Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:32

Proficiat Dieuwke!

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:41

jeey! Gefeliciteerd!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:10

Dieuwke gefeliciteerd!
Ik heb gisteren en vandaag een kennismakingsgesprek gehad bij uitzendbureaus.
Allebei waren enthousiast en ze stellen me voor aan het bedrijf(ik had op specifieke functies gesolliciteerd) nu afwachten en vooral verder solliciteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:13

Gefeliciteerd Dieuwke!!

En Kaatje 2x zoveel... zalig!

Carika spannend!

Ik heb net weer gesolliciteerd bij een winkel. Laatste vraag: waar zie je jezelf over 5 jaar. Nou als assistent bedrijfsleider :+ Beetje enthousiasme in de strijd gooien haha. Naast CV ook de optionele referentie toegevoegd die ik van mn laatste bijbaan heb liggen. Zien ze gelijk dat die tevreden waren. Ben benieuwd...

Had verder nog wat andere dingen naar mijzelf gemaild. Dus daar ga ik vanavond nog eens induiken. En een dag plannen volgende week om naar UWV te gaan. Gewoon binnenlopen werkt niet zag ik, dus best maar een afspraak maken zeker :') En hopelijk voor die tijd ook even bij een huisje kijken!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:55

Gefeliciteerd Dieuwke!

En Anneert, kun je ze niet bellen en zeggen dat je wel wil werken, maar dat al dat knielen enzo nog niet lukt? Misschien kun je iets anders gaan doen, of kun je even werkzaamheden ruilen met iemand...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:05

Ja, dat zou kunnen, maar er zijn geen echte andere werkzaamheden behalve begeleiden en daar zit dr verzorging ook bij en daarnaast weet ik niet hoe goed autorijden gaat met al dat gekoppel. En mijn vriend heeft geen zin om een liftje van 50 min te geven ( en dan nog terug en ophalen weer) dus ik bel ze morgen wel gewoon op..

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:22

Dieuwke gefeliciteerd.

Idinn: Heel goed om wat enthousiasme erin te gooien, dat heb ik ook wel eens gedaan. Was voor een functie van administratief medewerker en wou doorgroeien kreeg als reactie dat ik te ambitieus was :+. Ze hadden daar liever gezien dat ik 5 jaar lang op dezelfde plek bleef zitten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:16

grrr net iemand uit de straat aangesproken met de vraag of ze toevallig iemand zochten bij hun op school voor administratief werk. Nou aan het eind van dit schooljaar gaat de receptioniste met pensioen maar ze gingen nu iemand zoeken op hbo niveau welke dan ook de salarisadministratie gaat doen.. Laat ik op dat gebied nou geen dingen gedaan hebben en geen hbo niveau. Heb wel aangegeven dat ik wel kan inkloppen maar heb er gewoon nog nooit in gewerkt.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:07

Dieuwke gefeliciteerd!!!!

Anneert, je hebt maar 1 knie.....gewoon ziek blijven totdat je weer redelijk mobiel bent. Is nu misschien zuur, maar als je niet genoeg rust komt het later weer boven en lig je misschien dan wel voor een hele lange tijd uit de running.....

Meiden nogmaals tip: Ga ook Open sollicitaties versturen en met je cv de bedrijven langsgaan!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:16

Ben blij dat de uwv bij mij enorm meevalt. Online uitkering aanvragen, enkel een brief om wat specificaties door te sturen (wat was het vrijwilligerswerk dat ik had gedaan, en mogen we je ontslagbrief zien). Verder geen last van gehad nog. Wel aanbod voor 'seminars' gehad, zat mogelijk wel iets over ZZPer worden bij (niet dat ik dat perse nu van plan ben, want daar is ook geen werk in). Misschien dat er wel wat interessants wordt gezegd. Al schat ik het niveau niet zo heel hoog in :o

Super k*t. Afgewezen voor de baan waar ik een super leuk gesprek had gehad en een leuk assessment had gedaan. Baal wel een beetje.....

Anderzijds maar zo zien dat ik weer een ervaring rijker ben, weer een gesprek heb geoefend, en dat mijn brieven niet slecht zijn want ik werd toch uitgekozen om op gesprek te komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:24

Oh no wat balen dat je het niet bent geworden!

elektronisch kan hier niet, alsof ik in een gat woon. Of zouden ze het hier niet vertrouwen en iedereen irl willen zien? :')

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:00

Goh, mijn manager is volgens mij echt van het 'niet zeuren maar werken'. Ben nu voor 1 dag extra ziekgemeld met de verwachting dat ik dinsdag er toch wel echt sta. Daar gaan we dan maar voor, want ze klonk echt not amused.

Tancreda, bij mij ging het ook zo makkelijk met het UWV en goed van je dat je het ondanks je afwijzing toch als positief hebt ervaren, je gesprek en assessment.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:41

Tancreda, jammer dat je bent afgewezen. Net wat je zegt, je bent weer een ervaring rijker ondanks dat het toch een rotgevoel achterlaat. Het had niet zo mogen zijn.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:47

Anneert schreef:
Goh, mijn manager is volgens mij echt van het 'niet zeuren maar werken'. Ben nu voor 1 dag extra ziekgemeld met de verwachting dat ik dinsdag er toch wel echt sta. Daar gaan we dan maar voor, want ze klonk echt not amused.

Tancreda, bij mij ging het ook zo makkelijk met het UWV en goed van je dat je het ondanks je afwijzing toch als positief hebt ervaren, je gesprek en assessment.

Nou fijn zo'n manager.....ik zou eerlijk gezegd mijzelf op deze manier niet beter melden. Gewoon zeggen dat als je weer in staat bent je werkzaamheden te doen je contact opneemt.

Nu kan je manager denken: Die heeft vast een feestje zondag en wil maandag uitslapen..... Je weet het niet. Ziek is ziek en bij ziekte moet je naar je lichaam luisteren.

Zo zat ik binnen 10 dgn alweer op kantoor na mijn galblaas verwijdering.....een paar uur later lag ik krom van de pijn. En wat heeft het opgeleverd? Helmasl NIETS stank voor Dank en altijd klaar gestaan.

Nee. Denk aan jezelf meid. Iets harder optreden anders gaan ze gebruik van je maken ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:26

En hoe gaat het met de sollicitaties hier?

Vandaag een chauffeur aan de telefoon heb hem uitgelegd dat hij zijn cv met korte motivatie zou moeten mailen. Hij was geen man van de mail. Maar ik heb hem gezegt dat ik ook zo aan mijn baan ben gekomen. Man was helemaal blij! En ging zijn best doen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:59

Helemaal happy,
Ik was toch primera binnen gelopen?
Zondag mag ik proefdraaien :D

Ah top kaatje, hopelijk lukt het de man zo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:23

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:35

Gaaf! Weet je wat meer over de functie verkoper/adviseur online? Wat willen ze bijvoorbeeld zien in een kandidaat en wat zijn precies de taken? :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:42

Ylvy wat gaaf! Succes zondag, gaat vast goed komen :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:47

Dankje kaatje, daar ga ik vanuit.
Hij zei al, we bespreken zondag wel hoelaat je maandag moet komen.
Terwijl ik eigenlijk weekendkracht zou worden, ben er helemaal blij mee.
Zit zelfs thuis te oefenen op terugtellen van geld :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:51

Topper! Zo zie je maar weer als je zelf binnenloopt laat je toch een eerste indruk achter en dat zegt vaak meer dan een brief of mail.... ;)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:56

Dat vind ik ook een nadeel, ik loop regelmatig bij bedrijven naar binnen.
En dan krijg je te horen: Sollicitaties alleen per e-mail/website.
Zo zonde want wat is beter dan je sollicitant te zien voordat je ze op gesprek te laten komen,
Zoveel dingen kun je uit een face-to-face gesprek. Zo zie je of een meid die solliciteert hartstikke asociaal is in het echt maar per mail heel netjes ( om maar een extreem voorbeeld te noemen )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:27

Martine_R schreef:
Gaaf! Weet je wat meer over de functie verkoper/adviseur online? Wat willen ze bijvoorbeeld zien in een kandidaat en wat zijn precies de taken? :)

Ik zit vooral in het journalistieke gedeelte, dus ben niet zo thuis in de inhoud van de functies, maar je kunt ze altijd een mailtje sturen! :)

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:42

Ik heb vanochtend een hele leuke intake voor invalwerk op scholen gehad. Die mensen van zo'n bureau zijn wel super. Wel een rot eind rijden maar daar ging ze direct wat aan doen voor de mensen na mij.

Toch fijn als je ziet dat er wat met je opmerkingen wordt gedaan. Ook mijn vrijwilligerswerk is nu helemaal rond, dinsdag begin in in groep 2 en 3/4! Top!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 11:37

Goed zeg!!

Hoe gaat het verder hier met iedereen??

Merken jullie al wat van de omslag? Meer banen? Vaker uitgenodigd??