Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malissaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:27

Weer even een berichtje van mij (lees alles wel mee hoor :D)

Gisteren heb ik op een functie voor klantenservice medewerker voor Menzis (wel via een uitzendbureau) gesolliciteerd. Is niet mijn vakgebied, maar is wel een baan waarbij je 36 uur in de week kan werken en ik ben op zoek naar een baan waarbij ik tussen de 32-40 uur kan werken dus ik dacht solliciteer gewoon en na een uurtje werd ik door dat uitzendbureau gebeld en ondanks dat ik geen ervaring heb met klantencontact wou ze donderdag toch een afspraak maken, want ik heb wel gewerkt in de zorg en horeca en daarbij werk je ook veel met mensen etc.

Maar mocht het gesprek goed gaan moet ik ook testen en een rollenspel gaan doen en daar ben ik zo zenuwachtig voor! Heb helemaal geen ervaring in deze functie, maar goed ik ga ervoor :) kan momenteel nog steeds niks fulltime vinden in de zorg dus dan maar wat anders proberen wie weet :j

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:32

Dimple schreef:
Idinn, top!! Go with the flow!

Belsje, en de poen lekker in je eigen zak steken. Ook fijn!

Eydis, je woont echt vlakbij mij!! Wat voor een leuke vacature heb je gezien? Wat zoek je?

Zeg dat niet, dat vind ik nl. nog steeds heel erg onwerkelijk ... :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:22

Gisteren een assessment gemaakt, en nu afwachten op het verlossende woord. Waarschijnlijk hoor ik het deze week al, spannend :)

carika

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:28

Vanmiddag op gesprek bij een uitzendbureau, via hun heb ik voor een leuke functie in de buurt van de paarden gesolliciteerd.

@tancreda4 ik duim voor je dat er snel positief nieuws is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:57

Spannend!

Ik kom nu veel klantenservice vacatures tegen, denk allemaal van KPN. Lijken allemaal op elkaar qua data wanneer de trainingen zijn. Denk dat ik daar ook maar op ga reageren. Niet direct mijn ding, maar met eerst 4 weken training durf ik het wel aan denk haha.

Gister ook nog een andere hele leuke vacature gezien. Dus daar direct op gereageerd... ben benieuwd. Vanavond nog op die andere werken/leren functie gaan reageren.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:12

Hoi,

Ik kom me ook melden.
Ben in Juli afgestudeerd als onderwijsassistent en heb de hele zomer gewerkt in de schoonmaak (deed ik vorig jaar ook)
Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat ik hard opzoek ben naar werk.
Al maanden aan het solliciteren, maar de ene afwijzing naar de andere komt binnen.
Vanaf volgende maand alleen nog mijn zorgtoeslag dus hoop dat ik snel wat vind :=

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:58

Net langsgegaan bij Werkplein. Staat er op de site: Kom tussen 9-12 langs bij het inloopspreekuur. Ben ik er om kwart over 11, zegt die vrouw achter de balie: ''Ja ze zijn al bezig, dus kom morgen maar om 9 uur langs''. Zucht :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:50

Nou lekker dan :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:03

Haha, niet echt duidelijk dus :D

Besteden jullie een aantal uren per dag aan solliciteren/ zoeken?
Ik ben nu veel op stal, want ik kan echt niet de hele dag binnen zitten.... ik zoek savonds en solliciteer savonds.

Oh, afwijzing in mijn mailbox. Super jammer, dat was ook een leuke functie..... Maar gelukkig nog niet van degene waar ik gisteren een assessment van heb gemaakt, dus dat blijft nog spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:40

Ik probeer in de ochtend te zoeken. Dan als er iets bij zit mail ik die naar mijzelf. En dan in de avond erop reageren. En dan kijk ik direct nog een keer of er wat nieuws op staat. Zo heb ik dan heel overdag om naar stal te gaan etc.

Wilde vandaag eens zien om bijstand aan te vragen. Of je überhaupt iets krijgt als thuiswonende (anders begint de optie huurhuis van een kennis a €500 wel te kriebelen). Kan het niet online, serieus welke tijd leven we? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:44

Ik neig toch naar eerst weer werkervaringsplek opdoen, maar eens om tafel zitten met de ouders want dan moeten zij wel aardig wat oppas diensten opvullen :o Maar ja, ik vind dat best een groot verzoek aan ze :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:20

Nou vandaag gebeld dat ik het niet geworden ben. Was een prima kandidaat maar iemand anders was net een beetje beter.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:32

Er zaten toch een paar schrijvers hier? (t is wel maar een functie van 16 uur, maar toch)

www.schuttingwinkel.com

ze zoeken ook nog een planner/werkvoorbereider en een verkoop medewerker binnendienst

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:10

Ik hoop dat ik me binnenkort hier af kan melden. Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek bij een kantoorpand (schoonmaakwerk) en volgende week mag ik proefdraaien bij een ander bedrijf. Beide maar een paar uurtjes en goed te combineren samen en met school, dus ik hoop van harte dat ik beide binnen kan halen. Toch wel kriebels voor het gesprek vanmiddag :')

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:56

Jammer Amanda :( Dan ben je zo dichtbij..

Spannend Dieuwke, heel veel succes ;)

Ik ben vanmorgen bij Werkplein geweest nadat ik een uitkering heb aangevraagd. Voelde me net een klein kind dat een standje kreeg omdat ze niet goed haar best heeft gedaan :\ Nou dat heb ik wel, ik heb onmeunig veel gesolliciteerd, alleen niet zoveel op de schoonmaak- en callcenterbanen. Ga ik nu (uit noodzaak) wel doen trouwens.
Bovendien kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk geen recht heb op een uitkering omdat ik teveel spaargeld heb :\ Tja, dat spaargeld heb ik apart voor de dikke studieschuld waarmee ik volgend jaar moet beginnen met afbetalen... := Sjongejonge wat een gezeur..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:09

Kun je die studieschuld niet tegenover je spaargeld zetten ? Als in bewijslast laten zien van dit is spaar, dit is schuld et voila?
Of eerder beginnen met aflossen of?
(Zo maar even wat gedachten hoor)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:23

Ja dat zei ik ook al. Daar had zij geen verstand van en moet ik contact voor opnemen met de consulent financiele zaken o.i.d. van de gemeente.
Ze zei in ieder geval dat als ik nu ''snel'' een deel van de schuld ga aflossen om onder het spaarbedrag uit te komen dat toegestaan is, het zomaar eens kan wezen dat ze later in mijn financien gaan kijken en dan zeggen: ''Dat had je nog niet af hoeven lossen, want daar hoef je pas mee te beginnen in 2016. Dus gaan we ervan uit dat je dat hebt gedaan om je spaarbedrag omlaag te krijgen en krijg je dus geen uitkering.'' Zoiets. Kinderachtig :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:43

Nou fijn is dat.....moest ook 7 weken op mijn uitkering wachten....was geen pretje. :(

Elk dubbeltje wel 5x omdraaien......bel je voor een voorschot en dat krijg je dan niet. Nee niet ons probleem is wat ze zeggen :x

Maar goed. Over 2 weken mijn eerste loon van nieuwe werkgever. Dat is 2x zoveel en dan kan ik eindelijk gaan sparen :Y)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:55

Pff ben nu ook al bezig vanaf halverwege juli met de uitkering. Nu eindelijk volgende week vrijdag vervolgafspraak. Hopelijk is dat meteen die intake anders nog langer wachten. En moet nu 8 keer naar een bijeenkomst.... verwachten ze dat je alle 8 dagen kan want je moet komen alle dagen.

Geef mij maar een baan _O-

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:15

8 keer? := Ze doen wel zo veel mogelijk om je af te schrikken zeg. Echt niet normaal. Ik heb zelf gewoon gewerkt en mijn ouders werken al hun hele leven en dragen bij aan dit vangnet.. En dan maak je er aanspraak op en dan doen ze zoveel mogelijk om je in de weg te zitten :\

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:23

Ah bah meiden, wat vreselijk zuur zeg... In deze tijd moet je toch gewoon een overgangstraject van studie naar werk hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:25

Ik heb gister toevallig via de gemeente zo'n vragenlijst ingevuld over of je wel of niet recht hebt op ondersteuning. Bij voorbeeld van eigen vermogen trokken ze daar evt schulden af van je spaargeld etc. Dus lijkt mij dat dat zo kan gewoon bij je uitkering? Wel bijzonder dat die persoon daar dan helemaal niks van weet. Je gaat er toch heen voor betere info te krijgen hè...

Krijg echt al zin om ook een keer langs te gaan :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:03

Ow echt he... je moet voor al niet te veel verwachten van die gesprekken... A weet dit en dat en ook geen letter meer, daar moet je voor naar B die weer zus en zo weet en voor het laatste stukje info moet je weer deurtje C hebben

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:39

Lekker Kaatje, 2 keer zoveel.

Ik was ook superblij toen ik mn eerste loon weer kreeg :)

Ik moet me alleen ziek gaan melden morgen en wil dat helemaal niet. Ik ben geopereerd aan mijn knie en had me uit voorzorg 1 week ziekgemeld, omdat ik niet wist hoe het gaat verlopen. Maar ik verwahct niet dat ik maandag (ben maandag geopereerd) al kan werken. Ik moet cliënten in bad doen en aankleden e.d. en ik weet niet of dat gaat lukken met hechtingen in mn knie en ik kan er nu nog niet fatsoenlijk op lopen.. maar vind het zo stom.. eerst zeggen dat het meevalt met een week en dan toch niet kunnen. Ik wil niet op maandag wachten want moet eigenlijk om 7 uur beginnen en dan krijgen ze nooit meer vervanging geregeld.. dan toch maar bellen morgen.. bleeh

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:28

Aangenomen! *\o/*

Wat balen dames dat het bij jullie zo lastig gaat. Ik vind het ergens ook van de zotte dat je zo moeilijk aan een uitkering o.i.d. kunt komen, terwijl je er in principe gewoon recht op hebt.