Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zilfstar schreef:Ik heb nu meerdere klanten waar ik de btw voor doe. Geen software licensie voor nodig, maar misschien dat dat in belgie anders is. Hier is t inloggen bij belastingdienst met gebruikersnaam en wachtwoord en dan gegevens invullen. Veel van mijn klanten zijn goed in hun vak maar minder onderlegd in de cijfers. Er zit wat kaf tussen t koren, maar de meeste boekhouders weten wel wat ze doen en doen dat in het belang van de klant.
En ach... Wij doen het naast de vaste baan van mijn man. Die klant die zo uitgekleed was hebben wij bijv heel veel korting gegeven en gratis dingen gedaan. Gewoon uit mededogen om te zorgen dat ze niet uit huis gezet gingen worden. Tot hijzelf aangaf ons te willen betalen (en dan nog factureer ik niet alles want ze zijn nog niet boven jan)
pmarena schreef:want het is toch wel bizar hoeveel geld er uit gaat naar die Belastingdienst
Mallootje schreef:Ik heb een licentie waarmee ik op de server van mijn boekhouder kan, hun programma kan gebruiken en meteen in 1 dossier kan werken
11AFotograaf schreef:Hier ook een zakelijke rekening van de Rabo! Per kwartaal tussen de 30 en 40 euro kwijt. Dus zo'n 10 à 13 euro per maand. Ik vind het wel meevallen en heb 4 jaar geleden gekozen voor de Rabo omdat ze destijds de meest stabiele bank waren. Hoe dat nu precies is weet ik niet, maar ik ben er tevreden over!
Vind het alleen wel dubbel dat je betaald per keer dat je inlogt op internetbankieren en zo...