dat kennen? 15 hoofdstukken moeten leren, met gemiddeld 26 zinnen in het engels, moet je dan 1 bepaald woord van kunnen vertalen. Gewoon woordjes leren dus!

Is het bij jullie puur kettingfunctie ed? wij krijgen minimaal 3 verschillende ow. op SE.
Dit keer dus, afgeleide, primitiveren, particieel integreren én een bewijs hoofdstuk ( driehoeken,cirkels enz).. Ben benieuwd maar heb wiskunde eigenlijk al een soort van opgegeven voor dit jaar haha

Ik heb wel wiskunde A hoor.
Bij ons ging het eerst om de afgeleide, productregel quotientregel (H1) dan kettingregel en buigpunten (H2) en dan nog blok 1 vaardigheden

Engels was dit keer woorden leren (stuk of 500) en grammatica (45 Hoofdstukken)
Brief schrijven hebben wij in de volgende toetsweek en dan ook nog dit stomme wat we gisteren dus ook hadden

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:05

Krijg vandaag al mijn cijfer terug van Scheikunde SE
Ben heel benieuwd...ga nu nog ff biologie leren..echt dramatisch die 11 hoofdstukken..ken er vrij weinig van..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:17

Oh man, Alquin, praat me er niet van.. Het enige wat wij doen in lessen is leesvaardigheid oefenen (lees: oude examens maken) en luistervaardigheid. Soms kijken we film of zitten we in de mediatheek om een paper (=schrijftoets) of presentatie voor te bereiden, dan dat is dan wat wij doen.. Jottum :7
Maar ik ben ook zó slecht in engels, lezen en luisteren is een ramp, schrijven en spreken gaat dan gelukkig nog wel..

Phylos; waar gaat bio allemaal over? Welke methode heb je?

Wij hebben week 2 in januari pas onze eerste SEweek...

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:18

En wanneer heb je die? Succes met leren alvast:)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:33

Phylos: Dat is moderne wiskunde of niet? Ik heb volgende week over precies dezelfde hoofdstukken + vaardigheden een toets namelijk :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:53

Unfaithful schreef:
Phylos: Dat is moderne wiskunde of niet? Ik heb volgende week over precies dezelfde hoofdstukken + vaardigheden een toets namelijk :P

ah wat grappig!..ja inderdaad moderne wiskunde