Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_Arno

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:20

haha, een cgi is een criterium gericht intervieuw ;) dan heb je nog je ibm momenten (intergraal beoordelings moment) en je assements.

Pfff van intro naar professie heb ik af, onderdsteunen bij t leven van alle dag heb ik af, en zorgen in specifieke situaties heb ik ook bijna af.

Vind t wel heel gek dat scholen verschillende manieren van opbouwen hebben zeg maar! zou toch eigenlijk t zelfde moeten zijn? zoals knockout zegt: code taal terwijl wij met het zelfde systeem werken. zou toch niet mogen?

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:10

Haha, weet nu de afkortingen wel, maar heb echt nog geen idee wat ik me erbij voor moet stellen. Wij hebben drie kerntaken, die onderverdeeld zijn in werkprocessen en daar horen dan weer competenties bij. Hebben jullie dat ook?
Daarnaast krijgen we uitdagingen en praktijkleertaken. Moeten we een pop en een pap bijhouden, maar heb geen idee hoe dat eigenlijk moet. Laatst gevraagd aan de 'juf' en die zei dat dat alleen gold voor de leerlingen die niet goed mee kwamen. Volgens haar hoefde ik me dus nergens zorgen om te maken. Heel vreemd allemaal. Hebben jullie ook 1 toets per blok over alle stof die er is behandeld?

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:22

werkprocessen? waaaat? hahaha.. nee.
Pop en pap opzich wel, niet dat ik die bijhoud :')

Wij hebben ook kerntaken, en ik denk dat bij jullie werkprocessen bij ons beroepsprestaties heten :) snap je? die zijn weer onderverdeeld in competenties. Bijv, van ondersteunen bij t alle dag, 1.1 verzamelen van gegevens? of praat ik nu weer code taal voor je :P
En voor iedere beroepsprestatie die je afsluit krijg je een theorie en praktijktoets.

Denk dat de richtlijnen wel hetzelfde zijn op alle scholen maar dat t anders uitgevoerd wordt?

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:35

Hahaha, wat een raar gedoe zeg... Denk dat het in de grote lijnen heus wel over een komt, maar snap niet dat ze daar geen landelijk iets van maken. Zit nu pas in t eerste jaar en moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of we de werkprocessen moeten afsluiten.
Vind t wel leuk om te horen hoe het bij jou in elkaar zit. Doe je bbl of bol? Misschien dat daar ook nog verschil zit....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:11

Wij hebben in het eerste jaar; Ondersteunen bij het leven van alle dag afgerond,
nu heb ik de Proeve van 'Zorgen in specifieke situaties' afgerond,
en wil nog een paar BP's van 'Bieden van middencomplexe zorg' doen, en wij mogen de Proeve hiervan meenemen naar het 3e jaar... ben benieuwd :+

POP en PAP wordt hier ook echt niet naar gekeken, maar wel van je verwacht dat je het maakt.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:13

ja ik denk t wel, vind t wel vreemd! ik doe de bol, en jij? :)

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:29

Ik doe bbl. Misschien dat daar het grote verschil in zit. Wij hoeven ook niets af te ronden. Wij moeten onze opdrachten maken, praktijkleertaken en de toets en als dat allemaal voldoende is kun je door...

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:59

Dames, wat een stilite hier.. we zakken te ver af hoor! ;)

Hoe is het hier? nog nieuwtjes op het werk/school?
Ik heb mn verslagen over communiceren ingeleverd.. nu afwachten of ze allemaal goed zijn.
Ook moest er voor 31 april iemand van de praktijkopleiding met mee meelopen voor de basiszorg maar door
omstandigheden (nieuwe afdeling, nu PG, eerst somatiek, niet kunnen wennen, moeite hebben met PG mensen) heb ik
voor mn eigen besloten dit in mn eerste herkansingsperiode te doen (dit is 8 weken verleging)
As maandag heb ik een proeftoets van anatomie, pathalogie, verpleegkunde 1&2 & welzijn, dus kan ik goed kijken hoe ik ervoor sta.
Begin juni is pas de officiele toets..

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:24

Hier nog mensen die morgen naar Den Haag gaan? Dag van de verpleging morgen.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 20:00

Zo laat ik eens in me eigen gestarte topic reageren :o

Dinsdag laatste schooldag en laatste toets! 307.... Maatschappij leer wat een vak.....
en dan is het klaar voor mij voorlopig dan heb ik alle theoretische vakken behaald voor niv. 3 IG!!
Mis dan alleen me BPV's nog de 306, 303, 305, 304.
Per 1 augustus verhuis ik weer terug naar Alphen a/d Rijn en hoop daar de mogelijkheid te krijgen om de BPV's af te maken.

Vorige week toevallig presentatie gehouden over me POP en PAP, als er mensen een voorbeeld willen, stuur ik hem door :)

Verder EHBO reanimatie met een G afgerond, wat was dat een fijn vak zeg! Heb je echt wat aan :D

Maar vertel iedereen, hoe staat het er voor!?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:18

Gaat nu opschieten alweer dit jaar.
Super Mariz, dat je een G gehaald hebt!!
Succes met je laatste toets.

Hier zijn de CGI gesprekken in volle gang, de eerste vandaag geweest en ik ben over 2 weken.
De klasgenootjes welke vandaag geweest zijn, kwamen bijna allemaal jankend dat lokaal uit. Vanalles niet goed enzo :\ lekker zooitje ongeregeld is het hier dus.. krijgen bijna geen uitleg over potfolio, en nu moet alles in 1x precies volgens de regels zijn..
Moet 'm morgen inleveren, maar dat wordt nog nachtwerk denk ik :+

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 17:38

Ow Kytha lekker dan! Succes en je kan het :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:31

jammer dat t topic wat verouderd.
maaar,
ik start morgen met de opleiding *D
wie doet er dit jaar nog meer het eerste jaar van VZ IG?

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:13

mijn introductie week begint woensdag

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:37

Succes allemaal!
Gaat echt supersnel, ik ben gewoon alweer 3e jaars! :D
Ik moet alleen nog veeeeel doen het laatste jaar, maar momenteel is de motivatie een beetje ver te zoeken :o (scheelt ook dat ik pas 27 september weer naar school moet)

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:06

Ik heb mijn eerste stage dag er ook weer opzitten. Voelt erg dubbel, moet mijn laatste stage over doen maar heb wel bijna alle opdrachten afgetekend op m'n vorige stage in een vp huis. Nu weer vzhuis helaas maar denk dat ik het wel tien weken uithoud hier :) succes weer allemaal!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:03

kan iemand mij een beetje uitleggen wat ervaringsleren is en wat de mogelijkheden zijn wbt werkplekken.
docent waar ik vandaag introductiedag van had wist er niks van :n

ps. op welke school doen jullie de opleiding?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:17

Daar heb ik nog nooit van gehoord..
Ik doe bbl in Groningen, noorderpoort college

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:34

Ik doe BBL in Roosendaal..

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:04

Ik ben nu 2e jaars.. en ik ben bezig met 301 welzijn..
en die opdrachten :Y) ik snap er nu nog niks van in ieder geval.. haha

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:26

ik heb nog geen halve week les, en je krijgt echt zoveel informatie en afkortingen, het gaat me echt het ene oor in en het andere oor uit op het moment, maar dat komt allemaal vanzelf wel goed.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:13

Tuurlijk komt dat goed! :j
dat dacht ik ook nl. in het begin!
Wij waren de eerste klas op onze school die met dit nieuwe (competentiegericht) onderwijs startten, was en is een boel verwarring, maar opzich goed te doen. Hopelijk het laatste jaartje ook nog!

Ik moet pas de 27e voor het eerst naar school, kort jaartje volgens mij.. moet in Juni helemaal klaar zijn! dus waarschijnlijk april/mei alles afgerond hebben := spannend jaartje dus!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:42

@samiratjj
Ben ik helemaal met je eens.

Een vriendin van mij heeft de opleiding ook gedaan en die zei dat het eerste jaar echt afzien is.
Je krijgt het eerste jaar gewoon een bom vol theorie :+
Pas in het 2e en 3e jaar moet je dat echt in de praktijk gaan uitvoeren.

edit: ik doe trouwens de BOL op het ROC A12 in Ede

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:22

Ik ben dit jaar begonnen met Verzorgende IG :)
Ik moet allemaal dingen doen waarvan ik denk HELLUP :')

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:25

haha nou ik hoop er maar op dat het goed komt
voor een half weekje heb ik al best veel moeten doen
ik heb al 4 opdrachten in mn portfolio zitten, de slb'er zei dat je maar beter meteen je wap opdrachten in je portfolio kan opslaan zodat je ook je ontwikkeling kunt zien, dus ik kijk er stiekem nual een beetje naar uit en dan terug kijk naar deze dingen en denk; dat ik daar zoon moeite mee had.

pff zoals die competenties, haha begrijp er zowat nog niks van.
maar het is niet zo gek , ik zit er nog maar 3 dagen.
en krijg best veel te horen dus bij iedereen in de klas is het nog even wennen enzo :P

ik heb trouwens wel een beetje geluk dat ik deze vakantie in het bejaarden tehuis heb gewerkt, en daar mocht blijven werken :D
dus ik weet iets van het sfeertje en als er vragen zijn, hoe je ergens op moet reageren weet ik het wel snel.

maar was het bij iedereen de eerste week zo dat je al best weel huiswerk opkreeg?
wij hebben gelukkig wel zelfstandige werk uren, waar ik later dit jaar vast nog heeel blij om word :P

zo dat was weer een heel stuk verhaal
maar ik vind het ook allemaal zo leuk , haha
hoop dat het een beetje goed komt :)