een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_karin_

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:21

Dat is inderdaad dik balen zeg. :(:) Idd even met je organizatie overleggen of je wel het goede mailadres ed hebt, weet ik wat.

Mijn school heeft ooke en behoorlijk strenge dresscode. Geen tanktops/spaghettibandjes oid. Altijd t-shirts, je schouders moeten bedekt zijn en geen minirokjes oid, alles moet dichterbij je knie zijn dan bij je heup. Zelfs onze promdresses/andere dances dresses moeten altijd je schouders bedekken. Hier moet je dus altijd met bolero achtige vestjes in de weer als je een leuke jurk vind die strapless is bijvoorbeeld. :z

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:32

Ik zou inderdaad even aan je organisatie vragen, 2 maanden is best wel lang!

@_karin_ mijn school heeft echt precies dezelfde regels :P alleen dan heb je een bepaald aantal inch voor hoever je rokje/broekje boven je knie mag komen :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:05

Fleur_Laura schreef:
Ik zou inderdaad even aan je organisatie vragen, 2 maanden is best wel lang!

@_karin_ mijn school heeft echt precies dezelfde regels :P alleen dan heb je een bepaald aantal inch voor hoever je rokje/broekje boven je knie mag komen :P

Aargh. Okee, dat is niet leuk :+

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:06

Zelfde hier!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 05:04

Blogje weer upgedate. :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:42

Hij is weer leeeukk! :D

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:16

Ik heb zo hard om je blog gelachen Karin! :D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:21

Hihi mooizo, dankjulliewel :D

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:22

Hij is inderdaad weer leuk! :D
Ik denk dat je later heel blij bent dat je elke keer maar weer de tijd hebt genomen om die blog te typen, nou zit je er nog in, en later kan je hem niet meer schrijven.
Zo kan je altijd nog terug lezen wat jij daar toen hebt gedaan!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:32

Precies! Dat motiveert me ook echt om hem te blijven schrijven zodat ik als ik terugben een fotoalbum/boek oid kan maken met mijn blogs en alles erin en alles nog terug kan lezen. :D :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:34

Oh karin als ik jou blog lees, wzou ook zo graag heen willen! het klinkt echt zo leuk. Alleen ik ben als ik eindexamen heb al dik 18, en ik heb ook geen geld voor een jaar highschool. Wel zo ik graag studeren in het buitenland.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:55

Arans, je kunt altijd tijdens je studie nog weg! Maar ik weet niet wanneer je jarig bent? Ik was ook 18 toen ik weg ging (jarig in maart) en dat was voor de VS geen probleem.

Karin, ik heb je blog gelezen, leuk!!
Heerlijke dat Nederlands/Engels.... dat deed ik ook heel erg toen ik daar zat (tijdschriften die mijn moeder een keer opstuurde heetten toen ineens magazijnen :+ )

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:57

Ik ben jarig in februarie. Je een buitenlandse stage lopen llijkt me ook leuk.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:51

Dan zou het nog wel moeten kunnen dnek ik, ik kon ook dus waarom niet!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 01:04

Hier in het senioryear is bijna iedereen ouder dan ik, ik was een jaar te vroeg geslaagd voor mijn VWO dus ik word op 28 mei 18, maar ik heb vrienden hier die in december 18 zijn geworden hoor, als dat je helpt. :) Je zult je idd wel oud voelen omdat op een high school er wel 15 jarigen rondlopen en je natuurlijk in de hoogste klas zit, maar dat is helemaal aan jou. :)

Haha ja mijn Nederlandse Engels gebrouwerijbrei :') Ik kan echt niet beter nu :')

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 03:54

Weer iemand of je ook zonder organisatie een jaar college kan gaan volgen? Als ik wil gaan heb ik namelijk al een gastgezin in LA.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 05:11

pluklief schreef:
Weer iemand of je ook zonder organisatie een jaar college kan gaan volgen? Als ik wil gaan heb ik namelijk al een gastgezin in LA.

Ik denk dat je wel via een organisatie makkelijker aan een college kan komen (vanwege visum en hoog collegegeld) en dan met de organisatie overleggen of je een eigen adres kunt gebruiken.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:45

pluklief schreef:

Hmmm misschien met Fulbright? :)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:56

x_spekkie_x schreef:
pluklief schreef:

Ik denk dat je wel via een organisatie makkelijker aan een college kan komen (vanwege visum en hoog collegegeld) en dan met de organisatie overleggen of je een eigen adres kunt gebruiken.

Toen ik me aanmeldde op TravelActive (dan wel voor het high school programma, maar ik weet niet of dat wat uitmaakt) kon ik aangeven of ik zelf een gastgezin had/familie daar had zitten waar ik bij mocht wonen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:20

Het lijkt mij dat als je een verklaring kunt krijgen dat je daar kunt wonen dat het wel te regelen moet zijn, maar lijkt mij ook afhankelijk van of je highschool of college wilt doen. Dat laaste is over het algemeen heel erg duur in de VS.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:52

Mijn gastzusje lijkt me echt zo aardig over de mail :D
Uit Finland :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:49

Het is nu al bijna 2 maand geleden dat ik mijn gastgezin heb gemaild, en nog steeds niets terug gehad! Ik begin er nu wel een beetje onzeker over te worden, het lijkt alsof ze helemaal niet geïnteresseerd zijn ofzo.. Ik heb een mailtje naar Into gestuurd of zij misschien contact met ze kunnen krijgen.

Maar ik hoop wel dat ik snel wat hoor want het begint nu ook erg moeilijk te worden voor mij.. Ik weet nu niet helemaal zeker of ik dit zo wel wil ;s.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:21

Leuk dat je gastzusje aardig is Aster! :D

Topsylover: dit is wel echt super vervelend! ik snap dat je eraan gaat twijfelen of je dit allemaal wel wilt, want het komt inderdaad ongeïnteresseerd over!
Ik hoop de je snel wat hoort!
Al een mailtje terug gehad van Into dat ze het gaan proberen, of heb je de mail pas gestuurd?

edit: ik bedoel natuurlijk dat je nog wel moet gaan, maar hoe dit gastgezin zal doen als jij er bent ;)
Laatst bijgewerkt door Fleur_Laura op 03-05-10 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:25

Topsylover, wat vervelend zeg! Ik vind het ook heel raar dat je nog niks hebt gehoord... zou me dan ook niet zo welkom voelen.
Ik zou overigens zeker WEL gaan, stel het wordt nks dan kun je altijd nog overplaatsen naar een ander gastgezin (of in het uiterste geval naar huis) maar dan heb je het in ieder geval wel gedaan!
Ik wist overigens toen ik vertrok nog niet eens waar ik in huis kwam, maar dat werd toen ik er eenmaal was snel duidelijk.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:42

Ik ga zowieso ook wel heen :j misschien kunnen ze, als dit gastgezin niet geïnteresseerd is zoals het nu lijkt, voordat ik wegga nog een ander gezin zoeken, die mij een warmer welkom kunnen geven. :)

Pff.. I hate boyfriends. :') Heb ik net weer een nieuwe, ga ik over 3 maand alweer weg! :oo Maar hij is wel heel realistisch, dat het heul heul moeilijk gaat worden om een jaar op elkaar te wachten. :=