[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:56

Dan ga je het gewoon halen!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:33

Hoe is je theorie gegaan Rebecca? Of bedoelde je 7 uur 's avonds :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:13

Gezakt verdomme met 2 foutjes |o , spanning rondom alles nekte me.

Ben gisteren al over mijn poten gestruikeld , van de trap gepleurd vannacht. Spanning kan ik niks mee %) , plus bonus stress door bewindvoerder pff

Denk er zeker aan nog een keer zelfde cursus te doen , fack it

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:07

Jammer Rebecca! Nu weet je ook wat er van je verwacht wordt, dan komt het vast goed! Hoe vond je de cursus?

Aah vervelend Tigres, knap dat je er zo positief in staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:25

Cursus is dreeg := , maar zijn toffe kerels en dreunt er wel in. Had van elke categorie 1 fout :+ , weet niet eens meer wat .

Was er bijna _O-

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:59

Zo heb hem al een jaar zou niet weten hoe ik zonder moest hihi :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:01

Ik mag mijn praktijk gaan aanvragen, yay! Nu nog zorgen dat ik m ook haal :=

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:15

Rebecca schreef:
Cursus is dreeg := , maar zijn toffe kerels en dreunt er wel in. Had van elke categorie 1 fout :+ , weet niet eens meer wat .

Was er bijna _O-

Dat zeker, en ze hielden je ook goed bij de les :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:46

Examinator: na heel veel wikken en wegen wil ik je toch het voordeel van de twijfel geven. Hoe vond je het zelf gaan?

Leerling: ja ik heb echt goed gereden!

|o

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:33

Polly schreef:
Examinator: na heel veel wikken en wegen wil ik je toch het voordeel van de twijfel geven. Hoe vond je het zelf gaan?

Leerling: ja ik heb echt goed gereden!

|o

:')
Mag hopen dat het in de lessen dan wel goed/beter ging? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 01:10

Yvankaxx schreef:
[naam] schreef:

Was er bijna _O-

Dat zeker, en ze hielden je ook goed bij de les :+

Dat zeker := , dreunt nog door in mijn hoofd. Twijfel of ik nog eens een drege cursus doe of gewoon her examen volgende week , ik denk afwachten hoe snel het uit mijn hoofd drupt . Zoals nu staat kan ik hup weer examen doen , gevaarherkenning is vrij simpel zd. Bij kinderen en dieren en mensen remmen , gas loslaten bij sneeuw en op de snelweg remmen tussen 130 km auto's geen goed idee XD .

Afbeelding

Echt typisch, blink net ergens uit met mijn fouten maar gewoon overal 1

Polly :=

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:45

Mijn instructeur heeft het wel verteld maar ik ben het weer vergeten, oeps := Ik heb net mijn rijschool gemachtigd voor het aanvragen maar moet ik ook al meteen een eigen verklaring invullen?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:02

Loolotte schreef:
Mijn instructeur heeft het wel verteld maar ik ben het weer vergeten, oeps := Ik heb net mijn rijschool gemachtigd voor het aanvragen maar moet ik ook al meteen een eigen verklaring invullen?

Ja, want anders kan je examen niet gereserveerd worden. Je moet een Verklaring van geschiktheid hebben om een examen te kunnen reserveren.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:11

Amaryllis schreef:
Loolotte schreef:

Ja, want anders kan je examen niet gereserveerd worden. Je moet een Verklaring van geschiktheid hebben om een examen te kunnen reserveren.

Oh dat is apart, bij mij zijn de ttt en examen al gereserveerd maar ik heb nog geen eigen verklaring ingevuld?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:18

Free2 schreef:
Amaryllis schreef:
Loolotte schreef:

Oh dat is apart, bij mij zijn de ttt en examen al gereserveerd maar ik heb nog geen eigen verklaring ingevuld?

Dan heeft de rijschool dit voor jou gedaan, die kunnen dat indien alles met 'nee' beantwoord kan worden. Heb je daar geen toestemming voor moeten geven? Want nu hebben zij voor jou 10x nee ingevuld, waardoor er geen reden is om verder onderzoek te doen en je dus de VvG al gekregen hebt. Als er nog iets is wat jij denkt te moeten melden dan zou ik even contact opnemen met je rijschool.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:19

Thanks! Mijn zus zei dat het daarna pas hoefde maar niet dus :P Heb het meteen gedaan.

Oh ik heb ook nu al een mailtje dat het goed is. En daar betaal je dan 32,80 voor :=

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:24

Oh ja Amaryllis, nu je het zegt, zo'n formulier heb ik inderdaad tijdens het intakegesprek moeten invullen. Goed dat ik dat weet, ik was bijna zelf een eigen verklaring aan gaan vragen op de site van het CBR maar dat hoeft dus niet meer :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:32

Het moet altijd, het is een wettelijke verplichting namelijk dat je iets meld als dat zou moeten. En als je niets hebt, moet er alsnog een Verklaring van geschiktheid komen voordat je mag afrijden :)

Het is alleen niet heel duidelijk hoe rijscholen dat aanpakken, waardoor er best vaak verwarring over is. Gelukkig geen problemen dus :j

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:00

25 februari moet ik naar een psychiater toe voor m'n eigen verklaring. Duur geintje €190,- Ik heb nog geen idee of ik ook een rijtest moet doen, mocht dat wel zo zijn kost die volgens mij ook geld.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:38

Moet je naar de psych voor adhd oid? Dan zit er meestal ook een rijtest bij. Kosten voor de rijtest zijn alleen de huur van de lesauto en de instructeur. Cbr rekent geen kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:30

Duur geintje >< , maar wel noodzakelijk. .

Zal overleg met bewindvoerder plegen , wil graag met rijles beginnen zodat die theorie wat hangen blijft. Vandaag zat ik bij pap in de auto , vreselijk wat rijd hij hard :+ . 30 km ivm 1 rijstrook gesloten en hij jakkert met 70 km over de brug heen , had het hart ergens zitten _O- . Km weet ik nu ook , en steeds reed hij te hard _O- . Normaal merkte ik het niet maar nu steeds schakelen van groot naar dimlicht _O- , cursus was effectief haha

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 01:38

Oh wacht maar tot je je rijbewijs hebt Rebecca! Volgens mij zou mijn instructeur zijn hart soms vasthouden nu, mijn moeder iig :+
Ik werk nu als pizzabezorger (in een auto) dus ben aardig wat onderweg, nou dan ga je snel anders rijden hoor :=

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:43

Vanmiddag weer 2 uur rijles gehad, wel vermoeiend maar ging wel goed. Ook lekker rijden zo in het zonnetje, is eens wat minder deprimerend dan die regen :)

1 ding wat wat minder ging vandaag was de oriëntatieopdracht.. "Zie je die grote gele M daar in de lucht van McDonalds? Ja rij daar maar heen."

Uiteraard was ik te moeilijk aan het denken dus de McDonalds nooit gevonden :+

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:52

Ik vind dat sowieso rot opdrachten!
Net als cluster opdrachten.. 'Bij de komende kruising links, dan bij de stoplichten weer links, dan rechts, dan links en dan weer rechts.'
Mijn geheugen is bij dat soort dingen als een goudvis :')

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:31

Ik heb helemaal geen clusteropdracht of oriëntatieopdracht gehad op mijn examen *D de examinator zij bij de kennismaking dat we een stukje op tomtom gingen rijden, maar dat was ie volgensmij vergeten := ik heb dus helemaal geen zelfstandige route gereden, hij zij steeds ga hier maar links/rechts of de eerste straat die je tegen komt inrijden oid..

Edit: oh wacht, ik moest op het einde zelfstandig terug rijden naar het cbr, dat hield in 2x stoplichten , 1e rechtdoor, 2e linksaf. Was nog geen kilometer _O-