Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 07:54

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:25

Hoi hooi, wat is het stil hier!!
Ik kom even blij zijn, heb eindelijk mn accountancy propedeuse zga binnen!! :D
Moest nog 2 vakken van t eerste jaar, heb 1 gehaald en de ander ging zo goed dat ik vrijwel zeker weet die ook gehaald te hebben :) yesyesyes! Dus mag nu gewoon over naar t derde jaar en in januari lekker stage lopen!

Nu nog even bikkelen voor de rest van de vakken, heb nog 3 weken tentamens en dan vakantie! Hopelijk vind ik nog werk voor die 2 maandjes :')
Hoe gaat het verder met iedereen?

pianka

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:50

Mag ik als BE student ook mee komen kletsen? :D Ben werkzaam geweest bij de Big Four en nu opzoek naar een andere uitdaging binnen audit of controlling.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:06

van mij wel hoor!
tis alleen een beetje stil nu haha :=

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:56

Hm jammer haha. Nouja misschien dat er langzaam meer leven in kan komen? ;) Ga zo eens bijlezen wat iedereen doet.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:41

Volgens mij zitten heel veel voor tentamens ;) Tenminste de HBO hier wel, de uni mag er begin juli voor. Dus moet ik binnenkort ook maar eens gaan starten :D

Nog een scriptie en één vak dan heb ik m'n Msc binnen :) Erg blij mee, het is goed gegaan dit jaar, alles in één keer gehaald. Nu de afronding nog!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:53

Dat is zeker goed gedaan, knap hoor!!
Ja klopt, hbo heeft nu tentamens/ presentaties ect. Dus lekker druk!

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:46

Het lijkt me zo'n heerlijk gevoel om je Msc (bijna) binnen te hebben! Helaas mag ik nog even ;) Voor mij dit blok geen tentamens, bij 2 keer afwezig mag je geen tentamen doen. Beetje jammer dat ze geen uitzondering wilde maken omdat het door een ongeluk kwam :D

Welke tentamens hebben jullie nu?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 12:59

Fiscale jaarrekening en ondernemings- en sociaal recht.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:30

aahw dat is balen zeg! wij hebben ooit iets moeten tekeken dat je bij minstens 80% van de lessen aanwezig moet zijn maar nog nooit iets over gehoord als dat niet zo was!

ik heb er al heel wat gehad vorige en deze week: externe jaarverslaggeving, vennootschapsbelasting, fiscale jaarrekening, inkomstenbelasting, bedrijfseconomie/bedrijfsadministratie, financiering, loon- en omzetbelasting en algemene economie. volgende week nog consolideren, een presentatie, herkansing fiscale jaarrekening, externe verslaggeving en die week erna herkansing financiering.
inkomstenbelasting en BE/BA waren voor mn P dus daar veel aan gedaan waardoor de rest er een beetje bij inschoot vandaar dat ik t moet herkansen :o en had ook een aantal herkansingen van vorige periode, waren wat minder leuke dingen gebeurd tijdens de tentamens toen... maar heb mn P en daar ben ik zoo blij om!! :D is die 2 jaar toch niet voor niets geweest!! achteraf denk ik, had ik t makkelijk in t eerste jaar moeten halen maar ben nou eenmaal niet zo'n perfecte student haha :Y)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:10

Idd wij hebben nu tentamens.
Heb in iedergeval mijn hertentamen statitistiek gehaald *\o/* dus ben errg blij daarmee!
Van de week Administratieve Organisatie, Bedrijfsadministratie en CBV-adviesrapportschrijven gehad. morgen recht.. dus ga me nu maar eens even mijn account blokkeren en leren :+

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:21

Ik heb OBIS dat is BIV++ :')

Echt erg :+ Terwijl ik het op zich best een 'leuk' vak vind.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:19

geen ideee wat dat is haha :Y)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:57

BIV ken je toch wel? Dat is één van de hoofdvakken van een accountancy student :P

AO/AOIB/AOIC/bestuurlijke informatieverzorging/bestuurlijke informatievoorzieninge/Ontwerp bestuurlijke infomatiesystemen/IC/ etc....

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:35

ik ken alleen AO :o

misschien krijg ik die vakken die jij noemt in t derde jaar? of we noemen t anders ;)

vandaag van half 9 tot 4 op school geweest op te helpen bij op open dag, naja werken want kreeg er nog voor betaald ook haha! was erg leuk! paar jongens en meiden enthausiast kunnen maken om accountancy of bedrijfseconomie te gaan doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:01

Nou ben ik ook weer eens ;) Begin mei kregen we de sleutel van ons huis en liep mijn tijd bij mijn toenmalige baan af, ik was daar als invaller al veel langer dan de planning was.. Heb er een leuke tijd gehad, het was voor mij alleen niet heel uitdagend qua niveau..
Intussen zijn we dus verhuisd en me weer wat actiever als werkzoekende ingeschreven en toen belde Randstad me met een leuke baan. Afgelopen maandag dus begonnen bij TNT aka PostNL ;) En wat ik er ga doen.... Daar moet ik nog een beetje achterkomen. Ik dacht o leuk, tnt, maar man als je daar binnen aan het werk bent, vergeet je dat hun hoofdtaak 'maar' post bezorgen is.. Er gaat zooooveel geld in om en het is zo'n enorme organisatie! Ik zit dus op de afdeling reporting en consolidation. Naam zegt het al, afd houdt zich bezig met de cijfers vanaf het punt dat ze zijn ingeboekt.. Het rapporteren en consolideren dus.. Ik ga er ondersteunen in projecten en ondersteunen waar nodig, dus ik denk al met al afwisselend en ontzettend uitdagend! Plus dat ik er nu binnen ben en als er intern een écht passende functie voorbij komt, heeft dat toch voordelen :j

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:30

Heeft iedereen de tentamens een beetje overleefd?

@ Relaxed, gefeliciteerd met je nieuwe baan en huis!

Ik heb komende week een paar sollicitaties en hoop dat daar wat leuks uit komt :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:36

Hier zijn de tentamens die ik echt MOEST halen goed fegaan maar de rest niet zo :n maja ben iig over naar t derde jaar!

Gefeliciteerd relaxed! Met jullie nieuwe huisje en je nieuwe baan!!

Ik ben een beetje aant nadenken waar ik deze vakantie zou kunnen gaan werken, tis maar voor 2 maanden en meestal zoeken ze iemand voor een langere periode..

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:42

In de thuiszorg misschien? Of zoek je echt iets studie gerelateerd? Dan misschien iets via studentenwerk of een uitzendbureau, die hebben vaak ook tijdelijke dingen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:54

hmm thuiszorg heb ik nog niet aan gedacht, heb geen idee of dat bij me zou passen haha!

sta nu ingeschreven bij ASA campus op school, hopelijk kunnen die iets voor me vinden!

pff nu weer aant leren voor morgen en dinsdag en dan heb ik eindelijk VAKANTIEE <3

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 10:05

Nou de tentamens zitten er weer op. Fiscale jaarrekening ging matig, ondernemings- en sociaal recht ging wel goed. Nu van de zomer nog tentamen inleiding recht en in oktober weer twee (het houdt ook nooit op!).

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:14

Ze blijven maar komen lijkt het wel haha !heb net financiering gehad kasstromen ging best goed! Hoop op een voldoendee ! Nu heb ik vakantie, wil fe de stad in eifelijk maar t gaat zo regenen vrees ik..

Binnekort me ook maar fe herinschrijven, derde jaar voor mij!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 10:16

Haha ging ik maar de stad in. Ik zit alweer op het werk. Doodop van tentamens en niet geslapen vannacht vanwege de warmte dus m'n concentratie is 0,0. Vandaag zal ik écht blij zijn als ik eindelijk thuis ben!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:28

Mijn laatste tentamen is wel in zicht :D Geeft echt een lekker gevoel, dan eerst reizen voordat ik met de EMA ga beginnen. Even een tijdje er tussenuit! Het vergt gewoon veel van je en je bent ook gewoon nooit klaar :D

Ik ga weer bezig met alle details van het productieproces :Y)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:46

oew dat heb ik ook laatst moeten maken, in visio haha :P

succes nog vandaag kiwipitje!

en we zijn idd voorlopig nog niet klaar met leren, tentamens enz. :')

net even mail gestuurd naar school, kan me niet inschrijven voor de diff minoren van volgend jaar :? kerndisciplines 1 & 2, hadden meet studenten last van dus hopelijk wordt t snel geregeld!