goeroe schreef:Het is gewoon zo anders dan ik had verwacht.

Iedereen weet dat je als hoger opgeleide veel meer kunt verdienen in het bedrijfsleven dan in het onderwijs.
Valt erg tegen, ik had als promovendus zéker minder loon dan nu en ik ben ook nog adviseur bodem geweest, en verdiende toen minder dan nu 
Citaat:
Maar je hebt die passie voor mensen, jongeren en er is dat vak wat je zo waardevol vindt. Noem het maar idealisme.
Ik zie het echt als brood op de plank en als ik dan toch moet werken, doe mij dan dit vak maar
, maar ik ben zeker geen idealist op geitenwollensokken of een limonadeblijkijkerenworteleter
Citaat:
Er wordt gezegd dat er behoefte is aan bevoegde docenten en dus je besluit ervoor te gaan. Best een investering, want je doet een jaar langer over je studie waardoor je later (en ouder) de arbeidsmarkt betreedt. Een bijbaantje kun je wel vergeten want daar heb je de tijd niet voor, dus je studieschuld loopt (nóg) verder op. Daarbij kom je in een wereld terecht waar een compleet andere mentaliteit heerst en die in geen enkel opzicht te vergelijken is met de universiteit die je gewend was. Mentaal is het zwaar omdat je voortdurend bekeken en beoordeeld wordt en heel veel reflecterend bezig bent. Zelfs als je stevig in je schoenen staan kom je jezelf regelmatig tegen.
Dat is het gebruikelijke onzinnige geneuzel bij onderwijsopleidingen. Gewoon slikken en doen alsof je neus bloedt 
Citaat:
Blijkt ook dat scholen LIO's helemaal niet als investering zien maar eerder als bezuinigingsmaatregel. *
het onderwijs is kapotbezuinigd en het wordt alleen nog maar erger, maar op een gegeven moment is het dieptepunt bereikt (we zitten al dichtbij) en kan het alleen maar beter gaan. Ze plukken nu de vruchten, of liever het gebrek eraan, kinderen kunnen niet meer spellen niet meer rekenen... Goh hoe zou dat nou toch komen