Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:04

Kriel schreef:
Dat zijn dan wel de uitzonderingen denk ik Irene......persoonlijk kijken wij amper naar een brief maar wel naar interessante CV's
Ik heb zelf volgens mij maar twee keer in mijn leven een sollicitatiebrief geschreven, mij is altijd gevraagd mijn CV aan te leveren.

En in de gesprekken zelf is persoonlijkheid uiteraard belangrijk! Energie, uitstraling, enthousiasme en humor.

Wij kijken ook niet naar brieven. Puur naar CV. :o
Maar dat is in de IT redelijk normaal.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:07

Hhhmm 36 jaar en in 2008 al ruim 10 jaar administratieve ervaring alleen wegens geen werk kunnen krijgen van 2009 t/m december 2013 gewerkt als huishoudelijke hulp (was bedoelt als tijdelijk). En vanaf 1 januari 2014 weer werkeloos, maar zit wel al betaald thuis.

En heb nu een maandag weer examen om mijn laatste certificaat te halen. Die ik de vorige keer op 3 puntjes na net niet gehaald heb, maar nu gaan we voor ruimschoots halen. :j

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:33

Dat gaat helemaal goed komen Marcella *\o/*

Ik mag volgende week voor de 2e gespreksronde naar Rotterdam :D Bij de 1e ronde waren er nog 8 kandidaten, ik hoop nu op 4 of minder natuurlijk.

Vandaag is er echter ook een 'droom-vacature' verschenen die helemaal in mijn vakgebied en straatje past. (ook precies waar ik voor zocht bij het versturen van open sollicitaties) Ik verwacht dus ook dat ik hier een hele goede kans maak.
Probleem is dat de vacature in Amsterdam is en mijn vriend het niet ziet zitten die kant op te vertrekken. Het is anderhalf uur per auto (die zou ik dan nog moeten aanschaffen) en 2,5 uur per OV. Dus ik zou echt dichterbij moeten gaan wonen; het gaat om een PhD functie en dat is verre van 'nine-to-five'.
Vriendlief wil niet verhuizen vanwege vriendengroep en hij heeft een vast contract bij een bedrijf dat ondanks de crisis nog steeds in de lift zit en waar hij het ontzettend naar zijn zin heeft. Dat is tegenwoordig iets waard.

Ik ga het vanavond met hem bespreken of ik toch ga solliciteren. Ik weet het niet. Wil het wel graag. Of misschien moet ik even dat 2e gesprek voor de andere vacature afwachten (dat project sluit minder aan dus ben ik bang dat ik andere kandidaten voor moet laten op ervaring).

x_spekkie_x

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:47

Solliciteren kan altijd toch? :)
Misschien is het ook een oplossing om voor de dagen dat je werkt een kamer te huren in de buurt. Dus dat je doordeweeks daar woont en in het weekend thuis. Is omslachtig, maar misschien wel een optie zodat je wel werk hebt wat je ontzettend leuk vindt :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:48

Zou een optie zijn, alleen werk je bij een PhD normaal gesproken ook veel in de weekenden. Dus dan kan ik net zo goed permanent verhuizen :+

Je hebt wel gelijk, ik kan natuurlijk altijd solliciteren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:51

x_spekkie_x schreef:
Misschien is het ook een oplossing om voor de dagen dat je werkt een kamer te huren in de buurt. Dus dat je doordeweeks daar woont en in het weekend thuis. Is omslachtig, maar misschien wel een optie zodat je wel werk hebt wat je ontzettend leuk vindt :)

Dat zou ik dus níet doen. Ik doe nu hetzelfde en het heeft mij o.a. mijn relatie gekost.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:54

Winged schreef:
Dat zou ik dus níet doen. Ik doe nu hetzelfde en het heeft mij o.a. mijn relatie gekost.

Mijn eerste keuze zou het ook niet zijn. Maar goed, ik vind persoonlijke ontwikkeling wel erg belangrijk. Ik ben ook verhuisd voor die ene leuke baan. Al had ik op dat moment geen partner, dus dat maakte de keuze wel makkelijker :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:56

Persoonlijke ontwikkeling is ook belangrijk. (Daarom heb ik zelf ook een half jaar in Finland gewoond, veel gereisd etc etc etc) Maar als ik dit had geweten weet ik niet of ik mijn huidige baan wel had gedaan.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:25

Mijn eerste keuze ook niet, maar goed....
Dat is ieder voor zich. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:04

Winged schreef:
x_spekkie_x schreef:

mmm, maar dan denk ik ergens ook weer...als dat je je relatie gekost heeft...was die dan sowieso niet stukgelopen op termijn?
je moet toch zaken voor elkaar over hebben ?
nu zijn daar ook wel grenzen aan natuurlijk, maar ik zou nooit de droombaan van mijn vriend in de weg gaan zitten, daar valt dan ook wel weer een mouw aan te passen als het op een rottige plek/ver weg is

bedoel hier verder niets mee trouwens :n maar tis gewoon een gedachte die bij me op kwam

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:41

Sonja: Mijn ex vaart. 4 week op, 4 week af. Dus dat maakt het allemaal nog niet wat ingewikkelder. Had het op termijn anders ook stukgelopen? Geen idee.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:43

Ik weer terug na mn gesprek, leuk gesprek gehad, waarbij het er globaal op neer komt dat er 2 kandidaten zijn ( ik en nog 1 ) die beide verschillende kwaliteiten hebben die ze allebei zoeken. We zouden eigenlijk 1 moeten zijn dus....

Nu is de vraag of ze ons allebei aannemen of slechts 1 van de 2. Morgen hoor ik meer... Was wel een positief verhaal. Eerst op half jaar contract op trainee basis, om te kijken of je binnen het bedrijf past en of je de functie aankan/leuk vindt...

Het verhaal van die kamer zou ook mijn ding niet zijn... maar goed, ik woon niet samen maar mijn vriend zit op de vrachtwagen en werkt ontzettend veel. Rijdt nu binnelands maar miss gaat ie straks wel weer buitenland rijden en dan is het helemaal veel op pad..

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:43

We hebben de eerste 5 jaar van onze relatie al heen en weer gereisd, waarbij we elkaar alleen in het weekend zagen (door mijn studie).
Daarna ben ik 7 maanden naar Cambridge vertrokken.

Nu zien we elkaar eindelijk en wonen we 3 maandjes samen, dus om dan weer terug te gaan naar de 'studie-situatie' zou niet echt bevorderlijk zijn. Mijn vriend heeft duidelijk aangegeven daar klaar mee te zijn en een volgende stap te willen (en dat is dus samenwonen). Ik moet ook eerlijk zeggen dat het voelde alsof ik een dubbelleven leidde; doordeweeks compleet anders dan in het weekend.

Vandaar dat ik ook zulke twijfels heb of ik wel moet solliciteren. Dat wordt vanavond samen maar eens bedenken hoe het zou kunnen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:45

Duimen Ir1ne :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:49

ik duim voor je ir1ne!!

hier nog steeds niets gehoord... ben er nu ook zo langzaam wel klaar mee. Eigenlijk zou ik op zijn laatst vorige week vrijdag wat horen.

Nu dus weer een sollicitatie aan het schrijven, maar mijn schrijfspirit is even weg :P
Het gaat nu om een baan waar je na 1 jaar werken voorman wordt. Lijkt me heel leuk en in principe ben ik daar ook wel geschikt voor, maar het verwoorden vind ik heel lastig. (ben wel een beetje iemand die alles wil regelen zodra ik genoeg van iets afweet en heb dit bij mijn bijbaantjes ook al meerdere keren gedaan. Voor een volledig leidinggevende functie is het nu nog te vroeg, maar waarschijnlijk past het wel na een jaar werken in de ploeg).
Maar zometeen zal de inspiratie wel komen..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:57

Winged schreef:
Sonja: Mijn ex vaart. 4 week op, 4 week af. Dus dat maakt het allemaal nog niet wat ingewikkelder. Had het op termijn anders ook stukgelopen? Geen idee.

dat maakt het idd nog wat onhandiger, dan heb je al ene vrij beperkte periode waarin je elkaar telkens ziet..
maar zoals gezegd, was puur ene gedachte, weten doe je het nooit, want "als" en "had" dat weet je gewoon niet , kristallen bollen werk zeg maar ;)

NoeskaMoos, dat is het ook nog eens idd, waar sta je samen wat betreft relatie, en is dat haalbaar met weer dat reizen en/o deels gescheiden wonen erbij...; toch altijd weer heel wat lastiger dan in eerste instantie bij me te binnen schoot ;)

Irine, ik vermoed dat het niet eens idioot veel uit maakt wat betreft hoe vaak je elkaar ziet, als ik naar mijn ouders kijk, vader op binnenland was heel vroeg de deur uit en laat terug en dan eigenlijk ala minuut in slaap kachelen als ie op de bank plofte en buitenland, sja, weekend is ie thuis en soms door de weeks dat ie komt binnenvallen.
maar weet niet of je vriend nu op het binnenland ook van die lange dagen maakt?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:06

Sonja_vR schreef:
Irine, ik vermoed dat het niet eens idioot veel uit maakt wat betreft hoe vaak je elkaar ziet, als ik naar mijn ouders kijk, vader op binnenland was heel vroeg de deur uit en laat terug en dan eigenlijk ala minuut in slaap kachelen als ie op de bank plofte en buitenland, sja, weekend is ie thuis en soms door de weeks dat ie komt binnenvallen.
maar weet niet of je vriend nu op het binnenland ook van die lange dagen maakt?

Dat is ook zo. Het verschilt, soms heeft hij ook nachtdienst op de LZV en dan zie ik hem de hele week niet. Als ie dan thuis is snurkt ie.
Tis alleen wel lastig maar het houdt t wel leuk!

Dank voor het duimen. Ik ben gematigd positief maar de kans is er natuurlijk altijd dat ik het niet ga worden..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:48

aaah ik wordt helemaal gek hier...

ben online een sollicitatie in aan het vullen en nu is al voor de 2e keer alles weg |o
Nu dus maar weer alles opnieuw typen (en dat net altijd als ik een goede brief gemaakt heb :x )

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:10

Zojuist terug van een 2e gesprek voor een bijbaan naast mijn studie. Het loon is lager dan mijn huidige WW, geen probleem. Maar ze stellen een EISEN! Niet normaal! Door alle testen heen gekomen met 96%. Ze gaven met echt het idee dat ik door het stof moet voor deze baan, en dat ik blij mag zijn als ik er mag werken. Bijna alsof ik God op mn beide knietjes moet bedanken ervoor. Hele nare smaak overgehouden aan dat bedrijf. Je moet echt heel veel kunnen en weten voor amper iets meer dan het minimumloon. Ik vind het nog niet eens zo heel erg om minder te gaan verdienen, heb liever leuk werk. Ze kunnen er amper mensen voor vinden, en het gros valt al af bij de eerste test: Nederlands. Dus je zou denken dat ze me met beide armen willen ontvangen. Ze wilden niet geloven dat ik het wel fijn vind om naast mijn studie een baan met wat minder afwisseling te hebben, want ik heb altijd afwisselende banen gehad met verantwoording. Maar naast mijn studie doe ik liever de deur dicht bij een bedrijf en zonder zorgen naar huis. 10 minuten later was het ineens wel werk met veel afwisseling, en weer even later had je na 5 maanden alle vragen wel gehad en behandeld en was het wel weer werk zonder afwisseling... my God!

Ik ben zo geschrokken vanmorgen, dat ik vanmiddag heb gebeld dat ik verder ga zoeken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:15

Begrijpelijk Wwillemijn, je wilt wel een plek waar je zelf ook op je plek bent.

Zo heb ik na een gesprek ook zelf een baan afgewezen, het was het gewoon níet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:35

wat vaag Wwillemijn, wat voor baan was dat dan in hemelsnaam?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:23

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

ben aangenomen bij de baan die zolang duurde *\o/* *\o/* *\o/*

haha helemaal blij :)
De bijna perfecte baan voor 40 uur per week, lekker in de buurt én als mijn moeder mijn vader omkletst mag mijn hondje naar hun toe overdag (al moet ik die wel eerst nog kopen volgend jaar :) ). Zij wonen namelijk een paar minuten van het bedrijf vandaan :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:24

Gefeliciteerd! Wat fijn na al die tijd :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:27

Jippie!! Gefeliciteerd Arabella!!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:31

Gefeliciteerd Arabella!