Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:36

Jep. Ordners heb ik ook nog nergens goedkoper gevonden dan bij de Action.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:36

pmarena schreef:
Doen jullie het dan wel zakelijk betalen? Of privé?

Ja, betaal het gewoon zakelijk.

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:38

Met de zakelijke pas afrekenen en Action-bonnetje in de administratie? Geinig.

Ik neem wel eens wat mee van ordners enzo maar eigenlijk altijd op de privé-pas tussen privé-spullen.

Binnenkort wel weer aan plakband toe dus zal dan eens een zakelijk mandje vullen :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:45

Ik stop ook actionbonnetjes in de boekhouding, staat toch altijd een omschrijving van de producten op dus het is wel duidelijk lijkt me..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:15

pmarena schreef:

Zo doe ik het idd! Gaat prima hoor :D

Enne, ik zit ook bij My Parcel, ben er ook echt dik tevreden over! Nog meer mensen interesse? Ik stuur jullie wel ff een inschrijflink hoor O:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:03

pmarena schreef:

Ik neem wel eens wat mee van ordners enzo maar eigenlijk altijd op de privé-pas tussen privé-spullen.

Binnenkort wel weer aan plakband toe dus zal dan eens een zakelijk mandje vullen :)

Oja hoor! Doen al mijn klanten. En ikzelf ook. Je schaft t toch zakelijk aan? En de btw staat erop. Eigenlijk moet je dan ern btw bon gaan vragen maar dat gebeurt meestal niet.

En als ik iets zakelijk koop van prive rek gaat t ook in de map hoor. Boek ik in Als contant dus kas afgerekend. Wat ik ook doe is het gewoon overmaken van zakelijke naar prive rekening. Maar dat is vooral bij grote aankopen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:25

Als de BTW op de bon staat, is dat voldoende. Echte BTW bonnen zijn er vaak niet meer, omdat de btw er standaard op staat. Vaak vraag ik wel of de BTW er op staat, want soms kunnen ze dan een andere bon uitdraaien waar alles wel goed op staat.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:31

Gaat er ook om dat de bon dan op de bedrijfsnaam staat ipv dat het een "anoniem" bonnetje is. Want anders zul het van iedereen een bonnetje kunnen zijn en niet perse van jouw bedrijf een aankoop. maar idd veelal doen ze dat niet meer.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:55

Hoe werkt dat met MyParcel, hoe meer je verstuurd hoe goedkoper het wordt? Is het ook voordelig als ik in de offerte aangeef verwacht bijvoorbeeld 50 pakketjes per jaar te versturen?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:03

Zilfstar schreef:
Gaat er ook om dat de bon dan op de bedrijfsnaam staat ipv dat het een "anoniem" bonnetje is. Want anders zul het van iedereen een bonnetje kunnen zijn en niet perse van jouw bedrijf een aankoop. maar idd veelal doen ze dat niet meer.

Een stempel erop zetten! :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:35

_Michelle_ schreef:
Hoe werkt dat met MyParcel, hoe meer je verstuurd hoe goedkoper het wordt? Is het ook voordelig als ik in de offerte aangeef verwacht bijvoorbeeld 50 pakketjes per jaar te versturen?

Je moet aangeven hoeveel je ongeveer per jaar gaat verzenden. Op basis daarvan krijg je een staffelprijs. Hoe meer pakketten je verstuurd, hoe goedkoper het wordt.

Edit:

Staffel 1 < 250
Staffel 2 250 - 500
Staffel 3 500 - 1.000
Staffel 4 1.000 - 2.500
Staffel 5 2.500 - 5.000
Staffel 6 5.000 - 10.000
Staffel 7 > 10.000

Voor de prijzen zal je even een offerte op moeten vragen. Is vrijblijvend.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:31

Ik heb ook even een vraag. Sinds deze week staat mijn bedrijf officieel ingeschreven.

Mij is in het adviesgesprek met de KVK verteld dat ik tot een half jaar na (en een half jaar voor) inschrijving bij KVK je investeringskosten kon terugvorderen. (waaronder ook het adviesgesprek t.w.v. 50,-)

Maar ik dacht toen dat hij het had over de BTW, maar van heel dat adviesgesprek is helemaal geen BTW betaald. Betekend dat dat ik álle investeringskosten terug kan vorderen?

Ik krijg hier over op internet niks gevonden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:37

Ik neem aan dat ze bedoelen dat je dat als bedrijfskosten op kunt voeren ten gunste van je jaaraangifte zeg maar?

Dat zal je boekhouder je wel kunnen vertellen, als je die hebt :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:06

Iemand nog een idee hoe je aan nieuwe klanten kunt komen?
Vandaag is het goed doorgedrongen dat mijn inkomsten volgend jaar gaan slinken. Een bedrijf wat meer intern gaat doen (logisch met de crisis enzo), en 2 andere waar ook wat mee is waardoor hun inkomsten lager worden en daarmee dat van mij (minder uren werk dus lagere facturen). Gaat een flinke aderlating betekenen in 2014 en doorwerkend in 2015. Dus heb al de hele dag hoofdpijn over hoe-nu-verder. We zagen t wel een beetje aankomen, maar krijg nu toch een beetje de zenuwen.
Dussss iemand nog tips om je klantenbestand op te vijzelen?

(Hier nog iemand een boekhouder nodig? We werken door het hele land :Y) van Leiden via Waddinxveen tot Eindhoven aan toe)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:12

Ik heb al een boekhouder en woon in Belgie, dus aan mij zal je niet veel hebben.

Misschien een lijst zoeken van alle zelfstandigen en KMO's in een straal van (bijvoorbeeld) 25km en hen allemaal aanschrijven.. Je kan ook proberen te weten te komen welke de nieuwe inschrijven zijn bij de KBO (of hoe heet dat in NL) en die mensen een brief sturen, met eventueel een startaanbod erin..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:31

Denk dat je KvK (Kamer van Koophandel) bedoelt :) maar dat is wel een goede idd. Weet niet of de KvK daaraan meewerkt?

Zat zelf idd ook te denken om te flyeren of aan te schrijven inderdaad. Heb ook een lijstje gemaakt van kennissen die ondernemen om die aan te schrijven. Vind dat nog wel moeilijk hoor, mensen "zomaar" aanspreken of mailen of schrijven dat je klanten zoekt... heb nu wel wat opzetjes al klaar voor mailings of flyers.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:32

KvK inderdaad, hier heet dat Kruispuntbank voor Ondernemingen :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:33

Trouwens... die skippyballen met paardenhoezen op jouw website. Wat zijn die leueueuk!!! jammer dat mijn kids al bijna 9 en 12 zijn... :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:34

Ik ontving destijds nadat ik me net ingeschreven had bij de KvK ook een briefje van een zelfstandige boekhouder uit de buurt.

Als je het een beetje aansprekend brengt kan dat best klanten opleveren :j

Ik denk dat je het toch vooral van bvb. startende ondernemers moet hebben, gezien de meesten die al een poosje bezig zijn, hun zaakjes al wel geregeld zullen hebben :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:36

ja, of mensen die door hun vorige boekhouder uitgekleed werden (torenhoge tarieven en opgevoerde kosten) en op zoek waren naar een andere.... daarmee zijn we nu nog aan het puinruimen 3 jaar later! maar langzaam komen ze er weer bovenop.

Zal toch eens kijken hoe we dat voor elkaar krijgen met startende ondernemers.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:36

Zilfstar: Haha ja dan zijn ze daar al wat te oud voor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:39

Ik ben meerdere keren van boekhouder veranderd... elke volgende zat dan te mopperen over de vorige en ging alles nog eens dunnetjes overdoen -O-

Heb 1 keer een echt serieus accountantskantoor gehad en door die prutsers heb ik een paar jaar later tot mijn schrik nog 15.000 euro aan de Belastingdienst kunnen ophoesten, ik ben maar een eenmanszaakje dus dat is een serieus groot bedrag -O-

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:40

mallootje: ja al zouden ze zo gek zijn erop te gaan zitten hoor. hihi.

MBT KvK en startende ondernemers. Je kunt idd adressen opvragen of beter: bestellen. a 3 eurocent per stuk. Het is weer een idee, maar wel een investering. Je moet dan eerst ook een code ervoor aanvragen en het werkt met een automatische incasso. ga erover nadenken...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:42

Dat is inderdaad best duur.. Hier in Belgie heb je 'public search' van de kruispuntbank, daarop kan je gegevens an alle bedrijven opvragen (gratis). Als je een beetje handig bent met de logica van btw-nummers, kan je daar ook de starters uit filteren. Hebben jullie in NL niet zo'n publieke database?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:45

Een paar jaar geleden heb ik wel eens overwogen om maneges / stallen aan te schrijven met een leuke aanbieding.

Toen kon ik behalve het bestellen van adressen, toch ook ergens online gratis adressen op een rijtje zetten via de KvK, via het register ofzo?