Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:11

Tancreda4 schreef:
Maar jij werkt nu nog dan zeker? Dan zou ik het ook niet snel doen. Of het moet 100% zeker zijn dat je er niet mag blijven binnenkort. Dan maakt het voor je baas ook niet uit dat je nu al verder zoekt.

Wat dat betreft was mijn vorige werkgever heel meedenkend. Het was al vanaf het begin duidelijk dat het juli 2015 klaar zou zijn. En zeker mijn bazinnen waren heel meedenkend met alvast rond kijkend naar een baan. Ondanks dat je dat dan wel moet incalculeren om de werkzaamheden af te krijgen. Wij hebben in november 2014 ook een gratis Job Bootcamp dag aangeboden gekregen. Gratis, geregeld, en op een gewone werkdag. Dat vond ik heel netjes :)

Klopt, ik werk nog steeds. Mijn contract loopt in januari af, maar ik vermoed dat ik gewoon een contract voor onbepaalde tijd krijg dan. Omdat ik zo veel ervaring op heb gedaan in de niche markt waarin wij ons begeven en ze eigenlijk niet zonder mij kunnen. We hebben namelijk naast de hoofdzaak in het bedrijf ook nog een internationale webshop die ik vrijwel helemaal alleen run. Daar zet je niet van vandaag op morgen een ander op. Of ze moeten de webshop verkopen. Kopers zijn er namelijk wel voor.

Wat super van je vorige werkgever zeg!! Dat is echt heel erg fijn, dat hoor je ook wel anders. Wat hield die Bootcamp dag in? En is er ook zoiets dit jaar? Ik hoop eigenlijk in november ergens anders te zijn. Maar mocht dat niet het geval zijn...

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:57

Gefeliciteerd aan de mensen die een baan hebben! *\%/*
En sterkte aan wie het ook nog niet lukt....!

Janine: volgens mij kan je wel inschrijven op werk.nl als je nog gewoon een baan hebt.
Bij sommige beroepen vraag ik me ook wel eens af.... WAT doe je dan dagelijks....?

Ik ben in de running voor dezelfde vacature als mijn werkloze buurman....
Als we op gesprek mogen gaan we carpoolen :') of om een duo-baan schooien... _O-

Voor de mensen in de ww: zijn jullie bekend met die nieuwe dagloon berekening sinds 1 juli?
Beetje opassen dus, na een baan van een half jaar kun je aardig in inkomen dalen als je daarna weer ww aanvraagt.... :\
Vrees dat dit voor mij ook opgaat....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:07

We hebben een training hiervan gevolgd; https://jobbootcamp.nl/sollicitatietrainingen/
Kwam van alles aan bod, theorie, linked In gebruik, voorbereidingen op gesprekken, sollicitatie brieven schrijven, cv les, en ook gesprekken geoefend. Leerzaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:25

Echt super dat je tijdlijn bericht wat heeft opgeleverd! Bij mij werkt dat tot nu toe helaas niet :') Gewoon blijven ademen nu! Ze vinden je vast wel leuk daar!

Vandaag helemaal niks gevonden. Na een poosje vacatures langs klikken werd mijn humeur niet veel beter. Dus toen ben ik maar de badkamer gaan schoonmaken :o

Tancreda4

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:46

Pfff, ik vind gesprekken zo lastig! Dat is wel gelijk een slechte eigenschap van mij, mij goed kort en bondig kunnen verwoorden :+ Als ik weet wat ze vragen is het geen probleem... maar zo op de spot vind ik dat echt moeilijk. Nou ja, we gaan het zien! Ik heb een notitieboekje vol aantekeningen die ik nog in de trein kan doornemen. Het is 'gelukkig' een uurtje reizen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:30

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 09:58

Meiden, ik meld het hier nog even.

Ik zoek een ervaren projectmanager met callcenter ervaring (of soortgelijk).
Iemand met een berg aan ICT ervaring en die campagnes kan bouwen voor onze projecten én doorlopende Telemarketeer/accout manager binnendienst Zakelijke Markt.

PB bij interesse of vacature inzien ;)

We zitten naast Amsterdam Sloterdijk (station)

Ga nu snel weer aan de bak, lekker thuis werken vandaag :P

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:26

De afwijzingen regenen weer binnen hier.. %)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 10:32

Komt door de regen buiten............ :(:) :(:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:45

Hoe is het gegaan Tancreda???

Blingpippy: Dat bedoel ik dus!! Ik heb half niet door wat er allemaal te doen is, dus heb ook geen flauw idee waar ik naar moet zoeken.

Ben er nu wel weer echt klaar mee hier. Ik werk me uit de naad voor een laag loon. Maar als ik de ene week alles A moet doen, dan is het de volgende week ineens allemaal weer anders en kan ik helemaal weer over nieuw omdat alles B moet. En bovendien doe ik dan ineens weer alles verkeerd. Zit je dan met je HBO diploma en onzekerheden of het diploma wel echt verdiend is. :\

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:59

Hier zijn die beroepskeuzetesten ook echt een hel. Het gene wat er uit komt spreekt mij helemaal niet aan, of kan ik niet doen wegens de nodige diploma's. := Ik denk dat ik maar afstap van die elektronische hulpmiddelen en op mijzelf ga zoeken, er is vast wel iets te vinden. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:15

LOLLYYwood schreef:
Hier zijn die beroepskeuzetesten ook echt een hel. Het gene wat er uit komt spreekt mij helemaal niet aan, of kan ik niet doen wegens de nodige diploma's. := Ik denk dat ik maar afstap van die elektronische hulpmiddelen en op mijzelf ga zoeken, er is vast wel iets te vinden. :j

Dit dus inderdaad :')

Nu baal ik ervan dat er op de middelbare school en HBO zoveel nadruk is gelegd op wat je gaat leren en wat je hebt geleerd. In plaats van waarom je bepaalde dingen gaat leren en wat het doel is van wat je leert voor later in de praktijk. Hadden ze maar wat meer nadruk gelegd op het leren kennen van diverse beroepen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:01

Martine_R :(:)

Klinkt alles behalve leuk en efficient Janine :? Hoe kan het dat het zo verschilt plots?? Twee verschillende leidinggevende die neit op 1 lijn zitten?

Wat betreft beroepskeuze testen; daar komt bij mij vast iets met natuur & dieren uit. Maar dat vind ik (iig nu) niet realistisch en iets dat ik puur hobbymatig blijf doen.

Gesprek ging goed, ik vond het een fijn gesprek. Maandag een assessment maken *spannund* Het is een vacature die ik van een oud collega doorgestuurd heb gekregen (die werkt daar) en degene na mij was ook een oud collega :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:22

Ik werd vandaag gebeld door een uitzend bureau een ze hadden en leuke vacature voor me.
Volgende week zouden ze naar dat bedrijf gaan en mijn cv meenemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:08

Tancreda4 schreef:
Klinkt alles behalve leuk en efficient Janine :? Hoe kan het dat het zo verschilt plots?? Twee verschillende leidinggevende die neit op 1 lijn zitten?

Gesprek ging goed, ik vond het een fijn gesprek. Maandag een assessment maken *spannund* Het is een vacature die ik van een oud collega doorgestuurd heb gekregen (die werkt daar) en degene na mij was ook een oud collega :')

Niet heel erg plots hoor. Ik werk er nu goed twee en half jaar, begon daar als afstudeerstagiair. Was allemaal heel erg leuk en ze waren eigenlijk verbaasd over wat ik allemaal kon. Dus wilden ze me wel graag voor vast aannemen. Maar ja, dan krijg je meer verantwoordelijkheden natuurlijk. Daar is ook niets mis mee hoor en ging een tijd lang goed. Maar helemaal alleen een relatief grote website draaien valt niet mee. Het houdt in dat ik de inkoop, verkoop, marketing. Echt ALLES zelf moet doen. Daar gaan natuurlijk kantjes van af. Je kan simpelweg alleen niet alles goed doen. En na een poosje pikten mijn baas en zijn vrouw dat ook op. Helemaal super. Ik kreeg er een collega bij, de beste vriend van mijn baas. Omdat we zo'n klein en informeel groepje zijn, komen we ook wel bij de baas thuis (voor bbq van werk bijvoorbeeld). Mijn collega kende die vriend dus ook, ik nog niet. En die zei tegen mij: "Als ik jou was zou ik meteen een schut tussen de beide bureau's plaatsen!"

Achteraf had ik hem serieuzer moeten nemen. Ik ging er vanuit dat ik met alle mannen wel op kon schieten hoor. Maar deze echt niet. Het ging op dag één al mis, toen hij dingen wilde weten die ik niet kon uitleggen. Ik was namelijk alleen iets aan het printen. De enige uitleg die ik kón geven was: "Klik hier op print. " Het leek wel een klein kind met z'n waarom dan. Hij werd ook gewoon boos omdat ik aangaf dat er niets uit te leggen viel. Nouja, dat viel niet zo goed samen met de stress van mijn afstuderen (wat heel erg krap werd). Ook vroeg hij (48 ofzo) op dag één al behoorlijk ver door over of ik een vriend was. Hoelang al niet meer (7 jaar) en of ik dan wel eens one night stands had. Jezus, je bent 48 en mijn collega. Dit VRAAG je niet. Maar ik was overdonderd en gaf nog antwoord ook. |o
Vervolgens had ik een weekje vrij en kom ik weer op het werk, lagen daar onderdelen die hij speciaal voor een klant had besteld, klant zei af. En hij vroeg mij of ik daar nog wat tussen vond. Ik zag meteen iets dat wij zelf hadden en niet besteld hoefde te worden. Werd hij me daar toch nijdig! Het was niet waar wat ik zei en dat onderdeel hadden wij niet. Dus ik geef ons onderdeelnummer en hij wil het nog steeds NIET aannemen terwijl het gewoon in de beschrijving stond! Vervolgens komt de baas er aan en vraagt naar dat pakket. Baas ziet betreffende onderdeel ook liggen, zegt dat het nooit besteld had mogen worden en collega zegt: "Ja, weet ik ook niet, is gewoon meegekomen."

Dat was voor mij wel een beetje de druppel. Vervolgens heeft hij zich zo misdragen naar mij toe in de vakantie van de baas. Dat ik huilend door de werkplaats liep (om achter met m'n vader te bellen), en de monteurs dat hebben gezien. De jongste monteur (die loopt er ook al het langst) is 's avonds na het eten meteen naar de oudste toegegaan om te zeggen dat hij er een volgende keer iets van moet zeggen. En dat ze beslist niet wilden dat ik zo behandeld werd. Maar dat hoorde ik pas maanden later. Wel ontzettend lief natuurlijk. Collega heeft toen overigens gezegd dat ik maar vrij moest nemen, ik werd boos en heb gezegd: "Als ik nu naar huis ga, ben ik ziek. Niet vrij!" Toen is hij redelijk ingedamd en werd het ietsje beter. Toch begon ik in oktober naar ander werk te kijken. Maar het werd weer wat beter. In januari plaatste ik een topic op Bokt, waarin iemand heel nuchter constateerde dat die collega een narcist is. Of hij het echt was weet ik niet, maar een hele hoop dingen kwamen wel overeen. Toen ik hem zo begon te behandelen (altijd meepraten) werd het eigenlijk veel beter.

Toch waren er ook wrijvingen met de baas en nog wat persoonlijke omstandigheden (aanvullende uitkering werd stopgezet), waardoor hij per april is gestopt en ik met 4 dagen per week in plaats van de eerdere 3 weer alleen met de webshop bezig ben. Het is één grote chaos, nog erger dan voor die collega kwam. Volgens de baas heeft hij vrijwel alleen maar verkeerde dingen gedaan en onnodige tijd verspilde (joh, kom je daar nu achter? Ik had vanaf dag 1 al wel door dat hij meer uit z'n neus zat te vreten dan nuttig was voor het bedrijf). Dus is daar constant discussie over. Collega lijkt ook de boel te hebben opgehitst, want in de vakantie van de baas heeft hij ons constant via de camera's gevolgd. Wat hij nooit deed! De vader van mijn collega gebeld om hele belachelijke redenen. Het is gewoon niet meer zoals eerst. Dus het is nu gewoon echt tijd om van werk naar werk te gaan.

Het is een behoorlijk lang verhaal geworden :')

Wat gaat je assessment inhouden?

Mando, wat snel zeg!! Lijkt het je ook wat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:39

Wauw, ik zie een hele gave vacature voor schuldhulpverlener. Ik vind cijfertjes leuk, maar tot op zekere hoogte. Mij zie je geen balans maken. Want dat was altijd al een drama. Winst-verlies rekening kan ik wel, maar ook tot op zekere hoogte. Als een administratie goed voor elkaar is.
Maar ik ben wel een beetje benieuwd wat ik me er bij moet voorstellen op emotioneel gebied. Tot zoverre heb ik wel een beetje een beeld van de taken.

Maar toen ik bij Thuiszorg Groningen werkte (administratief medewerker) en telefoontjes ontving van medewerkers die geen loon hadden gekregen (eigen schuld) en alleen nog maar een paar blikken bruine bonen voor hun kids... Nou, dan branden de tranen al wel in mijn ogen zeg... Dat zijn dingen die ik heel erg vind. Dus ik twijfel of ik hier wel geschikt voor ben. Wat hebben mensen met problemen aan een jankende hulpverlener :') Oké, ik ben inmiddels ook zeven jaar verder sinds we die telefoontjes hadden. En hopelijk op emotioneel vlak ook behoorlijk gegroeid.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:40

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 07:28

Weet ik nog niet ik heb de vacature niet gezien ze heeft hem alleen voor gelezen.
Vraag hem wel even op en ik zeg altijd. . Praten kan altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:55

Zag net een vacature (werken/leren) en dacht: dat is vast niks voor mij. Maar kreeg na het lezen opeens een "dit is wat ik wil als ik later groot ben" gevoel *\%/*

Zo direct reageren om dagje mee te lopen en vast beginnen aan motivatiebrief.

Verder ook nog wat andere dingen gezien, kansen maar blijven spreiden dus ook op reageren. Al heb ik daar niet het echte wauw gevoel bij.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:58

Zolang je maar positief blijft! :)

Ik heb mijn eerste week erop zitten voor mezelf, het voelt nog steeds heel erg onwerkelijk. Ookal is er inhoudelijk nog niet zoveel verandert, de uitwerking, de administratie e.d. wel en dat is wel heel erg leuk. Vooral omdat ik niet meer voor mijn ***** baas werk :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:00

Succes Idinn, laat je weten hier of je mee mag lopen? :D

Hier even naar zuidplein centrum gegaan, en zag dat ze bij primera weer mensen zochten.
Ik had destijds gesolliciteerd maar nooit wat vernomen, dus naar binnen gelopen en dat gezegd.
Nou, ik mocht ter plekke een gesprek doen met hem, en hij gaat met zijn vrouw (mede eigenaar ) overleggen en belt me dan :D

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:32

Ik meld mij hier ook. Langzamerhand ogen open voor een andere baan dan waar ik nu zit wegens omstandigheden bedrijf (faillissement). Ik werk hier nu 6 jaar en wil eigenlijk niet weg.
Ik heb allang niet meer gesolliciteerd maar nu toch een gave vacature gevonden waar ik op ga reageren. Valt nog niet mee een goede sollicitatiebrief schrijven :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 18:46

Idinn, top!! Go with the flow!

Belsje, en de poen lekker in je eigen zak steken. Ook fijn!

Eydis, je woont echt vlakbij mij!! Wat voor een leuke vacature heb je gezien? Wat zoek je?

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:03

Ik ben op zoek naar een leuke vacature in de zorg of het onderwijs als zorgcoördinator of vergelijkbare functies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:52

Typisch... nu krijg ik niks op papier :')

Even douchen, kopje thee en dan nog een poging wagen. En die mail eruit knallen voor dagje meelopen.