Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 21:25

Was vandaag pas om 17.15 uur klaar met bezorgen. :=

zonnebloem18

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:33

Ik moet morgen en ik heb 2 straten die ik echt moet fietsen en ben heel benieuwd of dat me gaat lukken.
Maar vroeg beginnen heb ongeveer 6 a 7 tassen vol

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:31

goede morgen

tzal morgen wel druk worden ff. en dan ook nog de sneeuw. ga kijken hoe ik dat met me scooter ga aanpakken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:42

Als het vannacht nog gaat sneeuwen dan pak ik morgen mooi de auto met het bezorgen := Ik wil niet weer net zoals vorig jaar om de 10 m onderuit gaan.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:52

ik kan ook wel de auto pakken. k weet alleen niet zo goed hoe ik dan moet lopen enz. hmm lastig

miss bel ik me baas op en vraag ik of hij een karretje voor me morgen hebt. dan kan ik wel gewoon de auto pakken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:54

Ik zet hem gewoon op de punten waar ik normaal mijn fiets neer zet. Soms kan dat niet dan moet ik wat meer lopen. Maar goed het is dat of veel glijden :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:56

Vandaag gelukkig maar 1 wijk, was het echt even zat gister...

Vraagje voor alle ervaren bodes/bezorgers: hoe doen jullie dat als het (zoals morgen) 6 graden onder nul is? Fietsen doe ik met dikke handschoenen, en ik heb wel dunne maar dan laat ik waarschijnlijk constant post uit m'n handen vallen! En zonder handschoenen ben ik bang dat halverwege m'n vingers eraf vallen...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:57

Dat probleem heb ik ook. Ik had handige handschoenen van de post maar die kan ik nergens meer vinden. Nu doe ik in mijn postvasthoudhand een handschoen aan en de andere hand niet en dan maar een keer afwisselen.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:22

Romytjuuh schreef:
Ik werk achter de balie bij TNT en de mensen zien ons toch wel als aanspreekpunt voor hun klachten over postbezorgers.
Ik zit dus dagelijks met zeurende en boze mensen terwijl dit losstaat van het bezorgerssyteem. :D
Ik heb ook respect voor de postbezorgers! Onze postbode komt elke middag zoals altijd weer fluitend de straat in gefietst. :D

nee, mensen snappen ook niet dat ik geen flauw benul heb van hoelang een pakketje erover doet om naar engeland verstuurd te worden :roll: (nouja, dat was dan toevallig mijn moeder :o maar heb vaker van die vragen en daar kan ik ze gewoon echt niet mee helpen :n )

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:28

Nou ik ga zo fijn beginnen.
En hopen dat ik het overleef en voor middenacht klaar ben.
Zijn er hier al mensen bevroren tijdens het bezorgen?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:37

Ik heb handschoenen met halve vingers en ik hoop het daarmee morgen uit te houden en de grote fiets afstanden maar met een paar handschoenen daar over heen.
Ik heb absoluut geen zin morgen, ik heb liever regen en wind dan sneeuw en gladheid. Nou ja, ga lekker op de weg fietsen, dan maar verkeer ophouden, pech, beter dan glad fietspad. Hopelijk is het dorp daar beetje begaanbaar.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:41

Ik heb ook geen zin, vandaag met de auto door mijn wijk gereden, er is niet gestrooid en de stoepen liggen vol sneeuw. Dus ik doe morgen maar snowboots aan, lekker warm. Legging onder de broek en straks mijn winterjas maar eens van de zolder halen.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:53

Moest gisteren in die sneeuwbende 3 wijken doen :oo Best hilarisch eigenlijk, soort van barre tocht haha... Gewoon op de fiets gegaan, zolang de sneeuw nog vers was ging het nog redelijk, pas halverwege begon het door opvriezen van (auto)sporen erg te glibberen en ben ik af en toe gaan lopen. Ja je doet er wel iets (??) langer over maar daar staat dan ook een riant salaris tegenover (not). Maar toch, ik vind het gewoon leuk werk!

Qua handschoenen heb ik van die vingerloze handschoenen met een 'want-kapje' eraan! Het kapje kun je terugslaan en met een klittenbandje aan de handschoen kleven zodat je je vingers vrij hebt. En als je een langer stuk moet fietsen doe je het want-stukje over je vingers. Ze zaten in het kerstpakket van 2007. Nou ja kerstpakket, kerstattentie beter gezegd, maar toch leuk dat ze iets geven. Ze kunnen het tenslotte ook láten.

Brievenbussen die nogal moeilijk naar binnen opengaan duw ik open met een vinger van de hand waarin ik de bundel post vasthoud en doe de post er dan met de vrije hand in. Soms hebben ze ook nog een (net zo vervelende) klep of zo'n stugge borstel aan de binnenkant... leuk met die flutfoldertjes van seats & sofa's die ik bij de TNT zo vaak had! Gelukkig bij SelektMail geen folders meer (nog niet tenminste...)

Nu lekker twee weken vrij! Iedereen gezellige feestdagen en een lachwekkend 2010 gewenst (:)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:33

Dowski schreef:
Romytjuuh schreef:
Ik werk achter de balie bij TNT en de mensen zien ons toch wel als aanspreekpunt voor hun klachten over postbezorgers.
Ik zit dus dagelijks met zeurende en boze mensen terwijl dit losstaat van het bezorgerssyteem. :D
Ik heb ook respect voor de postbezorgers! Onze postbode komt elke middag zoals altijd weer fluitend de straat in gefietst. :D

nee, mensen snappen ook niet dat ik geen flauw benul heb van hoelang een pakketje erover doet om naar engeland verstuurd te worden :roll: (nouja, dat was dan toevallig mijn moeder :o maar heb vaker van die vragen en daar kan ik ze gewoon echt niet mee helpen :n )

Daar hebben we een lijst voor met gemiddelde aantal werkdagen, dus die houden wij altijd maar aan. En verder probeer ik altijd zo logisch mogelijk te antwoorden zodat er verdere vragen niet nodig zijn haha :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:59

ik heb zo geen zin in morgen. Denk dat ik de auto pakt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:06

Bah 2 keer droge schoenen gepakt en 2 keer mijn broek in de droger gegooid het was vies nat allemaal.
En ook bijna niemand die zijn paadje netjes schoon heeft gemaakt is dat nou zoveel moeite??

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:09

he vraagje vanaf waneer mag je geen post lopen kwa weer?/

ik bedoel als morgen glad is en gevaarlijk neem ik aan dat er dan geen post bezorgt wordt?? waneer is de grens van wel of niet bezorgen??

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:12

Door tot het bittere einde? :+

Met wat er nu ligt ga ik toch echt gewoon de straat op hoor :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:14

Roane schreef:
Door tot het bittere einde? :+

Met wat er nu ligt ga ik toch echt gewoon de straat op hoor :D

nou hier ligt er behoorlijk wat en nog glad ook nog wahah

capopjekop

Ik denk dat er dan nog wel veel meer sneeuw en gevaar moet zijn. Heb er verder nooit over nagedacht, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dan zeggen dat we niet hoeven te bezorgen.

Roane

Hier ook, ik ga desnoods wel lopen :rol: de post moet bezorgd! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:15

Ja idd, heb al een slee gefixt dus als het echt slecht is dan zet ik alles op de slee en dan snowboots aan en gaan met die banaan :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 17:22

Ik ga hoe dan ook liever werken hoor. :D
Je wilt niet weten hoeveel post je moet gaan bezorgen als het een dag of zelfs langer heeft stilgelegen. :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:33

ik ga echt wel lopen als moet. pak wel de auto. en ik zie wel..

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:41

Wat ben ik blij dat ik niet meer naar buiten hoef. Ik heb lekker alleen binnenwerk. Wel heel zwaar het postverdelen nu met de drukte. Alle mannen in mijn team willen het niet doen en dan kom ik met m'n 1 meter 60 en nog geen 50 kilo die wel even al die bakken en tassen sjouwt. Maar dat kan ik beter aan dan met dit weer een wijkje lopen.

Vandaag was het bij ons echt chaos. Ik was echt pissig op de teamcoach die er ook niks aan deed en het niet nodig vond extra mensen in te zetten of zoiezo te luisteren naar ons advies.
En dan komt hij aan het eind van de dag als wij ons nog ff helemaal de kl*** zitten zetten en er eigenlijk helemaal doorheen zaten vragen of het nog gaat, Toen ben ik maar even heel snel naar buiten gegaan voordat ik zou ontploffen.

Om half 5 waren de laatste wijken voor de postbezorgers hier pas klaar.