Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:26

Schrikt en kijkt snel op de zandwebsite… om vervolgens te concluderen dat je waarschijnlijk Angst & Paard bedoeld? Deze is inderdaad opgeheven. Sinds ik in het bedrijf zit had ik onvoldoende tijd om de website nog goed te voorzien van nieuwe content. Daarbij was ik zelf geen angstige ruiter meer en vond ik het dus dubbel zo lastig om actuele artikelen te schrijven. Met de filosofie, je gaat ervoor of niet, heb ik toen besloten om de boel op te heffen. Alle content heb ik nog wel bewaard en ook nog gesproken met iemand om een deel over te hevelen naar een andere website. Maar dat is uiteindelijk niets geworden.

Zooist

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:28

Jammer! Ik verwijs echt vaak door!

Kun je mij de tekst van mijn blog sturen? Die staat op mijn gecrashte laptop.
Dan zet ik die zelf op mijn site.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:38

Yucca schreef:
Ik zet altijd de cv aan als ik thuiswerk, ander krijg ik van die stijve, koude handjes.

Kan er even iemand voor mij koken? Moet een beplantingsplan afmaken en 8 uur op een commissie vergadering zijn :+

Bij mij staat de CV ook aan, maar wil ik het op mijn kantoor de hele dag goed warm hebben, dan moet ik beneden de temperatuur minimaal op 19,5 graden zetten... Terwijl er niemand verder thuis is... Dus dan kan ik beter mijn elektrische kachel aanzetten...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:07

AAARRGGGHH... ff mijn hart luchten hoor.

Heb 3 honden. 1 Reu, 1 teef en nog een teef welke we zelf gefokt hebben. Die oude teef is hoog bejaard. Slaapt bijna alleen nog maar.
Die reu gaat altijd mee naar de winkel. Dus de twee teven zitten samen thuis. Nooit een hele dag. Altijd maar een paar uurtjes.
Gaat prima. Ze houden elkaar gezelschap. Tot voor kort.....

Twee weken geleden begon het. Steeds als ik thuis kwam, was er wel wat gesloopt.
Of het kleed in de hondenmand lag in stukken. Of de prullenbak was omgekieperd en lag alle afval door het huis heen.
Nu hebben ze dus het kleed onder de salontafel te pakken gehad die ik welgeteld 6 dagen geleden heb gekocht. -:(-

Ik weet 100% zeker dat die oude teef het niet doet. O.a. doordat die andere teef plastic poept enzo. :+
Zodra die oude teef alleen thuis is, gebeurd er namelijk niks.

Nu zit ik dus met mijn handen in het haar. Wat heeft ze straks te pakken? De bank ofzo....

Thuis hadden we al afgesproken dat als die oude teef overlijd, we geen hond meer erbij nemen maar het bij 2 houden.
Ik zou dan die jongere teef ook meenemen en achter in de winkel houden. Dit omdat ze nogal fel en waaks is. Haar kan ik niet, zoals die reu, los in de winkel laten lopen.

Ik ben bang dat ze straks echt iets waardevols te pakken heeft gehad. En die oude teef is het niet gewend om altijd alleen te zijn. En dat vind ik ook niet eerlijk tegenover haar.

Maargoed.... Wat nu...??

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:10

Reu bij ouwe teef laten en mevr. sloper mee naar de winkel. Dat lijkt me snelste oplossing.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:20

Ik zou onderzoeken waar het gedrag vandaan komt.

Onze hond sloopt soms ook en ik ben na gaan denken wat het kan veroorzaken. Als pup begon ze met slopen in de bench (waarschijnlijk frustratie/verveling en misschien ook een soort verlatingsangst), daarna is het een hele tijd goed gegaan en nu is ze na 2 jaar weer gaan slopen. De eerste keer was toen wij een week op vakantie waren en de hond thuis moest blijven. Ze werd toen uiteraard goed verzorgd, maar denk toch dat ze uit haar doen raakte door een andere routine. Toen we thuis waren ging het al snel weer goed, maar sinds we acuut moesten stoppen met trainen door een blessure, begint ze af en toe weer te slopen. Ze loopt natuurlijk heel wat mis en voor mij is het nu nog zoeken hoe ik de trainingen kan vervangen met andere dingen die haar ook voldoening geven. Op dagen dat ik daar blijkbaar niet in slaag, neemt ze (waarschijnlijk uit verveling of frustratie) dingen in huis te grazen.

Voor mij in elk geval een teken dat ze het slopen doet met een reden, vooral omdat er ook hele periodes zijn waarin ze helemaal niet sloopt. Als jullie hond eerste niet sloopte, zal er toch een onderliggende reden zijn. Als je dat probleem aan kan pakken, ben je waarschijnlijk ook snel van dat destructieve gedrag af.

Edit: Misschien is het wel heel simpel en heeft ze gewoon veel behoefte om op iets te kluiven. Bij onze hond was dat al snel uitgesloten, want haar kluif liet ze gewoon links liggen (terwijl ze haar kluiven heerlijk vindt) en iets anders werd finaal gesloopt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:48

Ik heb van die vieze vleesbotten voor ze welke ze alleen krijgen als ik erbij ben. Ben als de dood dat er wat gebeurd als ik er niet bij ben.
Ook probeer ik elke dag even een rondje in het bos met ze te doen. Dat is een losloopgebied.
Energie teveel kan het niet zijn.

Ik denk dat het gewoon frustratie is dat wij (mijn vriend en ik) er niet zijn.

Heb er al eerder aan zitten denken om die reu thuis te laten en de jonge teef mee te nemen naar de winkel. Maar dat vind ik dan weer sneu voor die reu.
Hij gaat al 4 jaar, elke dag, mee. Hij staat ook echt te springen bij de deur als ik mijn jas aan trek.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:17

Kan je ze niet om en om meenemen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:30

Geen gek idee. Ik ga dat eens proberen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:34

Maar als het om het kluiven zou gaan, zou je ze ook een gevulde Kong aan kunnen bieden, of een synthetisch bot. Daar kan niets mis mee gaan!

Overigens laat ik onze hond ook elke dag uit in het bos of park en fysiek worden ze daar wel moe van, maar geestelijk niet. Onze hond mist duidelijk een stukje geestelijke uitdaging en ze werkt super graag met mij samen. Dus naast dat ik zorg dat ze haar lichamelijke beweging krijgt, doe ik ook dagelijks zoekspelletjes met haar. Maarja, dat wordt nu natuurlijk routine en dan is er weinig uitdaging meer aan voor haar, waardoor ik haar nu aan het leren ben haar eigen speelgoed op te ruimen :D Of ik oefen andere dingen, zoals concentratie/voedsel weigeren (inmiddels kan ik plakken salami/kaas/leverworst/etc op haar kop en poten leggen, zonder dat ze daar wat mee doet). Wellicht zou je zoiets met de hond kunnen doen (kwartiertje ofzo) voor je vertrekt?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:37

Lastig hoor zo'n hond die niet mee werkt. Denk je het goed geregeld te hebben, gaan ze spoken... Ik hoop dat je eruit komt, want zo is het ook niet fijn. Elke keer thuiskomen met het idee: wat is er dit keer stuk?

Ik heb de afgelopen dagen flink zitten puzzelen op mijn site en inmiddels de nieuwste versie gepubliceerd. Het is nog niet af (is het dat ooit?), ga nog wat dingetjes proberen aan te passen. Wat er wel al gedaan is:

* Goed nagedacht: wat willen we uitstralen, wat voor bedrijf zijn wij en hoe werken wij. En getracht dat door te laten komen in de teksten
* teksten nog eens rigoureus bekeken, herschreven en sommige stukken gewoon vanaf 0 opnieuw begonnen
* Aanklikbare linkjes gemaakt *\o/* dus je hopt nu echt van het ene blad naar de andere. Dus ook veel storende "klik hier en dan hier" teksten weg kunnen halen. (hopelijk heb ik ze allemaal gehad := )
* Bij 1 blad 2 fotootjes toegevoegd van onszelf (zal manlief blij mee zijn :P ) dus dat ziet er wat persoonlijker uit.
* heb gekeken naar een andere lay out maar dat komt er allemaal niet beter uit te zien. Besloten voorlopig deze te houden.

Wat ga ik nog doen (maar vergt tijd)
* Wellicht de banner aanpassen met behulp van foto oid
* Wellicht iets van beeldmateriaal toevoegen (foto's) die ik zelf ga maken.

http://www.elkerboutadministratie.nl

Voor wie wil kijken en evt nog meer tips heeft :o

Gelukkig is inmiddels duidelijk dat ik nog heel 2014 heb voordat mijn inkomsten vanuit bedrijf X (mijn grootste klant) echt drastisch af gaat nemen ivm bezuinigingen in de zorg. Dus ik heb een jaar de tijd om extra klanten te krijgen. Tegelijk dus allerlei plannen aan het verzinnen hoe we dat gaan doen. Wel hebben we al 1 kennismakingsgesprek binnen nav onze nieuwe website *\o/* en probeer ik met mond-op-mond reclame het woord te verspreiden dat ik klanten zoek :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:48

Mond tot mond ;)

Ik heb alleen even heul vluchtig gekeken (veel te doen hier):

Ziet er echt VEEL beter uit zo +:)+

Over ons / Eak:

administratiekantoor DAT echt met u meedenkt.
Belangrijkste reden, evt. reden vervangen door motivatie :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:49

HTS: die sloper tussen je voorraad, gaat dat goed als jullie (allebei) achter in de winkel zijn met klanten ofzo? :=

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:54

pmarena schreef:
Mond tot mond ;)

_O- _O- _O- dirty mind, joy forever }:)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:45

Ik ken niets van honden dus heb geen tips, maar wat irritant zeg! Ik krijg al een hartaanval als een van de katten iets fout heeft gedaan :D gisteren had er eentje op het aanrecht (waar ze NIET op mogen, maar dan doen ze het natuurlijk als wij er niet zijn) gekotst..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:28

Heb besloten om met ze op cursus te gaan. Niet omdat ze dingen moet leren, maar om bezig te zijn. Ik hoop dat dat de oplossing zal zijn.

Vandaag de geweldige collectie van HKM binnen gekregen. Ontworpen door de zeer bekende Duitse ontwerper Glööckler. Ik ben er gewoon een beetje hyper van. :+ :+ Echt hele mooie spullen.
Wil alles zelf hebben :+ :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:44

Goede beslissing! Hopelijk lost het probleem zich binnenkort op :)

Hahaha en heel herkenbaar met die spullen, ik heb dat zelf ook regelmatig :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:14

Zwaait even!

Heel druk hier en grote ergernis aan mn huidige pc dus nieuwe gekocht behoorlijk over gekwalificeerd.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:44

Ziet er echt beter uit Zilfstar!

Ik ben ook bezig geweest met jullie tips. Maar we zijn er nog lang niet klaar mee haha!
- Lettertype veranderd van comic sans naar arial.
- Nieuwe banner
- Spel fouten eruit gehaald
- contactformulier was verkeerd ingesteld
- Minder rommelig geprobeerd te maken
- foto van onszelf erbij

Ook gaan we snel de fotopagina veranderen. Die vind ik nu nog wel erg lelijk.

Daarnaast hebben we contact gehad met de gemeente. Maar omdat we zo kleinschalig zijn hoeven we geen rekening te houden met vergunningen. Dat scheelt ook weer! :)
www.hondenoppasdordrecht.nl

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:43

Ik heb het idee dat er weer een storing is... -O-

Er zouden verschillende betalingen naar mij onderweg moeten zijn maar er is niks binnengekomen...zou wel heel toevallig zijn als iedereen die zegt betaald te hebben, zat te jokkebrokken.... blijkbaar blijft er ergens iets steken -O-

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:05

Hmm... Zou kunnen... Ik had vandaag ook een betaling verwacht die niet gekomen is...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:16

Dan zou het internationaal kunnen zijn want ik heb vandaag nog niet de transacties binnengekregen die gisteren via bancontact en visa in de winkel zijn betaald, terwijl ik dat altijd rond 9u 's morgens op de rekening krijg..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 21:28

Dat zou heel goed kunnen. Sinds vorige week komen hier de voorafovermakers ook pas na een paar dagen binnen. Lijkt me sterk dat ze allemaal zelf traag van betaling zijn geweest. Viel mij dus inderdaad ook al op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:42

Storing klopt hoor :j

Ik heb tot gisteren nergens problemen mee gehad zover ik weet, maar nu nog steeds niks binnen en zitten net een paar wat grotere betalingen aan te komen van meerdere zadels...beetje balen voor die mensen dat ze nu moeten wachten -O-

Op internet ook allemaal geklaag van mensen die bvb. hun salaris nog niet ontvangen hebben maar daar wel om zitten te springen :=

Citaat:
Peter van Drempt
Er is vandaag een vertraging ontstaan in de verwerking van een deel van de betalingen bij Equens. Equens verwerkt betalingen tussen de banken. Hierdoor worden sommige betalingen of incasso’s later verwerkt dan u gewend bent. Equens haalt zo snel mogelijk de achterstand in waarna banken de transacties zullen bij werken. Onze excuses voor het ongemak.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:37

Tjeemig de pemig, nog steeds geen betalingen binnen, is wel een beste storing dan -O-