Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:01

Xdniesje, wat voor tips zoek je ? Ik werk al een aantal haar professioneel met honden. Heb inmiddels aardig wat diplomas op zak :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:31

Zilfstar schreef:
Sorry... Is iets mis gegaan. verkeerd knoppie op de iPad. Gaat dus om http://www.elkerboutadministratie.nl

Ja probleem met de webbuilder: kan het lettertype van het menu niet kiezen en lettertype vd tekst is zelfde als op mijn briefpapier. Krijg er geen goede match mee. Heb dus gekozen voor een ander lettertype voor alle tekst, want ik kom er ook niet goed achter welk lettertype ze voor het menu gebruikt hebben.

Verschil in lettergrootte is expres (hoofdtekst en uitleg zeg maar) maar ik neem je punt erover mee in het proces.

Ik vind persoonlijk je website heel saai... Het straalt voor mij niets uit en op mijn 22 inch scherm kijkt het ook niet makkelijk. De website wordt over mijn hele scherm verdeeld, waardoor dat de tekst veel te breed is en niet makkelijk leest.
Daarnaast passen de kleuren niet bij elkaar en valt het menu aan de linkerkant niet op.

Persoonlijk denk ik dat je met een andere kleurstelling en met foto's, veel meer kunt bereiken dan met deze lappen tekst. Daarbij werken grotere letters minder fijn als kop dan dikgedrukte letters.

Veel succes ermee!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:08

Welkom nieuwe mensen!

Heb je site ook bekeken xdniesje. Ik mis nog wat informatie. Ik lees dat je op je ‘vrije dagen’ graag op honden past. Echter zou ik als hondeneigenaar dan ook graag weten op welke dagen je beschikbaar bent. Wellicht kun je de website ook nog wat opleuken met plaatjes, bv een leuke foto van jullie met een hond. Ik zie deze nu wel staan in het fotoalbum, maar kunnen ook nog door de pagina heen.

Zilfstar, ik sluit me helemaal aan bij 11a Fotograaf. Toen ik de website voor het eerst zag dacht ik, oh dit is al een hele oude website. Zo bouwde ze websites heel lang geleden. Ondertussen is er zoveel meer mogelijk door gebruik te maken van zeer standaard templates met leuk en fris design. Een website is toch een eerste uitstraling, hier kun je denk ik nog een hele slag maken (zonder dat het perse veel geld hoeft te kosten). Als je toch met een webbouwer gaat praten zou ik daarnaast ook gelijk vragen om een site te bouwen die direct geoptimaliseerd is voor vindbaarheid in Google (of waarbij je dit vrij eenvoudig zelf kunt doen). Een site hebben is natuurlijk 1, een site gevonden laten worden is nog een grote tweede stap.

Succes beide!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:24

Leuk weer nieuwe ondernemers in het topic!

@Zilfstar, heb je website bekeken de inhoud heb je al, maar ik zou echt gaan voor een ander jasje :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:25

Hmmm... Dit is toch een heel nieuwe webbuilder die ik heb van mijn provider. En saai, dat is boekhouden ook haha. Nee geintje natuurlijk.

Mijn oude website was met hard rood en blauw en vond ik te aggressief. Vandaar de keuze voor een rustigere kleurstelling. Maar dat oogt volgens jullie dus juist saai. Hmmmmm...

Heb wel gemerkt dat op de iPad de kop deels wegvalt. Op mijn supergrote scherm vond ik t wel meevallen qua opmaak. Ga toch eens kijken welke templates er nog meer zijn. Nadeel is met het bouwen dat er zoveel dingen omheen staan dat je idd niet goed ziet hoe de opmaak op grote schermen uitvalt. En een nadeel is dat je de kleuren van de templates niet kan aanpassen. Bij deze webbuilder dan.

Edit: foto's vind ik persoonlijk niks toevoegen aan mijn website. Waar zou ik een foto van moeten plaatsen dan? Kun je opties geven, want foto's en een boekhoudkantoor: die combi zie ik niet.

Edit 2: lettergroottes gaan we iets mee doen. Ga wrs voor alles in de kleine lettergrootte.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:44

Zilfstar schreef:
Edit: foto's vind ik persoonlijk niks toevoegen aan mijn website. Waar zou ik een foto van moeten plaatsen dan? Kun je opties geven, want foto's en een boekhoudkantoor: die combi zie ik niet.

Het is ook niet zozeer het belangrijkste of jíj de combi ziet, maar het gaat er om of de potentiële klant die combi ziet. En in essentie is iedere ondernemer die hier in dit topic reageert en jou nu de feedback geeft op jouw website een potentiële klant. En die potentiële klant ziet dus klaarblijkelijk de combi wel. Je moet aan de foto`s meid :D

Foto`s geven nou eenmaal wat meer sjeu aan een website, het gaat wat meer spreken, je wilt toch niet dat stoffige boekhoudimago handhaven? :D Natuurlijk kan het voor een website van een boekhouder best wat lastiger zijn om daar passende foto`s bij te vinden dan voor een webshop met paardenartikelen. Zet op een rijtje wat voor jouw onderneming de kernwaarden zijn. Waarop wil je je onderscheiden? Bij die kernwaarden maak/zoek je foto`s. Denk bijvoorbeeld aan klantgericht, transparantie, meedenken, ontzorgen, etc. Als je dat soort woorden intikt in google, dan krijg je genoeg afbeeldingen die je zouden kunnen inspireren. Tik voor de grap eens op google "boekhouding" in. Daar staan allerlei foto`s tussen die volgens mij prima passen bij een website van een boekhouder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:34

Sorry, maar ik kan nu niet zeggen dat ik foto's mis op de website hoor...inderdaad wat moet je er nu bij zetten :? Hooguit een foto van jullie zelf in een leuke kantoorsetting zodat je er een gezicht bij krijgt met wie je te maken hebt :P

En een beetje saai past inderdaad wel bij boekhouden :j

Zo saai is hij toch niet trouwens? De indeling is wel ouderwets, maar wit met een kleurtje hier of daar doet juist wel prettig rustig aan, lijkt me inderdaad heel wat beter dan schreeuwende superman-kleuren :P

Wat ik vooral mis aan de website is dat ik zelf geen enkele reden zie om voor jullie te kiezen in plaats van voor 1 van tig-duizend andere boekhouders zeg maar :)

De tekst staat wat amateuristisch op de website gegooid, even snel uitgetikt zonder er veel aandacht aan te besteden, zo komt het over. Dat spreekt mij nooit aan maar bij een boekhouder al helemaal niet :=

Daarbij wil ik de indruk krijgen dat diegene bezig is met het leveren van een goed uitgewerkt totaalplaatje.
Simpel en basic zonder overbodig geschreeuw en flitsend gedoe, maar ZEER degelijk en overzichtelijk.
Zoals je je boekhouding ook wilt hebben :j

Ik knap in dat kader erg af op teksten van: klik hier en daar om meer info over X te lezen.

Ik denk dan: jeetje, is het al te veel moeite om even een link te maken van X zodat mensen direct daar op kunnen klikken...

Bijvoorbeeld al op de welkom-pagina, die vond ik helemaal zo slecht nog niet :)

Maar dan staat er onderstreept complete boekhoudpakketten. Nou leuk, lekker vlot ter zake, daar hou ik wel van +:)+

Maar dan kan je die tekst "complete boekhoudpakketten" niet eens aanklikken...zucht... -O-

Als je dat nu even goed instelt dan kan die overbodige tekst met uitleg waar je meer kunt lezen ook weg,
en dan is die welkom-pagina best leuk.

Verder mis ik dus nog een reden om voor jullie te kiezen. Wie zijn jullie? Waarom zijn jullie een goede keus?
Waarom vroeg die kennis hulp aan jullie? En wat bieden jullie? Gewoon netjes simpel verwerken van een simpele administratie, of zijn jullie wat ik zoek als ik een boekhouder zoek: mensen die er echt een sport van maken om zoveel mogelijk op de hoogte te blijven van alle wettelijke mogelijkheden waardoor ik er op kan vertrouwen dat jullie alle mogelijke voordeeltjes voor me zullen behalen (of me er tenminste op zullen wijzen dat die voordeeltjes er zijn, zodat ik er rekening mee kan houden om daar gebruik van te kunnen maken) waardoor ik geen euro teveel betaal aan de verschillende instanties? :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:52

FlyAway schreef:
Zilfstar schreef:

Het is ook niet zozeer het belangrijkste of jíj de combi ziet, maar het gaat er om of de potentiële klant die combi ziet. En in essentie is iedere ondernemer die hier in dit topic reageert en jou nu de feedback geeft op jouw website een potentiële klant. En die potentiële klant ziet dus klaarblijkelijk de combi wel. Je moet aan de foto`s meid :D

Foto`s geven nou eenmaal wat meer sjeu aan een website, het gaat wat meer spreken, je wilt toch niet dat stoffige boekhoudimago handhaven? :D Natuurlijk kan het voor een website van een boekhouder best wat lastiger zijn om daar passende foto`s bij te vinden dan voor een webshop met paardenartikelen. Zet op een rijtje wat voor jouw onderneming de kernwaarden zijn. Waarop wil je je onderscheiden? Bij die kernwaarden maak/zoek je foto`s. Denk bijvoorbeeld aan klantgericht, transparantie, meedenken, ontzorgen, etc. Als je dat soort woorden intikt in google, dan krijg je genoeg afbeeldingen die je zouden kunnen inspireren. Tik voor de grap eens op google "boekhouding" in. Daar staan allerlei foto`s tussen die volgens mij prima passen bij een website van een boekhouder.

Dat is goed verwoord.

Het gaat ook niet zozeer over de combi, maar over het gevoel dat je met de foto's op je website kunt geven. Je geeft je klanten inzicht in wat je doet. Nu kom je bij mij over als een stoffig kantoor en jullie zijn minimaal 55+ (absoluut niet beledigd bedoeld!), terwijl jullie misschien onder de 30 zijn en juist heel actief en spontaan... Dat gevoel krijg ik er nu totaal niet bij.
Daarnaast maken foto's ook dat je makkelijker door de tekst kunt kijken. Je krijgt een gevoel bij een pagina en daardoor beslis je wel of niet een tekst te lezen... Nu zijn al je pagina's hetzelfde, is er geen onderscheid.
Misschien een interessant artikel voor je: http://www.11afotografie.nl/fotografie- ... jfswebsite

En de combi is er altijd, want foto's zijn een deel van je bedrijfspresentatie! Foto's trekken klanten aan!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:49

Schijnt ook dat als je foto's van mensen op je website hebben dat men eerder geneigd is om over te gaan tot kopen..dat is handig bij webshops. (ik denk dan wel leuke vrolijke mensen op de foto ;) )

(ik lees nog steeds mee... ben nog steeds aan het nadenken over opstarten van eigen webwinkel maar hou het nog even bij een Etsy shop en heb me aangemeld voor een kerstmarkt om eens te zien of ik het wel echt leuk vind om dingen te verkopen)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:56

Je kunt ook je USP (waarom mensen voor je kiezen) grafisch weergeven. Op die manier wat spelen met tekst zodat het er allemaal wat flitsender uitziet. Kijk ook eens naar collega boekhouders wat zij met hun websites doen, bv deze twee:
http://www.loorbachfd.nl/
http://www.maxol.nl/

Beide volledig verschillend van opzet, maar toch fris / modern met een slider of grote buttons (gewoon random hits uit Google). Plaatjes / foto's zijn behalve voor vormgeving ook functioneel voor Google (mits goed opgebouwd). Het gaat je vast lukken om er iets moois van te maken :)

Edit: misschien wel het allerbelangrijkste. Wie is je doelgroep? Een jonge ondernemer kijkt naar andere type websites dan mensen van de oude garde.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:31

Pmarena: met het feit dat er geen links zijn die je kunt aanklikken ben ik het helemaal eens. Ben er helaas nog niet achter hoe dat werkt met deze webbuilder. Jammer dat de teksten blijkbaar overkomen alsof er niet over nagedacht is, want dat is er wel. Heel lang zelfs.

Over t algemeen hoor ik dus dat t persoonlijker mag, iets flitsender. En iets moderner met aanklikbare links.
En tsja... Een foto van ons in kantoorsetting... We hebben geen kantoorpand :) doe alles aan huis.

Dank voor alle input. Ga ermee aan de slag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:44

Nou, niet eens zozeer of er over de teksten nagedacht is, maar het ziet er uit zoals ik zelf begin met een nieuwe pagina zeg maar :P

Eerst even voor de voet op de basis neertypen van wat ik wil zeggen.

Maar dan daarna even er doorheen lopen om het wat netter weergegeven te krijgen.
Zinnen wat beter laten lopen, wat inkorten of verlengen waardoor ze mooier in beeld passen, wat storende zaken zoals veel gebruik van "ook" er uit halen.

En dan nog wat extra snelle info beschikbaar maken door woorden aanklikbaar te maken.

Nu staat het er allemaal wat basic, even snel neergegooid voor het oog, op...zie bvb. het kopje "Startende ondernemer", ik vind dit best tenenkrommend taalgebruik zo :) :

Citaat:
U overweegt om voor uzelf te beginnen en heeft u een bedrijfsplan of ondernemersdroom, maar u weet niet goed waar u moet beginnen?
Of u heeft al goed omlijnde plannen, maar ligt uw talent in uw vakgebied en niet op het vlak van administratie?
Dankzij onze jarenlange ervaring met het helpen van startende ondernemers weten wij waar u tegen aan loopt en helpen wij u verder.

Ik zou hier gerust mee kunnen beginnen om even op de pagina te zetten wat ik wil zeggen.
Daarna zou ik het nog eens doorlezen en eerst die zinnen eens goed lopend maken.
Daarna nog wat verder schaven om het visueel wat mooier er op te zetten.

Niet dat mijn website nu zo perfect is, verre van :o

Die Maxol website is leuk trouwens +:)+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:03

Ben er wrs achter hoe ik een woord aanklikbaar kan maken naar de betreffende pagina. Alleen nu staat het weer in een kleiner lettertype. pffffft....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:30

Zilfstar is zie je website een beetje raar. Het middenblok staat tegen de rechterzijkant, terwijl je bovenbalk tegen de linkerzijkant staat. Ofwel, mensen die kijken met een oude browser, zien het niet goed.

Heb je een uh,...stylesheet? Een pagina waar alle opmaak in staat?
Daar kun je waarschijnlijk iets meer vinden over de letter grootte (font), kleur, lettertype enz.

Ik vind je titels duidelijk, maar gevolgt door een iets te groot lettertype tekst eronder.

Kijk eens rond op andere sites. Hoe kun je jouw site strak en zakelijk houden en tegelijkertijd fleurig en uitnodigend. Wat hebben zij dat jij niet hebt?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:25

Holly: ik gebruik een sitebuilder van mijn host. Dus ben daar afhankelijk van. Kan geen andere echt leuke template vinden die past zeg maar. Bij de ene staat t te veel naar links of rechts of wordt het tekstvak te langgerekt. Ook heb ik niet echt een stylesheet... Denk ik. Wel een opmaakgedeelte voor de tekst. Ben inmiddels zo ver dat ik doorkliklinks in dezelfde kleur en grootte kan maken die ook nog lijken te werken. Haha. Maar ga dat eerst achter de schermen afmaken. Inclusief wat flitsendere teksten. Zet echt de focus op t feit dat wij persoonlijk werken, vanuit de wens vd ondernemer. Dan pas "publiceer" ik hem.

Ga misschien nog wel iets doen met de header en ik heb ontdekt dat ik afbeeldingen in de tekstvakken kan zetten als t goed is. Dus wie weet kan ik daar nog wel iets mee.

Met de doorkliklinks waar pmarena het over had ben ik in elk geval erg blij, want dat was ook voor mij een doorn in t oog. Maar dat gaat in elk geval lukken!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:29

Misschien moet je eens wat sites van anderen bekijken! Dan kun je bepalen wat je wel en niet wilt. :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:31

Doe ik ook zeker. En ik heb erg veel aan alle input hier.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:32

Succes Zilfstar, hopelijk kom je er voor jezelf een beetje uit en vinden jullie snel nieuwe klanten!

Hier weer online na 2 dagen volledig afgesloten te zijn van de buitenwereld. Onze straat zijn ze aan het renoveren en uiteraard hebben ze onze kabel geraakt. Dat betekent dus twee dagen geen internet, erg handig met een webwinkel. Gelukkig heeft ons magazijn een aparte aansluiting en daar was nog wel internet. Echter is die ruimte niet heel goed geisoleerd (ook niet nodig). Dus dikke skijas aan, dubbele sokken, kleine elektrische verwarming op standje heel hard en gaan met die banaan! Gelukkig mocht ik vandaag weer vaarwel zeggen aan mijn eskimohut en kan ik weer gewoon in mijn kantoor aan de slag. Dat is genieten dan zeg!

Verder nog aan het stuiteren.... hopelijk aan het einde van volgende week een hele gave introductie voor paardenbakken / paddocks aanleggend Nederland! Nu enkele gesprekken gehad wat echt innovatief is voor de aanleg van paardenbakken en paddocks. Hopelijk krijgen we het snel rond en kan ik het gaan vertellen. Als het lukt wordt dit dan onze tweede exclusieve online deal die we dit jaar hebben binnen weten te slepen. Dat zou zo gaaf zijn!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:30

Getver moet er niet aan denken Mellis, in de kou zitten werken! Werk je eigenlijk alleen op kantoor, of heb je mensen om je heen? Klinkt als een spannend product, we wachten rustig af!

Ik heb het ongelofelijk druk, kom aan heel veel dingen niet toe...heb het gevoel dat ik heel veel dingen laat liggen. Daarbij ook al twee weken niet helemaal fit, dus heb wel mijn slaap nodig, anders ging ik nog wel wat extra uurtjes door. Valt me ook steeds mee op hoeveel tijd er gaat zitten in zaken buiten je daadwerkelijk te declareren uren/tijd. Mail beantwoordden, offertes schrijven, mensen uitleggen dat ik een fotoshoot voor twee personen (voor een actieprijs van 99 euro) niet voor hetzelfde geld kan aanbieden aan 8 personen, haha!

En ik moet heeeeel nodig acquisitie gaan doen, maar kom er maar niet aan toe door opdrachten met deadlines.
Klinkt als een luxe probleem, haha. :Y) Zo voelt het niet... :')

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:00

Wow, klinkt heel gaaf, Mellis! Heel veel succes! En die eskimohut ken ik wel een beetje... Mijn kantoor heeft alleen een raam op het noorden en de kleine verwarming krijgt het niet warm gestookt... Dus ook regelmatig dikke truien aan en een elektrische verwarming naast mijn stoel (net voor de andere verwarming, maar dan is het tenminste te doen!).

Wel fijn dat je het druk hebt, Yucca, maar ik snap wat je bedoeld.
Er gaat inderdaad veel tijd zitten in alle rand dingen waar je geen tijd voor hebt wanneer je het druk hebt!
Deze week zit bij mij ook helemaal vol, wel met super leuke dingen, dus ik vind het helemaal niet erg, maar het is wel even doorbijten!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:04

Het zal wel ondernemers-eigen zijn, haha :+

Krijg wel veel bruidsfotografie aanvragen (de ene wat serieuzer dan de ander) dus dat is ook heel erg fijn. Betekend toch dat ik gevonden wordt!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:10

Yucca schreef:
Getver moet er niet aan denken Mellis, in de kou zitten werken! Werk je eigenlijk alleen op kantoor, of heb je mensen om je heen? Klinkt als een spannend product, we wachten rustig af!

Nee niet alleen. Familiebedrijf he, dus grotendeels met mijn vader. Al hebben we wel ieder een eigen werkruimte en ieder eigen taken en helpen we elkaar daar waar nodig (en ben ik nog in 'opleiding' voor sommige takken van het bedrijf). Heel erg leuk.

Goed dat jullie het ook allemaal druk hebben! En helaas nog iemand met een eskimohut, knap dat je daarin kunt functioneren. Ik was het na 1,5 dag helemaal zat en dan zat ik er alleen maar als het noodzakelijk was. De email las ik op mijn telefoon, schreef dan vanuit een warme ruimte mijn email terug en rende dan snel naar het internet gedeelte om het te versturen :p. Ik ben echt een warmte dier.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:25

haha, klopt, af en toe is het ook moeilijk. Overdag schroef ik af en toe de verwarming beneden een halve graad omhoog om de cv weer aan te laten springen. Heb sinds een week wel een thermoskan met thee op mijn bureau, dat helpt ook wel! En die elektrische kachel voor als het echt te koud is (met temperaturen zoals nu een must!). Ik ben ook echt een warmte dier hoor!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:41

Ik zet altijd de cv aan als ik thuiswerk, ander krijg ik van die stijve, koude handjes.

Kan er even iemand voor mij koken? Moet een beplantingsplan afmaken en 8 uur op een commissie vergadering zijn :+

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:42

Melis, waar is je site gebleven?
Ik verwijs mensen door maar nu is hij onvindbaar. Ben je ermee gestopt?