Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 11:42

Ja lüllig he. En dan ook net nu het zo'n drukke tijd is en de klanten graag hun cadeautjes voor datum x zouden willen ontvangen. Erg onhandige timing.

Maar goed het is dus niet alleen vandaag, in de week van de 11e is het hier al begonnen, dat deze pas de week erop aan kwamen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:03

Ja hier ook erg onhandig...ik zit op een hele vracht zadels te wachten die ik direct door wil sturen aan mensen die deze al weken (soms maanden...) geleden besteld hebben.... Is wel zo fijn om daarvoor alles al voorbereid te hebben.

Nu zit ik klaar met mijn paklijsten en pakketstickers, maar zijn ze nog niet betaald -O-
Dus dan zit ik hier straks met opstapelende orders in mijn kleine opslagje en die klanten zitten te wachten... tof weer hoor.

Ze zeggen dat de storing opgelost is en dat ze nu de achterstand aan het wegwerken zijn.
Nou ik zie nog steeds geen teken van leven. Maar weer verder duimen dan....

[edit] Het is nu half 12 geweest en er is 1 privé-betaling binnen, degene die pas gisteravond gedaan is :+
Terwijl de privé en zakelijke btalingen van maandag / dinsdag er nog niet zijn :P

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 14:39

Nou echt joh. De 26e probeerde iemand met ideal te betalen maar dat lukte niet. Zie ik toch zojuist ineens die expired melding pas voorbij komen. Hoe bedoel je vertraging.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 14:40

Hier hetzelfde pmarena. Ik mis de 26e

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:47

Bij mij is alles nu in orde denk ik!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:29

Hier is nu nog niet eens de helft binnen van de betalingen die ik verwacht....

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:26

Vervelend dat jullie zo allemaal vertragingen oplopen! :(:)

Daar heb ik (aangezien ik diensten lever en geen producten verkoop) geen last van. Mijn website is wel bijna af! Ben nog bezig met het schrijven van de teksten en de vormgevers zijn de laatste hand aan het ontwerp aan het leggen.

Merk wel dat ik weinig twitteraars aantrek.. Wordt maar door weinig mensen gevolgd, en dat zijn ook vaak bedrijven of anderen die niet tot mijn doelgroep behoren. Terwijl ik juist studenten aan wil trekken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 01:56

Lisan, zorg dat je zelf studenten gaat volgen en content plaatst die ook echt voor deze groep interessant is. Hopelijk volgen ze dan terug!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 08:52

Veel anderen volgen (die relevant zijn) en retweeten, dat is volgens de goeroe`s de methode om meer volgers te krijgen. Maar ja, dat is de theorie -:) , want ik zou voor ons twitteraccount en onze facebookpagina ook wel meer volgers willen, maar dat schiet niet heel hard op. Volgen wij elkaar hier allemaal al?

Ons twitteraccount is @HippoSupport_ (vergeet de underscore erachter niet)
En onze Facebookpagina is www.facebook.com/hipposupport

Als je ons volgt, volgen wij terug :-)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:24

Twitter, ik snap er niet veel van :+
Facebook loopt wel goed. Maar Twitter ken ik geen hoogte van krijgen. Moet je elke minuut erop zetten wat je aan doen bent ofzo?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:23

Twitter krijg ik ook niet heel veel respons op, merk wel dat als ik een link plaats naar mijn website deze wel redelijk bekeken wordt.

Facebook vind ik moeilijk om likes te krijgen, maar ik heb , hopelijk, een leuke sinterklaasactie bedacht.

Bah, krijg vandaag de één na de andere afmelding binnen voor bruidsfotografie... -O-

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:40

Oei dat is jammer Yucca. Typisch altijd dat dingen vaak niet alleen komen. Krijg je een opdracht krijg je er vaak 2, maar bij iets negatiefs komt het vaak ook niet alleen. Wij hebben toevallig gisteren onze fotograaf uitgezocht voor ons huwelijk. Hij staat op nummer 10 op de wereldranglijst van de WPJA, zijn jullie daar ook aangesloten?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:58

Mellis86 schreef:
Oei dat is jammer Yucca. Typisch altijd dat dingen vaak niet alleen komen. Krijg je een opdracht krijg je er vaak 2, maar bij iets negatiefs komt het vaak ook niet alleen. Wij hebben toevallig gisteren onze fotograaf uitgezocht voor ons huwelijk. Hij staat op nummer 10 op de wereldranglijst van de WPJA, zijn jullie daar ook aangesloten?

Ja, moet wel zeggen dat ik al wel een voorgevoel had. Eén stel kwam niet uit de buurt en vroeg via internet een offerte aan, meestal wordt het dan geen opdracht. Eén stel ben ik wel op gesprek geweest, was erg leuk maar ik voelde toch wel een 'maar' en dat bleek dus ook. Nog een ander stel wou geen album, en ik werk alleen met dus tja dat matchte niet helemaal. Als je er zelf achteraan moet mailen, dan voel je eigenlijk al dat het geen match wordt. Morgen weer met positieve hoop naar een nieuw bruidspaar!

Leuk dat jullie een fotograaf hebben gevonden! Van de WPJA heb ik nog nooit gehoord. Er zijn zoveel websites en verengingen waar je je (betaald) lid van kan worden of aanmelden…. Waar hebben jullie je keuze op gebaseerd? En gaan de verdere voorbereidingen ook goed?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:07

Wij hebben voor onze bruiloft een weddingplanner in de arm genomen. Veel van de leveranciers voor onze bruiloft komen uit haar portfolio. En daar zijn we tot nu toe alleen maar heel erg blij mee, het zijn stuk voor stuk hele goede leveranciers die goed bij ons passen.

De voorbereidingen gaan verder goed, jurk heb ik al uitgezocht, locatie is geregeld (trouwen op het strand), fotograaf nu dus en drukwerk wordt ontworpen. Dus langzaam aan krijgt het wat vorm. Maar er valt nog veel te doen, maar gelukkig ook nog aardig wat tijd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:09

Even melden: ik ben (onverwacht, nooit gedacht en dus totaal onvoorbereid) ZWANGER. En natuurlijk elke kwaal uit het boekje. Wil liefst onder een steen kruipen tot het kind er is.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:17

Leuk Mellis, jullie gaan echt voor het 'hele pakket' hé? In mijn omgeving wordt weinig gebruik gemaakt van weddingplanners, er zitten er ook heel weinig. Stiekum droom ik nog steeds van een bruiloft in 2014, voor mezelf dan hé…haha. Maarja, mijn vriend ziet het niet zo zitten….

Foxy, wat een ontdekking! Hoelang weet je het al en hoe ver ben je? Hadden jullie geen kinderwens oorspronkelijk of waren jullie er gewoon (nog) niet mee bezig? Beterschap en natuurlijk ook gefeliciteerd!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:17

Ohhhh foxy. Moet ik je feliciteren of sterkte wensen? Of beide?
Leuk leuk leuk :D :D :D *\o/* *\o/* *\o/*

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:30

Ongeveer 9 weken. Wat normaliter nog 3 weken spugen inhoudt...
We waren er niet mee bezig. Combi "ik moet de pil weer halen" en "we zullen wel zien wat er gebeurt". Dat heeft dus niet lang geduurd, dat feest.

Doe maar beide HTS. Mijn contract loopt af einde februari dus je kan er vergif op innemen dat ik dan een tijdje werkloos zal zijn. Net een nieuw paard gekocht. Totaal niet voorbereid verder. Ik heb de paarse doos gekregen van de gynae deze week en zit al 3 dagen verbijsterd te kijken naar een fopspeen, papfles en een echo van een 2 cm grote bobbelige worm...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:32

Zo Foxy, er werd druk gespeculeerd maar dit komt toch onverwacht! Gefeliciteerd!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:33

Heeft er hier iemand ook kids? Ondernemende mama' s???

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:35

Wat een shock Foxy! Maar omdat je ook schreef "we zullen wel zien wat er gebeurt", ga ik er vanuit dat we je kunnen feliciteren :D Het komt vast allemaal goed!! :(:)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:39

foxy80 schreef:

Nope, en dat wil ik nog een hele tijd zo houden :) Mocht ik nu onverwacht zwanger worden zou ik het waarschijnlijk zelfs niet houden, ook al klinkt dat toch een beetje gemeen. Maar zoals Joyce zegt, komt allemaal wel op z'n pootjes terecht!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:50

Zo dan! Maar dan maar een gefeliciteerd inderdaad gezien het "wel zien wat er gebeurt" :)
Zal vast aan het superzaad van de trotse vader liggen :P

Ik hoop voor je dat het snel beter wordt en je niet 1 van die pechvogels bent die na die 12 weken nog net zo hard door gaat met spugen en allerlei ellende voor de overige 28.... :=

Wel balen met je werk inderdaad... -O-
Maar zal vast wel een oplossing voor komen :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:56

Foxy, gefeliciteerd en sterkte! Het komt vast allemaal wel goed. Er is hier ook een topic op bokt voor onderstaande moeders. Misschien heb je daar wat aan.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:03

foxy80 schreef:

Nee, geen kids hier. Het lijkt me zelf zo moeilijk combineren met paard inderdaad. Mijn vriend werkt in Rotterdam en is daarom vaak laat thuis (of blijft daar overnachten) en ik ben in de avonden vaak naar mijn paard of naar een klant.

Maar soms denk ik ook wel eens: misschien moet het maar onverwachts gebeuren want ik zo ontzettend veel beren op de weg dat is zelf wel eens niet de beslissing kan nemen om ervoor te gaan. Maarja dat is dus blijkbaar ook niet echt een daverend succes :o

Hoop dat de misselijkheid snel overgaat, dat alles een beetje kan bezinken en dat je nog een fijne zwangerschap kan beleven.