dejavu schreef:Ik denk niet dat er voor het onderwijs nog extra maatregelen komen. Jullie?
Ik hoop toch van niet. Projectwerk en practica zijn bij ons zó fundamenteel, als je dat (volledig) online moet gaan doen komen studenten echt in de problemen.
Misschien komt er maatwerk, bijvoorbeeld een verplichte schoolsluiting van 2 weken bij een X aantal besmettingen. Al heb je daar ook bron en contactonderzoek voor nodig... Lastig hoor. Voor basis- en middelbare scholen kun je nog naar de regio kijken, maar bij het hoger onderwijs wordt dat helemaal onmogelijk, die komen nog wel eens van ver

Denk wel dat dergelijk maatwerk het naleven van maatregelen beter maakt, dan voelt het eerlijker.
Had vandaag een leger studentassistenten opgetrommeld om een extra werkcollege te geven. De opkomst vanuit de studenten wat niet denderend maar ben toch blij dat ik wat persoonlijke aandacht heb kunnen voorzien, zij het via MS Teams

Wat me wel nog steeds verbaast is dat er geen tentamens mogen worden afgenomen op locatie maar wel (werk)colleges worden gegeven met studenten in de zaal. Hallo, niemand heeft zin in online gesurveilleerde toetsen, waarom doen we dit

Hoe werkt dat op het VO eigenlijk? Wordt daar ook met proctoring oid gewerkt bij toetsen?